PLAY pierwszym operatorem w Polsce z obsługą prawdziwego Wi-Fi Calling – komunikat prasowy

Udostępnij

19 października 2016 r.

PLAY pierwszym operatorem w Polsce z obsługą prawdziwego Wi-Fi Calling

Komunikat prasowy

PLAY udostępnił swoim klientom innowacyjną usługę pozwalającą na przeprowadzanie połączeń i wymianę wiadomości SMS za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Tym samym stał się pierwszym operatorem w kraju oferującym tę możliwość. Usługa jest bezpłatna, działa zarówno w Polsce jak i poza jej granicami oraz jest dostępna dla klientów indywidualnych jak i posiadających oferty dla firm.

– Wierzymy, że usługa będzie wykorzystywana przez naszych klientów na przykład podczas zagranicznych podróży, aby uniknąć drogich opłat międzyoperatorskich a także w miejscach, gdzie nie ma zasięgu żadnej sieci komórkowej takich jak piwnice, czy budynki, w których utrudniona jest propagacja fal. Oczywiście z tego rozwiązania można korzystać także w domu i pracy, gdzie mamy dostęp do sieci Wi-Fi a dzięki temu połączenia będą zestawiane szybciej i wykonywane z użyciem lepszej jakości dźwięku, czyli HD Voice. – mówi Grzegorz Skowron-Moszkowicz, Dyrektor Departamentu Produktu i Terminali.

PLAY zdecydował się na rozwiązanie natywne, czyli bezpośrednio wbudowane w oprogramowanie smartfona. Taka opcja jest dla klienta prostsza, nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji czy skomplikowanej konfiguracji. Zaletą jest także fakt, że historia połączeń jest zintegrowana z tą, która jest dostępna tradycyjnie. Po wyjęciu telefonu z pudełka wystarczy tylko jeden bezpłatny SMS, by aktywować usługę.

Do korzystania z Wi-Fi Calling niezbędne jest posiadanie oferty na abonament oraz używanie telefonu kupionego od operatora. Co istone nie są to wyłącznie najdroższe smartfony, ale również te ze średniej półki cenowej.

Lista urządzeń pozwalających na korzystanie z usługi Wi-Fi Calling w PLAY:

  • Samsung Galaxy S7
  • Samsung Galaxy S7 edge
  • Samsung Galaxy S6
  • Samsung Galaxy S6 edge
  • Sony Xperia XZ
  • LG G4
  • LG X screen
  • LG K10 LTE
  • LG K8 LTE

Operator planuje stopniowe wprowadzanie usługi Wi-Fi Calling również na innych urządzeniach i taryfach, o czym będzie informował na blogplay.pl. Uruchomił także specjalną stronę internetową promocje.play.pl/wificalling, na której znajdują się szczegóły usługi, jej regulamin oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Zobacz więcej

89 KOMENTARZE

  1. hahaha, „prawdziwy”, jeszcze popełnijcie „pińć” nonatek jak bardzo 'tru’ i 'prawdziwy’ jest to może ktoś w ogóle się ucieszy… poza rzecznikiem pływajacym w basenie w Afryce :P

  2. Czym tu się chwalić? Usługa dostępna dla *DZIEWIĘCIU* modeli telefonów *ZAKUPIONYCH W PLAY* i pewnie *DOSTĘPNYCH DLA ABONAMENTOWCÓW*.

    Miną lata zanim Plej się zorientuje, że aby odnieść sukces, usługę należy udostępnić szerszemu gronu abonentów…
    Obecnie to tylko mierna ciekawostka.

    „a dzięki temu połączenia będą zestawiane szybciej i wykonywane z użyciem lepszej jakości dźwięku, czyli HD Voice.”
    Ogarnie mnie pusty śmiech, jak HDVOice będzie działał tylko w przypadku gdy obie strony połączenia będą go obsługiwały…

    • Tu akurat dobrze, że dla abonamentowców a nie karciarzy z tymi waszymi doładowaniami po 15 złotych miesięcznie. Tak już jest, że aby mieć coświęcej trzeba zapłacić więcej niż w Rok Ważności Konta :D

      • Szczególnie, że koszt karty i podtrzymania numeru jest praktycznie taki sam jak przy abonamencie, w którym dodatkowo jest praktycznie wszystko free.. Od tygodnia jestem abonentem Play (wcześniej miałem kartę w T-Mobile) i zastanawiam się, czemu tego nie zrobiłem wcześniej, bo płaciłem miesięcznie jakieś 19pln za bardzo zlimitowane warunki.

  3. Używałem wifi calling przez aplikację (operator three.co.uk) i natywnie (operator ee.co.uk) na iPhone. Zdecydowanie rozwiązanie promowane przez play (natywne) jest dużo wygodniejsze, nie musi się człowiek zastanawiać czy jest 3g, czy wifi po prostu dzwoni.

    Fakt, ilość wspieranych urządzeń jest słaba aktualnie, liczę, że iPhone się pojawi w niedługim czasie.

    Dziwi mnie zaprzestanie rozwoju telefon.play.pl, który tak na prawdę zapewniałby wifi-calling prawie jak w aplikacji, na prawie każdym telefonie (no poza iPhone, gdzie apple ociąga się z obsługą webrtc).

  4. Uważam, że WI-Fi Calling w Play jest tak samo prawdziwe jak LTE czy też zasięg 4 sieci. Wszystko to prawda ale WI-Fi Calling działa na paru telefonach w dodatku takich, które muszą być kupione czyli przepłacone w Play, LTE jest w godzinach szczytu z relaną prędkością 1-2 MB/s, zasięg 4 sieci to domyślnie zasięg 3 sieci, bo jak to przeczytalem na tym blogu „zasięg Orange jest włączany w uzasadnionych przypadkach na prośbę Klienta”. A pamiętacie HSPA+ jako 4G według Play-a?

    • LTE musi iść słabo, bo z tego samego nadajnika z internetu LTE korzystają też klienci konkurencyjnych Mobi..e Vik…ngs oraz Vir..n Mo…ile. Chyna jeszcze jakieś inne sieci. TMobile np. udostępnia swoje nadajniki konkurencji, ale sprytnie bez LTE, więc u nich LTE działa lepiej.

      • Twoja teoria nie trzyma się kupy, ponieważ T-mobile powiedziało, że abonenci Play mogą mieć dostęp do ich LTE, ale sam Play nie daje uprawnień na kartach do logowania się. Druga kwestia, że abonenci T-mobile generują mało ruchu sieciowego w porównaniu do Play przez to ich nadajniki są zdecydowanie mniej obciążone. LTE to nie jest rarytas, normalnemu operatorowi zależy by ich nadajniki (częstotliwości) były w pełni wykorzystywane, wtedy najlepiej ruch sieciowy jest zoptymalizowany.

      • Jeszcze nie miałem okazji dobrze przetestować LTE w Play, bo dopiero zacząłem współpracę i nie mam za bardzo takiej potrzeby w tym momencie, ale trzeba przyznać, że w T-Mobile LTE jak i 3G/HSDPA/HSPA+ działały najlepiej ze wszystkich operatorów. A miałem możliwość testowania dosyć solidnie (parę urządzeń, wiele lokalizacji oraz dodatkowo opinie innych użytkowników). Również oferta biznesowa (rok – 1.5 temu) była najlepsza ze wszystkich. Parę lat korzystałem z internetu mobilnego od TM jako łącza w domu (przez ok. rok LTE ze 100Gb limitu) i byłem zachwycony. Prędkości 40-50Mbit/s z pingami 10-20milisek. Modem/router Huawei B593, 2km w linni prostej do BTS (lokalizacja Otwock). W dużych miastach jak Wawa, wydawałoby się, że internet mobilny powinien działać szybciej i lepiej, bo to przecież miasta,dużo nowoczesnych stacji bazowych itp, ale jest właśnie inaczej – te stacje bazowe, są o wiele bardziej obciążone, niż gdzieś niedaleko pod miastem (nie mówię o zupełnych wioskach, bo tam wygląda to zupełnie inaczej) ale peryferiach np. Warszawy.

  5. A może by tak stworzyć aplikację dla pozostałych telefonów dzięki której można by dzwonić przez WiFi?

  6. No fajnie, ale nadal nie przekonuje mnie tłumaczenie dlaczego nie ma aplikacji. Bo to, że „w prawdziwym można mieć wspólną listę połączeń i się niczym nie przejmować” nie jest argumentem, bo lepiej mieć osobne listy w aplikacji, niż nie mieć wifi calling w ogóle – bo taka jest prawidłowa alternatywa.

    • Jest lepsze bo:
      1. Nie trzeba zakładać dodatkowego konta
      2. Dzwonisz ze swojego numeru.
      3. Odbierasz polaczenia od wszystkich przez wifi a nie tylko od osób uzywajacych tej apki.
      4. Brak konieczności przelaczania sie miedzy dialerem a aplikacja.
      5. Mozesz dzwonic prosto z kontaktów w telefonie.
      6. Bezpieczeństwo

      • Niestety, Twoje argumenty nie są do końca prawdziwe. Korzystam z apki *operatora kablowego* i tak:
        1. Nie muszę zakładać dodatkowego konta, korzystam z tego, które mam u operatora, tak jak Ty w P24.
        2. Tak, dzwonię ze swojego numeru.
        3. Tak, odbieram połączenia od wszystkich. Nieważne z czego i skąd je wykonują.
        4. Tu zgodzę się, muszę dokonywać trudnego wyboru, czy wybrać numer w dialerze czy apce ale:
        5. Apka ma dostęp do kontaktów w telefonie, więc wybór wygląda tak: najpierw kontakty: dzwonię klasycznie, najpierw apka: dzwonię przez apkę.
        6. No właśnie, bezpieczeństwo. Nie sądzisz, że lepiej mieć apkę w piaskownicy niż globalnie, w systemie?

        W oficjalnym komunikacie prasowym, który tu komentujemy, napisane jest też: „Zaletą jest także fakt, że historia połączeń jest zintegrowana z tą, która jest dostępna tradycyjnie”. To też jest grube nadużycie. Oczywiście, że rozmowy z apki są „zintegrowane” z tymi przeprowadzonymi z aparatu uwiązanego drutem do ściany.

        I do tego apka działa na iPhonie, majfonie i czym tam chcesz (byle miało iOS-a albo Androida ;)

        Szczerze, to korzystam z Play m.in. dlatego, że nie wszędzie mam Wi-Fi. Ale szybciej zmienię Play na innego operatora niż wybraną słuchawkę na taką, z „obsługą prawdziwego Wi-Fi Calling” zwłaszcza, jeśli oznacza to ograniczony wybór, konieczność zakupu w jedynym słusznym miejscu i po jedynej słusznej cenie.

      • Apka daje te same możliwości co true Wi-Fi calling. Też dzwonisz ze swojego numeru i do kogo chcesz na zwykłe numery. Są na pewno różnice i niedogodności, ale większą niedogodnością dla mnie jest konieczność kupienia nowego telefonu mimo tego że mam nowy i to z ograniczonej ofert z brendowanym oprogramowaniem. Ja rozumiem, że w taki sposób działa lepiej, ale zrozumieć musicie również większość waszych klientów dla których bez apki tej usługi nie ma. Może zmieńcie promocję na Wi-Fi calling gratis do wybranych telefonów zakupionych w play.

      • Widzę, Raz, że nie zrozumiałeś mojego komentarza. Wiem, że „prawdziwe” WifiCalling jest lepsze, ale co z tego, że jest lepsze, skoro niedostępne w moim telefonie? W takim przypadku lepszą dla mnie byłaby apka, za pomocą której też mógłbym obcować choćby z namiastką tej technologii. I nie ma powodu, aby apka nie prezentowała mojego telefonu, prawda?

        • To może posłuże się analagią. LTE Ultra jest super ale też niedostępne w moim telefonie.

          Aplikacja to jest moim zdaniem półśrodek. Kto chce ten już używa Skype czy innych podobnych. Kto nie to i tak by nie ogarnął dodatkowej aplikacji do WiFi calling.

          NIe mówie tutaj o osobach z tego forum bo są ogarnięci technologicznie. Większość taka nie jest.

          • Sugerujesz, że trzeba się przenieść do sieci, która skupia ludzi bardziej ogarniętych i ma aplikację do WiFi Calling? :) Play nie ma telefonu dla mnie do True WiFi Calling, potrzebuję DualSIMa.
            WiFi Calling, nie ważne czy prawdziwe czy nie, ma jedną przewagę nad Skype. W ramach już opłaconego abonamentu można ze swojego numeru telefonu wykonywać rozmowy z innymi telefonami w Polsce bezpłatnie, np. ze Szwajcarii. :)

    • Bo karciarze nie przynoszą zysku operatorowi i czymś musi docenić abonamentowców. A poza tym, jakbyś czytał ze zrozumieniem to usługa działa na telefonach zakupionych w sieci a Ty pewno masz jakiegoś majfona z Biedry ;)

      • Mam Sony Xperie U :)
        Nadal nie rozumiem czemu prepaidowcy mają być gorzej traktowani?
        Może wpływa mniej kasy ale wpływa :P

  7. Jest Wi-Fi Calling i dobrze, że jest i ocena za to, że jest to 6. :)
    Jak się rozwinie – czas pokaże – jeżeli będzie bardziej dostępna podniesie atrakcyjność ofert w PLAY.
    Pierwsza „komórka” jakiej używałem miała wymiary omal jak mały bts 2,5 kg bez zasilacza i chyba 4 W mocy na high mode, Krytyk wtedy było również co niemiara, chociaż były takie miejscowości w Polsce dość liczne, że żeby zadzwonić po pogotowie trzeba było dymać do sołtysa albo leśniczówki. Tamta komórka jak działała to przez ściany u sąsiadów , w radiu można było słuchać rozmów i zakłócała obraz telewizorów często czarno-białe. Jakoś to się rozwinęło w dobrym kierunku.
    Wniosek na telefon stacjonarny opatrywany był klauzulą przewidywanego czasu oczekiwania na podłączenie 15 lat i coś koło tego.
    Czas pokaże jak będzie z Wi-Fi calling. Ja bym chciał mieć.
    Trochę niefajnie w komunikacie, podano, że usługę udostępniono dla Klientów Play. Chyba, że w ramach „komerchy” przemilcza się podział na Użytkowników i Abonentów. I tu ocena trudno powiedzieć – 9.
    Ale skoro choćby dla wąskiej grupy Abonentów jest bezpłatna, poza tym co dotąd było udostępnione w ramach ponoszonych opłat, to nadal mogę powiedzieć ” W sieci Play płacę mniej” ( a przynajmniej nie więcej).
    Tak, czy siak pozdrowionka. :))
    No i teraz czekam na jadowite ukąszenia.

    • Andrzeju, zawsze czekam na Twoją recenzję postu. Nigdy się nie zawodzę, bo czasami są ciekawsze od wpisu i za to ocena 6 – doskonale.
      Czekam na więcej.
      Pozdrowionka. :-)

  8. Ok, zaspaliście, więc ogłoszę za Was:
    „Szanowni Klienci, nie działa play24, gdyż trwają prace modernizacyjne. Ich zakończenie nastąpi prawdopodobnie dzisiaj”.
    :-)

  9. do wszystkich pracowników BOK PLAY- brawo i dziękuję za przyjazny kontakt z klientem za każdym razem,fachowe podejście do każdej sprawy,a przede wszystkim za to,że jesteście ludźmi.jestem bardzo zadowolony z Waszego biura obsługi i w skali ocen daję 11 na 10.trochę „niewdzięczna” praca,wysłuchiwać wszystkich żali przez słuchawkę i uszczęśliwiać każdego klienta,by był zadowolony.dlatego jako jeden z tych warczących czasem do słuchawki: DZIĘKUJĘ I DOCENIAM TO CO ROBICIE ;) miłej pracy :)

  10. ile się czeka na aktywacje?
    otrzymałem sms że zgłoszeni przyjęte i cisza od 2 godz.

    LG G4 – będzie aktualizacja softu czy ot tak sobie zadziała?

  11. Dobra mistrzowie jak mam to uruchomić, mam aktywna usługę, potwierdzenie sms, telefon wczoraj akurat aktualizował się do pazdziernikowej poprawki ale gdzie mam to uruchomić w telefonie nie mam pojęcia, robiłem restart 3 razy dalej nic, S7e

  12. Czyli jak jestem posiadaczem LG G2 kupionym w Play, to nie uświadczę korzystania z tej funkcji. Muszę kupić nowy telefon, aby się tym cieszyć.

  13. Skąd można ściągnąc ROM z brandem playa? Mam SGS6 i chętnie bym to przetestował i może na pare dni wgrałbym ten wasz software. Powinniście udostepnić to oficjalnie na waszej stronce bo z torrenta to pewnie tylko wirusa se zainstaluje

  14. Marcinie prosze o informacje dlaczego Wifi calling nie wlacza sie automatycznie jak telefon jest.w.zasiegu wifi. Mam telefon lg k8 I dopiero po zrestartowaniu telefonu I wlaczeniu parokrotnie ikony wifi calling usluga dopiero sie uruchamia. Prosze o informacje na jakiej podstawie telefon laczy sie z wifi calling. Moze trzeba w sofcie zrobic opcje zaawansowane zeby moc na sztywno to uruchiac, bo po wcisnieciu ikony nie nastepuje polaczenie. Prosze o informacje osob ktore tez juz korzystaja z tej opcji czy tez macie.taki problem

    • Musisz mieć dobry zasięg WiFi, gdzieś w granicach -75/-80 dBm. Może to jest przyczyna, że nie zawsze się loguje do WiFi Calling? Sprawdzałeś na innych routerach?

  15. LG G4 działa bardzo dobrze czysto i wyraźnie i żadnej odpowiedzi na SMS nie dostałem ! Pozdrawiam !
    @Kamil
    Nic nie robiłem i nie miałem żadnego problemu

    • @Bronson a ty gdzie korzystasz w domu ? A jak np wyjdziesz.domu I wrocisz.to odrazu automatycznie Ci sie laczy ?

  16. Na razie korzystałem w domu (na co dzień używam LTE PLAY ) a jeśli chodzi o łączenie to przecież logiczne zostawiasz WI-FI Calling i WI-FI też jeśli straci zasięg PLAY połączy automatycznie . Jeśli będzie inaczej to napiszę

  17. Jeszcze jedna sprawa.Bez twojej zgody nie połączy przecież gdziekolwiek będziesz w zasięgu Hotspota.Zresztą byłoby to niebezpieczne i nie radzę korzystać z niezabezpieczonych otwartych WI-FI

  18. „W przypadku utraty zasięgu sieci Wi-Fi w trakcie połączenia, połączenie realizowane w ramach Usługi zostanie przerwane.”

    Największa porażka tej usługi.
    Inni operatorzy za granicą potrafią zrobić usługę z poprawnymi hand overami do własnej sieci.

  19. Właśnie miałem okazję to sprawdzić wychodziłem do sklepu i … rozłączyło i połączyło automatycznie !

  20. Po postach widać, że działa. To cieszy. :-) Ja niestety nie mam możliwości korzystania z tej usługi. Żal. :(
    Po postach widać, że się rozkręca. To cieszy.:)
    Z postu Bronsona wynika, że po rozłączeniu z Wi-Fi, ponownie zestawiane jest połączenie w PLAY. Wygodne. :-)
    A ma ktoś już doświadczenia jak to działa w roamingu ?- mniej istotne jak w krajowym bo to dla kosztów bez znaczenia, chociaż ciekawe czy wznawia tylko w zasięgu sieci PLAY czy w całym zasięgu 3 czy tam 4 sieci ? Pytam o ten za granicą – różnie kosztujący. Czy wystarczy to sobie tylko poustawiać jakimiś kodami lub jakoś tam i będzie łączyć automatycznie przez dostępne kanały, czy są sztywne restrykcje połączeń np wznawianych w roamingu.. W końcu to też jakaś aplikacja, tylko że zaszyta w oprogramowaniu – tak mi się wydaje. Wydaje mi się, że takie informacje pomogą w decydowaniu o wbijaniu się w ofertę z Wi-Fi calling. Chociaż marketingowo – w sumie trudno powiedzieć.
    No i oczywiście – pozdrowionka.

  21. Mam pytanie trochę niezwiązane z tematem, ale szalenie istotne.
    Dlaczego ograniczyliście liczbę numerów, na których jedna osoba może otrzymać bonusy za rejestrację z dziesięciu do trzech? 20 października zmieniliście regulamin promocji. Czy teraz zakładacie, że jedna osoba nie może korzystać z większej liczby kart SIM? Jeśli tak, to nie ma sprawy, mam 3 karty w rezerwie, które doładowuję regularnie co 100 dni, ale nie są mi niezbędne. Kilka płatności SMS i nawet dzisiaj mogą wylądować w koszu.

    • Właśnie ze względu na takich karciarzy-skąpców jak ty ograniczyli rozdawanie bonusów. Kupujecie po ileś kart tylko, żeby lecieć na bonusach więc żaden z was zysk. A ja poza tym nie rozumiem takich jak ty, którzy maja po kilka numerów….jakieś rozdwojenie osobowości?

      • Tak sobie myślę, żeby np mieć w różnych miejscach stałe WiFi (a więc i WiFicalling. I jeszcze do tego przenośne WiFi. I to rzeczywiście niedrogo. Oszczędność nie zawsze oznacza skąpstwo.
        Mając studolarówkę można sporo z nią zrobić. Zapalić nią cygaro, komuś podarować, na coś zamienić, co jakiś czas sprawdzić czy jeszcze jest i ile ma koleżanek i sióstr. Nawet jej nie mając, można o niej pomyśleć – na różne sposoby. Skąpstwo ?
        A że potrzeba do tego kilku numerów. No comments.
        Podobno potencjał ludzkiego rozumu w poznawaniu otaczającego świata jest nieograniczony. Podobno.
        Inteligencja, czy jakoś tak.
        Pozdrowionka. :)

    • W zasadzie to było pytanie retoryczne. Od razu widać, jak wybiórczo pan Krzysiek odpowiada na komentarze. Na niewygodne pytania najlepiej nie odpowiadać, prawda? Jesteście jak nasza tzw. „pierwsza dama”.

  22. Ja jednak zastanawiałbym się, czy apka nie jest lepszym rozwiązaniem, bo np…..

    Jesteś za granicą, masz wifi, dzwonisz po wifi i ngale wifi pada, a ty z automatu zostajesz przełączony na nadajniki i roaming i jesteś w ciemnej d* na rachunku. Czy nie tak to działa?

    • No właśnie nie – gdy Wi-Fi się urwie to także urwie się połączenie, żebyś nie przejmował się opłatami w roamingu.

      • Czyli z nadajnika na wifi się przełączy ale w drugą stronę nie? Mimo wszystko wolałbym sam zadecydować w tej kwestii. Może zamiast pchać marketingowo wifi calling jako poszerzanie zasięgu lepiej skupić się na alternatywie dla roamingu?

  23. plus reklamował wifi calling jakiś rok temu albo wcześniej, a słowo prawdziwy dotyczy raptem kilku modeli telefonów, może prędzej testowy, będzie tak jak z telewizją on line, wyślą maila z zapytaniem czy jesteś zainteresowany a potem powiedzą, że nie możesz w tym abonamencie.

  24. A i nie zapomnijcie wyłączyć wificalling za granicą dzwoniąć na numery UE z poza Polski! :)
    Wificalling -> UE -> 2zł
    UE -> UE -> parę eurocentów :)
    Ok, wyjątkiem są ziutki co mają pakiet paru minut do EU

    Zdecydowanie lepiej w takim przypadku skorzystac z roamingu. Zreszta w 2017 mają znieść opłaty roamingowe więc pewnie szybciej się tego doczekam niż wificalling bez brandu gaaaahahaha!

    • A dlaczego Wificalling -> UE -> 2zł ?
      Usługa Wificalling ma chyba swoje, zależne od taryf stawki do UE, max kilkanaście eurocentów. Chyba zgodne z roamingowymi – ale nie sprawdzałem. No i UE=>WiTiCalling to chyba 0zł a nie coś koło jednego eurocenta.
      No i chyba „W sieci Play płacę mniej”
      Chyba, że czegoś nie ogarniam. :)
      Pozdrowionka ;)

      • No i bym zapomniał.
        Wificalling -> UE => nie Polska -> UE = 2zł a Wificalling -> UE = max kilkanaście eurocentów. To nie zapomnijcie włączyć wificalling w Polsce dzwoniąc na numery UE z Polski! :)
        Taki ukryty bonus, bo chyba nie strzał w kolano.
        Tak, czy siak „Z WiFicalling w Play płacę mniej” (zastrzegam sobie prawa autorskie do tego hasła).
        Ocena – 6 – doskonale. :)
        Mimo, że hangover może być niepożądany.
        Pozdrowionka, pozdrowionka ;)
        Chciałbym mieć WiFicalling.

        • Chyba, że te stawki z WiFicalling do UE to w ramach rozszerzonego testu. Regulamin zawsze można zmienić. No to wtedy – 9 -trudno powiedzieć.
          Ale i tka chciałbym mieć WiFicalling. :)
          Pozdrowionka.

          • Stawki do UE są takie, jak najniższe w danej taryfie – czyli w większości przypadków 0,54 zł/min a nie 2 zł :)

            • No to jednak ” Z WiFicalling w PLAY płacę mniej”.
              No to nie zapomnijcie włączyć wificalling w Polsce dzwoniąc na numery UE z Polski! :)
              No to pozdrowionka. :)

  25. Dlaczego na głównej stronie nie ma informacji o awarii od piątku w waszej sieci ? Nie działa włączanie i wyłączanie usług wszystko wisi na w trakcie.

  26. Jedno bardzo ważne pytanie – OK rozumiem że uruchomienie WIFI Calling wymaga zmian w oprogramowaniu. Ale czy jak wgram firmware PLAY do mojego telefonu to czy usługa będzie działać? Czy może jest to jeszcze jakoś inaczej blokowane?

    Telefon to Galaxy S7 EDGE – abonament mam w PLAY ale telefon kupiony poza PLAY.

    • Wszelkie modyfikacje w telefonie robisz na własną odpowiedzialność, ale jak masz chęć to możesz spróbować :)

      • Dzięki za odpowiedź. Z racji problemów z zasięgiem w domu na tą usługę czekam od lat. Nie sprawdziły się repeatrey GSM:)

        Spróbuję na pewno, jeżeli zadziała to będzie super. Od strony technicznej rozumiem że wymaga to zmiany w oprogramowaniu – ale jeżeli uda się to zrobić poprzez samodzielny wybór oprogramowania PLAY to świetnie. Może w przyszłości będzie to działać inaczej ale na chwilę obecną byłby to duży krok do przodu.

      • Dzięki Krzysiek! Wgrałem firmware PLAY i mam WIFI Calling:) Świetnarusługa – po wielu latach koniec problemów z zasięgiem :):) Dodatkowo HDVoice przez WIFI!

  27. Co za idiotyzm. Usługa na kilka telefonów, tych najdroższych i w dodatku na firmowe oprogramowania. żenada roku. Jaki procent ludzi będzie to używać? ? Góra 1. Zeobione to specjalnie.

    • Tak, zrobione to specjalnie – ma być prosto, wygodnie, bez instalacji dodatkowych aplikacji itp.
      Na razie jest 9 słuchawek z różnych półek cenowych – są też bardzo tanie LG. Pamiętasz jak było z LTE? Było dostępne na początku tylko w najdroższych modelach a teraz? Jest nawet w tanich smartfonach. Technologia musi się rozwinąć, daj jej czas na to aż będzie szerzej dostępna. Zawsze było tak, że nowe było drogie i dostępne dla nielicznych. Radio? Telewizja? Internet? Wszystko dotrze do szerszej publiczności :)

  28. Ja niestety nie mogę aktywować usługi od 18 .10. Trzecie zgłoszenie do play i nadal usługa nie została aktywowana. Nikt nie wie dlaczego.

  29. Ja niestety nie mogę aktywować usługi od 18 .10. Trzecie zgłoszenie do play i nadal usługa nie została aktywowana. Nikt nie wie dlaczego. Czekam ponad 10 dni.

  30. Fajny komunikat ale trochę mija się z prawdą. Pierwszym operatorem z taką usługą był Orange. Świadczona ona była pod nazwą UNIFON jeśli dobrze pamiętam w 2007 roku. Takie małe KŁAMSTEWKO się zdarzyło.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości