Świąteczno-sylwestrowe statystyki sieciowe

Udostępnij

Co prawda nie jest to pierwszy wpis na blogu w tym roku, ale z racji jego tematyki chcielibyśmy złożyć Wam noworoczne życzenia samych najlepszych chwil w 2022 roku 🙂

A jeśli interesuje Was jak klienci Play spędzali Boże Narodzenie oraz noc sylwestrową zapraszam do lektury:

Święta

Polacy wciąż chętnie dzwonią do siebie z życzeniami, ale zajmują się też przygotowaniami do wigilijnej kolacji, stąd szczyt połączeń głosowych przypadł na godzinę 11:00, za to bazując na naszych statystykach możemy założyć, że do świątecznego stołu usiedliśmy o godzinie 17:30 (tutaj nastąpiło zdecydowane zmniejszenie ruchu głosowego). W tym aspekcie jesteśmy dość regularni, ponieważ rok temu te godziny były takie same 😉

Z roku na rok zmniejsza się liczba SMSów oraz MMSów wysyłanych do naszych znajomych. W tym roku w Wigilię wysłaliśmy 41,8 miliona wiadomości SMS oraz 4,2 miliona MMS. Spadki nie są znaczące, ale zauważalne – w roku 2020 było ich odpowiednio 48,6 milionów oraz 4,7 miliona. Uwaga – to dane wyłącznie wigilijne! W okresie 24-26 grudnia wysłanych wiadomości było oczywiście więcej.

A kiedy najczęściej odpakowywaliśmy prezenty (niezależnie czy otrzymane od siebie wzajemnie czy od Świętego Mikołaja)? W około godzinę po rozpoczęciu wigilijnej kolacji, czyli o 18:30. Najbardziej niecierpliwi rozpoczęli zabawę nowymi słuchawkami wcześniej, bo już od godziny 16:00. Co ciekawe, niektórzy swoje elektroniczne prezenty konfigurowali nawet 25 grudnia. Skąd to wiemy? O wspomnianej 18:30 dostaliście od nas najwięcej SMSów z automatyczną konfiguracją internetu dla nowych telefonów czy tabletów z modemami. Jest to związane z przekładaniem karty SIM do nowego urządzenia i naszą szybką reakcją, aby korzystanie z internetu na nowym sprzęcie było jak najbardziej komfortowe 🙂

Sylwester i Nowy Rok

A jak wyglądał sylwester w wydaniu naszych klientów? W porównaniu z nocą z 2020 na 2021 rok i wprowadzonymi wtedy ograniczeniami pandemicznymi zdecydowanie więcej osób spędziło tę noc poza własnym domem. Tym razem wskaźnik „imprezowości” (piękne określenie wymyślone przez naszego niezawodnego Tomka z zespołu sieciowego) wrócił do standardowych wartości.

Ruch połączeń głosowych zmalał około godziny 20:00, kiedy to jechaliśmy na imprezę czy poświęcaliśmy więcej czasu osobom obecnym z nami. Zdecydowany wzrost nastąpił już o 23:45, by osiągnąć swój szczyt 5 minut po północy. Wtedy telefony w całej Polsce były bardzo zajęte, a my sami składaliśmy życzenia naszym bliskim, którzy jednak z różnych przyczyn nie byli akurat blisko nas. I znowu kolejna ciekawostka – ruch głosowy w sylwestra 2020/2021 był wyższy, co wiązało się ze wspomnianymi wcześniej ograniczeniami pandemicznymi.

W przypadku noworocznych wiadomości SMS i MMS spadek jest jeszcze mniejszy (tu statystyki za ostatni dzień grudnia i pierwszy dzień stycznia):

SMS 2020 – 53,4 miliona
SMS 2021 – 51,4 miliona

MMS 2020 – 4,9 miliona
MMS 2021 – 4,4 miliona

Równie ciekawie wygląda statystyka dla transmisji danych – rok temu z racji mniejszej ilości imprez godzina 20:00 to dalszy wzrost wykorzystania internetu, podczas gdy tym razem o tej porze zanotowaliśmy zmniejszenie ruchu. Wynika to (jak w przypadku połączeń głosowych) z poświęcenia czasu otaczającym nas osobom.

A o której zamawialiśmy taxi i wracaliśmy do domów? Szczyt połączeń głosowych na takie numery przypadł na godzinę 2:30 i trwał do 3:30. Z 2020 na 2021 rok takich połączeń było zdecydowanie, zdecydowanie mniej, więc na pewno ten „powrót do normy” może cieszyć. Oczywiście nasze dane nie uwzględniają zamawiania przejazdów przez różne aplikacje.

Zarówno w przypadku Świąt jak i sylwestra większość z nas wraca do Polski – w tym czasie obserwujemy mniejszą liczbę osób z fioletowymi kartami SIM przebywających za granicą.

I na koniec tego zestawienia i podsumowania pamiętajmy o ludziach, którzy dbali o to, żeby te wszystkie życzenia, relacje w mediach społecznościowych czy telefony do bliskich mogły zostać odebrane i przebiegały bez zakłóceń. To nie sam Święty Mikołaj, ale jego wyspecjalizowani w telekomunikacji pomocnicy – całemu naszemu zespołowi, który czuwał nad stanem sieci należą się wielkie brawa i podziękowania. Święto czy nie, dzień czy noc, zawsze stoją na straży i na bieżąco analizują to, co się dzieje oraz w razie potrzeby są gotowi do błyskawicznej interwencji. Czapki z głów i wyrazy uznania dla wszystkich, którzy się do tego przyczynili 💜

Zobacz więcej

11 KOMENTARZE

    • Tak samo 🙂 To podsumowanie uwzględnia także osoby korzystające z Virgin Mobile czy Red Bull MOBILE.

      • Czyli chodzi o grupę przez wykupioną, a nie „obsługiwaną” – w sensie RBM jest taryfą Play, a VM już niestety nie… Trzeba przenosić numer, żeby zmienić na VM… Ps. Od kiedy nastąpiła taka zmiana na „blogu”, że zaczęły się pojawiać komentarze? Moje z poprzedniego roku poszły w kosz… :/

        • Końcówka roku była bardzo intensywna – dopiero teraz złapaliśmy chwilę oddechu, żeby zająć się komentarzami na BLOGU.

  1. Cześć,
    Planujecie może dodać jakieś nowe laptopy do oferty?
    Przed świętami było ich troche, teraz jakoś tak skromny wybór, gdy konkurencja oferuje np. Razera Blade i inny mocny sprzęt.

    Pytam bo umowa mi się wkrótce kończy, chciałem wziąć nową z laptopem ponownie, ale mając do wyboru tylko złom z 8 GB RAMu i RTX 3050… Nie wiem czy nie zrezygnuję z umowy dalszej

    • Zostało już nam bardzo małe grono użytkowników – działamy, żeby było jak najszybciej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości