Tako rzecze rzecznik Play

Krótka lekcja matematyki

Urlop i po urlopie – między jednym zjazdem na desce a drugim postanowiłem nagrać dla Was filmik. Odcinek w warunkach ekstremalnych i na wysokościach, ale udało się. Zobaczcie jak wg nowych przepisów liczyć ile danych przysługuje Wam w roamingu UE:

Komentarze

  1. wodafone pisze:

    Ja bym się chętnie pouczył jak liczyć promocyjne doładowanie w pre-paid bo zaraz zapomnę co to była promocja doładowań…Raportuj

    • waldo pisze:

      To już żałosne, pod każdym wpisem to żale o promocje doładowań #janusze i #cebulakiRaportuj

      • Przemek pisze:

        Karciarze są grupą totalnie niezwiązaną z operatorem w jakikolwiek sposób, która jest w stanie zmieniać operatora co tydzień, a jednocześnie są grupą najbardziej roszczeniową.Raportuj

        • damdol5 pisze:

          Bardzo dobrze powiedziane.Raportuj

        • PINOKIO pisze:

          Karciarze :) Najcenniejszy segment klientów. Niewyczerpany. W przeciwieństwie do abonamentowców. :)
          Karciarze – jak łatwo ich pozyskać, jak łatwo stracić. Wybredni i nieprzewidywalni. Jak im się coś nie podoba to zmieniają ofertę, operatora. Trudni w obróbce jak diamenty. A z diamentów powstają brylanty. Też są cenne.:)
          A w abonamencie – w sumie pozostają tylko roszczenia . Przykładem jest często komentująca swoje troski dotyczące kary umownej Ewa. :)
          A karciarze – czy nie są związani z operatorem ? Są . Chęcią korzystania z ofert atrakcyjnych dla nich właśnie. A chciejstwo to związek emocjonalny, nie cyrograficzny. Mocny i pozytywny. I z natury swej najmniej roszczeniowy. A że karciarze „pyskują” ? Bo ciągle analizują to z czego korzystają. :)
          Także, także …Raportuj

    • Tymo pisze:

      Fakt, w dziale prepaid wypalili się.Raportuj

  2. GOSCIU! pisze:

    PLAY już wyczerpał promocyjne doładowania/ Ostatnie było chyba w 2016! Tak więc można po marzyć! Choć może jeszcze się ktoś obudzi w firmie. Zabrakło Bugara i lipa!!!!!!!!Raportuj

  3. Gie Gie pisze:

    Dzisiaj pewien gatunek małpki jest synonimem „Polskości”. :D
    https://i.ytimg.com/vi/HfPuU8FMiwg/hqdefault.jpgRaportuj

  4. Karol pisze:

    Dlaczego zatem w abonamencie RedBull za 49zł liczba danych jest mniejsza (niecałe 1,5gb) bez względu na to, czy liczylibyśmy to wg nowego, czy wg starego wzoru?Raportuj

  5. PINOKIO pisze:

    Dzień Dobry po urlopie Panie Marcinie. !
    Jest odcinek vloga. Nie kuchenny. Co cieszy. :)
    Proste objaśnienie – pewnie są jakieś haczyki w poszczególnych ofertach. Wyjdzie w praniu. :)
    I jeszcze prośba o info czy są już te nowe startery za 5zł Internet na Kartę w Play . Te z takim wyjątkowo tanim Internetem w RLAH. :)Raportuj

    • PINOKIO pisze:

      Liczę tak : starter za 5 zł = 0 GB RLAH (ważne tydzień)
      + doładowanie za 15 zł = 0 GB RLAH (ważne tydzień)
      Razem 20 zł ważne od 7 do nawet 14 dni.
      Pakiet tydzień bez limitu za 20 zł = 1,26 GB. Początek tygodnia w dość dowolnym momencie. Może się przydać gdzieś tam w Europie podczas wyjazdu. Chyba, że liczyłem według złego wzoru. :)Raportuj

  6. pgr pisze:

    Nie bardzo rozumiem- założmy telefonw Play na kartę w taryfie odNowa, gdzie za 5zł brutto kupić można pakiet 1GB internetu lub bez pakietu leci 1Mb za 2 grosze i tak to leci w Polsce
    I teraz założmy leci numer na wakacje do Włoch a z nim jego własciciel
    I jak mu kosztuje net? Jak się to ma do wzoru?

    A co do typków wrzucajacych innym od cebuli i januszy: kapitalizm i rynek konsumenta polega na m in na tym by dostać towar lub usługę najlepszą jak najtaniej przy konkurencyjnym rynku, i to jest normalneRaportuj

  7. Ewa pisze:

    Play nic już nie zrobi celebryci kosztują tną koszty brak promocji gorsza jakość usług czekam na koniec umowy i rezygnujeRaportuj

  8. FapFap pisze:

    0:37 screen z dobrego hebla, widać co pracownicy Play robią w godzinach pracy.Raportuj

  9. Riddick1500 pisze:

    Coś i was z tą matematyką niezabardzo. 5zł brutto =323MB. Czyli w abonamencie 25zł powinienem mieć 1615MB ~ 1,6GB danych a mam 1,5GB. Niby szczegół ale w matematyce to jednak duży błąd. Dwa jak tam Tidal. Bo takiej przewalki jaką zrobiliście z Tidalem i umowami to dawno nie było. No i oczywisci przepraszacie za błędy konsultantów ale placic i tracic ma klient. Brawo Wy ;)Raportuj

  10. Adam pisze:

    Krótka lekcja prawa:

    „W ocenie Prezesa UKE, zmiany w warunkach umownych nie są narzucane przez Prezesa UKE, który nie obliguje do ich wprowadzenia tym samym wynikają z decyzji biznesowych przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Zgodnie z powyższym w przypadku zmiany warunków umów, w tym cenników polegającej na zastosowaniu dodatkowej opłaty z tytułu świadczenia detalicznych usług roamingu regulowanego zmiana ta powoduje powstanie uprawnienia do wypowiedzenia umowy po stronie abonenta, przy czym dostawcy usługi roamingu nie przysługuje wówczas roszczenie o zwrot ulgi”Raportuj

    • Rafik pisze:

      też jestem ciekawy jak to będzie, telefonowałem do BOK i dostałem info, że kara umowna będzieRaportuj

      • Krzysiek Sylwerski pisze:

        Ale o czym teraz w ogóle mówicie?Raportuj

        • Bolo pisze:

          O wypowiedzeniu umowy w ślad za wprowadzeniem dla klientów dopłaty do połączeń w roamingu. Tak trudno się domyślić ?Raportuj

          • Krzysiek Sylwerski pisze:

            Bardzo trudno, bo nie wprowadziliśmy „dla klientów dopłaty do połączeń w roamingu”. Na razie jest tylko decyzja UKE.Raportuj

            • mike278 pisze:

              A Ty myślisz że niektórym to przeszkadza? Jest decyzja ZEZWALAJACA na wprowadzenie dopłat to już wysyp chętnych na rozwiązanie się znalazł. A fakt że jeszcze mie ogłosiliście jak chcecie to wprowadzić jest dla niektorych nieistotny. Przecież nawet jeśli wprowadzicie dopłaty tylko dla nowych i aneksowanych umów to i tak trafią się mądrzy ze stwierdzeniem że wszyscy mogą zrywać umowy bez kary.Raportuj

      • Adam pisze:

        @Rafik –

        Na szczęście prawo nie przewiduje kar umownych za odstąpienie od umowy w sytuacji gdy operator podwyższy ceny. A zapisy umowy sprzeczne z ustawą nie są wiążące.

        Co więcej gdy BOK wprowadza klientów w błąd co do możliwości odstąpienia od umowy z powodu zmiany cennika mogą oni zerwać umowę z powodu rażącego zaniedbania po stronie operatora. Bo operator ma obowiązek poinformować, klienta że ten ma możliwość niezaakceptowania zmian i odstąpienia od umowy.Raportuj

  11. mike278 pisze:

    O doplatach roaming.Raportuj

  12. Gie Gie pisze:

    Tak przy okazji tego urlopu to może kiedyś zrobicie filmik-poradnik, np. przed jakimś długim weekendem, na co uważać podczas zagranicznych wyjazdów. Co by uniknąć ot choćby takich sytuacji.
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,22931909,mial-zaplacic-450-zl-za-roaming-na-promie-choc-nawet-nie-uzywal.htmlRaportuj

    • Pitek pisze:

      Przede wszystkim zawsze i wszędzie uważać żeby korzystać z operatora o dobrej jakości usług. Tu Play odpada.
      A poza tym, nauczyć się czytać – sieć dostępna na promach wysyła SMSy z informacją dot. kosztów połączeń.
      Aha, na promach dostępne jest też WiFi.
      No ale jak widać, niektórzy są mało „techniczni”, ale za to awanturnictwo mają w genach.Raportuj

  13. Marek pisze:

    Krzysiek – specjalnie dla Ciebie napiszę, żebyś nie musiał cenzurować :).

    Macie najlepszy Internet domowy na rynku – super wielki limit 100 GB, po którym obniżacie prędkość do 1 Mb/s. Ekstra sprawa – szczególne jak w domu jest rodzinka i kiedy obejrzenie jednego odcinka serialu to jest kilka GB danych. Tak trzymać! :)Raportuj

  14. p@blos pisze:

    A może pochwalicie się jak traktujecie klientów „nabitych” w Tidala ???
    Proszę popatrzeć na wpisy na forum…. Ale przecież wszystko jest OK i cool…Raportuj

  15. Ewa pisze:

    Play dostał zgodę na pobieranie opłat w UE czy to oznacza rezygnacje z umowy bez kary umownej ?Raportuj

  16. Ewa pisze:

    Według prawa podobno można tylko czy Play przestrzega prawa to nie wiem ale według prawa można odejść od operatora bez kary umownejRaportuj

  17. xxx pisze:

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Play-dostal-zgode-na-naliczanie-oplat-za-roaming-7568512.html

    Kiedy ostateczne info czy i jakie opłaty wprowadzacie? Bo nie wiem, czy już się rozglądać za ofertą innych sieci.Raportuj

    • QQrQ pisze:

      Jeśli już to tylko tym z tysiącami minut per miesiąc w roamingu. Wiele osób pewnie w ogóle nie korzysta, a inni prawidłowo kilka minut w razie potrzeby.Raportuj

  18. Artek pisze:

    Dzisiaj słyszałem, że w salonie Play, konsultant powiedział komuś, że można zerwać umowę bez kary umownej bo podobno zmienił się regulamin oraz cennik w roamingu zagranicznym a operator nie poinformował o tym abonentów. Coś wiecie o tym? Bo to chyba jakaś bzdura jest🤔Raportuj

  19. Ewa pisze:

    Panie Krzysztofie czyli Play ma gdzieś prawo oni maja swoje prawo to jest wasz wymysł nie prawny i każdy może zrezygnować wymysł operatorów nie regulacje prawneRaportuj

  20. Ewa pisze:

    Podobno można zrezygnować nie trzymajcie nikogo na sile boicie się utraty pozycji lidera trzymacie ludzi na sile pod groźbą kary umownej warunki się pogorszyły i jakość usług tez dajcie odejść kto chce to zostanieRaportuj

  21. Ewa pisze:

    Nie przesadzam zmiana Regulaminu w tym przypadku jest wymysłem operatorów i nie ma zgody na takie coś jakość usług tez jest kiepskaRaportuj

    • Artek pisze:

      Zastanawia mnie jedno:
      Po pierwsze.
      Przecież trzej pozostali najwięksi operatorzy również dostali takie zgody, tylko trochę wcześniej. Nie wiedziałaś o tym?
      Po drugie.
      To, że operatorzy mają taką zgodę, to nie znaczy wcale, że ją wprowadzą w życie.Raportuj

    • Krzysiek Sylwerski pisze:

      Ale zacznijmy od tego – NIE BYŁO ŻADNEJ ZMIANY regulaminu :)Raportuj

    • Artek pisze:

      Aha i pamiętaj jeszcze jedno:

      Wysokość dopłat za roaming pobranych przez operatora nie może być wyższa niż poniesione przez sieć koszty z tytułu świadczenia usługi roamingu.
      Urząd Komunikacji Elektronicznej przekonuje, że operatorzy, którzy otrzymali zgodę na wprowadzenie dopłat i zdecydują się na taki krok, będą ściśle monitorowani zarówno przez UKE, jak i przez Komisję Europejską celem wykluczenia nadużyć tego mechanizmu, który ma tylko chronić sieci przed stratami.

      Jeśli okaże się, że telekomy wykorzystują dodatkowe opłaty nie do ograniczania kosztów z tytułu nowych przepisów, a do zarabiania, to zostaną na nie nałożone kary. Daje to nadzieję na to, że nie powrócą od razu stare cenniki, opłaty nawet jeśli wzrosną, to sumarycznie będą niewielkie.

      Wysokość opłat ponoszonych przez klientów nie powinna przekroczyć maksymalnego poziomu:

      0,13 zł za minutę wykonanego połączenie;
      0,04 zł za minutę odebranego połączenia;
      0,04 zł za wysłanie wiadomości SMS;
      0,04 zł za MMS (lub wedle taryfy transferu danych);
      0,032 zł za 1 MB transmisji danych (do końca 2017 roku);
      0,025 zł za 1 MB transmisji danych (od początku 2018 roku).Raportuj

  22. DeeR pisze:

    Czy po zmianach w roamingu ogłoszonych wczoraj ta informacja jest nadal aktualna? bo się gubię nieco 😀Raportuj

  23. p@blos pisze:

    Panie Krzysztofie a odpowiedz na moje pytanie ????Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty