Play liderem rozwoju sieci stacjonarnej i mobilnej w Polsce 

Rok 2022 był dla nas wyjątkowy pod względem inwestycji w rozwój sieci mobilnej i stacjonarnej. Nikt w Polsce nie buduje swojej infrastruktury w takiej skali, by zapewnić klientom najwyższą jakość usług i wolność wyboru.

W czerwcu świętowaliśmy osiągnięcie 10 tys. stacji bazowych w Polsce. Ale już w grudniu przekroczyliśmy liczbę 10 500. Naszą sieć budowaliśmy zarówno w dużych miastach, jak i w miejscowościach, w których do tej pory nie byliśmy obecni. Dzięki temu stale poprawialiśmy nie tylko zasięg, ale i jakość naszych usług, co potwierdził ranking SpeedTest.pl, w którym Play był na pierwszym miejscu pod względem szybkości internetu w grudniu 2022 roku.

Intensywna końcówka roku

W całym 2022 roku uruchomiliśmy ponad 800 nowych stacji bazowych. Ale ostatni kwartał, jak co roku, był najbardziej intensywnym okresem dla naszego Pionu Techniki – to właśnie w tym czasie uruchamiamy najwięcej nowych stacji bazowych. W samym grudniu przybyły 153 obiekty. Powstały m.in. w Krakowie, Namysłowie, Goleniowie, Puławach, Tarnowskich Górach, Radzyminie, Wrocławiu, Rudzie Śląskiej, Opolu czy Gdyni.

Rozwój sieci światłowodowej

Tylko w ubiegłym roku, dzięki inwestycjom w rozwój sieci stacjonarnej, wybudowaliśmy ponad 110 tysięcy nowych przyłączy FTTH. Sieć rozbudowaliśmy w Warszawie czy Aglomeracji Śląskiej, ale także znacznie poszerzaliśmy zasięg w pozostałych regionach i miastach – m.in. Trójmieście, Wrocławiu, Łodzi, Krakowie, a także w Zielonej Górze, Szczecinie, Bydgoszczy i Lublinie. Wszystkie nowe inwestycje realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnej technologii XGS-PON, czyli standardu pozwalającego na symetryczną transmisję danych o przepustowości nawet 8 Gb/s.

Dzięki naszym inwestycjom powstanie ogólnopolska, otwarta sieć światłowodowa docierająca do ponad 6 milionów gospodarstw domowych w całym kraju. W jej skład wchodzić będą budowane nowe przyłącza światłowodowe, jak i obecna, docelowo zmodernizowana do FTTH sieć UPC Polska, docierająca dziś do ponad 3,7 milionów mieszkań. Dzięki niej już dziś klienci korzystać mogą z najszybszego ogólnopolskiego internetu domowego w Polsce według rankingu SpeedTest.pl w roku 2022.

Jako największy inwestor w branży telekomunikacyjnej, w 2022 roku przyśpieszyliśmy nasze działania, by zapewnić klientom jak najlepszą jakość usług i jak najszerszy dostęp do mobilnego i światłowodowego internetu oraz usług telewizyjnych. Nie tylko stale kontynuowaliśmy dynamiczny rozwój sieci mobilnej, przekraczając 10 500 stacji w całym kraju, ale także przyśpieszyliśmy rozwój sieci światłowodowej. Naszym celem jest zapewnienie ponad 6 milionom gospodarstw domowych w Polsce wolności wyboru w dostępie do światłowodowego internetu i usług telewizyjnych. Realizacja największego sieciowego procesu inwestycyjnego w naszym kraju nie byłaby możliwa bez wytężonej pracy i zaangażowania naszego zespołu techniki, dzięki czemu możemy stale zmieniać polski rynek z korzyścią dla obywateli, społeczeństwa i polskiej gospodarki.

podkreśla Michał Ziółkowski, Członek Zarządu i Dyrektor ds. Technicznych Play.

Komentarze

  1. Władca Południa pisze:

    gratulacje dla całej ekipy👏👏👏poprosimy o listęRaportuj

  2. krystian pisze:

    Prosimy liste bts nowych z grudnia i listopadaRaportuj

  3. Artur pisze:

    Czy wiadomo kiedy jest szansa na odpalenie stacji WAR1452?
    Od czasu likwidacji stacji przy Tesco zasięg w tym rejonie warszawskich Kabat jest „mocno problematyczny”…Raportuj

  4. Mike pisze:

    Kupcie FiberLinkRaportuj

  5. Mr Play pisze:

    proprosimy o zaległe listy nowych BTS’ów :)Raportuj

  6. Maciej pisze:

    Wy tak na serio mówicie o modernizacji lub sieci nakładkowy dla UPC? Bo jeszcze w 2022 jak UPC borykała swoje sieci w blokach nowo wybudowanych to nie była chętna na ten standard. A tu zmiana polityki?Raportuj

  7. Lidia pisze:

    Prosimy o interwencję w sprawie uruchomienia nadajnika: KRA 7012 A w Woli Radziszowskiej. Od początku grudnia nie ma żadnego zasięgu , nie można się nigdzie dodzwonić z żadnego pomieszczenia w domu. Tak źle jak w tej chwili jeszcze nie było. Jak na ten moment modernizacja sieci idzie ku gorszemu a nie ku lepszemu.
    Problem zgłaszany 1000 krotnie i nikt z Państwa w żaden sposób nie reaguje aby zapewnić nam godziwy dostęp do usług. W sąsiadującym obok Radziszowie sytuacja ta sama- nic nie słychać i rozłącza połączenia po kilka razy w przeciągu 10 min.Raportuj

    • Krzysiek Sylwerski pisze:

      Jestem przekonany, że ekipa techniki działa, aby uruchomić stację.Raportuj

      • Lidia pisze:

        Wszystko rozumiem. Jednak płacąc wysokie rachunki za abonament liczymy choćby nawet na minimalną poprawę w dostępie do usług. A zasięg jak oscylował w granicy od 0 do 1 kreski tak oscyluje dalej. Konsultanci na infolinii nie umieją nam w żaden sposób pomóc,nawet nie potrafią określić kiedy w/w stacja zostanie uruchomiona.
        W przeciągu 10 km nie ma żadnego nadajnika, więc nawet roaming krajowy nas nie ratuje. Natomiast widok bezczynnie stojącego nadajnika jest przytłaczający …..Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty