Wprowadzamy rozwiązanie na nieuczciwych kupujących

Podpisując umowę na oferty, w których płatność za telefon jest rozłożona na raty umawiamy się na konkretne warunki: my możemy zaoferować klientowi smartfon przy niskiej opłacie miesięcznej, za to kupujący zobowiązuje się do spłaty wszystkich rat. To chyba jasne, prawda? 🙂

Zakładając dobrą wolę jednej i drugiej strony na koniec wszyscy są zadowoleni.

Są jednak takie przypadki, gdzie tej dobrej woli ze strony kupujących po prostu nie ma i nie wywiązują się ze swoich zobowiązań, najczęściej celowo. Wielokrotnie przypominamy o płatności, powołujemy się na nasze umowy, a w uzasadnionych przypadkach sprawę przekazujemy firmom windykacyjnym czy odpowiednim organom.

Chcemy choć trochę zniechęcić nieuczciwe osoby, które wybierając nasze oferty od razu zakładają, że nie spełnią zobowiązania wobec nas. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie blokady IMEI kupionego smartfona w przypadku niespłacania rat przez kupującego. Długo zwlekaliśmy, ale finalnie – jako ostatni operator – wykonaliśmy ten krok. Chcemy być fair i dlatego zdecydowaliśmy się na otwartą komunikację na ten temat.

Dla klientów, którzy postępują według umówionych zasad i regularnie dokonują płatności absolutnie nic się nie zmienia! Nowego rozwiązania powinny obawiać się osoby, które chcą wykorzystać możliwość otrzymania telefonu z bardzo niską opłatą na start i liczą na brak konsekwencji po złamaniu warunków umowy.

Odpowiednie zapiski znalazły się w regulaminach umów sprzedaży na raty.

Komentarze

  1. Gie pisze:

    Nie dałoby się zrobić strony na której po wpisaniu IMEI otrzymywałoby się informację czy telefon był wzięty na raty? Kupując telefon w sieci czy w jakimś komisie, punkcie GSM od razu byłoby wiadomo czego się spodziewać.Raportuj

  2. Olo pisze:

    ODzień dobry, od kiedy to wchodzi ?Raportuj

  3. Adam K. pisze:

    Dobre posunięcie. A co, jeśli zakupione u Was urządzenie będzie odsprzedane kolejnej osobie, która nie jest świadoma, że za jakiś czas zostanie nałożona blokada?Raportuj

  4. kamil pisze:

    Czy dotyczy to również klientów biznesowych jeżeli tak to od kiedyRaportuj

  5. wojtek pisze:

    gdzie znajdę te regulaminy? nie ma w dostępnych na stronieRaportuj

  6. Twój stary pisze:

    To jestRaportuj

  7. Twójstarszy pisze:

    To jest smieszne pomyślcie żeby wprowadzić coś żeby raty po skonczeniu umowy odpadały :)Raportuj

  8. wersy2 pisze:

    Do tej pory korzystałem z Playa m.in z tego powodu, że pozostała trójka stosowała takie niecne, antykonsumenckie praktyki. Teraz oczywiście nie mam żadnej drogi ucieczki, ale mam nadzieję, że wreszcie zajmie się tym regulator.

    Jeśli chcecie wyekzekwować należności, to oczywiście macie do tego prawo, ale NA BOGA, OD OSOBY, KTÓRA JEST TE PIENIĄDZE WINNA. Podpisywaliście z nią umowę, wiecie kim jest.

    To rozwiązanie uderza przede wszystkim w uczciwych nabywców telefonów z drugiej ręki.

    Ktoś kupi sobie w dobrzej wierze telefon, sprawdzi nawet, czy nie jest kradziony…po czym zablokujecie mu go za cudze winy. I szukaj teraz wiatru w polu, boi w przeciwieństwie do was, zwykł Kowalski nie ma w praktyce narzędzi, żeby wymusić na Nowaku z internetu/lombardu opłacenia abonamentu!

    Czy chodzi o ubicie rynku sprzętu używanego, żeby więcej sprzedawać w salonie? Po moim trupie.

    Strzelacie sobie też zresztą w stopę, bo jeśli abonentowi pozwolić sprzedać telefon, to w momencie w którym wpadnie w tarapaty finansowe będzie miał opcję zamiany sprzętu na tańszy i uregulowania należności z tych pieniędzy. Nawet tego nie zauważycie.
    A obecnie, jakie zostawiacie mu opcje?

    OGROMNY MINUS DLA PLAY.Raportuj

  9. Śliwka pisze:

    W serwisach coponiektorych można zmienić IMEI ma taki który jest działający.Raportuj

  10. Tomasz 1988 pisze:

    To może w końcu zejdziecie na ziemię z cenami chodzi o dopłaty do nich skoro ktoś kto płaci normalnie telefon będzie mógł spokojnie sprzedać dopiero za dwa lata. Ogólnie to dostają po dupie Ci którzy są z wami parę lat i nie sprzeda np po roku czasu komuś telefonu bo będzie chciał zmienić na nowszy model. Jestem ciekaw teraz waszego stanowiska w tym temacie jak obniżka znacząca dopłaty do danych flagowych telefonów a do tego telefonów które można nabyć normalnie w sklepie za około 1 tys złotych a wy wołacie łączy koszt tam po 105 złotych. U konkurencji cena jest o parę złotych niższa. Rozumiem że poszliście tą drogą ponieważ macie nadajniki Huawei w 90% a wymiana kosztuje. Jak ostro nie zejdziecie z cenami to nie życzę wam wielu klientów. W Plusie jest taniej i to o ile a wy macie ceny jakieś z kosmosu z tymi dopłatami. Ten kto ustala te chore ceny niech naprawdę porządnie się jebnie o sosnę.Raportuj

    • Adam pisze:

      Myślisz że skąd się bierze te 9 rat splacanych przez Play?Raportuj

      • Emka pisze:

        Witam. Mam pytanie odnośnie zablokowanego numeru telefonu i wypowiedzeniem umowy. Wszystkie rachunki są uregulowane.Nie mam jak sie z wami skontaktować chyba ze e-mailowo. Chciała bym dalej kontynuować umowę z wami. Niestety przez wirus trochę zaniedbalam rachunki iż nie miałam z czego zapłacić. Prosiła bym opilny kontaktRaportuj

        • Adam pisze:

          To skontaktuj się z Play zamiast pisać do mnie 😃Raportuj

        • Krzysiek pisze:

          Macie umowy z ludźmi, bierzecie skany dowodów osobistych. Nie rozumiem problemu.

          Zamiast pisać tu o jakichś duperelach, może pochwalcie się jacy z was oszuści, ponieważ wasz rzecznik podał oficjalnie informację ze do końca 2019 będziecie oferować eSIM. Jest połowa września, a wy oszuści nadal tego nie wprowadziliście. W październiku kończy mi się umowa i mam was w d*. Żegnam was. Jesteście oszustami i nie będę dłużej się babrał w tej kupie, płacąc konus kto jawnie mnie okłamał.Raportuj

          • Tomek pisze:

            Nie rozumiesz problemu, bo jak widać po reszcie twojej wypowiedzi jesteś dość mocno ograniczony.
            Wytłumaczę ci w czym problem – będziesz chociaż trochę mądrzejszy.
            1. Klient bierze telefon za 3000 zł na raty – jego początkowy koszt 0 zł.
            2. Sprzedaje telefon za 2500 zł. Jego koszt dalej 0 zł, a zysk 2500 zł.
            3. Klient nie spłaca rat (niespodzianka) bo wie że nic mu nie grozi (brak majątku, brak pracy itp.).Raportuj

  11. Johnny pisze:

    Bardzo słuszne posunięcie. Tylko co w przypadku, gdy ktoś wziął taki telefon na zobowiązanie i go komukolwiek odsprzedał? Telefon jest u nowego nabywcy i następuje blokada IMEI i co wtedy? Czy Bogu ducha winny człowiek ma ponosić konsekwencje czyjejś nieuczciwości?Raportuj

  12. Falosław pisze:

    Do czasu spłacenia rat telefon jest własnością sprzedawcy w tym przypadku Play. Zawsze możesz kupić w sklepie i od razu zapłacic.Raportuj

    • Tomek pisze:

      Napisałeś prawdę, której – jak widać – niektórzy nie pojmują.
      „No bo jak to !? Nie mogę sprzedać telefonu po spłacie trzeciej raty !? Toż to skandal! Play mnie oszukał!” :-DRaportuj

  13. KOKO pisze:

    To rozwiązanie jest na szkode użytkowników Play, gdyż obniża wartość ich urządzeń.
    Ta regulacja wpływa na wartość np telefonów.
    Przykładowo: jesli wziąłeś telefon na raty Samsung s10 który jest wart 2500zł (na rynku wtórnym), spłacasz raty, ale postanowiłeś go sprzedać po 3 miesiącach i wrócić do starego telefonu. Bedziesz miał problem ze znalezieniem kupca na niego. W ten sposób poniosłeś konsekwencje, na równi z osobami co nie spłacają rat. Mimo, ze twój telefon nie bedzie zablokowany, to nikt nie bedzie chciał go kupić.
    Podpisując umowe ratalną na dany towar, wartość towaru powinna być odpowiednio obniżona.Raportuj

    • Tomek pisze:

      Dam ci radę, która rozwiąże twoje problemy raz na zawsze – nie bierz telefonu na umowę ratalną.

      „Podpisując umowe ratalną na dany towar, wartość towaru powinna być odpowiednio obniżona” – haha ha ha.Raportuj

    • gość pisze:

      Są ludzie którzy kupują telefon na raty po to żeby go od razu sprzedać. No trudno, takie maja hobby. Zazwyczaj kupuje się coś po to żeby używać.Raportuj

  14. Tomek pisze:

    Dobry ruch – pato-suweren może nie być zadowolony, ale przynajmniej odpadnie mu dodatkowe źródło dochodu.Raportuj

  15. kamil pisze:

    Witam, czy na umowie bedzie zapis kto jest właścielielem urządzenia, jeśli tak to gdzie go szukać. Drugie pytanie czy na paragonie też będziie taka informacja?Raportuj

  16. MP pisze:

    Witam
    Gdzie można sprawdzić IMEI telefonu, aby być pewnym że urządzenie nie zostało kupione na raty? Inne sieci mają taką stronęRaportuj

  17. Kamil pisze:

    Witam, czy na umowie będzie to gdzieś wyszczególnione, mam na myśli te raty na urządzenie?Raportuj

  18. Piotr pisze:

    Witam
    A od kiedy naprawdę obowiązują te zasady ?
    Pytam bo na infolini Pan mi powiedział że dostał informację że od 30.09.20 i kolejna sprawa że jak kupie od kogoś telefon i będę miał z nim umowę kupna sprzedaży to w razie blokady imei na podstawie tej umowy mi go odblokują.
    Czy ktos z sieci Play mógłby sie na ten temat wypowiedzieć.

    PozdrawiamRaportuj

    • Krzysiek Sylwerski pisze:

      Od 10 września tego roku.
      Jeśli telefon jest kupiony na raty to jego właścicielem jest Play, dopóki nie zostanie spłacona przez kupującego ostatnia rata.

      jak kupie od kogoś telefon i będę miał z nim umowę kupna sprzedaży to w razie blokady imei na podstawie tej umowy mi go odblokują.

      W takiej sytuacji telefon zostanie zablokowany do momentu pełnej spłaty zaciągniętych zobowiązań ratalnych. Żadna umowa sprzedaży, żaden paragon czy faktura między osobą odsprzedającą telefon a nowym nabywcą tego nie zmieni.Raportuj

  19. robocop pisze:

    Witam,
    mam pytanie
    jak kupiłem telefon od osoby która zakupiła telefon w play na raty 12.06.2020 czy taki telefon też może zostać zablokowany?Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty