Nie jest to żadne „uderzenie w stół” ani tłumaczenie się winnego jak pewnie za chwilę napiszecie. Dostałem oficjalne pytanie w tej sprawie od portalu Telepolis.pl . Bardzo dobrze, że większość dziennikarzy pisząc o nas tekst chce poznać naszą opinię.
Sam jestem użytkownikiem telefonu komórkowego i wiem, że może to stanowić problem. Większość instytucji od zawsze jednak podaje dodatkowy numer do kontaktu z numerów komórkowych. Niestety nie wszystkie, wiem.
Z faktów: byliśmy jedną z pierwszych sieci komórkowych, które wprowadziły usługę dostępu do numerów 0801 a weszliśmy na rynek ponad 10 lat po naszych konkurentach. Usługi 0800 nie były dostępne dla klientów sieci komórkowych przez ponad dekadę – gdzie wtedy był p.Zielinski….? Usług 0800 (bezpłatnych infolinii) nie wprowadziliśmy z powodu potencjalnego fraudu związanego z kosztami roamingu krajowego a nie z powodu asymetrii MTR. To była podstawa wydania decyzji przez UKE, gdyż nie było mechanizmu chroniącego P4 przed skutkami ewentualnych nadużyć. Jako nieliczni z operatorów zakończyliśmy uzgodnienia warunków współpracy w zakresie 080x z TP w postaci umowy a nie decyzji. Usługa zostanie wprowadzona tak szybko jak na to pozwalają przepisy Prawa Telekomunikacyjnego (obowiązki publikacji cenników i informowania abonentów)…. ale o to p. Zielinski nie raczył nawet zapytać, z tą informacją przecież nie powstałby taki fajny tekst…
PS: Obserwuję co ostatnio dzieje się w komentarzach i na początku 2011 roku będę jednak zmuszony wprowadzić moderację, tak jak zdecydowaliście jakiś czas temu w głosowaniu. Nie będzie cenzury, ale muszę sensownie ogarnąć ten bałagan. Tego nie da się czytać. Chciałbym odpowiadać na Wasze pytania (również te trudne) w komentarzach, ale w takim modelu to nie jest możliwe. Już nie mogę się doczekać na jaki temat zejdzie tym razem dyskusja…