Tako rzecze rzecznik Play

Nieautoryzowane doładowania

W zeszłym tygodniu otrzymaliśmy kilka zgłoszeń o wykonaniu nieautoryzowanych doładowań z numerów abonamentowych. Od tego czasu robimy wszystko, żeby wyjaśnić tę sytuację. Na chwilę obecną znane nam jest tylko około 10 takich przypadków. Ze względu na niską skalę zjawiska nie zdecydowaliśmy o wyłączeniu tego kanału doładowań.

Zgłaszajcie takie przypadki do nas, będziemy każdy rozpartywać.

 

Po raz kolejny proszę – twórzcie skomplikowane, bezpieczne hasła do Play24, miejcie inne niż do maila czy konta na Facebooku. Nie wpisujcie go na podejrzanych stronach czy w mailach, nawet do PLAY – mamy inne metody weryfikacji.

Komentarze

  1. m-a-t napisał(a):

    Ja przynajmniej raz w tygodniu loguje się do play 24, przez aplikację trwa to sekundę, a przynajmniej wiem czy coś niepokojącego się nie dzieje na koncie. Np. w ostatnim miesiącu ograniczyliscie mi prędkość Internetu do 1 Mb po zużyciu 9 GB, regulaminowo jest po 10. Ale że do końca okresu rozliczeniowego zostało mi chyba dwa dni to już nie chciało mi się afery z tego robić.Raportuj

  2. Alezar napisał(a):

    10 przypadków? 6 przypadków jest na FORUMPLAY.

    OLX milczy – a wiem, że to przez ten portal udało się komuś zakupić super doładowanie.

    Jeden z numerów doładowanych na mój koszt odebrał połączenie ode mnie i zechciał porozmawiać.

    MASAKRARaportuj

    • A.W napisał(a):

      Witam wszystkich i ostrzegam przed odpowiedziami operatora że jest ich mało.Takie odpowiedzi jak to od operatora Play:W zeszłym tygodniu otrzymaliśmy kilka zgłoszeń o wykonaniu nieautoryzowanych doładowań z numerów abonamentowych. Od tego czasu robimy wszystko, żeby wyjaśnić tę sytuację. Na chwilę obecną znane nam jest tylko około 10 takich przypadków. Ze względu na niską skalę zjawiska nie zdecydowaliśmy o wyłączeniu tego kanału doładowań.Według mnie proceder ten w Play trwa już od kwietnia 2016 roku albo wcześniej .Ja miałem taką sytuację w kwietniu 2016 r. Z moich trzech numerów abonamentowych doładowano dwa numery telefonów na kartę na kwotę 380zł.Po wielokrotnych reklamacjach z mojej strony nie nastąpiło wyjaśnienie tej sprawy .Złożyłem również zawiadomienie w UKE o wszczęcie postępowania mediacyjnego.Play odmówił rozwiązania tego sporu.Na bilingu który jest w systemie Play24 oraz w systemie elektronicznym biur obsługi klienta był brak jakichkolwiek wykonanych doładowań z moich telefonów.Play nie przedstawił mi w bilingach procedury doładowań i domagał się ciągle zapłaty kwoty doładowań,wypowiedział mi umowę, groził firmą windykacyjną.Sprawę zgłosiłem na policję i zostało wszczęte dochodzenie.Na polecenie prokuratora dokonano analizy bilingów z których wynika że z moich trzech numerów telefonów nie było wykonanych żadnych połączeń przychodzących ,wychodzących ani łączenia się z internetem.Prokurator umorzył dochodzenie .W uzasadnieniu napisał że nieustalona osoba bez uprawnień uzyskała w nieustalony sposób dostęp do konta portalu Play24 a następnie dokonała doładowań.Uważam że system Play jest nieodpowiednio zabezpieczony gdyż podczas podczas wykonywanych doładowań brak jest powiadomień o przeprowadzanej operacji.Osoby pracujące w dziale reklamacji nie potrafią wyjaśnić tej sprawy.Play nie dąży do wyjaśnienia ,wypowiada umowy, straszy windykacją bez wyroku sądowego i zmusza właścicieli abonamentów do zapłaty za coś czego nie dokonali.Raportuj

  3. macq napisał(a):

    10 przypadków i od razu taka akcja na blogu??? Coś mi tu śmierdzi…Raportuj

    • N napisał(a):

      Cóż w tym dziwnego? Dla Play każdy klient, który krzyczy głośniej niż inny jest godzien uciszenia.
      A tu rzecz jasna, że pójdzie w media to trzeba minimalizować straty.Raportuj

  4. PonkyWonky napisał(a):

    Na pewno dotkliwe dla Play było jak wszędzie w TV były informacje o ograniczeniu do 1.5Mb/s internetu w roamingu krajowym bo to się kwalifikuje do wtopy roku pod tytułem „Tylko w Play w trasie prędkość spada do 1.5Mb/s”Raportuj

  5. Pier de Lony - Paris napisał(a):

    Czekam na „zgniłe gruchy” i nominuję:
    1. Roaming krajowy 1.5 MbpsRaportuj

    • nomm napisał(a):

      Nie zapomnij o blokadzie 2 z 3 partnerów roamingowych.
      No ale z infrastruktura jaką posiada Play spokojnie mogą w ogóle wyłączyć roaming krajowy.
      Rzeczniku kiedy to nastąpi? Wróćmy do macierzy!Raportuj

  6. Zibi napisał(a):

    A czemu potajemnie wyłączacie dostęp do zasięgu t-mobile.
    Dziś na forum telepolis tez ktoś zauważył ten mankament.
    Może trzeba kolejny problem nagłośnić?Raportuj

  7. Dawid napisał(a):

    Jakaś tragedia – ja nie mogę korzystać od 2 tygodni z telefonu i danych sieciowych. Nie dostałem bonusów za przeniesienie kolejnego numeru, nie mogę włączyć żadnego pakietu nawet za własne pieniądze pomimo że konto zostało zasilone… TRAGEDIA.
    Zgłoszenie wisi już ponad tydzień…już chyba 3 i zero odzewu!

    Jak była chęć przejścia na abonament to dzwoniliście codziennie. Ta sieć schodzi coraz bardziej na psy,a wiem co mówię jestem w niej 2 numerami od samutkiego początku na polskim rynku!Raportuj

  8. m-a-t napisał(a):

    W play24 można to wyłączyć w usługach. Ja zleciłem wyłączenie i już nie mogę zasilać, i tak nigdy z tego nie korzystałem.Raportuj

  9. Mariusz napisał(a):

    Wczoraj akurat wchodziłem trochę na Play24, miałem saldo konta x. Dzisiaj od rana nagle mi wyparowało kilka zł chociaż nie było żadnej płatnej aktywności. Fajnie postępujecie, nie ma co. Ciekawe ile mi zabraliście kiedy tego nie zauważyłem.Raportuj

    • Mariusz napisał(a):

      Muszę to napisać. Ale jesteście żałośni. Po zgłoszeniu reklamacji konsultant wymyślił niezłą bajeczkę (jąkając się przy tym niezmiernie). „Czasami może się zdarzyć że część środków rezerwowana jest na poczet przyszłych płatności za transmisję internetową”. Już go nie męczyłem który to punkt regulaminu na coś takiego wam zezwala.Raportuj

  10. atqa napisał(a):

    Marcin,

    …ale ja nie rozumiem….-dlaczego  Usługa „Doładowanie numeru na kartę z Abonamentu”jest domyślnie włączona?

    Sama wyłączyłam ją na P24 dopiero kilka dni temu,  w zw. z tematem na forum 

    https://forumplay.pl/showthread.php/45148-Oszukany-na-rzekome-do%C5%82adowania-Play-na-kart%C4%99-Spraw%C4%99-kieruj%C4%99-na-policj%C4%99

    Dokonując zmiany za pośrednictwem Play24  nie otrzymałam od operatora SMSkodu potwierdzającego dyspozycję zmiany..

    Napisałam również oświadczenie, że nie będę korzystać z funkcji doładowania z mojego Abonamentu numeru na kartę oraz

     że oczekuję trwałego zaprzestania świadczenia tej Usługi i jej usunięcia z mojego konta Abonenckiego-ale niestety okazuje się że nie ma takiej możliwości. 

    Powiedz, jak mam zatem zarządzać swoim kontem skoro sam operator nie dba o moje bezpieczeństwo nie zabezpieczając choćby wydawanych mobilnie dyspozycji zmian SMSkodami? Raportuj

    • Krzysiek napisał(a):

      Dostęp do konta bez autoryzacji SMS to jest przegięcie. Wystarczy, że ktoś podejrzy hasło i może chodzić po bilingach do woli…
      Przywróćcie logowanie z kodem SMS, bo tak łatwego dostępu do konta i bilingów w żadnej sieci nie ma.Raportuj

      • atqa napisał(a):

        Skoro nawet na żądanie Abonenta (ktory nie chce stać się łakomym kąskiem dla złodzieja) nie można usunąć tej Usługi z jego konta, to przynajmniej POTWIERDZAJCIE wszystkie zmiany zwrotnymi SMSkodami.
        Otrzymany na numer Abonenta kodSMS od operatora pozwala SPRAWDZIĆ czy dane dyspozycji są zgodne z tymi, jakie chcemy wprowadzić, a ZATWIERDZENIE tych zmian odbywa się poprzez wpisanie SMSkodu na P24. 

        …w Play ta procedura nie obowiązuje.Raportuj

  11. PINOKIO napisał(a):

    Nawet nie do końca wiedziałem, że jest taka usługa. :)
    Na komórkowym już wyłączyłem przez PLAY24. Nie wiem tylko jak wyłączyć na stacjonarnym. Jak ? :)Raportuj

  12. atqa napisał(a):

    ale o co chodzi?
    mam bana na umieszczanie komentarzy? czy jak?Raportuj

  13. atqa napisał(a):

    dlaczego mój komentarz nie wchodzi?
    nie zawiera on linków a wciąż wyświetla się info o duplikacie??Raportuj

  14. atqa napisał(a):

    Jakiś filtr blokujący wyrażenia typu SMSkod, czy inne?Raportuj

  15. jack be napisał(a):

    Zastanawiam się czy każdy z „poszkodowanych” doładowywał konto świadomie jakiegoś prepaida przed tymi „kradzieżami”.
    Jeśli każdy z nich choć raz wcześniej wykonał dobrowolnie jakieś doładowanie ze swojego abo,to mamy wspólny mianownik i możemy szukać dziury,przez którą wchodzą myszy.Raportuj

  16. KMOTALA napisał(a):

    Rozwiązanie problemu jest proste. Uruchomić uwierzytelnianie doładowania z rachunku kodem SMS powiązanymi z kontem abonenckim.Raportuj

    • JanuT napisał(a):

      Nie rozumiesz! To nic nie da!

      Bo oszust podmienia numer do haseł SMS, a tę operację (zmiany numeru do haseł lub dopisania numeru do haseł) Play24 uwierzytelnia hasłem SMS wysyłanym na numer… oszusta, który oszust właśnie próbuje dopisać w Play24!!!

      Więcej tutaj: https://forumplay.pl/showthread.php/45148-Oszukany-na-rzekome-do%C5%82adowania-Play-na-kart%C4%99-Spraw%C4%99-kieruj%C4%99-na-policj%C4%99?p=421518&viewfull=1#post421518

      W tym jest cały problem, czego Play nie chce przyznać, bo by musiał przyznać się, że od prawie 10 lat system Play24 był niebezpieczny (i jest niebezpieczny).

      Jedyne co oszust musi zdobyć i nie ma podane na tacy to hasło do Play24.

      Potem się loguje do Play24, wpisuje swój numer do haseł (ewentualnie stary kasuje jeśli był wpisany) i może robić co chce i ile razy chce, bo operacja skasowania starego numeru do haseł (jeśli był wpisany) i wprowadzenie numeru oszusta jako nowego numeru do haseł wymaga jedynie podania hasła SMS, które jest wysyłane no nowy numer do haseł – na numer oszusta!!!

      Gdy zmienisz sobie hasło do Pla24, a oszust znowu je pozna to znowu może tę operację bez przeszkód przeprowadzić: zmienia/dopisuje numer do haseł, włącza usługę „Doładowanie z Abonamentu”, robi doładowania, kasuje swój numer do haseł i się wylogowywyuje.

      I tak za przeproszeniem do usr…j śmierci może każdego z abonamentem w Play okradać jeśli tylko pozna hasło do Play24.

      Bo nie ma żadnych zabezpieczeń od 10 lat dla tej usługi w Play24, ani dla operacji zmiany numeru do haseł!!!Raportuj

  17. piotr napisał(a):

    dostęp do billingów bez kodów sms jest w plusie więc nie tylko w play.Raportuj

  18. Sebastian napisał(a):

    Według mnie nie ma żadnych oszustówRaportuj

    • Sebastian napisał(a):

      To jest błąd w play24. Wygląda to następująco:
      Mam kilka numerów w play i dodałem je do zarządzania na moim koncie play24. Potem jeden z nich nie jest mi potrzebny i wygasa. Play go nie odpina od mojego konta. Numer wpada w pule dla nowych klientów, dostaje go nowy klient w abonamencie a ja na swoim koncie play24 mogę nim dalej zarządzać i widzę jego dane. W zawiązku z tym zarządzam usługami i mogę wykonywać zlecenia doładowania, sam je sobie autoryzując. Nowy klient prawdopodobnie nie próbował nigdy zakładać konta na play24 i dlatego nie zrobił zgłoszenia, że nie może założyć sobie konta dla tego numeru – numer jest już przecież przypisany do mojego play24…Raportuj

  19. Przemo napisał(a):

    Kłamstwo ma krótkie nogi.
    Doładowanie trafi na numer który jest znany operatorowi a wszystkie numery są obecnie zarejestrowane.. więc tak czy inaczej wyjdzie kto jest winny..

    Druga sprawa że też mam kilka numerów w play i konto przed rejestracją kart było dobrze zabezpieczone bo żeby cokolwiek zrobić zawsze przychodził sms na poszczególny numer, nawet uaktywniajac jeden jako główny do haseł to trzeba było z poprzedniego numeru głównego podać kod jednorazow.. Po rejestracji z play24 wywaliło wszystkie numery które posiadam i musiałem na nowo zakładać.. a także określić numer do haseł.. teraz nie wiem czy system działa tak samo jak przedtem..Raportuj

    • JanuT napisał(a):

      @przemo, ale oszust nie doładował swój numer (czy swoje numery) czy numery rodziny/znajomych (czyli wychodzi, że nie jest totalnym i.d.i.o.t.ą) tylko wystawił ogłoszenie na OLX/Allegro i ładował numery uczciwych osób (odpłatnie oczywiście). które się do niego zgłosiły i mu zapłaciły za niby normalne doładowanie tzw. zdalne (jak np. w banku – podajesz numer, płacisz i „usługodawca” ładuje Ci numer).Raportuj

  20. Artur napisał(a):

    Play, a co się dzieje z dostępami do własnych kont? Wczoraj logowałem się bez problemu, a dziś się okazuję, że moje konto nie istniej?!!!!!Raportuj

  21. Artdeco napisał(a):

    Poco narzekacie to nie wina Play to wasza wina , trzeba było wybrać innego operatora , tanie mięso psy jedzą ….Raportuj

  22. ktos napisał(a):

    Niestety Obsługa Klienta w PLAY jest coraz gorsza. Ustalamy cos w 1 miesiącu a w nastepnym przychodzi faktura za abonament 100 w cenie 200. Mówia problemy techniczne przenosza 2 numery z 3 i potem każa płacic dodatkowe 1000 zł za przesuniecie okresu rozliczniowego spowodowane ich problemem. Porażka. Jak chciałem przedłużyc umowe to codziennie dzwonili. Jak mogłem w terminie 14 dni rozwiazać to nawet zgłoszenia na play24 w 24 godziny rozwiazywali. Jak przedłuzyłem i skonczył się czas reklamacji wystawili rachunek 100 wyższy. Poprosiłem o korektę i nic dostałem odpowiedź że to mój problem. Ok jakoś te 2 lata przeżyje. Ale koniecRaportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty