Tako rzecze rzecznik Play

Byłem na CES 2016

Ostrzegam – to będzie dłuuuugi tekst! A przynajmniej chyba najwięcej fotek w całej historii bloga ;-)

CES to specyficzna i ogromna impreza. Mobile jest ważny owszem, ale nie w takim stopniu, jak na zbliżających się targch MWC w Barcelonie (szczególnie w roku 2016). W tym roku nie było żadnej naprawdę spektakularnej premiery mobile chociaż zobaczyliśmy kozacki tablet Samsunga Galaxy TabPro S.

IMG_2952

Ja po raz pierwszy widziałem Mate 8 ze stajni Huawei.

IMG_3178

Oczywiście nie zapominając nowego Honora, który coś czuję sporo namiesza w naszym pięknym kraju. Będzie w PLAY? Kto wie, kto wie… (Darek M z Huawei wie).

IMG_3187

Ok, były też nowe, albo nie nowe, tylko luksusowe smartwatche Samsunga Gear S2, ale one pewnie do Polski nie trafią nigdy, a już do naszej oferty na 100%, bo to piękne ale drogie gadżety.

A przy okazji zobaczcie, jak ładnie ewoluuje mój ulubiony gadżecik dla maluchów czyli LG KIZon ;-) Jestem przekonany, że tego moja córka pokochałaby bardziej, niż ja poprzednika ;-)

IMG_2999

Generalnie wszystkie wielkie premiery smartfonowe przed nami i już nie mogę się doczekać. Na szcęście CES to nie tylko mobile ;-) Gdzieś przeczytałem, że nic innowacyjnego na CES nie pokazano i generalnie kręcimy się w kółko. OK, nic nie rzuciło mnie na kolana, ale nie zgodzę się, że w świecie technologii wieje nudą. Technologie ewoluują i to w moim ulubionym kierunku prostoty i użyteczności. Mam nadzieję, że kilka trendów jakie opisałem poniżej potwierdzi Wam moje przemyślenia.

A jak AGD. Dziwne, ale muszę przyznać, że więcej innowacji widać bylo w segmencie AGD. „Legendarna” już lodówka Samusunga z kamerami, które pozwalają zajrzeć w sklepie co trzeba dokupić. Czy pralka Samsunga, do której w każdym momencie można dorzucić parę skarpetek, która gdzieś się zapodziała. Ja mam tak zawsze ;-) To nie jest wymyślanie prania na nowo, ale to innowacja, z której ja chętnie skorzystam. O ile będzie osiągalna dla mojego portfela ;-)

IMG_2948

Segment AGD absolutnie dominują marki Samsung i LG prezentując bardzo zaawansowane rozwiązania. Dziś jeszcze drogie, ale za jakiś czas wszyscy będziemy z tego korzystać. Parową szafę LG już pokazywałem po IFA. Doczekamy się dnia, że takie sprzęty będą na promocjach w sklepach z AGD ;-)

T jak TV. Na telewizorach nie znam się kompletnie, ale obie koreańskie marki też nie dają tutaj zbyt wielkiego pola manewru konkurencji. Okazało się, że obraz może być jeszcze lepszy (czytaj „more amazing”) niż rok temu a super cienki wygięty ekran może być jeszcze cieńszy. Zostało coraz mniej milimetrów do odchudzania ekranów.

IMG_2939
Zastanawiam się przy okazji ile będzie kosztował pokazany na CES 170 calowy Samsung UHD i czy ktoś w naszym kraju kiedykolwiek kupi takiego potwora.

IMG_2930

W sumie to w tym roku planuję zakup telewizora i coś czuję, że to będzie ultra skomplikowany wybór. Zawsze zapytam specjalistów o pomoc jak choćby ObywatelaHD ;-) Przy okazji warto podkreślić, że na CES można zobaczyć mnóstwo azjatyckich marek z tego sektora, które kompletnie nie są obecne na naszym rynku. Jeszcze nie są… na przykład:

IMG_3157

IMG_3053

I jak smart home czy po naszemu dom inteligetny. Przyznam, że jestem fanem tego trendu i mój dom będzie (jak kiedyś powstanie) najeżony tego typu zabawkmi, ale pod jednym warunkiem. Wszystko będzie banalnie proste i uwielbiało współpracować z moim smartfonem. Robią to teraz wszyscy i wszystko wskazuje, że idzie to w dobrym, przyjaznym dla użytkownika kierunku. Wystarczy wpiąć taki „dewajsik” do telewizora i już. Możemy zacząć konfigurować nasz domowy hub. Wszystko to ładnie nazwane internetem rzeczy bardzo cieszy nas w PLAY. Nasze fioletowe SIMy czekają ;-)

IMG_2933

IMG_2977

W jak wearables. W 2014 CES zwariowało na punkcie wearables i w tym roku było tego mnóstwo i w zasadzie co krok ktoś proponował mi założenie czegoś nowego. Ja ciągle nie jestem do tego przekonany a reagujące na emocje ciuchy Intela… przerażają mnie trochę.

IMG_3155

Ta czarna sukienka reagowała na emocje tej dziewczyny zmieniając ciągle swój wygląd. Materiał kurczył się i powiększał. Myślę, że zbliżamy się do momentu, kiedy ktoś zacznie nam wstrzykiwać sensory. Poważnie ;-)

A poniżej przykład na połączenie wearables z inteligentnym domem. Pan dziennikarz pokazaywał przed kamerą jak otworzyć smartwatchem SONY dom. Udało się, choć kilka dubli było ;-)

IMG_3059

Jeżeli chodzi o smartwatche to chyba najdłużej oglądałem Casio:

IMG_3011

IMG_3018

Kamerkę przypinamy do kurtki i streamujemy wejście na Giewont.

A jak akcesoria. No to temat rzeka raz głębsza raz płytsza. Widzialem rzeczy bardzo użyteczne i rzeczy… dziwne, no ale ja się nie znam. Pewnie jest ktoś, kto to kupuje.

IMG_3208

IMG_3034

A tutaj na dloni mamy 2 TB bezprzewodowej pamięci od firmy LINK. Zmieści się do każdej kieszeni.

IMG_2967

Po co Wam budzik? Ten Smart Shaker Was obudzi.

Pewnie tak jak ja walczycie z… kablami.

IMG_3132

C jak cycki. Na CES jest prosta zasada – albo masz mega wypasione stoisko i produkty, albo postaw na stoisku super furę i seksowne hostessy. Zdjęć hostess wrzucać nie będę, sami pojedźcie i ocenicie. Zamiast seksizmu proponuję kilka fur na otarcie łez.

Tak przy okazji muszę się przyznać, że stałem obok Kena Blocka i nie widziałem, że to on ;-) #lameroku

IMG_3078

IMG_3085

Taką Toyotę kupię kiedyś mojej teściowej, bo boi się taksówkarzy i UBERowców. Poradzi sobie, bo wystarczy tylko do niej wsiąść.

IMG_3090

IMG_3135

IMG_3021

V jak VR. Coś, co w Polsce jest na razie tematem mocno niszowym. Virtual Reality na targach CES wygląda na bardzo, bardzo rozkręcający się przemysł. Największym hitem dla gości CES była VRowa kolejka Samsunga, do której waliły dosłownie tłumy szukających wrażeń Amerykanów.

IMG_3008
Przy okazji bardzo trzymam kciuki za HTC, którego na tragach nie widziałem, ale ich VR był na targach mocno widoczny.

IMG_3234

Ci Panowie przygotowują się do wirtualnego pojedynku.

IMG_3219

IMG_3251

360 jak 360 stopni ;-) Można odnieść wrażenie, że teraz wszyscy chcą robić video 360 stopni i mają na to lepsze i gorsze pomysły.

Kodak walczy:

IMG_3045

A jak nie jedna dedykowana kamerka 360 to może kilka kamerek na raz. Jak kogoś stać to proszę:

IMG_3237

IMG_2931

D jak drony. O mamo, ale się z tego zrobił poważny przemysł. Na stoiskach z dronami spędziłem dobre dwie godziny. Mam nadzieję, że model Disco od Parrota już wkrótce w PLAY.

IMG_3163

IMG_3168

Bardzo spodobał mi się też Hexo+. Koniecznie muszę to potestować. Dron leci nad nami na przykład podczas biegu. Może nie po lesie bo jeszcze niespecjalnie samodzielnie radzi sobie z przeszkodami ;-) Pewnie widzieliście film z dronem Lily i znacie koncept. Hexo+ już można kupić ;-)

IMG_3254

Przy okazji widziałem też drona osobowego… Zamiast autobusem hop dronem na Mordor. Obawiam się jednak, że to nie przejdzie z uwagi na bezpieczeństwo i bardzo surowe normy tam w powietrzu. A może to właśnie wstęp do tego co widzimy w filmach science fiction, gdzie nie ma dróg tylko korytarze powietrzne…kto wie ;-) Opadła mi szczena i zapomniałem zrobić foty a nie będę komuś podkradał.

A jak już znudzi Wam się latanie to może poszukamy wraków na dnie w Jastarni?

IMG_3275

C ja charging albo po naszemu energia. Widziałem chyba 5 tysięcy chińskich producentów power banków i innych rozwiązań kabelkowych. Potrzebujemy coraz więcej energii i jednocześnie chcemy ją jak najlepiej zarządzać.

IMG_3152

IMG_3138

IMG_2964

T jak tandeta… no jej na CES nie brakuje ;-) A może to wcale nie jest tandeta tylko… coś mega fajnego tylko ja się nie znam.

IMG_3217

IMG_3083

IMG_3227

Ten sprzęt do przymierzania kiecek pewnie byłby w Zarze hitem… Sam nie wiem ;-) Muszę zapytać Olę.

IMG_3197

V jak vintage. Ten trend przechodzi też na technologie i kiedy byłem w strefie augmented reality przystanąłem zagrać na… oldschoolowym fliperze.

IMG_3242

IMG_2973

A jak ma się już wszystkiego dosyć warto zobaczyć co porabia Twardowski na Księżycu.

IMG_3032

Na koniec mała zabawa. Która fotka lepsza? To mini wstęp do mojego foto testu, który mam nadzieję pomożecie mi w przyszłym tygodniu przeprowadzić ;-)

Bardziej podoba mi się

Loading ... Loading ...

Foto A

IMG_3287

Foto B

20160107_024158

Komentarze

  1. Czytelnik napisał(a):

    Dzień dobry.
    Ja już jakiś czas temu wyrosłem z CES, ale chciałem bardzo pochwalić rzecznika Gruszkę za brak seksizmu i nieepatowanie zdjęciami Hostess.
    Naprawdę, bardzo dobra zmiana!Raportuj

  2. golarzfilipgolarzfilip napisał(a):

    Za relację- wielkie dzięki. Tak bogatej w foto treść się nie spodziewałem. Cytując klasyka: WINCYJ ;)

    Co do zdjęć: dla mnie foto A. Dlaczego:

    – doświetlenie jest „naturalne”, co widać szczególnie przy zdjęciu B, które wygląda jak poprawiane w GIMP
    – czerń jest czernią a nie nie wiadomo czym
    – ruch aut na fotce A mamy „prawie” złapany a nie rozmazany

    Jakbym miał strzelać: A to iPhone, B Samsung.Raportuj

  3. Pier de Lony - Paris napisał(a):

    Żadno zdjecie mi się nie podoba bo nie ma na nich cyckuf :(Raportuj

  4. manyaky napisał(a):

    Tekst bardzo fajny. Foto 1 zdecydowanie lepsze, kontrast chyba od razu podkręcony przez urządzenie.

    Szkoda Marcin, że nie używałeś Snapchata, ale zdaję sobie sprawę, jak to przeszkadza w oglądaniu targów. Zamiast bawienia się sprzętem jest latanie z telefonem. :-)Raportuj

  5. Diego Armando napisał(a):

    Dziękuję Marcinie, na taką relację czekałem:)

    2t bezprzewodowe wielkości paczki tic-taców wow, a ja z moją manią zbierania dysków/pamięci itp. odkryłem dopiero niedawno usb na WiFi:)

    Zegarek Casio też bardzo pozytywnie, ciekawe co pokazał Garmin bo ostatnio jestem na etapie ich sprzętu.

    Świetny pomysł z kamerką streamującą Twoją drogę, taki ulepszony periscope:)

    Osobny temat to drony, ten latający nad Tobą np. podczas biegania czad! Choć patrząc na takie rozwiązania trochę się boję, że niedługo technologie zdominują za dużo.Raportuj

  6. bochaczyk napisał(a):

    Trudno porównywać te zdjęcia. Gołym okiem widać że foto B jest około +1EV do foto A. Automatyka telefonów wybrała taki czas ekspozycji, ale na następnym zdjęciu mogła wybrać całkowicie inny. Myślę że spokojnie telefonem „B” można uzyskać identyczny efekt jak foto „A” i na odwrót. Przy 100% crop widać więcej szczegółów i detali na foto B. Ale dzięki lepiej dobranej ekspozycji bardziej naturalnie wygląda foto „A”.Raportuj

  7. mayones napisał(a):

    Nie jestem fanem ani zwolennikiem zabezpieczeń takich jak otwieranie wszystkiego poprzez elektronikę. Wiec smartwatch jako klucz do dumy zdecydowanie nie. Wystarczy sprawdzić ile zajmuje kradzież nowoczesnego samochodu. Oczywiście ekspertom w swym fachu :)
    Druga kwestia to seksizm. Pokazanie ubranej hostessy to seksizm? Od kiedy? Strasznie szwedzki pogląd :)Raportuj

  8. Krzysiek napisał(a):

    „Wszystko to ładnie nazwane internetem rzeczy bardzo cieszy nas w PLAY. Nasze fioletowe SIMy czekają ;-)” to bardzo proszę o dawanie routerom normalnych adresów IP które będą dostępne z każdego miejsca gdzie jest dostęp do globalnej sieci. Na chwilę obecną to jest porażka.Raportuj

  9. borys_mocny napisał(a):

    Kocham nowe technologie, telefony itd, ale z tej relacji jedyne co mnie urzekło to ten mercedes na zdjęciu. Dla mnie kosior. Ciekawe czy będą kiedyś takie w salonach.
    Nie jest to przytyk w stronę rzecznika, ale w samo CES 2016, choć dla takiego mesia było warto:)Raportuj

  10. tomek napisał(a):

    super ten mikroskop .Raportuj

  11. alien napisał(a):

    Czerń czernią ale skoro reklama daje poświatę którą na pewno widać gołym okiem to lepsze odwzorowanie rzeczywistości oddaje zdjęcie BRaportuj

  12. Tomasz napisał(a):

    Marcinie zgłaszam się na ochotnika, żebyś mnie zabrał na MWC :)Raportuj

  13. Robert Olejnik napisał(a):

    Dzięki Marcinie za tą relacje.
    Po „Berlinie” nieco inaczej patrzę na takie targowe imprezy. To takie wielkie place zabaw dla chłopców – fanów nowych technologii i zwyczajnie gadzeciarzy.
    Ubrania reagujące na emocje są mega. Widzę dla nich całą masę zastosowań. Zamiast wciągać brzuch na widok fajnej dziewczyny robi to za mnie ubranie ;) Prawdziwa rewolucja.
    Fajnie, że udało się zamieścić tyle fotek – smartwatch Casio jak zauważyłem w targowych relacjach nie tylko przez Ciebie został dobrze odebrany.
    Mam nadzieję, że w Barcelonie będzie conajmniej równie fajnie.Raportuj

  14. Mariano napisał(a):

    Panie Marcinie,

    to może przejedzmy do konkretów. Kiedy zobaczymy Mate 8 ze stajni Huawei w boksie Play?Raportuj

  15. Tommal napisał(a):

    Z jaką prędkością będzie to śmiało. Będzie max LTE czy jakieś inne mniejsze prędkości ?Raportuj

  16. Bartek39 napisał(a):

    Świetne wydarzenie, zazdroszczę pobytu i dzięki za tak bogatą relację :)Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty