Social media, a szczególnie Facebook stał się kolejnym kanałem komunikacji dla firm, który warto wykorzystać. Jak wiecie Play jest liderem w tej kwestii. Obecnie fanpage Play jest trzecim największym polskim fanpage w rankingu marek z liczbą ponad 490 tys. fanów.
Osoby, które korzystają z FB na pewno zauważyły, że strony lub profile zakładają również salony oraz Doradcy Biznesowi. Nie sprzeciwiamy się temu – wręcz przeciwnie, zachęcamy do aktywnego promowania się wśród klientów oraz komunikacji z nimi.
W związku z tym mamy wskazówki dla osób, które administrują stronami/profilami salonów:
1. Profil/strona
Zdecydowanie zalecamy tworzenie stron (fanpage), niż profili. Profile przeznaczone są dla osób prywatnych i ze względu na politykę Facebooka profil osobisty, który tak na prawdę jest profilem firmy może zostać skasowany bez ostrzeżenia :(
Jeśli dysponujecie tylko profilem, możecie dokonać migracji do fanapge przy pomocy tego narzędzia:
2. Avatar
Zapraszamy, żebyście korzystali z avatarów, które pojawiają się na głównym fanpage Play. Możecie go wykorzystać w takiej postaci, jaki jest u nas, bądź zwrócić się do nas mailowo (do kogoś z dzialu PR na przykład [email protected]) z prośbą o dopasowanie do konkretnego salonu, np. poprzez umieszczenie nazwy salonu, jego adresu. Avatar zostanie zmodyfikowany przez profesjonalnego grafika i odeslany do Was mailem ;-)
3. Informacje
Niezbędne jest umieszczenie na stronie wszystkich informacji kontaktowych, czyli:
– adres
– numer telefonu
– strona internetowa (np. www.play.pl)
– godziny pracy salonu
– adres e-mail
Przydatny będzie również krótki zachęcający opis ;-)
4. Dodatkowe materiały
Polecamy korzystania z naszego kanału YouTube, gdzie znajdziecie reklamy i inne materiały promocyjne. Warto od czasu do czasu podzielić się jakąś informacją z życia salonu, bądź okolicy (miasta, miasteczka, centrum handlowego, jeśli salon się tam znajduje)
5. Wzory
Jest przynajmniej kilka fajnych stron prowadzonych przez salony, które warto wskazać, jako „wzorcowe”. Z góry przepraszam, że nie wymienię wszystkich ;-)
W przypadku jakichkolwiek pytań kontaktujcie się mailem z Działem PR – chętnie i szybko pomożemy :-)