Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 r. – Komunikat prasowy

Udostępnij

Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 r.

Komunikat prasowy

22 listopada 2016 r.

Play odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w 3 kw. 2016 r.

 

Kluczowe wyniki za 3 kw. 2016 r.:

  • Całkowita baza klientów wzrosła do 14,6 mln (+8,1% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych na koniec 3 kw. 2016 r. zwiększył się do 54,6% z 49,6% na koniec 3 kw. 2015 r.
  • Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy baza abonentów zwiększyła się o 1 091 tys. netto i obecnie Play posiada udział w rynku na poziomie 26,0% (wzrost o 3,1% p.p. r/r).
  • Całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 566 mln zł, co stanowi wzrost o 12,8% r/r
  • Przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 880 mln zł, co stanowi wzrost o 6,0% r/r
  • Skorygowana EBITDA w 3 kw. 2016r. wyniosła 517 mln zł, wzrastając o 9,8% w porównaniu z trzymiesięcznym okresem zakończonym we wrześniu 2015 r.
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 września 2016 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 90.5% pokrycia populacji. W 3 kw. 2016 r. Play kontynuował rozwój sieci 4G LTE ULTRA i na koniec okresu usługa ta była dostępna dla 76,3% populacji.

 

W 3 kw. 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką oraz odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej Play wzrósł do 54,6% w 3 kw. 2016 r. w porównaniu z 49,6% w 3 kw. 2015 r.

W 3 kw. 2016 r. do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA przyczynił się dalszy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy zakończonych w dniu 30 września 2016 r. zwiększyła się o 1 282 tys.

 

„PLAY ma za sobą kolejny udany kwartał, w którym osiągnął zadowalające wyniki finansowe w zakresie przychodów, przepływów gotówkowych oraz kluczowych wskaźników efektywności. W 3 kw. 2016 r. odczuliśmy silny wpływ obowiązku rejestracji kart prepaid. Rynek doświadczył spadku bazy. Mimo to okazaliśmy się jedynym operatorem infrastrukturalnym w Polsce, który odnotował wzrost bazy użytkowników netto. Nasza baza abonencka zwiększyła się do 14,6 mln, o 8,1% r/r, co dało nam udział w rynku na poziomie 26,0%. Dodatnie wyniki finansowe poprawiły się dzięki mocnej bazie klientów kontraktowych, która osiągnęła poziom 54,6%.

Kontynuujemy nasze działania, których celem jest spełnianie oczekiwań klientów oraz świadczenie usług najwyższej jakości. W tym celu w 3 kw. 2016 r. kontynuowaliśmy sprzedaż taryfy „Formuła Duet”, która stanowi idealne uzupełnienie naszej oferty. Ponadto, w dalszym ciągu rozbudowujmy uruchomioną w 1 kw. 2016 r. sieć 4G LTE Ultra, której zasięg na koniec września 2016 r. obejmował ponad 76,3% populacji.”

Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

 

Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 30 września 2016 r.:


wyniki-play-za-q3-2016-tabelka

O Play:

P4 Sp. z o.o., spółka prowadząca działalność pod nazwą Play, jest ukierunkowanym na konsumenta operatorem sieci mobilnej świadczącym usługi ponad 14,6 mln abonentów na dzień 30 września 2016 r. Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę pod marką parasolową „PLAY”.  Play świadczy usługi, dostępne dla 99% populacji, poprzez swoją rozległą, nowoczesną oraz efektywną kosztowo sieć telekomunikacyjną 2G/3G/4G LTE, a także w oparciu o długoterminowe umowy o roamingu krajowym zawarte z trzema pozostałymi operatorami sieci komórkowych w Polsce.

 

Ostrzeżenie:

Niniejszy komunikat prasowy zawiera oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych. Oświadczenia tego rodzaju nie są zobowiązującymi,, ponieważ narażone są na liczne ryzyka oraz niepewności związane z działalnością oraz otoczeniem gospodarczym Play Holdings 2 S.á r.l. oraz  jej spółek zależnych (łącznie zwanych jako „Spółka”), które są trudne do przewidzenia oraz na które Spółka może nie mieć wpływu. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawierają informacje odnośnie potencjalnych lub spodziewanych wyników działalności Spółki, w tym opisy jej strategii biznesowej. Oświadczenia te często zawierają takie wyrażenia jak „może”, „będzie”, „mogłoby”, „byłoby”, „powinno”, „oczekuje się”, „planuje się”, „przewiduje się”, „zamierza się”, „dąży się”, „uważa się”, „ocenia się”, „przewiduje się”, „potencjalny”, „w dalszym ciągu”, „rozważa się”, „możliwy” i podobne. Oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych zawarte w niniejszym komunikacie prasowym są oparte na naszych bieżących oczekiwaniach oraz ocenach dotyczących przyszłych wydarzeń i trendów, które wywierają bądź też mogą wywierać wpływ na naszą działalność biznesową. Należy rozumieć, iż oświadczenia tego rodzaju nie stanowią gwarancji efektywności ani wyników. Dotyczą one zidentyfikowanych i niezidentyfikowanych ryzyk, niepewności oraz założeń.  Mimo iż Spółka uważa, iż niniejsze oświadczenia dotyczące zdarzeń przyszłych są oparte na rozsądnych założeniach, należy mieć świadomość, że wiele czynników może wywrzeć wpływ na bieżące wyniki finansowe lub operacyjne, w wyniku czego rzeczywiście odnotowane wyniki mogą znacząco różnić się od wyników zawartych w oświadczeniach dotyczących zdarzeń przyszłych.

Zobacz więcej

22 KOMENTARZE

  1. A do tego lider MNP. Co do konkursu znowu pudło ale nie pierwszy. Czy mógłby się rzecznik odnieść do mojego w wpisu o Play Weekendzie?

  2. Hmmmmm…. Gdzie te stacje 800MHZ…. chyba ze liczą każdy nadajnik na maszcie…. Bo jakoś te 800MHZ w lesie nadal….

  3. I czym się chwalić? Plus np. ma 70% klientów abonamentowych i tylko 30% prapaid. A wiadomo, którzy klienci są cenniejsi i dają większy zysk. A w Play niemal połowa to karty wydające nie więcej niż 25 złotych.
    A co do Ultra to bez szału, bo kiedy zrobiłem reklamację, że miałem mieć szybki internet a działa wolno to dostałem odpowiedź z BOK, że te wielkie prędkości po 260 mega dostępne są tylko w warunkach laboratoryjnych.

    • Tak, ale zobacz pozyskanie – 370 tysięcy abonamentów przez 3 miesiące ;) Różnica między postpaidami w Play a w Plusie to obecnie jakieś 300 tysięcy. Poczekaj jakiś kwartał lub dwa :)
      Nikt nie obiecywał przecież 260 Mbps – prędkości, które osiągasz są niewystarczające?

      • Trochę słabe prędkości bo nigdy nie przekraczają 20 mega. Więc po co sprzedawca w salonie czarował opowieściami o 200 mega. Dobrze że nie zdecydowałem się na neta od Was tylko z upceka. Myślę, że nie dobrniecie do udziału 70% abonamenty, a reszta prepaid, bo który operator podniesie ceny z tych okoli 25-26 zlotych?

    • Dlaczego play ma być taki sam jak plus to jest nie morzliwe, skoro play jest niedobry, to poco tu jesteś, pewnie prawda jest inna.

  4. Ponoć z rynku wyparowało antyterrorystycznie 2,2 mln prepaidów a PLAY mimo tego przybyło klienteli. Jaka szpryca w abonamentach.!!!:)
    I znów poprzeczka w górę. Gratulacje.:)
    Ocena – 6 – doskonale.:)
    Już miałem zamilknąć bo w zasadzie Autor bloga spełnił postanowienia z 10.10.2016 r.. Szacunek.:)
    Jednak fakt, że wyniki są tak dobre daje szansę na to, że wciąż (cyt.) :
    „Będzie więcej konkursów z super nagrodami, ktore natychmiast będą rozwiązywane.” Mam nadzieję, że jeszcze więcej.:)
    Lubię nagrody.:) Będę tu zaglądał.:). Chociaż nie tylko dlatego.:))
    Pozdrawiam.:)
    AP the I-st

  5. Ja używam RBM na kartę od kwietnia, i nie czuję się gorzej traktowany od klientów abonamentowych :-) problemy zgłaszane w BOK były rozwiązywane ekspresowo :-) jakość usługjest lepsza niżu zielonych, których klientem byłem 12 lat :-P czego mi brakuje w RBM na kartę to informacji sms o końcu pakietu, cykliczności pakietu na 30 dni…i tego by każde doładowanie przedłużało ważność konta o 365 dni :-P

  6. Patrząc na wyniki wygląda to dobrze.Rynek się zmienia ale operator potrafi w odpowiedni sposób na te dynamiczne zmiany reagować, co na tym rynku nie jest wcale takie oczywiste. Krzysiek fakt, nowa Ustawa zmieniła sporo na rynku pre-paid obiektywnie patrząc na to z perspektywy czasu jest to zmiana korzysta dla rynku- pozwala wyczyścić bazy klientów z martwych dusz oraz (tak mi się wydaję) pozwoliła P4 pozyskać większą ilość klientów post paid ,kosztem innych operatorów. Jeśli Operator poprawi pojemność sieci nad czym pracuje ( grupa klientów Play generuje bardzo duży ruch DATE – wspominał o tym nie wprost Marcin pisząc o zdziwieniu informacją od TMPL, że w czasie meczów reprezentacji na EURO ruch w sieci tego operatora spadał, co wynika głównie z różnic w bazy klienckiej akurat tego operatora.
    Będzie jeszcze lepiej.
    To co I kw. 2017 będzie chyba już 15 milionów ??
    Well Done

    • Nie masz racji pisząc, że dużo klientów w wyniku rejestracji wybiera abonamenty. Kto normalny zamiast prepaida za 25 zł, wybierze abo za 45?

  7. Dajcie, proszę, wreszcie ten Wifi Calling dla ofert na kartę. Niech skończą się moje problemy z zasięgiem.

  8. Jakub przecież takie info jest dostępne na przykład na Telko.in cytat :
    W 3. kwartale wolumen mobilnej transmisji wyniósł w sieci Play 96 petabajtów.

  9. Pozyskaliście przez 3 miesiące w Q3 370 tys. abonamentów (umowy terminowe). T-Mobile w tym samym czasie (3 miesiące w Q3) pozyskał… 25 tys. abonamentów.
    T-Mobile 15 razy mniej! Czy o takiej przepaści pisze się „masakracja”?

  10. Dobrze ze baza zwiększa się osób zakontraktowanych jakie plany z zwiększeniem przepustowości sieci i zwiększeniem zasięgu macierzystą sieciom i z wycofywaniem z roamingu krajowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości