Huawei partnerem technologicznym PLAYweekendu 2016

Udostępnij

Pisałem ostatnio, że trochę zmianiłem koncepcję naszego spotkania. Tym razem będzie więcej PLAY mniej naszych partnerów. Postanowiłem w tym roku postawić mocno na jednego i wybrałem Huawei. Dlaczego Huawei? Pamiętam poprzednie edycje i Darek zawsze dawał czadu i zawsze był mega profesjonalnie przygotowany. Huawei to aktualnie moim zdaniem najbardziej aktywna marka na rynku i IMHO to tylko kwestia czasu jak wejdzie na pierwsze miejsce na krajowym rynku smartfonów.

Uchylę rąbek tajemnicy…Każdy z uczestników PLAYweekendów zaprzyjażni się z marką Huawei na dłużej ;-)

A teraz pytanie eliminacyjne. Na czym Waszym zdaniem polega tajemnica sukcesu Huawei? Piszcie krótko i rzeczowo bo Krzysiek tego jutro nie ogarnie a chciałbym zamknąć listę jak najszybciej.

Kilka osób już mamy na liście – proszę nie psujcie zabawy kandydatom ;-) Kupcie popcorn i spokojnie obserwujcie rozwój wypadków.

Zobacz więcej

56 KOMENTARZE

  1. Tajemnica sukcesu Huawei polega na uczeniu się na błędach i słuchaniu użytkowników, oraz innowacyjności. Przykład Huawei P9. Mam i to mega dobry sprzęt. A przy tym dostarczają bardzo dobry sprzęt w bardzo przystępnych cenach.

  2. Huawei to taki VW wśród telefonow. Typowy telefon dla ludu. Są modele dla mniej zamożnych oraz dla bardziej wymagający ale wszystko to na kieszeń użytkownika oraz z jakością dużo droższych marek.

  3. Szkoda tylko ze przez niektóre sieci jest margianalizowany. np. P8 od pół roku nie dostaje aktualizacji….

  4. Jakość wykonywania, atrakcyjna cena, brak wojen patentowych, doskonała komunikacja w social mediach, współpraca z innymi technologicznymi gigantami i świetny PR i marketing. To fragment długiej listy.

  5. Odważne wejście na nasz rynek ze sprzętem który ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Do tego bardzo prężnie działający serwis (miałem okazję korzystać dwa razy) przynajmniej ten w Warszawie. Poza tym oba telefony które miałem są zwyczajnie ładne, klasyczne kształty fajny interfejs. Strzał w dziesiątkę.

  6. Chciałabym napisać, że Huawei Mate 9 jest smartfonem kompletnym, który mogę polecić każdemu. I tak naprawdę niewiele zabrakło, by takie słowa zostały przeze mnie przelane na klawiaturę. Do pełni szczęścia brakuje w tym modelu aktywnego dual SIM oraz ładowania indukcyjnego lub choćby jakiegoś, choćby najmniejszego stopnia ochrony przed warunkami zewnętrznymi.

  7. Pamiętacie jak na rynek wchodził Play. Było podobnie. W bardzo szybkim czasie najwięksi zaczeli naśladować debiutanta bo nie wytrzymywali konkurencji. Podobnie jest z Huawei. Od premiery P9 każdy szanujący się fotosmartfon musi mieć podwójny obiektyw. Myślę, że jeśli nie uderzy im woda sodowa do głowy to szybko będą liderem na rynku. Jeśli miałbym w kilku słowach określić markę to: idea, finezja, styl i jakość.

  8. Pamiętacie jak na rynek wchodził Play. Było podobnie. W bardzo szybkim czasie najwięksi zaczeli naśladować debiutanta bo nie wytrzymywali konkurencji. Podobnie jest z Huawei. Od premiery P9 każdy szanujący się fotosmartfon musi mieć podwójny obiektyw. Myślę, że jeśli nie uderzy im woda sodowa do głowy to szybko będą liderem na rynku.

  9. bezkompromisowość to jest chyba te słowo! Gino Rosi, Reserved, Home&You to polskie firmy, które mają nazwę w obcym języku żeby było im łatwiej.

    A Chińczycy? Mają nazwę, którą żeby dobrze odczytać potrzeba filmu instruktażowego! (HŁA jak Hłasko i WAY jak droga;).

    Jaki inny producent podrzuciłby tysiące słuchawek do akcji „testuj smartfona”? (mój pierwszy smartfon!).

    No i oni uczą się na błędach, ale co ważne błędach swoich i konkurencji! Każdy następny model jest bardziej dopracowany.

    A ostatnio bezkompromisowość pokazali zatrudniając nijakiego Roberta L! Świetny ruch!

  10. To nie jest odpowiedź w ramach eliminacji do PW.:)
    Zaglądam czasem na bloga to czasem piszę komentarze.:)
    Po prostu : Tam gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. :)
    Huawei pojawia się tuż, tuż po tych dwóch. W niczym nie ustępuje. A przy tym jest trochę fajniejszy. I bez zbędnych wodotrysków.:)
    Jak już się pojawia to po prostu jest.:)
    No i ten nowy pomysł – sam ekran z grafenową baterią, a reszta po kieszeniach lub pod skórą. Czad.:) Ocena – no brak słów.:)
    No bo co jeszcze można wcisnąć do smartfonów.:)
    Uczestnikom PW gratuluję i zazdroszczę tej okazji do zaprzyjaźnienia się z Huawei. Choć implantów niekoniecznie.:)
    PINOKIO

  11. Sukces Huawei polega na ty że uczą się na błędach najlepszych marek, słuchają użytkowników, i idą z duchem czasu chcą robić i robią produkty coraz lepsze ale nie ulepszają nic na siłę tylko rozbudowują funkcje bardziej potrzebne w telefonach. Poza tym wstrzelili się też dobrze ze swoją druga marką Honor – ich model honor 8 jest bardzo dobry i za rozsądne pieniądze. Firmie Huawei życzę dalej tak owocnego rozwoju i sam myślę aby zamienić samsunga s6 na honor 8. Jak nie widać różnicy to poco przepłacać. – Cytując klasyka :)

  12. a moim zdaniem calą „winę” sukcesu należy doszukiwać się w nazwie. wyobraźcie sobie scenkę: ktoś kupuje smartfona – pełno modeli dookoła, Soniacze, Samsungi, LG….
    -„co podac?”
    -„nie wiem jak to się wymawia, ale ta nazwa hua… hua… no, brzmi ciekawie!” :)

    • a swoją drogą gdyby w nagrodę była NOWA Nokia 3310…. ej, to by było coś. kopara do ziemi murowana! ^^

      • ja bym wolał Ericssona R310s.kiedyś miałem R320s i na tamte czasy to był taki dzisiejszy Huawei.wiele się pozmieniało przez te lata.w tamtych czasach Nokia,Ericsson były na szczycie.gdy dziś ich nie ma

  13. Moim zdaniem Huawei nie zapycha rynku smartfonami nie różniącymi się praktycznie niczym od kolejnego numerka w nazwie.
    Mniej modeli nie oznacza gorzej imo są bardziej staranie wykonane.

  14. Tajemnica sukcesu Huawei? Krótko i na temat. Konkurencyjne parametry, bardzo dobry stosunek ceny do jakości, jakość wykonania, której nie można nic zarzucić i nakładka, która od kilku lat wprowadza fajne rzeczy (profil gościa). Wszyscy wiemy, że ponad 80 procent nabywców telefonów szuka dobrego telefonu z niezłymi parametrami w akceptowalnej cenie. Dzięki właśnie tym czynnikom Huawei odniósł sukces. Dodatkowo marketing, który skutecznie przekonał odbiorców nad Wisłą i nie tylko, że 'nie tylko Samsung’ musi być producentem bardzo dobrych smartfonów. Warto tylko dodać, że zaczęło się od, skądinąd, bardzo dobrego sprzętu sieciowego.

  15. Huawei jest obecny na naszym rynku zdecydowanie dłużej, niż by się mogło wydawać. Mając znaczący udział w infrastrukturze sieci komórkowych, oczywistym krokiem było rozwinięcie segmentu odbiorników – modemów, routerów i smartfonów. Na tym ostatnim i zarazem najtrudniejszym rynku ze względu na wszechobecną konkurencję trzeba było pokazać najwięcej. I pokazali najwięcej, bo nawet Apple ich „skopiowało” :) Smartfony premium Huawei nie ustępują już niczym dotychczasowym graczom, jak Apple, Samsung, Sony czy Lg. Następnym krokiem powinien być własny system operacyjny z rozbudowanym zapleczem (aplikacjami i grami), co mogło by spowodować prawdziwą rewolucję na rynku urządzeń mobilnych…

  16. Huawei odnosi sukcesy dzięki jakości zdjęć, jakości wyświetlacza a co najważniejsze cena za dany sprzęt. Nic tylko kupować – PS- mąż kupił sobie Huawei mate 7 a ja mam Huawei p9 lite :-)

  17. Rok temu, 5 grudnia 2015, pytaliście tutaj kogo zaprosić na PlayWeekend2016. Zaproponowałem Huawei bo ta marka już wtedy zaczęła mnie mocno intrygować. Pisałem wtedy tak: „Od pewnego czasu interesuje mnie Huawei. Kiedy wchodzili na rynek byli postrzegani za „taniego chinola”, natomiast teraz widzę jak ta marka się zmienia i rozwija w bardzo ciekawym kierunku.”.
    Ich sukces to pokaz bardzo ciężkiej pracy na wielu frontach. Rok temu pisałem zainspirowany ich brawurową promocją z wykorzystaniem Roberta Lewandowskiego (ich billboardy były wszędzie!). W tym roku Huawei nadal nie schodzi z tonu: Wyszedł MateBook, solidny konkurent dla Microsoftowego Surface’a. Wyszedł też aluminowy Huawei P9, świetny flagowiec z nowymi rozwiązaniami (ciekawe skąd inspirację czerpało Apple robiąc iPhone’a z podwójnym aparatem?:P ). Ponadto Huawei wspiera swoim sprzętem rozbudowę sieci w Polsce, testuje nowe rozwiązania, bije rekordy prędkości LTE, a ostatnio współpracuje z Politechniką Poznańską w ramach Akademi Huawei.
    Dla konsumentów są atrakcyjni również pod względem finansowym – ich smartfony są (już na starcie sprzedaży!) tańsze od konkurencji, przy zachowaniu bardzo wysokiej jakości wspartej preferencyjnymi warunkami gwarancyjnymi.
    Jak widać: z małej chińskiej marki, przeszli transformację do globalnego gracza tworzącego innowacyjne produkty, które mogą śmiało konkurować z Samsungiem czy z Apple. Wiem, że brzmi to trochę sztampowo ale tak jest. Obecność w światowym TOP3 nie wzięła się znikąd.
    Chyba się rozpisałem… :D

  18. Sukces Huawei jako marki to przede wszystkim doskonała jakość produktów w odpowiedniej cenie. Zawsze gdy cena i jakość idą w parze to sukces gwarantowany. Zasada prosta a jak często pomijana przez ogromne przedsiębiorstwa. Huawei daje klientowi szeroki asortyment by klient w ramach jednej marki mógł znaleźć wymarzony produkt. Osobiście życzę im jak najlepiej bo przede wszystkim łamią stereotyp, że chińskie nie musi być słabej jakości i za to, że zapełniają deficyt europejski w dual sim . Brawo Huawei !

  19. Huawei to firma o korzeniach chińskich która śmiało pogrywa z konkurencją nadgryzionego jabłka. Moim zdaniem strategia tej firmy przypomina próbę zdobycia rynku w podobny sposób jak Bruce Lee z swoim słynnym filmem „Wejście Smoka”, to znaczy bardzo dobrymi telefonami za przystępną cenę.

  20. Huawei pojawił się na zblazowanym rynku smartfonów i przerwał wszechobecną stagnację, gdzie każdy producent w określonej półce cenowej serwuje nam bardzo podobne urządzenia. Huawei daje nam standard+, dodatkowo pozytywne, skuteczne działania marketingowe zrobiły z „taniego chińczyka” markę rzeczywiście lubianą przez Polaków. Który inny producent byłby na tyle fajny, żeby zamiast nudnych gadżetów rozdawać wypełnione piersiówki?

  21. Krótko i rzeczowo:
    najwyższy stosunek miodności* do ceny

    * miodność – termin używany dawno, dawno temu (a może jeszcze dawniej?) do określenia przyjemności z grania w grę komputerową – tu oczywiście odnosi się do przyjemności z użytkowania telefonu

  22. Jako, że ma być krótko to wersja w punktach (z dłuższym uzasadnieniem pod nimi ;-) )
    1. „Konfucjanizm”
    Ja widzę w Huawei swoiste odzwierciedlenie myśli (de facto chińskiego) filozofa Konfucjusza o ciągłym doskonaleniu siebie, nie pozostawania na laurach i wyciągania lekcji z porażek. W wypadku firmy najlepiej można zobaczyć to po jej produktach. Uczestnicy ubiegłorocznego PW, mieli okazję zobaczyć na własne oczy jak z producenta nieco pokracznych pierwszych smartfonów w bardzo krótkim czasie Huawei wyrósł na zasłużonego konkurenta największych producentów.

    2. Know-how/IP (intellectual property)
    Dodatkowym atutem firmy jest wykorzystywanie własnego bardzo szerokiego know-how, pozyskanego przez lata doskonalenia dywizji odpowiadającej za sprzęt sieciowy (wykorzystywany przez wszystkich polskich operatorów infrastrukturalnych) czy używanie własnych rdzeni Kyrin. Przekłada się to wprost na wysoką jakość oferowanych klientom rozwiązań. Nawiązanie współpracy z firmą Leica też wróży dobrze na przyszłość – może uzyskamy niebawem coś jak legendarna współpraca Nokii z Carl Zeiss?

    3. (wyczucie potrzeb klientów) Na sukces chińskiego tygrysa na pewno wpłynęło wyczucie oczekiwań klientów – który inny producent w standardzie daje dual-SIM w swoich smartfonach? Jak do tej pory Huawei może chwalić się jednym z wyższych wskaźników cena/jakość swoich produktów – a czy nie tego oczekują klienci?

    4. Marketing / budowanie świadomości marki
    Huawei ma na prawdę dobre kampanie reklamowe – tak jak mam uczulenie na reklamy tak np. ostatnia kampania odłóż smartfona na święta mnie urzekła – kto inny odważyłby się w reklamie odradzać korzystanie ze swoich produktów!? Poza tym warto pamiętać o angażowaniu się w różne ciekawe dla klienta współprace – i nie chodzi tu tylko o PW :-D

    Pozdrawiam serdecznie,
    _czesi

  23. A więc firma huawei zdobyła rynek bo śmiało można tak już powiedzieć słuchaniem wymagań rynku konsumenckiego, poprzez idealne wpasowanie się w jego wymagania i nie zalewania rynku nie wiadomo jaką ilością smartfonów a po prostu przydzieleniu konkretnego modelu pod odpowiedni segment końcowego klienta i tak mamy bardzo ładnie wykonane telefony, funkcjonalne, wyróżniające się i dostępne na każdą kieszeń :)

  24. Sukces światowy Huawei tkwi w Make it Possible. Zaczęli od komponentów do tworzenia sieci ,przez modemy, smartfony ,inteligentny dom.To firma która ma swój cel i dąży do niego z sukcesywnie z roku na rok z szaraczka stała sie liderem innowacji w branży tak jak Play. A sukces w na polskim rynku związany z tym że postawił na niego Play począwszy od nadajników skończywszy na smartfonach. I tak jak Playowi nikt nie dawał szans na rynku podobnie było z Huawei a teraz każdy musi sie z nimi liczyć inaczej przegra walkę o klienta.

  25. smartfony huaweia ogolnie i modemy sa bardzo przystepne cenowo a parametrami nie odbiegaja od topowych smarfonow co lubie w marce huawei to iz mimo kazdy w moim otoczeniu gdy slyszy mam huaweia mysli ze wyjme jakies chinskie badziewie a moj p9 lite zrobil juz na nie jednej osobiewrazenie huawei pasuje do mnie poniewaz nikt jesli uslyszy slowo huawei nie spodziewa sie ze wyjme cos atrakcyjnego i fajnego wiele czasu minelo zebym zdecydowal sie kupic smartfon tej marki jedno moge powiedziec dziekuje koledze ktory przekonal mnie do marki huawei :)

  26. 1.Design
    2.Dobry marketing(duża praca nad rozpoznawalnoscia marki)
    3.Cena vs jakość
    4.Telefon dla każdego
    5.Dostepnosc
    6.Niska awaryjność(gwarancja nawet na 3 lata, ochrona od uszkodzeń wyświetlacza w telefonach premiom)
    7. Szybki serwis door2door + dedykowana infolinia
    8. Innowacyjność

  27. Na czym polega sukces Huawei hmm może zacznijmy od tego,ze ponad 20 lat temu firma mieściła się w jednym mały pokoju znana była jako Huawei Jíshu Yǒouxiàn Gōongs.Dziś jest firma która ma przychody sięgające miliardów dolarów a liczbą swoich patentów dorównuje największym. I tutaj trafiamy do sedna w tym biznesie bez własnych technologii i patentów na tym rynku nie masz prawa bytu.Wszystko design, soft, wykonanie bazuje w większości na swoich doświadczeniach i patentach.
    to jest tajemnica sukcesu resztą to powielenie chińskiego modelu sukcesu gospodarczego.

  28. Wielu z poprzedników wymienia cenę, jakosc, design, marketing. Z wszystkimi argumentami sie zgadzam, jednak wydaje mi się, że kluczem do sukcesu jest tak zwany zrównoważony rozwój marki. Nie ttlko na rynku, ale i w umysłach użytkowników. Skoro modemy są nieawaryjne, to telefony także będą. Huawei nie robi nic na hura, nie wypuszcza pięciu flagowców w roku. Spójność i wspomniany rozwój, dynamiczny i jednocześnie spokojny, gwarantuje sukces.
    MAKE IT POSSIBLE!

  29. Krótko o rynkowym sukcesie Huawei, trudne zadanie. Choć tak naprawdę myślę że sprawa jest prosta. W pewnym momencie ustawili sobie cel “ będziemy marką numer JEDEN “. I konsekwentnie realizują ten ambitny plan. Robią to po mistrzowsku, zero kompromisów, współpraca z takimi markami jak Leica czy Porsche Design jest tego najlepszym przykładem. Ambasadorem marki Leo Messi i Robert Lewandowski. Ewolucja jaką przeszły smartfony tego producenta jest niesamowita. Mają możliwości i rozmach którym ciężko sprostać. Wcale się nie zdziwię, jeśli wkrótce Ich flagowce z segmentu premium będą wyznaczały poziom do którego pozostali będą dążyć.

  30. Tajemnica sukcesu Huawei polega na tym, iż jest dobrze i tanio jak u babuni za dzieciństwa ?. Bardziej poważnym językiem mówiąc ,stosunek ceny do jakości jest o wiele wiele lepszy niż w telefonach innych marek.

  31. Wydaje mi się, że Huawei odniósł sukces ponieważ robi telefony porównywalnie dobre np do Samsunga który jest jednak sporo droższy od naszego chińskiego kolegi :)

  32. Pewnie chodzi o tę trudną nazwę do przeczytania, podobnie jest z moim nazwiskiem i też mnie każdy kojarzy :E

  33. Klucz tkwi w dostosowaniu się do potrzeb klientów oraz solidnego wykonania jednocześnie oferując swoje produkty na rynku za konkurencyjną cenę.

  34. Huawei zrobił dobry sprzęt za rozsądne pieniądze – to główny czynnik. Flagowiec ok 1000 zł tańszy od Samsunga, LG itp. Co prawda „wnętrze” w benchmarkach przegrywa, ale telefon chodzi bardzo płynnie.
    Inne to:
    – marketingowy zabieg z Leica – dużo ludzi od początku wątpiło, że Leica coś tam zrobiła, ale aparat powstał fajny. Innowacyjny tryb monochromatyczny jest na prawdę porządny.
    – Duże pieniądze na wypromowanie P9 w Polsce i inne zabiegi marketingowe
    – darmowe dodatki do telefonu, w celu spersonalizowania telefonów (również Honor) – np. darmowe grawerowanie wzorów w centrum serwisowym
    – gwarancja produktu w trybie 3-3-3 – skoro dają 3 lata darmowej gwarancji muszą być pewni produktu
    – ładna bryła i przyzwoite rozmiary – nie poszli za trendami 5,5″ wyświetlaczy we flagowym modelu, a sam telefon wykonany bardzo dobrze

    Tak mi się wydaje, że kilka czynników wpłynęło na sukces…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości