Tako rzecze rzecznik Play

Roamingowe FAQ

Dzisiaj odcinek vloga z Waszym udziałem ;) Zebraliśmy nurtujące Was pytania o roamingu w UE i prezentujemy odpowiedzi:

Jeśli wciąż coś jest niejasne to możecie śmiało pytać w komentarzach – one cały czas są do Waszej dyspozycji :)

Komentarze

  1. Ewa napisał(a):

    Czy jak mam stara umowę mogę zrezygnować bez kary umownej ?Raportuj

  2. Robert napisał(a):

    Jak tylko TM wprowadzi VoLTE i WifiCalling na kartę to spadam do nich.Raportuj

    • MreaperS napisał(a):

      @Robert, przejdź do Orange na kartę i będziesz miał VoLTE i WifiCalling. Na dodatek za 25zł dostaniesz: nolimit kom/stacjo/SMS/50Gb internetu. Ja już skorzystałem i działa jak należy. PozdrRaportuj

      • woocash napisał(a):

        Tyle że VoWiFi tylko w kraju (w prepaid)Raportuj

        • tomasz napisał(a):

          I bardzo dobrze. Widzę kolejny #janusz który myśli, że za parę złotych należy mu się wszystko. Myślisz, że jak Orange na tobie będzie miało straty to nie doda ci dopłat?Raportuj

          • ja napisał(a):

            Jakie straty? Zarobili mniej i tyleRaportuj

            • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

              Na pewno obejrzałeś film? Marcin wyraźnie mówi o stratach i podaje przykład piekarni.Raportuj

            • tomasz napisał(a):

              Raz zarobi mniej a raz dużo dopłaci. Poczytaj, policz potem komentuj. Sprawdź ile np. Orange zapłaci za wykorzystany przez ciebie 1 GB w Niemczech a ile ty zapłacisz za ten 1 Gb w swojej ofercie.Raportuj

  3. Lordek napisał(a):

    Niemcy zarabiają 4x więcej niż my i oni maja za darmo, a my musimy dopłacać. Z resztą ceny np. żywności w innych krajach EU są do naszych porównywalne.
    Moglibyście chociaż zostawić w Play unlimited internet tak jak było, połączenia przychodzące za darmo i 100 smsów. W Redbull na kartę płace 30 zł i powinno być też tak jak Play unlimited.Raportuj

  4. Oj tak napisał(a):

    Hmm, ja też mam pytanie. Skoro „mąka” za granicą jest droga, a zagraniczni operatorzy też muszą u nas tę „mąkę” kupić, to czemu nie zmienicie umów na korzystne dla obu stron. W końcu infrastrukturę utrzymywać tak czy siak musicie, nie ma tu czynnika, który zwiększa koszty.Raportuj

  5. piotrekbb napisał(a):

    Czy w związku z tym , że taryfy zostały okrojone o 70% danych w roamingu planujecie obniżki cen?
    Taka sama taryfa która przed zmianami kosztowała 35zl kosztuje w tej chwili 60zl.
    Skoro wcześniej w taryfie za 35 zł było 3GB a teraz jest 1 GB to chyba należy obniżyć jej cenę.Raportuj

  6. lukasz napisał(a):

    Mam pakiet w Kluczmobile nazywa sie to Pakiet Euro place 30zl za 1GB w UE oraz Szwajcaria,Islandia,Lichtestein.Dodatkowo polaczenie z Polski do UE kosztuje 15gr.W UE i Polsce 19gr.Nawet mnie zdziwilo,ze wykonujac polaczenie w Czechach na Czeski numer zaplacilem 19gr.Jest limit kwotowy max 100zl w UE.Pakiety w Polsce 10GB za 10zl,100GB za 50zl.Male pakiety 1GB za 3zl oraz 2GB za 5zl.A w Play jakas parodia mialem 1GB za 25zl w taryfie Play Fresh 2009.Wedlug regulaminu mam ta sama wartosc w roamingu.Niestety za 1MB zostalem obciazony 1zl.Pakiet nie zostal wykorzystany.Polaczenia i smsy dziwnie rozliczylo z pakietu zlotowek i ze zbieraj minuty.Stan konta byl 1,00zl.Dodatkowo przyszedl sms: Twoj operator nie swiadczy uslug na danym terenie.Raportuj

    • PINOKIO napisał(a):

      No to Pan Radek Sikorski miał pecha w tej Szwajcarii – ten sam operator i ponad 4 koła za dzień. Może napisz do niego na TT. :)Raportuj

  7. macq napisał(a):

    To ja z innej beczki – dacie ludziom przejść z innych sieci do Fakt-mobile w waszych żałosnych salonach? Bo co pytam, to brak starterów!!! :PRaportuj

    • PINOKIO napisał(a):

      Salony nie są takie żałosne. Ja je sympatycznie odnajduję.
      A że, stanowiący obecnie bodaj „the beat” ofertę nie tylko w PLAY ale całym na rynku prepaid, starter przeniesieniowy FAKT MOBILE znaleźć tak trudno jak trufle, to FAKT i o to można mieć uzasadnione pretensje. :)
      Zatem rozumiem irytację, choć nie w pełni podzielam. :)
      Tym bardziej, że w Salonach, własnych przynajmniej, znów pojawiają się te pyszne kwaskowe ciućki.:)Raportuj

      • PINOKIO napisał(a):

        jasne, że miało być „the best” :)Raportuj

      • macq napisał(a):

        Salony może ok., ale do obsługi NIE! Bo jak można zlecać w nich coś, do czego są kompletnie nie przygotowani!… :/Raportuj

        • tomasz napisał(a):

          Też się dziwię, że nie mają tych starterów i nie rozwijają ci czerwonego dywanu bo będziesz doładowywał 5 zł na pół roku.Raportuj

          • macq napisał(a):

            A co ty z tym dywanem??? Masz jakiś problem ze sobą? :P
            Na stronie https://www.faktmobile.pl/obsluga-klienta/przenies-numer-do-fakt-mobile/
            wyraźnie jest napisane, że „Przeniesienia numeru dokonasz w salonach sieci Play. „, a póki co nie jest to możliwe!!!
            Jak nie znasz tematu to się nie angażuj! :PRaportuj

            • Gościu napisał(a):

              Od dłuższego czasu ma klijent problem!!! (Tomas!) Pisze na nowych i starych postach cały czas to samo,przejzyjcie sobie! Obrońca uciśnionych!! Pisz na temat a jak nie to został smutne kawałki dla siebie.Raportuj

          • PINOKIO napisał(a):

            @tomasz
            Nie rozumiem zdziwienia, ale to chyba zwykły brak bystrości –
            w FAKT MOBILE 5 zł co pół roku to zwykła rozrzutność, 5 zł przedłuża ważność konta o 365 dni. Jasne – można częściej.
            Ale, że nie widzisz tego rozłożonego dywanu darmowych cotygodniowych doładowań i okresowych BONUSÓW internetowych „na Polskę”, to już mnie intryguje. :)Raportuj

          • Znajomy napisał(a):

            Dobrze powiedziane hahahaha, ludzie mysla ze jak ktos jest ich klientem to z miejsca nalezy sie wszystko to nic, ze placi tak malo ze prkatycznie siec doplaca heheRaportuj

  8. PINOKIO napisał(a):

    Okej. Wczoraj = czwartek. : )
    Jak najbardziej rozumiem, od piątku do poniedziałku to może tak przelecieć, że nawet człowiek nie zauważy. I tu muszę pochwalić – na vlogu nic a nic nie poznać. :) I że jest odcinek – coczterodzienny. Ale jest.:)
    A pytanie takie uściślające : to o które Wasze cenniki chodziło a które są nie Wasze i o czyje FUP tu chodziło – Wasze czy nie Wasze. :)
    Jasne. Wszystkie dzieci są nasze I wszystko trzeba jednakowo kochać. Ale skoro już rozróżniacie nasze, wasze to które są czyje – bo się zagubiłem. :)
    No gdzie obiecane odcinki codzienne vloga są ? Gdzie, razem z pieniędzmi są za las. A gdzie….
    Po co tu się tłumaczyć tak gęsto, letka zmiana cen. I szlus.
    A gdzie się nie zmieniają ?
    A odcinków vloga ni ma.
    A i tak lubię PLAY. Bo miesza w tym tyglu i rozrywa stagnację. :) Według mnie.:)Raportuj

  9. Gie Gie napisał(a):

    Na forum pytałem ale tam nie są decyzyjni. :) Dlaczego duplikatu karty SIM nie można zamówić kurierem/pocztą lub w inny przyjazny sposób? Starter można a duplikatu zarejestrowanej i z wszystkim danymi karty nie można. Trzeba tuptać do salonu. To jak rozumiem w trosce o Waszych ludzi co by się nie nudzili w robocie. :D A wystarczyłby jakiś przycisk w Play24 – Zamów duplikat karty, i po sprawie. Albo tak jak u pomarańczowych, przez SMS-a. Dowolny starter, sms z numerem telefonu tego startera, PUK i po sprawie.

    P.S. wczoraj minął 300 dzień istnienia vlogu. :)Raportuj

  10. Klara napisał(a):

    Już wiem jak się liczy teraz te 30 dni. Od dnia aktualnego wstecz.. A jak liczone jest te 4 miesiące?? Od kiedy?Raportuj

  11. Lordek napisał(a):

    P. Gruszka zachowuję się jak prezes Kaczyński i traktuję klientów Redbull na kartę, który płacą 30 zł miesięcznie jak klientów „drugiego sortu”. Gratuluje !!! Dobra zmiana w Play !!!Raportuj

  12. PINOKIO napisał(a):

    W ramach nurtujących mnie pytań :
    Czy to prawda, że dla podtrzymania dobrych relacji z klientami i użytkownikami, zarówno dotychczasowymi jak i nowymi, PLAY nie zmieni dotychczasowych warunków korzystania z usługi WiFi Calling w PLAY poza granicami Polski, aby umożliwić korzystanie z tej usługi również z wykorzystaniem ogólnodostępnego, taniego romingu przesyłu danych tak szeroko reklamowanego przez licznych miłosników innych niż PLAY operatorów a także pałających do PLAY nienawiścią wrogów PLAY, także tych zamieszczających komentarze na niniejszym blogu ?
    oraz
    Czy przewidywany jest w najbliższym czasie kolejny codzienny odcinek vloga , na ten lub jakikolwiek inny temat ?
    :)Raportuj

  13. PINOKIO napisał(a):

    Czy cesja powoduje naliczanie roamingu „po nowemu” ?
    Czy legalne jest zarobkowe pośrednictwo w kojarzeniu cesjodawców i cesjobiorców, no dobra – cedentów i cesjonariuszy ?
    (oczywiście chodzi o umowy PLAY)Raportuj

  14. Andrzej napisał(a):

    Tyle dyskusji i przeżyć związanych z tym roamingiem… Naprawdę tak wszyscy masowo jeździmy za granicę czy może faktycznie większość narzekających to cwaniacy, którzy myśleli, że przebywając na stałe w UK czy DE będą mogli sobie używać polskiej karty?

    A Play niech się skupi na podstawowych usługach, bo nadal nie można u was kupić żadnej sensownej oferty Internetu do domu.Raportuj

  15. Ewa napisał(a):

    W tak drogich taryfach roming powinien być gratis 65 za wszystko plus rata to nie jest tanio celebryci kosztują kupę kasy i płacimy na nich w rachunkachRaportuj

    • Krzysiek Sylwerski napisał(a):

      Po raz ostatni pytam – czy masz dowody na te zarzuty? Jeśli nie to będę Twoje komentarze ukrywał.Raportuj

      • mike278 napisał(a):

        Krzysiek, może czas przestać ostrzegać a zacząć wreszcie działać i blokować? Dla nas, czytających to też robi się męczące. Dobra, przynajmniej dla mnie ale chyba znajdzie się parę osób które podzielają moje zdanie w tym temacie.Raportuj

    • tomasz napisał(a):

      65 zł to drogo? Nie ma obowiązku korzystać z komórki.Raportuj

  16. Ewa napisał(a):

    Nie trzeba nikogo na sile trzymać jakość usług się znacznie pogorszyła wiele osób narzeka na jakość a wy trzymacie na sile baliście się masowych odejść z play to zrobiliście zapis ze nic się nie zmienia dla starych urzytkownikowRaportuj

  17. Ewa napisał(a):

    Taki play ma zysk ze nie stać ich na roming w Abonamecie i bali się masowych rezygnacji i nie ma zmian dla obecnychRaportuj

  18. SKS napisał(a):

    Ponieważ właśnie kopnęliście mnie w d… 4 litery, więc i ja nie omieszkam kopnąć Was w 4 litery, czyli w PLAY.
    Dziś już doładowałem konto, więc od marca gracie beze mnie…
    P.s. Jak już się komuś nie chce pisać to od razu musi nagrywać filmik?
    Marcinie, sorry, ale brzydkiś jak noc, nie będę Cię oglądał.Raportuj

    • tomasz napisał(a):

      Kolejny kartowiec, który za 30 zł chciał wszystko nolimit na całym świecie i do tego iPhona ;) Myślisz,że inne sieci tylko czekają aż wydasz u nich ten swój majątek?Raportuj

  19. Ewa napisał(a):

    Play jednostronnie zmienił warunki umowne – OBCIĘTO ilość GB dostępnego poza granicami. Zwracam uwagę na stanowisko UKE – każdy obecny klient Play ma prawo do bez kosztowego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z uwagi na tą zmianę.Raportuj

  20. jeszczeWplay napisał(a):

    Dzień dobry. Szanowny Panie Marcinie, dlaczego podaje pan przykłady, które w sprytny sposób „ukrywają prawdziwe działanie” nowych (waszych) regulacji ?
    Pierwsza PRAWDA: klienta Play na abonament ma maksymalnie 15/16 dni darmowego roamingu – zgodnie z zapisami regulaminu promocji ze strony Play z dnia 26.01.2018 ! Konkretny przykład – kupiłem nowy numer w Play na abonament i po 35 dniach pojechałem na 3 tygodnie odwiedzić rodzinę z Irlandii. 16 dnia mój bilans roamingowy wskakuje na „korzyść” usług w roamingu i zaczynacie naliczać mi opłaty.
    Druga PRAWDA: i tu także posłużę się przykładem. Kupiłem nowy numer w Play na abonament i po 35 dniach pojechałem na 1 tydzień odwiedzić rodzinę w Irlandii. Od momentu zakupu numeru nie wysłałem w Polsce ani jednego MMSa, ale pierwszego dnia pobytu u rodziny w Irlandii zrobiłem kilka zdjęć i wysłałem je MMSem – zgodnie z zapisami w regulaminie bilans roamingowy wskakuje na „korzyść” usług w roamingu już pierwszego dnia i zaczynacie naliczać mi opłaty – czyli darmowego roamingu miałem zaledwie 1 dzień !!! I TU PROSZĘ O ODPOWIEDŹ NA PYTANIE – jak to się ma do tak często przytaczanych przez Pana heavy userów ????
    Można odnieść wrażenie, że albo sprytnie manipulujecie nowymi regulacjami, albo działacie chaotycznie – szybko i nieprzemyślanie. Zapisy w regulaminach nie są skierowane tylko w heavy userów ! i niestety nie są fair wobec większości klientów Play.
    Trzecia PRAWDA: Play wzbiła się na szczyt i zaczyna ignorować tych, którzy pomogli mu tam się wdrapać (zaufali i pomogli- wierni klienci). Niestety według danych Play ma bardzo słaby (najsłabszą prędkość) internet mobilny, bywają problemy z jakością połączeń i zasięgiem, ale to co najgorsze w mojej ocenie to FAKT, że faworyzujecie nowych klientów, dajecie im lepsza ofertę i tak jest prawie od 2 lat (np. rabat 100 % na 6 miesięcy w ofercie na start ?) !! Wcześniej tak nie było, Play wyróżniał się tym bardzo od konkurencji, że miał ofertę dla wszystkich jednakową. Ponadto nowe oferty są coraz bardziej skomplikowane / mniej przejrzyste. Miło by było gdybyście wrócili do starej polityki w odniesieniu do swoich klientów i klarownych zasad – PROSTEJ oferty.
    PozdrawiamRaportuj

    • PINOKIO napisał(a):

      Dziś jest 31.01.2018 a piszesz
      „na abonament ma maksymalnie 15/16 dni darmowego roamingu – zgodnie z zapisami regulaminu promocji ze strony Play z dnia 26.01.2018 ! Konkretny przykład – kupiłem nowy numer w Play na abonament i po 35 dniach pojechałem na 3 tygodnie odwiedzić rodzinę z Irlandii. 16 dnia mój bilans roamingowy wskakuje na „korzyść” usług w roamingu i zaczynacie naliczać mi opłaty.”
      35+16 = 51. Nawet jak kupiłeś 26 stycznia to wychodzi ponad 10 dni Twojej czasporzestrzeni na dzień kalendarzowy. No dobra jest kalendarz juliański. Jest gregoriański. Jest Majów. Jest Azteków. Chiński i różne inne.
      Zdradź mi jeden sekret. Co Ty bierzesz człowieku ? I czy bierzesz ?
      A jak bierzesz to czy Matka o tym wie ?
      :)Raportuj

      • jeszczeWplay napisał(a):

        Hmmm… Jesteś nie miły, więc się odwdzięczę:), a właściwie wypowiem się w podobnym tonie abyś zrozumiał. Więc tak: z powyższej wypowiedzi można wnioskować, że IQ (sprawdź w google co to znaczy) nie grzeszysz, albo sam coś bierzesz. …- to po pierwsze! Po drugie – w swojej wypowiedzi posłużyłem się czymś takim co niektórzy nazywają CASE STUDY, zwane także studium przypadku – wiem trudne, ale też znajdziesz info w google.pl :) Case study może być oparte o hipotetyczne i możliwe wystąpienie danego przypadku… lub o zdarzenia rzeczywiste. W mojej wypowiedzi jest case study hipotetyczne – tak dla jasności.Raportuj

        • PINOKIO napisał(a):

          Aha. Case study. ‚) To czyni pewną różnicę. :)
          A IQ fakt . Bystre wnioski. Zaledwie coś tam koło 150-160. Nie wygooglowane. Jest po prostu. I na dodatek leń.
          :)Raportuj

    • tomasz napisał(a):

      A myślisz, że jak będziesz przedłużał umowę w Plusie albo TM to dostaniesz lepsze warunki niż nowy klient? Wszędzie oferta dla nowych klientów jest lepsza.Raportuj

  21. Ewa napisał(a):

    U mnie play ma tak zły zasięg ze zrywa połączenia i gubi zasięgRaportuj

  22. PINOKIO napisał(a):

    Drogi Krzysztofie, a cóż jest przyczyną moderacji komentarzy dotyczących Internetu XL ?Raportuj

  23. kartowiec napisał(a):

    mam ofertę na kartę —–>>>>> jestem heavy userem z założenia…
    płacę od razu za granicą, a miało być tak pięknie…Raportuj

  24. Ewa napisał(a):

    Pinokio roming krajowy nie jest zbyt dobrym wyjściem nadal słabo słychać macierzysta sieć ale w moim przypadku najlepiej by było zerwać umowę z winy Play bo kara umowna jest ogromna znajomi maja podobnie nie mogą korzystać normalnie z telefonuRaportuj

  25. Ewa napisał(a):

    To nie jest stacjonarny telefon tylko Gsm nawet w Warszawie złe działa wifi tylko dom a na miasto tez chodzęRaportuj

  26. Grzesiek napisał(a):

    Krzysiek S., czy mógłbys napisać czy nowe zasady obowiązują także jeśli w roamingu korzystasz z wi-fi callingu? Czy wtedy połączenia przychodzące-wychodzące/smsy są bez limitu w Formule Unlimited na Karte?Raportuj

  27. Andrzej napisał(a):

    Po pierwsze okradliście mnie z 1 GB, 500 MB to jest bardzo mało na tygodniowe wakacje. Miałem 1,5 GB, poten 1,57 a teraz będę miał 500 MB. Chyba jakaś kpina. 50 szt SMSów, o MMSach już ani słowa? 100 min na połączenia przychodzące i wychodzące? Nie rozumiem. Jeśli na połączenia wychodzące i przychodzące osobno to ok. 100 min na przychodzące i 100 min na wychodzące. W przypadku 100 min na przychodzące i wychodzące to nie jest 100 min tylko ilość nieokreślona.Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty