Raport PLAY Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na zachowania konsumentów oraz rozwój sieci

Wiecie czym jest “efekt sylwestra“? To moment, gdy 1 stycznia każdego roku tuż po północy miliony Polaków zaczynają intensywnie korzystać z telefonów, żeby zadzwonić lub wysłać SMSa z życzeniami do bliskich czy wrzucić relację z zabawy na media społecznościowe. Ten czas jest szczególnym wyzwaniem dla każdego operatora, bo jego sieć musi taki wzmożony ruch obsłużyć.

Piszemy o tym dlatego, gdyż z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia w marcu 2020 roku. Na zawsze będziemy go kojarzyć z początkiem pandemii w Polsce i wielkimi zmianami, jakie przeszliśmy jako społeczeństwo. Od tego czasu zmieniły się też nasze zachowania i mamy na to dowód 🙂

Przygotowaliśmy obszerny raport “Co zmienił COVID? Play i klienci podczas pandemii“, który pokazuje jak przeszliśmy przez lockdowny – zarówno jeśli chodzi o użycie sieci, jak i naszą mobilność, czyli przemieszczanie się. Wraz z rozpoczęciem pandemii gwałtownie wzrósł ruch w sieci, choćby w miejscach dużych osiedli, które dotychczas pozostawały “uśpione” w standardowych godzinach pracy i nauki. Stopniowo wzrastała także ilość połączeń i obciążenie sieci w takich miejscach jak szpitale i punkty wykonywania testów. Wyniki pomiarów tego jak wzrosło zużycie danych komórkowych pokazują aż 60% skok w stosunku do okresu przed pandemią – wynika z naszego raportu. Co ciekawe, klienci wrócili nawet do pisania SMS-ów, których popularność z roku na rok malała za sprawą rozwoju różnego rodzaju komunikatorów. Zmienił się także rozkład ruchu w sieci – wzrosła ilość danych przesyłanych przed południem, natomiast zmalała w dotychczasowym szczycie, czyli wieczorem.

Zmienił się też rytm snu klientów Play. Zużycie transmisji danych wskazuje na to, że budzili się średnio o 30 minut później niż przed pandemią. Z drugiej strony, o tyle samo później Polacy kładli się spać. Klienci Play pokazali także, że bardzo poważnie traktują obostrzenia związane z pandemią i stosują się do apeli o pozostanie w domach, zwłaszcza podczas pierwszego lockdownu.

Po więcej szczegółowych danych warto sięgnąć do całego raportu, który dostępny jest na stronie z komunikatem prasowym (znaczek PDF) oraz poniżej:

Raport PLAY Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na zachowania konsumentów oraz rozwój sieci

Jeszcze nie ma komentarzy pod tym artykułem. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty