Tako rzecze rzecznik Play

Raport – świetna lektura na jesienny wieczór

Nie wiem jak Wy, ale mnie trochę ten dzień przytłacza. Jeszcze ta podgoda, deszcz, zimno, smutno… czas na łóżko i herbatę z sokiem malinowym ;-)

Jeżeli nie macie planów na wieczór polecam lekturę szczerze ciekawego raportu Technologie mobilne w nowczesnej Polsce, przygotowany przez firmę PWC, o pracy w której marzy pewnie 90% studentów rachunkowości na akademiach akonomicznych w Polsce. Raport ściągajcie tutaj. Każdy telco ninja w tym kraju powinien go „zaliczyć”.

22

Piszcie koniecznie, jeżeli coś Was zaskoczyło, piszcie też jeżeli z czymś się nie zgadzacie. Piszcie, bo lubię czytać Wasze opinie. PWC nie przygotował żadnej nagrody ;-)

Komentarze

  1. Joanna napisał(a):

    Fajnie jest mieć tanio ale przez to cięcie kosztów niestety jakość usług zdziadziała niemiłosiernie.10-15 lat temu dzwoniąc do biura obsługi klienta Plusa,Idei czy Ery konsultant był profesjonalistą,zgłaszał się błyskawicznie w jednym paluszku miał wszystkie regulaminy i nie wciskał niepotrzebnych nowych umów.Dzisiaj wygląda to tak że czekamy nawet kilkadziesiąt minut na połączenie,konsultant w trakcie rozmowy z nami czyta regulamin a na koniec chce wcisnąć nową umowę.Najgorsze jednak jest to że ci dzisiejsi konsultanci nie maja nic wspólnego z operatorem a są studencikami lub ludźmi z łapanki zatrudnianymi przez zewnętrzne agencje na śmieciowych umowach i ze śmieciowymi pensjami.Nie znają się,mało im zależy na tej pracy i odsyłają do salonów jak nie wiedzą w czym problem ,które często również nic nie potrafią pomóc a nawet potrafią rozłączyć rozmowę.Raportuj

  2. AndrzejJ napisał(a):

    Wpis – ocena – no jasne, że – 6 – już tylko za to, że jest.
    Ciekaw jestem jakie pozytywnie zabarwione wpisy pojawią się na blogu po przeczytaniu raportu i czy ktoś napisze do tych czterech uśmiechniętych Panów z 72 strony raportu, w stylu często tutaj na blogu spotykanym. Trochę, by się zdziwili jak działają technologie mobilne na społeczeństwo.
    Choć nie wykluczam, że tu zaglądają.
    Raport : https://www.pwc.pl/pl/pdf/technologie-mobilne-raport-pwc.pdf,
    przejrzałem. Jedna teza bardzo nie bardzo, przypadła mi do gustu – spójność społeczna – patrząc na te pustki na ulicach odnoszę wrażenie, że chociaż coraz łatwiej nam się wymieniać informacjami, to jednak coraz trudniej komunikować i porozumiewać. Teraz często wystarczy telefon, sms, jakiś skype i odfajkowane, a kiedyś trzeba było iść z flaszką i pogadać. No a poza wszystkim to podobno przez telefon najłatwiej, się kłamie. Podupada trochę umiejętność pisania i czytania. Ale taki świat. Z czymś jest łatwiej, z czymś jest trudniej. Najtrudniejsze jest chyba to, że rozwój technologii mobilnych, przez ułatwienie dostępu do informacji, wymusza na nas podejmowanie wielu wyborów, których bez tych technologii nie musielibyśmy dokonywać, bo ktoś by ich dokonywał za nas. Czasem tak bywa łatwiej. Z pisaniem nie bardzo mi idzie to spróbuję przeczytać te 72 strony – dobrze, że są obrazki.:) Może zmienię zdanie.
    Pozdrawiam.:)Raportuj

  3. az.anonim napisał(a):

    @AndrzejJ dzięki za linka bo treści bloga nie mogłem się do tego dogrzebać. Usunięto?Raportuj

  4. JanuT napisał(a):

    Mijają kolejne tygodnie i miesiące, a we wszystkich taryfach internetowych w całym Play ważność konta internetowego (konta MB/GB) wciąż nie jest pokazywana użytkownikowi w Play24 czyli najważniejsza data – data ważności MB/GB jest ukrywana.

    Czyli najważniejsza rzecz w taryfie internetowej: ważność konta internetowego czyli ważność MB/GB, OD PONAD ROKU wciąż NIE JEST pokazywana w Play24.

    Dziesiątki zgłoszeń i nic.

    Dla zainteresowanych wątek na forum Play: https://forumplay.pl/showthread.php/39711-Dlaczego-w-Play24-w-taryfach-PInK-i-InK-oraz-FPnK-nie-jest-podawana-wa%C5%BCno%C5%9B%C4%87-konta-MBRaportuj

    • Marek napisał(a):

      Żal im pewnie zapłacić 1000 zł programistom aplikacji, żeby dodali wyświetlanie daty ważności pakietów. Jeśli uważają, że to zmniejsza przejrzystość to przecież można to zrobić tak, że się pojawi po kliknięciu.

      Też to zgłaszałem – również na etapie testów, o które prosili. Aż wierzyć się nie chce, że tak podstawowej funkcjonalności brakuje.Raportuj

      • JanuT napisał(a):

        Część 1/4 (problemy z moderacją komentarza).

        Bardziej mi chodziło o Play24 na stronce – tam jest ogrom miejsca i absolutnie nie ma żadnego usprawiedliwienia dla Play dlaczego tej daty – najważniejszej daty – nie ma od tak długiego czasu.Raportuj

        • JanuT napisał(a):

          Koniec testu: „zainfekowana” jest część 2/4 składająca się z 3 zdań (bo nie została opublikowana i od razu poddana moderacji).
          Ooublikuję więc zaraz część 2/4 rozbitą na 3 podczęści.Raportuj

          • JanuT napisał(a):

            Część 2a/4 (problemy z moderacją komentarza).

            To tak jakby w taryfie głosowej nie była podana ważność konta (ważność połączeń wychodzących).Raportuj

            • JanuT napisał(a):

              Część 2b/4 (problemy z moderacją komentarza).

              Może sobie ktoś to wyobrazić?Raportuj

            • JanuT napisał(a):

              Koniec testu nr 2: „zainfekowana” jest część 2c/4 – trzecie zdanie – składające się z kilkunastu wyrazów (bo nie została opublikowana i od razu poddana moderacji).
              Opublikuję więc zaraz część 2c/4 rozbitą na kolejne 3 podczęści (2c1, 2c2, 2c3).Raportuj

            • JanuT napisał(a):

              Część 2c2/4 (problemy z moderacją komentarza).

              …więc łatwo byłoby wpisać kod *101#…Raportuj

            • JanuT napisał(a):

              Część 2c3/4 (problemy z moderacją komentarza).

              …(gdyby w Play24 nie była podana ta ważność) aby sprawdzić ważność.Raportuj

            • JanuT napisał(a):

              Koniec testu nr 3: „zainfekowana” jest część 2c1/4 – pierwszy fragment 3. zdania – składający się z kilku normalnych wyrazów (bo nie została opublikowana i od razu poddana moderacji).
              Opublikuję więc zaraz część 2c1/4 z każdą literką oddzieloną dodatkową spacją – zobaczymy co z tego wyjdzie.Raportuj

            • JanuT napisał(a):

              Część 2c1/4 (problemy z moderacją komentarza).

              … D o d a t k o w o k a r t a w t a r y f i e g ł o s o w e j z r e g u ł y j e s t w ł o ż o n a d o t e l e f o n u ( s m a r t f o n a ) …Raportuj

            • JanuT napisał(a):

              W końcu sukces! Część 2c1/4 przeszła.Raportuj

  5. salion napisał(a):

    Mnie zaskoczyło, że nie chcecie mi naprawić stanu darmowego od ponad trzech miesięcy. Zgłoszenie też jest rozpatrywane prawie TRZY MIESIĄCE!!! Zostało napisane 4 sierpnia, a mamy listopad! Nie działa mi stan darmowy tyle czasu.
    Jak możecie tak traktować ludzi?!!! Pisałem też na twojego maila jak sugerowałeś i to też nic nie pomogło. Totalnie to olewacie.Raportuj

  6. Daniel napisał(a):

    Ceny spadają, zwłaszcza dla kartowców. Wszyscy się cieszą, ale w końcu taniej nie będzie mogło być. I albo jakość będzie tragiczna albo ceny będą musiały wzrosnąć i zacznie się lament klientów :D Podobnie było z polisami OC. Taniało, taniało, wszyscy się cieszyli ale jak się ubezpieczyciele kapnęli, że już jest za tanio to jak wskoczyła podwyżka to się zaczął płacz :DRaportuj

  7. M@RTiN alien202 napisał(a):

    Tego „tutaj” nie można otworzyć! :)Raportuj

  8. raf napisał(a):

    AndrzejJ ty może pracujesz w Play bo cały czas dajesz ocenę 6Raportuj

    • AndrzejJ napisał(a):

      Śmiała teza. raf. Za dociekliwość ocena – 6 – doskonale.:)
      Tłumaczę i objaśniam : nawet gdyby twoja podejrzliwość okazała się zasadna, to przyjmując w moich wpisach system oceny konsultantów play24 udostępniany klientom Play, w dość oczywisty sposób wskazuję, że wpisów dokonuję z pozycji klienta Play (co oczywiście nie wyklucza możliwości pozostawania Play’a pracownikiem). Posługując się tym systemem oceny na ogół wskazuję czego ta ocena dotyczy. Twierdzenie, że cały czas daję ocenę 6 jest nadmiernym uogólnieniem. Bywało różnie, nawet z modyfikacją skali ocen (ocena 7 – sympatycznie?).
      Taka luźna, nawet niezbyt spójna konwencja określania mojego stopnia zainteresowania tematami poruszanymi na blogu.
      Blog traktuję jako kanał komunikacji pozytywnej, pomimo tego, że bywam klientem nawet długotrwale niezadowolonym i pewnie nawet upierdliwym, to wykorzystuję do tego inne, udostępniane przez Play kanały komunikacji. Nie jestem człowiekiem ze wszystkiego niezadowolonym. Jest biel. Jest czerń. Ale jest szary, bywa popielaty.Po prostu.:)
      A pro po raportu – niby to wszystko wiadomo, ale jednak warto przeczytać. A sam bym go pewnie nie znalazł.
      No i jeszcze jedna sprawa – wpisując komentarze klikam na SKOMENTUJ JAKO GOŚĆ, a tak mnie wychowano, że obyczajna jest odrobina kurtuazji wobec Gospodarzy i pozostałych gości.
      Po prostu. :)
      KONIEC (objaśnień)Raportuj

  9. rena napisał(a):

    „PWC nie przygotowal zednej nagrody” to żenująco-sugerujący wpis..Raportuj

  10. SKARPETY napisał(a):

    Czasem trzeba przejść na ciemną stronę mocy.:)
    Pośród wron zakrakać tak jak one.
    Miesiąc temu wpis na blogu :
    „…Red Bull MOBILE Collect. Nowa wersja rusza już 2 listopada (…), (…) napiszemy więcej na przełomie października i listopada ;)…”
    Październik i listopad już się przełamały, nawet był skok czasoprzestrzenny i …???
    Pozostając na rozdrożu, w smudze cienia ciemnej strony mocy, ocena – 9 – trudno powiedzieć. :)
    Pozdrawiamy.:)Raportuj

    • SKARPETY napisał(a):

      Tym bardziej, że redbullmobilecollect właśnie się zmienił.
      Pozdrawiamy.:)Raportuj

      • SKARPETY napisał(a):

        Poprawka – właściwie mozolnie się odświeża ;
        https://www.redbullmobile.pl/red-bull-mobile-collect/
        Ze względu na tą mozolność – ocena – 9 – trudno powiedzieć.:)
        Ale ponieważ tworzy się przez to jakaś spójna mikrospołeczność w skali makro to jak najbardziej – 6 – doskonale.
        A że jeszcze do tego są nagrody za udział, to już w ogóle – 7 sympatycznie.:) A poza tym to już weekend, to już w ogóle – ach.:)
        Pozdrawiamy.:)Raportuj

  11. JanuT napisał(a):

    Mój komentarz „oczekiwał na moderację” po czym znikł.
    Nie było w nim żadnych wulgaryzmów czy brzydkich słów, linków, nie była wspomniana konkurencja w żadnej formie, itp. itd.

    O co chodzi? To jakaś cenzura za niewygodne dla operatora treści?

    To była odpowiedź na https://blogplay.pl/2016/11/raport-swietna-lektura-na-jesienny-wieczor/#comment-286259

    Spróbuję opublikować zaraz jeszcze raz tamten wpis ale w 4 częściach, zobaczymy, która część zostanie poddana moderacji i nie przejdzie.Raportuj

    • JanuT napisał(a):

      Zlokalizowałem w końcu problem: użycie słowa „s m a r t f o n u” lub „s m a r t f o n a” i pewnie „s m a r t f o n” powoduje problemy z moderacją (komentarz się nie pojawia).

      Wpisanie tych słów ze spacjami pomiędzy literkami rozwiązuje problem.
      A tak w ogóle to już zapomniałem o czym był główny problem…

      Aha już wiem: https://blogplay.pl/2016/11/raport-swietna-lektura-na-jesienny-wieczor/#comment-286158Raportuj

      • JanuT napisał(a):

        To chyba dlatego co jakiś czas ludzie tutaj zgłaszają, że jest cenzura, a to po prostu błąd w Waszych systemach, aktywowany słowem „s m a r t f o n” i wszystkimi jego wariantami.Raportuj

        • AndrzejJ napisał(a):

          Fajne.;) Ale sukces połowiczny. Zadanie wygląda na rozwiązane, ale odpowiedź niekoniecznie. :)
          Tylko czemu przeszły aż dwa posty z tym magicznym słowem – zagadka. :)
          Nawet to sobie z ciekawości i bo pada deszcz poskładałem.
          Co prawda dużo, dużo lżej się czyta sam raport, ale może spróbuj jeszcze raz, w całości bez magicznego słowa – tylko i tak wciąż pozostanie zagadką czemu raz przechodzi a raz nie. Sztuczki ??? :))Raportuj

        • AndrzejJ napisał(a):

          JanuT sprawdziłem w innym wątku. Rzeczywiście to magiczne słowo. Albo sztuczka. Chylę czoła.Raportuj

      • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

        Nie masz racji – po prostu piszesz komentarz za komentarzem to system rozpoznał to jako SPAM.Raportuj

        • JanuT napisał(a):

          Nie masz racji – napisałem jeden komentarz z tym słowem – komentarz nie przeszedł.
          Napisałem kolejny komentarz bez tego słowa – przeszedł.
          Napisałem trzeci komentarz z tym słowem – nie przeszedł.
          Napisałem czwarty komentarz bez tego słowa – przeszedł.
          Napisałem piąty komentarz z tym słowem – nie przeszedł.
          Napisałem szósty komentarz bez tego słowa – przeszedł.
          Napisałem siódmy komentarz z tym słowem – nie przeszedł.
          Napisałem ósmy komentarz bez tego słowa – przeszedł.
          Napisałem dziewiąty komentarz z tym słowem – nie przeszedł.
          Napisałem dziesiąty komentarz bez tego słowa – przeszedł.
          Napisałem jedenasty komentarz z tym słowem – nie przeszedł.

          Odczekałem kilka godzin.

          Napisałem komentarz tylko z jednym wspomnianym słowem – nie przeszedł.
          Napisałem komentarz z tym słowem ale każda literka oddzielona spacją – przeszedł.
          Napisałem kolejny raz komentarz tylko z tym słowem (bez spacji) – nie przeszedł.
          Napisałem kolejny komentarz z tym słowem ale każda literka oddzielona spacją – znowu przeszedł.
          Napisałem kilka komentarzy z tym słowem w różnych odmianach/przypadkach – żaden nie przeszedł.
          Napisałem kilka komentarzy bez tego słowa – wszystkie przeszły.

          Wytłumacz to zjawisko.

          Wiem – na blogu też nigdy nie macie awarii :)Raportuj

  12. AndrzejJ napisał(a):

    SPAM
    Jednak sztuczka.:)
    Pozdrawiam.:)Raportuj

  13. Vito napisał(a):

    Co się dzieje z waszą siecią? Od kilku dni l;udzie z całej Polski zgłaszają, że znacznie zmniejszył im się zasięg waszej sieci, a prędkości internetu poleciały na łeb. Mnie też to niestety spotkało, napisałem nawet reklamacje, ale jak zwykle totalna olewka ze strony Play i żadnego kontaktu.Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty