Tako rzecze rzecznik Play

Dwa słowa Gruszki o wynikach za Q3 2016

Jesteśmy już po konferencji o wynikach za Q3 2016, dlatego opiszę Wam, co ciekawego wydarzyło się w Play. Spojrzymy na wyniki nie jak finansiści, tylko jak klienci. Najpierw spójrzmy jednak jak wygląda rynek po ustawie antyterrorystycznej:

  1. Całkowita liczba klientów – postpaid i prepaid
  2. Zmiana w całkowitej liczbie klientów u poszczególnych operatorów
  3. Zmiana w liczbie klientów abonamentowych
  4. Zmiana w liczbie klientów ofert przedpłaconych

Powyższy wykres pokazuje jak będzie zachowywał się rynek w przyszłości. Jak widzicie tracą wszyscy. Straciliśmy również i my w segmencie prepaid, ale za to zdobyliśmy najwięcej w segmencie postpaid. Zwiększa się udział postpaidu a maleje rynek prepaida – będzie on mniejszy, ale ciągle ważny, jak powiedział Bartek Dobrzyński na konferencji – „zdrowszy”.

Trudno szacować jak to będzie wyglądało na końcu, czyli w pierwszym kwartale przyszłego roku. My z oceną sytuacji poczekamy do konferencji w Barcelonie a być może do wyników po Q1, które pokazujemy zawsze w maju.

  1. PLAY osiągnął 14,6 MLN klientów
  2. 54,6% w ofertach abonamentowych

Liczba klientów delikatnie wzrosła, ale to wciąż wzrost.

  1. Zasięg 4G LTE obejmuje 90,5% populacji a 4G LTE ULTRA 76,3%
  2. Stacje bazowe na poszczególnych częstotliwościach

Na kolejnym slajdzie widać jak szybko budujemy naszą sieć, w tym jak wykorzystujemy nasze pozyskane niedawno częstotliwości. Jeśli porównacie je z wynikami naszych konkurentów to zobaczycie, że idziemy jak burza (2 razy szybciej).

Bartek pytany o rejestrację mówił, że jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników a w naszej ocenie do końca stycznia zrobi to 90% aktywnych użytkowników. Nie zostawiajcie tego na ostatni moment.

Komentarze

  1. pan-audytor napisał(a):

    „Zasięg 4G LTE obejmuje 90,5% populacji a 4G LTE ULTRA 76,3%” zawsze jest do dla mnie zastawiające i trochę niestety irytujące. Zasięg % populacji ładnie wygląda na slajdach, w reklamach, jednak nikt nie zwraca uwagę na % pokrycia powierzchni kraju. Ok, rozumiem ideę: zasięg powinien być tam, gdzie są ludzie, jednak wystarczy wsiąść w pociąg np. z Poznania do Warszawy i zasięg zaraz „na rogatkach” jednego czy drugiego miasta spada do któregoś z partnerów roamingowych…
    Sytuacją idealną byłoby pokrycie jakiś 98% terytorium kraju solidnym zasięgiem macierzystym, chociażby HSPA+, nie LTE, LTE-A. Zwykłe HSPA+. Żeby nie „skakało” po innych operatorach drenując baterię telefonu prawie jak mocno rozbudowana gra ze świetną grafiką.
    Żeby nie być tak krytycznym: dzięki aukcji LTE800 widzę w swoich rodzinnych stronach spore zmiany na plus (choć tam gdzie mam rodzinę nadal czekam na nadajnik) jednak do celu droga jeszcze daleka i bez partnerów roamingowych w wielu miejscach Was po prosu nie ma:( Ciekawi mnie jakie macie plany względem rozwoju infrastruktury na 2017?Raportuj

    • bst napisał(a):

      Mało stacji bazowych LTE 2600 gdzie może być największa prędkość, ponad 100 Mbs realnie. Tylko do tego potrzebna jest jeszcze sieć dobra dosyłowa.
      @up: telefon nie jest podstawowym sprzętem do internetu LTE, modem albo router. Z telefonu jednak najczęściej się dzwoni a nie ściąga po 100 GB.Raportuj

  2. Piotr napisał(a):

    why all slides are in English?Raportuj

  3. macq napisał(a):

    Wyniki wynikami, ale jak brakło Bułgara to się teraz okazuje, że 10GB za rejestrację nie łączy się z „Rok internetu za darmo”, chociaż w systemie jest to jedna pozycja!!! Jak to w końcu jest??? Szlag mnie trafia po konwersacji z paniami ze „zgłoszeń” na Play24!!! Ich kompetencja mnie rozwala!!!Raportuj

  4. Marek Boratyński napisał(a):

    Ja mam już w sumie 4 umowę w Play. Nie ukrywam że czasami nosiłam się z zamiarem przejścia do konkurencji, koniec końców zostało tak jak jest i jestem zadowolony. PozdrawiamRaportuj

  5. Celeron Celeron napisał(a):

    Play rośnie w siłę!!! Ciekawe kiedy przegoni Orange ?? Czy kiedyś się to stanie ??? Fajnie by było bo jest to bardzo innowacyjna sieć.Raportuj

  6. Szymon Kuna napisał(a):

    Tort jest już podzielony mniej więcej po równo- większych ruchów nie jestem w stanie sobie wyobrazić, musiało by nastąpić jakieś tąpniecie na rynku.Model biznesowy P4 jest dobrze znany. Prezes firmy nie ukrywał,niechęci do budowy infrastruktury w modelu sieci pokryciowej. Sytuacja na rynku hurtowym gdzie ceny są na tyle niskie nie wywiera na Operatorze presji budowy tej infrastruktury- na chwilę obecną uzasadnieniem takie działania mogły by się stać duże przetargi dla administracji centralnej oraz jednostek podległych w sektorze okołobudżetowym gdzie P4 nie istnieje jako operator. Niestety tutaj również marża nie zachęca Operatora do podjęcia tych działań.Raportuj

    • Dariusz napisał(a):

      Tak, czy inaczej operator musi się starać o swoją sieć. Bo co się stanie, jak kiedyś któryś z partnerów roamingowych przestanie udostępniać swoją sieć? Ilu klientów zyskałby Orange czy TM, gdyby przestali udostępniać Play nadajniki.Raportuj

      • Szymon Kuna napisał(a):

        Każdy kij ma dwa końce- właściwe pytanie brzmi czy są w stanie zaryzykować utratę dużych środków finansowych z tytułu roamingu krajowego.P4 ma Umowy z każdym graczem posiadającym infrastrukturę. Nie ma absolutnie mowy o takim scenariuszu.Popatrz na rynek ARPU od Klienta cały czas spada nikt nie pogardzi tak dużymi kwotami.Raportuj

  7. mmmmm napisał(a):

    „Jeśli porównacie je z wynikami naszych konkurentów to zobaczycie, że idziemy jak burza (2 razy szybciej).”
    Tylko, że proszę konkurencję liczyć łącznie, bo za jakiś czas będą używać stacji wymiennie. No i Wy dokładacie LTE800 do stacji gdzie już jest LTE w paśmie 1800MHz, a konkurencja do stacji poza miastami gdzie od sprzętu do anten jest dużo dalej i wyżej, a to dodatkowe setki metrów kabli do położenia.Raportuj

  8. Adam K. napisał(a):

    Co do zasięgu – mieszkam w centrum dużego miasta i mam ogromny problem z jakością połączeń w mieszkaniu… Na szczęście w domu nie spędzam zbyt dużo czasu (babcia mawiała, ze w domu ludzie umierają :) ) i rozmawiam na mieście :)Raportuj

  9. Andrzej Pinokio the I - st napisał(a):

    Pomimo IQ na poziomie klocka drewna ogarnąłem te informacje.:)
    A zatem cóż mi pozostaje – oczywiście ocena – 6 – doskonale.:)
    Nie wiem tylko czy jesteście zadowoleni z wyników.
    Nie usatysfakcjonowani, ale zadowoleni ?
    Według mnie gratulacje się należą. Oto one – GRATULACJE !!!
    Pozdrawiam.:)
    AP the I-st.Raportuj

  10. sylwekZolkusza napisał(a):

    Słaby złoty chyba jeszcze nie jest widoczny w wynikach play, ten problem dopiero nadchodzi, drożejący sprzęt wymusi wzrost cen usług, jako klient play jestem mocno zaniepokojony przyszłymi wydarzeniami i spadkiem wartości złotego również do euro po zwycięstwie francuzkiej prawicy w wyborach parlamentarnych i prezydenta francji, właściciele play popełnili błąd nie sprzedając play, 3 kwartał 2017 będzie bardzo trudny wizerunkowo o finansach nie wspominając w przeliczeniu na euro, mimo to jestem w play i mam nadzieję że aż tak źle nie będzie, rządzący mają nas i telekomy gdzieś wymyślając nikomu nie potrzebne prawo.Raportuj

  11. Michał napisał(a):

    Lepiej naprawcie awarię sieci, brak internetu od północy a na BOK mówią że to modernizacja…no coment.
    Na pytanie – skoro to modernizacja, to gdzie informacja dla użytkowników o planowanej przerwie w działaniu usługi, konsultant zaczyna się jąkać.
    Zero jakiejkolwiek informacji nawet tutaj, że częściowym poradzeniem sobie z awarią jest włączenie roamingu krajowego czyt. skorzystanie z innych nadajników niż play.Raportuj

  12. Andrzej Pinokio the I-st napisał(a):

    U mnie (zachodniopomorskie – nie, nie w Szczecinie na Szczawiowej ;) ) działa .
    Jakoś tak widzę, że w sieci macierzystej PLAY.
    Ale dobrze, że w odwodzie jest roaming – inne sieci tego nie mają.:)
    Pozdrawiam.:)
    AP the I-stRaportuj

  13. Dariusz napisał(a):

    A tak poza tym to nie rozumiem chwalenia się tym Ultra i stacjami bazowymi, bo w Katowicach czy było Ultra, czy było tylko LTE to i tak mam na bardzo dobrym telefonie maksymalnie 15 mb/sek.Raportuj

    • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

      Może masz starą taryfę, w której jest takie ograniczenie? ;)Raportuj

    • sylwekZolkusza napisał(a):

      na pewno ma starą taryfę, zmień na coś nowego, ale najpierw spytaj na co zmienić żeby było lte ultra, noi telefon który obsługuje tą technologię, nie wszystkie nowe mają agregację pasma.Raportuj

  14. Kartacz napisał(a):

    Fajnie jakbyście wprowadzili pakiet umożliwiajacy zdjęcie blokady do 7Mb/s w ofercie Play rok ważności konta czasami chce potestować wasze lte i max 7Mb/s a nie chce zmieniać taryfyRaportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty