Można zerwać umowę bez konsekwencji?

Udostępnij

W mediach zamieszanie, bo jeden klient wygrał z tajemniczym operatorem i zerwał umowę bez konsekwencji. Nikt nie podaje jaki to operator, ale chciałem uspokoić, że temat nie dotyczy PLAY.

Co do zasady jest to wyrok, który zapadł w indywidualnej sprawie i na indywidualnym stanie faktycznym. Nie dotyczy on „operatorów” a operatora i nie wszystkich klientów tylko tego konkretnego. Taki wyrok wiąże tylko strony postępowania. Play nie jest stroną takiego postępowania, ani nie zna szczegółów wyroku, aby się do niego rzetelnie odnieść.

Czy zapis o obowiązku utrzymywania przez klienta aktywności karty SIM w czasie umowy jest stosowany w Play? – nic mi o tym nie wiadomo.

Mam trochę wrażenie po lekturze mediów, że mamy do czynienia z małym przesileniem. Nie kochani, nie zrywajcie umów, bo są za to kary, a prawo dokładnie określa kiedy można to zrobić.

Zobacz więcej

69 KOMENTARZE

  1. Tak jak się spodziewał, że to różowi mają takie zapisy w Umowach – czy to koniec magenty?

    „6.2. Abonent przyjmuje na siebie:
    6.2.1.zobowiązanie niepieniężne do utrzymania aktywnej Karty SIM w T-Mobile przez czas oznaczony obowiązywania Umowy;
    6.2.2.zobowiązanie pieniężne do uiszczania opłaty abonamentowej oraz do uiszczania opłat za Usługi Telekomunikacyjne i inne usługi
    świadczone przez Operatora zgodnie z Warunkami niniejszej Oferty Promocyjnej oraz Cennikiem taryf Rodzinnych, które stanowią
    załącznik do Kontraktu Głównego.
    6.3. W przypadku naruszenia przez Abonenta zobowiązania, o którym mowa w pkt 6. 2.1 Abonent będzie zobowiązany na pisemne
    żądanie Operatora do naprawienia szkody poprzez zapłatę kary umownej. Maksymalna wysokość kary umownej określona jest w
    Kontrakcie Głównym. „

  2. Co odpisalby mi operator (np. Play) gdy mając umowę sim-only na czas określony wysłał do operatora pismo, że od przyszłego miesiąca będę płacił 5 zł mniej. Jeśli taką propozycja operatorowi by odpowiadała, to proszę mi wystawiać obniżone faktury, a jak nie bedzie operatorowu odpowiadała to zawsze może nie zaakceptowac zmienionych warunkow i umowa sie zakonczy po miesiącu ( bez naliczania jakichkolwiek kar ). Co by podpisał operator? „Spadaj na drzewo” byłoby chyba najkulturalniejszą odpowiedzią na takie pismo.

    A jeżeli taka sytuacja nastąpiłaby w drugą stronę? Operator terminową umową z abonentem wysyła w trakcie umowy pismo do abonenta, że od przyszłego okresu abonament wzrasta o 5 zł. Jak abonentów odpowiada ta zmiana, to będą wystawiane powiększone faktury, a jak to nie odpowiada i nie odpowiaceptuje zmienionych warunkow to umowa konczy sie po miesiacu ( bez naliczania jakichkolwiek kar). Czy pismo „spadaj na drzewo” wyslane do operatora będzie skuteczne?

    Czy naprawdę ktoś jeszcze uważa, że operator i abonent mają takie same prawa?

  3. Biedne uciśnione umowami robaczki… żuczki jedne nieszczęśliwe.. ale nowe telefoniki to by się chciało..oj chciało.. i wybierając wysoki abonament nie myśli się co będzie za pare miesięcy..

    • Od kiedy to operatorzy dają telefony do umów terminowych sim-only? Takich umów dotyczy ta wiadomość i komentarze, więc informacja o „nowych telefonikach” jest nie na miejscu.

      Operatorzy mają „cennikową” taryfę sim-only powiedzmy 99zl, sprzedają ją abonentom po 49,50 zł czyli w rzekomej promocji -50% na 24 miesiące. A jakby ktoś chciałby zrezygnować wcześniej to dowalają kary które są różnicą pomiędzy zawyżonymi cennikami a „promocyjnym” ofertami. To nic, że ta sama tafyfa na rynku telko warta jest około 30 zł.

      CZY nadal nie widzisz absurdu kar umownych w terminowych taryfach sim-only?

    • Wyobraź sobie że kupiłem sobie S7 Edge za gotówke, a abonament od Playa wziąłem sim-only. I stać mnie na te głupią formułe i inne dodatki, ale jako że racjonalnie staram się zarządzać finansami, to prędzej sobie prawnika wynajmę żeby mi te umowę rozwiązał, bo ja niekompetentnym korporacjom płacić 200zł nie mam zamiaru.

  4. najlepiej by było móc brać sobie takiego Samsunga s6 za 1 zł i móc po np 3 miesiącach od tak.. zerwać sobie umowę z operatorem z byle jakiego powodu.
    Chociaż w sumie też nie… płakaliby że muszą aż 3 miesiące płacić…

  5. Dlaczego karą jest przedłużanie umowy z operatorem? Otrzymałem takiego maila, że za karę umowa została przedłużona o 1 miesiąc. A moje zdanie jest takie, że każdy dzień tej trwającej umowy już jest karą za naiwność…

  6. W moim odczuciu w tym konkretnym przypadku mamy do czynienia z … powiedzmy, cwaniactwem.
    Mechanizm jest przecież wszystkim znany. Prowadzę jakąś działalność żeby przynosiła mi dochód. Sprzedając coś licząc na zysk. Byłbym naiwny myśląc, że ktoś otwiera sklep, zatrudnia ludzi by sprzedać mi coś „po kosztach”. Mając świadomość że chcą „na mnie” zrobić wybieram ofertą którą uznaję za najlepszą dla mnie i zawieram umowę ze sprzedawcą. Jeśli potem wykorzystuje jakieś prawne wytrychy żeby z tej umowy się wycofać jestem … ?
    No właśnie, cwaniakiem ?
    A może zwyczajnie „nie dzisiejszy jestem” oceniając to w ten sposób?
    Wiem jednak że nikomu z czytelników bloga nie życzę takich biznesowych partnerów.

    • Operator oferuje abonament za 100zł w tym nielimitowane EU ,kupuje płace prze poł roku z zamiarem nawijania w wakacje, niestety operator wycofuje się z oferty i 600zł w d….. czy operator jest:
      „No właśnie, cwaniakiem ?”

  7. Zawsze mnie zastanawiało kto w dzisiejszych czasach bierze jeszcze abonament, przecież telefony w abo nie są już tak tanie jak kiedyś, abo bez telefonu też doopy nie urywa, zobowiązanie na 2 lata przez które (każdy) operator jedzie z nami jak se chce więc o co kaman ziom… potem se przypomniałem, że sam mam u was abo które w sumie jest 2x droższe niż prepaid w playu ale jakoś mam z przyzwyczajenia a może raczej lenistwa, cudowny układ dla operatora, choć może w końcu się zmobilizuję i wtedy ucieknę do kogoś innego i będę tkwił tam kolejne 8 lat z przyzwyczajenia i ściągał rodzinę i znajomych :) Nu nu drogi playu każdy kij ma dwa końce :) vikingi z dziewicami nie śpią

    • Oczywiście nie biore pod uwagę innych operatorów którzy nie mają roamingu krajowego, za bardzo się przyzwycziłem do dobrego :) Za to akurat muszę pochwalić playa – tak ja „wasz uczciwy hejter”. Ale i tak uważajcie bo ja wszystko widze i wytykam jak trzeba :)

  8. A ja wciąż nie mogę się dowiedzieć i co ważniejsze przejść na wyższy abonament po roku trwania poprzedniego. Mam w Grupie 5 numerów. Za samą Grupę trzech podstawowych numerów płace 99netto. Chciałem przejść na 109netto by mieć nielimitowany internet. Teraz mam 30GB.
    Czy ktoś w końcu mi odpowie jak mam to zrobić???????
    Oczywiście chodzi o abonament firmowy.

  9. Panie Rzeczniku jest Pan w bledzie !!!!!
    Okolo rok temu Play usilowal zerwac ze mna umowe bez konsekwencji, posiadalem abonament ktory umozliwial dzwonienie do mnie poza granicami kraju w roamingu bez ograniczen.
    Po mojej intwrwencji zaczeliscie mi wciskac jakis bonus w postaci tanszego abonentu, ale ja uparcie obstawalem przy swoim. Prawnik uczulil mnie iz przy jednostronnym zerwaniu umowy przez Was, bede mogl dochodzic bardzo wysokiego odszkodowania na podstawie ilosci rozmow telefonicznych w roamingu przychodzacym za ktore bym musial zaplacic. Bylo by to przy dzisiejszym cenniku okolo 700zl miesiecznie. I co… Play sie wystraszyl…. poczekaliscie do konca umowy aby zakonczyc ja…. ale troszke sie przeliczyliscie tez bo ja ja co miesiac wznawiam…. Tak i kwestia otwarta pozostaje to czy nie mozna zerwac umowy. Mozna, zawsze !!! i to sad indywidualnie decyduje o tym czy jest to legalne czy nie
    A co do operoatora, nie jest to podawane na zdecydowane zycznie owego operatora!!!

  10. Oj można można zerwać :)

    W przypadku zmiany umowy, regulaminu czy cennika usług (podwyższenie cen), dostawca usług zobowiązany jest do doręczenia abonentowi każdej proponowanej zmiany warunków umowy oraz podania DO PUBLICZNEJ WIADOMOSCI treści każdej proponowanej zmiany warunków umowy. Z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem zmian w życie. I najważniejsze. Abonent MUSI ZOSTAC POINFORMOWANY o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian.

    W raze skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, dostawcy nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze i zwrot ulg przyznanych abonenowi.

  11. Jestem w play prawie od samego początku. Jestem ja, moja żona, moja córka i wielu przyjaciół i znajomych (których przekonałem do zmiany operatora). Gdy przechodziłem z innej sieci dokładnie przeanalizowałem wszystkie dostępne możliwości i wybrałem wtedy najlepszą.
    31 stycznia kończy mi się umowa. Przeanalizowałem wszystkie dostępne możliwości i stwierdziłem, że większość jest lepsza (abonament) od tego co oferuje mi play. Nie zrywałem umowy, ale spokojnie poczekałem i złożyłem w salonie rezygnację. Rezygnację złożyła również moja żona. Za kilka miesięcy złoży córka. Wszystkim proponuję to samo (z uzasadnieniem). Cóż znaczy tych kilka osób, wobec 13 milionów zadowolonych użytkowników. Pozdrawiam wszystkich z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.

  12. Panie Gruszka
    Może Pan pisać i tłumaczyć, że to nie Play itd. Ale Wy też tacy jesteście. Po kilku latach zrobiliście mnie w ……. Czuję się zażenowana, wkurzona, zawiedziona. Nie zerwę z Wami umowy, bo nie mam siły i pieniędzy na walkę z z całym piętrem prawników, ale gdy umowa dobiegnie końca nawet nie powiem thx. Zapłacę więcej, ale zasilę numery konkurencji. Biznes Play to typowy biznes po polsku. Tylko szkoda, że zawlokłam tam całą rodzinę.

      • Tak, tak. „Co się stało?” Na forum to troska, a tak poza tym klient to hiena, która chce oszukać, wyłudzić, okłamać uczciwego operatora itd.
        Ale za jedno muszę Wam podziękować. Daliście mi efektywną, choć kosztową lekcję:
        – CZYTAJ UMOWĘ CHOCIAŻBY MIAŁA 80 STRON CZCIONKĄ 4,
        – NIE DAJ SIĘ ZASZCZUĆ, ŻE 12 OSÓB CZEKA W KOLEJCE ZA TOBĄ,
        – NIE SŁUCHAJ KONSULTANTA, BO MOŻE POWIEDZIEĆ WSZYSTKO I NIC Z TEGO NIE WYNIKA,
        – ABSOLUTNIE NIE WIERZ W SŁOWNE STRESZCZENIE UMOWY PRZEZ KONSULTANTA, BO GADA TRZY PO TRZY, BO POTEM SIĘ WYPRZE, A LICZY SIĘ TYLKO PODPIS NA CYROGRAFIE.
        Tylko, jak postępować skoro umowa jest zagmatwana, nie dla przeciętnego zjadacza chleba, i (tu słowa konsultanta) „… pisana nie dla klienta, tylko dla prawnika firmowego, aby mógł bronić firmy w sądzie”?
        To właśnie jest biznes po polsku. Wydoić klienta, a potem udać, że to klient chciał.

          • Ja składam reklamacje od kilkunastu dni, które bez mojej zgody są od razu zamykane. Mało. Operator nie ma racji A za wszelką cenę mnie zbywa. Też dałam się wkręcić. Ale jakiś dotrwać do końca i kończę z tą siecią. Nigdy więcej.

          • . Złożyłem reklamacje na zawarta umowę bo tak mnie w salonie wprowadzili w błąd abonament jest wyższy niż miał być odpowiedź z reklamacji przyszła że jest wszystko ok a oni napisali jeszcze inaczej że abonament mam tańszy to co to za rozbieżność chciałem w ciągu 14 dni anulować umowę to nie dostałem na ten temat odpowiedzi

        • W zupełności się zgadzam , że trzeba czytać całą umowę i nie słuchać tego co mówi konsultant . Mnie też oszukał konsultant co się dopiero po czasie okazało. Nigdy więcej abonamentu w play

  13. Zerwać umowę? Play od prawie miesiąca nie włączył mi usług mimo podpisania umów o ich świadczenie. Wychodzi na to że tylko operator decyduje o konsekwencjach. Boa od 4.12 zastanawia się nad odpowiedzią na zgłoszenie. Do dzisiaj nikt nie raczył się skontaktować a na forum proszą aby uzbroić się w cierpliwość. Niespełna miesiąc to mało?

  14. Witam, widzę, że bardzo chcecie pomagać, to może coś w mojej sprawie, bo na maila jakoś nie ma odpowiedzi. Na wiosnę napisałem prośbę o rozwiązanie umowy bez ponoszenia kary. Dostałem odpowiedź, z której wniosek wyciągnąłemem, że moją prośbę uwzględniono. A potem jednak przyszła faktura do zapłacenia. Może ktoś mi to wyjaśni?

  15. Witam. Mam umowe z play. Przez miesiac internet chodzil mi z minimalna predkoscia a mam nie limitowany wykorzystalem okolo 7giga( po 10 zwalnia) zglosilem to i powiedzieli ze wykorzystalem. Dokupilem pakiet za 25 zl i nic sie nie poprawilo. Caly miesiac niby naprawiaja. Gdy zglaszalem to mowili ze bedzie rabat itd. Przyszla faktura i 0 rabatu plus mam pakiet za 25 zl razy 2 czyli 50zl dodatkowe. Mam zaplacic a nie korzystalem z tego wogole.. Mozna rozwiazac umowe? W jaki sposob?

  16. 30.12.2016r. ja dziadek podpisałem umowę w Play na Elastyczną FORMUŁĘ MIX S. Uprzejma pani wcisnęła mi smartfona który mogę używać jako obrazek do modlitwy z wizerunkiem PLAY. W miejscu mojego zamieszkania nie ma zasięgu ani na rozmowy ani na internet. Czy za oszustwa pracownika PLAY-a mam płacić karę za zerwanie umowy?NIE.Dlatego Tą konsultantkę osobiście pozwie do sądu bo założę się że to ona zapłaci etatem i opłaci PLAY-owi karę za zerwanie oszukańczej sporządzonej umowy na głuchy telefon.

  17. Play to najgorszy operator. Bardzo żałuje,ze przedluzylem umowę. Babka w salonie mówi co innego, a facet w obsłudze klienta co innego. Może zamiast w reklamy pieniądze zainwestujcie w system i szkolenie ludzi! Totalna porażka! Teściowi juz tak Was zareklamowalem,ze w Orange umowę podpisal;-)

  18. Posłuchajcie jest coś takiego W przypadku rozwiązania Umowy z winy Abonenta przed upływem Okresu Zastrzeżonego (24 miesięcy), opłata specjalna/kara umowna należna Operatorowi, nieprzekraczająca równowartości ulgi przyznanej Abonentowi, będzie pomniejszana o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania. Jak do tego się odnieść ? Abonament mam w cenie 69.99.

  19. a ja odliczam dni gdy umowa minie, nigdy wiecej play, chytry dwa razy traci, zaoszczedzilam 19 zlotych miesiecznie w stosunku do plusa i co ? i dwa lata jestem uziemiona i w domu bez mozliwosci korzystania z neta bo nie ma zadnego zasiegu, by moc zadzwonic biegam wokol chaty szukajac zasiegu, bo ktos obiecywal ze plus wszedzie dziala a zwlaszcza 10 km od warszawy, szlag by to,nigdy wiecej

  20. Witam ja mam problem od lutego z internetem a mianowicie gdy probuje w cos grac lub sciagac internet sie wylacza zglaszalem to kilkanascie razy stwoerdzili ze modem siada wiec poszedlem oddalem na gwarancje 2 tygodnie czekania oddali mi nowy modem bo nie wiedzieli co sie z tamtym dzieje podlaczam internet wlaczam gre i klops dzwonie a tam to napewno wina karty wiec ide do pubktu mowie jaka jest sytuacja a oni ze nie moga zduplikowac karty bo nie zgubilem bie pekla mi no ch** za przeproszeniem by to strzelil ide do innego punktu mowie ze zgubilem karte dopiero z fochem zduplikowali wracam do domu wlaczam internet gre i co i znow klops dzwonie a oni mi dali jakas smieszna znizke o 30zl i ze naprawia usterke i jakos sie doczekac nie moge co z tego ze.place 90zl za internet z ktorego nie moge w pelni korzystac

  21. Witam.kilka razy byłem za granicą i Interweniował że brak reoamin,to powiedziano mi że mam szukać na chybił trafił (sieć).

  22. Witam, może ktoś podpowie mój syn nie pracuje podpisał pierwszą umowę abonamentową z telefonem bez zaświadczenia o zarobkach i nie płaci no bo nie ma pieniędzy , czy jest możliwość rozwiązania umowy , jak to możliwe że dają pierwszą umowę bez okazania zarobków proszę o radę jak z tego wyjść z góry dziekuję

  23. Operator nie wywiązuje się z umowy, naliczane jakieś z **** wzięte dodatkowe koszty o które minimum raz na 2 miesiące jestem zmuszona się dopytywać za co, po co, jak to i dlaczego niby.. nie działa mi praktycznie nic – zaczynając od braku zasięgu lub 1-2 kreski w większości miejsc w których przebywam poza Warszawą, kończąc na lokalizacji potrzebnej do nawigacji rzecz oczywista. Jestem bardzo, ale to bardzo niezadowolona z usługi. Podpisując umowę dopytywałam się 10 razy o internet i odpowiedz brzmiała niezwykle przekonująco „NIELIMITOWANY” o to mi głównie chodziło. Gdyby nie fakt, że potrzebowałam mieć stały dostęp do internetu w telefonie – wcale bym nie chciała abonamentu. No cóż, jak się okazało, nie jest tak pięknie jak mi wmawiali więc czuje się zwyczajnie oszukana. W takim przypadku jakim do cholery prawem mam płacić karę za rozwiązanie umowy, z której nie ja lecz sam Play się nie wywiązuje. Dno totalne. Nikomu nie poleciłabym tej śmieciowej sieci.

  24. Mnie Play przerobił na Tidala. Przedłużałem umowę (Formuła Rodzina) i przez kolejne dwa lata miałem mieć usługę za free. Tak napisane jest w umowie. A tu guzik! Chcesz frajerze Tidala, to płać 19,99 zł od numeru. Sprawa skończy się w sądzie, nie odpuszczę. Omijajcie Play szerokim łukiem!!!

  25. Zdecydowanie najgorszy operator z jakim miałem doczynienia. Zostałem wprowadzony w błąd już przy podpisaniu umowy. Internet LTE w Play to porażka, nawet strona operatora przy pełnym zasięgu LTE+ ma problem żeby się załadować. Problem występuje na dwóch różnych urządzeniach i numerach i oczywiście w różnych miejscach. Pierwszy i ostatni raz ta sieć.

  26. Ja też właśnie zastanawiam się nad zerwaniem umowy z Play, dwa lata placiłem terminowo rachunki około 45 do 80 złoty, wciągnąłem do playa żone a po przedłużeniu umowy w czerwcu 2018 operator zaczął naliczać mi opłaty roamingowe i zdaniem konsultantki z salonu która przygotowała specjalnie dla mnie korzystniejsza oferte płace teraz rachunki o 200% wieksze😔 Czuje się przez Was oszukany i radze wszystkim którzy tak jak ja wyjeżdzają czasem służbowo za granice, zostancie przy starych taryfach i nie podpisujcie nowych umów ani aneksów. Pozdrawiam kierowca zawodowy😔

  27. witam ja mam problem po przedłużeniu abonamentu zaczęły się problemy z internetem albo szybko znika albo szybko zostaje zablokowany dopiero po wizycie w salonie zostaje sprostowane i internet powraca ale to się dzieje nagminnie ja się wywiązuję z umowy wedle przepisów no ale operator niestety nie zawsze płacę abonament na czas czy mogę zapłacić karę za rezygnację z usług sieci play jeżeli to nie z mojej winy.

  28. Uwaga Doradca Pay Dominik Wierzbicki – oszukał mnie, naciągając na 4 karty do internetu ( przysłał je wraz z nowym numerem – nie informując mnie o tym ) – za które płace dodatkowe 60 zł miesięcznie. Odwołuję się do Play i nic – opłaty mam naliczane . Uważajcie i nigdy nie podpisujcie umów na internet – to oszustwo !!!!

  29. jeśli komuś wystarczy do was cierpliwości to doczeka końca umowy i odejdzie bez naliczania kar. Ostatnio traktujecie starych klientów w sposób tak prostacki i podły, że spokojnie zapłacę tę karę za odczepienie się od najgorszego operatora i udam się w innym kierunku. Moja żona to już zrobiła, niebawem też to uczynię. I wszystkim będę odradzał waszą sieć. Bye,bye Play

  30. Witam czy jak moja mama wzięła abonamet rodzinny i ja chciałbym przejść do innej sieci to płaci karę raz i nie płaci za rodzine czy jak to wygląda?prosze czy można odpowiedzieć?Z góry dziekuję.

    • Dla konkretnego przypadku najlepiej pytać na infolinii 790 500 500, salonie lub na czacie na przykład w aplikacji Play24.

  31. Witam mam pytanko mam umowę na czas nieokreślony chciałbym zmienić taryfę na play odnowa a w obecnej umowie nie mogę zmienić taryfy czy jak zerwie umowe na czas nieokreślony czy jakaś karę mi na liczą czy nie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości