Doładowania po raz trzeci

Udostępnij

Skala sprawy cały czas jest incydentalna, dzisiaj nie było nowych zgłoszeń w tej sprawie – my jednak o Was dbamy i działamy. Zdecydowaliśmy się też na wdrożenie jeszcze jednego elementu – niezależnie jaki w Play24 zostanie ustawiony numer do zarządzania kontem w przypadku doładowań otrzymacie SMSa z hasłem na numer, z którego ma zostać pobrana opłata.

W komentarzach czytam, że nie rozumiecie dlaczego zmiana numeru do haseł jednorazowych nie jest potwierdzana na dotychczasowym numerze. Nie jest to żadna luka czy błąd systemu. Odpowiedź jest bardzo prosta – to wynika z przeprowadzonych wśród Klientów badań. W przypadku zgubienia telefonu taka szybka i potrzebna zmiana nie byłaby możliwa. Pamiętajcie, że pierwszym punktem zawsze jest logowanie do Play24, gdzie oszuści z jakiegoś źródła muszą uzyskać Wasze loginy i hasła.

Zobacz więcej

14 KOMENTARZE

  1. Może skomentujecie czemu od dzisiaj nie działa roaming T-Mobile?
    Sieć taka jest wyszukiwana, ale zablokowana chcąc się tam zalogować.

  2. „Odpowiedź jest bardzo prosta – to wynika z przeprowadzonych wśród Klientów badań. W przypadku zgubienia telefonu taka szybka i potrzebna zmiana nie byłaby możliwa”

    Hmmm… ciekawe czy w sprawie innych rzeczy też prowadzicie takie badania.

    Tak na serio bez uszczypliwości to według badań większość osób ma hasło 123456, czy to znaczy że nie powinno się wymagać trudniejszych haseł. Należy chronić swoich użytkowników i jednocześnie ich edukować.

    Argumentu że po zgubieniu telefonu łatwiej zmienić kompletnie nie rozumiem, czy w takim wypadku banki też powinny dać możliwość zmiany numeru do powiadomień w tak łatwy sposób. Przecież idzie się do punktu obsługi i odbiera kartę na TEN SAM NUMER.

    „gdzie oszuści z jakiegoś źródła muszą uzyskać Wasze loginy i hasła” – nie jesteście żadnymi odkrywcami, niektórzy już dawno to zauważyli dlatego powstało coś takiego jak 2FA i badane są inne sposoby na pewniejsze potwierdzenie czyjejś tożsamości.

    • Tak, hasło do Play24 ma wymogi bezpieczeństwa, podczas zakładania konta nie przejdziesz dalej z „123456” :)

      • Fugi bardzo slusznie wytyka Wam wszystkie bledy jakie macie, proponuje rozwiazanie w postaci dwuetapowego uwierzytelniania, ktore rozwiazaloby wszystkie problemy, a Ty Krzysiek czepiles sie jednego przykladowego hasla… Rece opadaja, czy Ty pracujesz w Play? Bo jesli macie tam wszyscy takie podejscie do prywatnosci, to chyba pora sie zbierac… Dzis rozwiazecie tymczasowo problem z doladowaniami, jutro okaze sie, ze jest problem z sms premium, bo zmiana numeru po przejeciu hasla nadal bedzie mozliwa bez potwierdzenia na starym numerze… A tymczasem na koncie dostepne sa dane abonenta, numer dowodu, adresy, wszystko to jak na talezu tylko po przejeciu hasla do konta. WSTYD PLAY!

  3. Dzisiaj głośno o Play24 to się zalogowałem na prepiada. Czy w Dane konta -> Dokument tożsamości powinien być widoczny PESEL?

  4. Gruszka napisał,
    cyt.:”Zdecydowaliśmy się też na wdrożenie jeszcze jednego elementu – niezależnie jaki w Play24 zostanie ustawiony numer do zarządzania kontem w przypadku doładowań otrzymacie SMSa z hasłem na numer, z którego ma zostać pobrana opłata.”

    Ale to całkowita zmiana. ..i o to mi chodziło! ok!
    O ile dobrze zrozumiałam -SMS kod wyprzedzający (przed doładowaniem) na numer który ma zostać obciążony.

    Szkoda tylko, że nie potraficie przyznać że to Nasze, Abonentów głosy miały wpływ na tę zmianę…ale łatwiej jest deprecjonować Nasz wkład :p

  5. @Pinokio,
    ale te zabezpieczenie dotyczy „w przypadku doładowań”… a nie Usług Premium, więc się nie rozluźniaj i zachowaj czujność..

    • OK:) Jak ważka.:)
      Ale czy da się samodzielnie, bez dzwonienia do Obsługi Klienta wyłączyć usługę doładowań na stacjonarnym ? Jak ? :)

  6. W komentarzach czytam, że nie rozumiecie dlaczego zmiana numeru do haseł jednorazowych nie jest potwierdzana na dotychczasowym numerze. Nie jest to żadna luka czy błąd systemu. Odpowiedź jest bardzo prosta – to wynika z przeprowadzonych wśród Klientów badań.

    Jak już jesteście baranami klienci play proszą o kolejną ankietę

    Kto powinien płacić rachunki za telefon
    a.) użytkownik
    b.)prezydent
    c.) imć pan grucha rzecznik play

    wszyscy zaznaczają c czy to oznacza, że szanowny rzecznik opłaci każdemu abonament?

    Tak to jest jak sie ma studencików w ekipie i samemu nie przeanalizowało mechanizmu doładowań… Mechanizm był opisany i to wina play i idioty który według ankiety przyklepał sprawe czy też to jest denne tłumaczenie barana?

  7. Panie Gruszka, nie tłumaczcie się głupio tylko uszczelnijcie ten system. Jak można się tłumaczyć ułatwieniami przy zgubieniu karty SIM, narażając 99% innych użytkowników na niebezpieczeństwo wykradnięcia danych? To tak jakby bank bronił się takim samym komentarzem – jest login hasło, więc po zalogowaniu już nie potwierdzamy zmiany numeru telefonu na starym numerze – no żałosne i niedopuszczalne tłumaczenie. Jak takie będziecie mieli podejście, to wynoszę się z tej sieci, bo już druga duża afera i nadal nie potraficie uszczelnić systemu, nie czuję się bezpiecznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości