Uwaga na fałszywe faktury – sprawdź wiarygodność maila

Udostępnij

Już po raz kolejny poruszamy na blogu temat fałszywych faktur, które mogą krążyć po Waszych skrzynkach i polować na wrażliwe dane czy zainfekować urządzenie. Pamiętajcie o tym, by do każdego takiego maila podchodzić z dozą ostrożności.

Jeśli masz wątpliwość co do wiarygodności maila:

  • NIE dokonuj płatności
  • NIE klikaj w linki
  • NIE otwieraj podejrzanych załączników, gdzie mogą kryć się zainfekowane pliki

Zawsze polecamy korzystanie z aplikacji Play24, w której nie dość że sprawdzicie ostatnie faktury czy dane do wpłaty to jeszcze możecie w szybki, prosty i BEZPIECZNY sposób dokonać płatności za pomocą odpowiadającej Wam metody (w tym Apple Pay, Google Pay czy BLIK).

Sprawdź, czy e-faktura jest na pewno od nas

Masz pięć sposobów, żeby sprawdzić, czy mail w Twojej skrzynce jest na pewno od nas:

1. Adres: e-mail z awizo może przyjść wyłącznie z adresu: [email protected]. Weź jednak pod uwagę, że oszuści potrafią spowodować wyświetlanie fałszywego adresu nadawcy

2. Dokument: sprawdź, czy załączona do e-maila faktura jest też na Twoim koncie w Play24

3. Wpisz na klawiaturze telefonu odpowiedni kod – w odpowiedzi dostaniesz wiadomość z podstawowymi danymi z faktury. Wpisz:

  • *124# i naciśnij przycisk dzwonienia – sprawdzisz numer rachunku bankowego i kwotę do zapłaty,
  • *125# i naciśnij przycisk dzwonienia – potwierdzisz dane z faktury: datę wystawienia, termin płatności, kwotę i numer rachunku.

4. Zadzwoń do Obsługi Klienta pod numer *500 i zapytaj o ostatnią fakturę

5. Sprawdź dokładnie załączniki w e-mailu z e-awizo. Wysyłamy e-maile z dwoma załącznikami:

  • e-faktura w pliku PDF
  • certyfikat autentyczności w pliku smime.p7s. Więcej o certyfikatach możesz przeczytać na stronie Certum.pl

Niektóre programy pocztowe obsługują podpisane wiadomości i umożliwiają zapoznanie się z podpisem jaki został wykorzystany do podpisania wiadomości. Podpis ten zostaje wczytany w nagłówku wiadomości. Wówczas w załącznikach nie pojawia się dodatkowy plik smime.p7s.

Te i inne porady znajdziecie na naszej stronie, gdzie rozwiewamy wątpliwości na temat e-faktury. Zachowajcie czujność!

Zobacz więcej

39 KOMENTARZE

  1. Miałem już dwa razy dziwne wiadomości z nie znanego numeru !!!! Aplikacja działa i jest ok !!! Dziękuję

  2. Korzystam tylko i wyłącznie z aplikacji.
    Oczywiście warunkiem jej niezawodności i bezpieczeństwa jest jej aktualizowanie.

  3. Korzystam z aplikacji Play24 To jedyny dobry sposób na opłacanie faktur płatności za telefon Chwała za tą aplikację, jest świetnie zorganizowana, intuicyjna i nie sprawia problemów Jestem bardzo zadowolona i dziękuję jej twórcom Pozdrawiam Play 🙂

  4. Najśmieszniejsze jest to że obsługa Klienta sama nie wie, że mając tylko internet na umowie nie ma możliwości zalogowania się ani do aplikacji, ani na stronie na swoje konto. Faktury tylko i wyłącznie można otrzymać mailem. To jest jakaś kpina…

    • Mając internet bezprzewodowy (mobilny) istnieje możliwość podpięcia usługi w aplikacji Play24 :)

  5. Też place przez apke lub konto podane w apce… dodatkowo mam przypomnienie na telefon o kwocie i terminie faktury…

  6. Czy tylko ja tak mam, czy to normalne u wszystkich ?? Po opłaceniu faktury za kilka nr po ok TYGODNIU przychodzi powiadomienie z P24 masz nową fakturę zapłać… Wchodzę w apkę (najnowsza wersja) a tam wszystko zapłacone. Jak można to zmienić ?? Wyłączenie powiadomień to nie rozwiązanie zaś takie info dla mniej rozważnych to prezent dla oszustów.

    • Zapraszamy do kontaktu z obsługą klienta – może na przykład na chacie w aplikacji Play24?

  7. Play od 5 miesięcy jest problem z aplikacja play now z pakietem podstawowym kanały wszystkie oprócz polsatu i tv4 obraz klatkuje . Niestety 17 zgłoszeń 7 fimików nic nie daje od lipaca do września do grudnia obecnie rozpatrujecie . Sam play przyznał że jest duży problem i tylko aktualizacja aplikacji play now może coś tu pomoc, ale nic sobie z tego nie robicie dobrze ze mam od play rekompensaty bo już dawno bym rozwiązać umowę bo mogę w każdej chwili ciekawe czy w grudniu wreszcie naprawicie usterkę bo tez są zgłoszenia. Ciągłe was obserwuje tzn sprawdzam pakiet podstawowy czy cos się poprawiło. Play proszę błagam mimo ze to śmieszne aby klient błagał o naprawę usterki bo to play ma dbać o swoje sprawy, ale mogę wam obiecać jak nie będzie naprawionego problemu to zrezygnuje z play zabiorę nr do konkurenci play oby tak dalej nic nie róbcie to sprawa sama się rozwiąże
    Pozdrawiam obecny – jeszcze wasz klient daje wam szanse, ale czas tu gra na niekorzyść sieci play.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości