W Play dbamy o Ciebie #4 – sprawdź status telefonu po numerze IMEI

Jakiś czas temu informowaliśmy o wprowadzeniu rozwiązania na nieuczciwych kupujących. W skrócie – możesz kupić telefon w niższej cenie i w łatwy sposób rozłożyć płatność na raty, ale jeśli ich nie spłacasz to możemy zablokować urządzenie. To uczciwe podejście, bo przy dobrej woli wszystkie strony są zadowolone.

Co jednak w przypadku, gdy kupujący nie spłaca ustalonych wcześniej rat? Mamy możliwość zablokowania telefonu, przez co nie będzie mógł być używany do momentu dokonania płatności.

Ostatnio udało się nam też uruchomić specjalne narzędzie, za pomocą którego możecie sprawdzić, czy dany telefon jest objęty taką blokadą.

Jak to zrobić? Wystarczy wejść na naszą stronę, a następnie wprowadzić numer IMEI interesującego nas telefonu.

Po wpisaniu numeru IMEI i kliknięciu „Sprawdź” otrzymamy jedną z informacji:

  • Urządzenie jest obciążone i do czasu całkowitego spłaty jego właścicielem jest P4 Sp. z o. o. (Play) – czyli może zostać zablokowane w przypadku braku płatności
  • Właścicielem urządzenia nie jest P4 Sp. z o. o. (Play) – czyli:
    • albo zostało w pełni spłacone
    • albo nie zostało kupione w Play

Dzięki temu w prosty sposób możecie zorientować się, czy interesujące Was urządzenie jest wolne od zobowiązań wobec naszej sieci. Udanego sprawdzania!

Komentarze

  1. Ron pisze:

    Nonono… szacun za usługę. :)Raportuj

  2. Arkadiusz pisze:

    A jak ktoś zmieni IMEI?Raportuj

  3. pgr pisze:

    smartfonowy CEPIK? ;)Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty