Ostatnio napisało do mnie dwóch klientów, którzy od kilku dni czekają na aktywację ich karty przeniesionej z jednego z operatorów. Niestety takich klientów może być więcej.
Co się stało? Play ma awarię/bałagan? Gruszka kłamie?
wczoraj sklepy dostały krótki, ale istotny komunikat na ten temat:
Informujemy, iż w związku z awarią występującą po stronie @@@@@@@ z wysyłaniem komunikatów E13, mogą pojawiać się problemy z aktywacją przenoszonych numerów do sieci PLAY.
Awaria została zgłoszona do operatora @@@@.
O usunięciu awarii poinformujemy osobnym komunikatem.
W procesie przenoszenia numerów, a przynajmniej w tej wersji, która obowiązuje (oby!!!!) tylko do 6 lipca operatorzy komunikują się między sobą specjalnymi E-komunikatami i bynajmniej nie chodzi o konserwanty spożywcze.
w bardzo dużym uproszczeniu:
Na przykład E03 – klient złożył u nas wniosek o przeniesienie numeru i poinformowaliśmy o tym operatora, z którego usług klient postanowił zrezygnować. Teraz czekamy na komunikat zwrotny – najlepiej E06 – operator dawca potwierdza w nim m.in. rozwiązanie umowy – wszystkie dane są w porządku, klient może pokryć koszty przeniesienia. Kiedy mamy już podpisane wszystkie umowy z klientem możemy spokojnie wysłać do operatora dawcy komunikat E12. No i zaczyna się ważny moment – PLAY oczekuje na nasz tytułowy komunikat E13.
Czasem bywa tak, jak teraz, że komunikat nie jest wysyłany – i zgodnie z procedurami my, operator biorca nic nie możemy zrobić. Musimy czekać. Czy to działanie celowe? Nie sądzę – raczej awaria techniczna. Niby drobiazg, ale dla klienta z wyłączonym numerem to bardzo poważny problem. Jak przeczytaliście w komunikacie natychmiast po pierwszych zgłoszeniach wysłaliśmy komunikat do operatora – czekamy na odpowiedź, a właściwie bardziej na E13
Przy okazji konkurs – co oznacza komunikat E17?