Tako rzecze rzecznik Play

Stanowisko PLAY w sprawie dzisiejszego tekstu w DGP

Nie ma tekstów obiektywnych, nauczyłem się tego już dawno. Każdy tekst jest subiektywny, każdy dziennikarz ma swój punkt widzenia i bardzo dobrze. Cenię jednak kiedy autor próbuje przedstawić czytelnikom argumenty obu stron, próbuje przedstawić fakty. Pan Robert Zieliński zna mój numer telefonu i zadzwonił zapytać tylko o sprawy procesowe. Nie pytał wcale o MTRy. A powinien bo MTRy to temat trudny i warto bardziej przygotować się do takiego materiału. Szczególnie jak nie jest się dziennikarzem telekomunikacyjnym. Dziś od rana próbuję dodzwonić się do autora. Bez skutku.

A teraz nasz bardzo subiektywny punkt widzenia, poparty jedna stanem faktycznym:

Autor pominął wiele istotnych kwestii a mianowicie tę że to

  • To my byliśmy ofiarą takiego przekrętu
  • – że działania UKE są poniekąd wynikiem naszej (!) skargi do UKE
  • – że potępiamy tego typu działania i że zgłaszamy je do prokuratury.

Ponadto autor:

  • napisał nieprawdę że najwyższa w Europie jest asymetria do Play. Najwyższa jest asymetria dla Centernet i my rozumiemy i akceptujemy taki model
  • pominął fakt, że asymetria stawek występuje w całej Europie i w całej Europie problem arbitrażu na stawkach występuje

Warto aby autor zadał sobie trud i odpowiedział na pytanie

  • czy gdyby wartość asymetrii była porównywalna z innymi krajami problem sztucznego ruchu by znikł?
  • jeśli nie to co jest jego zdaniem źródłem problemu:
    1. skala asymetrii? Chyba nie bo mechanizm wyłudzeń o którym pisze autor da się zrealizować przy dowolnej asymetrii
    2. A może przyczyną jest samo istnienie asymetrii, ale wówczas jak autor wytłumaczy fakt że

– asymetria istniejące w całej Europie

– jest dopuszczalna przez Komisję Europejską

Czyżby zatem Komisja Europejska była sprawcą oszustwa albo była winna współuczestnictwa w oszustwie? Tak zdaje się wynikać z logiki użytej przez autora.

Do rzeczy. Autor albo celowo wprowadza czytelnika w błąd albo myli kwestię istnienia warunków do popełniania przestępstw z samym ich popełnianiem. Równie dobrze autor mógłby twierdzić że za kradzieże samochodów winę ponoszą wszyscy ci którzy budują niestrzeżone parkingi bo na nich istnieją warunki do popełnienia przestępstwa.

Autor słusznie zauważył że dopuszczający się tego procederu sprytnie wykorzystują również fakt przenośności numerów aby utrudnić nam operatorom zwalczanie tego typu przestępstw. Czy zatem zdaniem autora razem z asymetrią (powt. dopuszczalną!) należy również zlikwidować przenośność numerów? Na pewno wielu cytowanym przez autora anonimowym menedżerom bardzo by na tym zależało?

Autor chyba nie wie w jaki sposób operatory próbują zabezpieczyć się przed asymetryczną kradzieżą. Jak wiemy (Pan redaktor chyba nie) stawki do PLAY są bardzo wysokie pomimo wielokrotnych obniżek stawi MTR. Stawki maleją, ruch do PLAY z uwagi na dynamiczny wzrost bazy rośnie a stawki stoją w miejscu. Przecie powinny zmieniać się automatycznie wraz z każdą kolejną obniżką. Tak się nie dzieje zatem rośnie marża z tego tytułu i wielcy operatorzy więcej na tym zarabiają. Proszę zwrócić uwagę na określenie – ZARABIAJĄ NIE SĄ OKRADANI! Okradani w tym przypadku są, ale klienci, którzy muszą płacić niczym nieuzasadnioną dużo za wysoką stawkę.

Autor i wielu czytelników nie wie pewnie, że to PLAY zaproponował całkowite wyrównanie stawek MTR do poziomu ZERO groszy. Warto podkreślić, że tę propozycję poprał/zaproponował również Polkomtel.

Na koniec dodam, że to właśnie Operator sieci Play szykuje do startu komercyjną usługę udostępniania (bazę antyfraudową) cenników przeniesionych numerów telefonicznych. Rozwiązanie ma posłużyć hurtowym i detalicznym operatorom z Polski i z za granicy do ograniczenia nadużyć telekomunikacyjnych lub strat wynikających z nieznajomości stawek terminacyjnych. więcej na ten temat:

http://www.rp.pl/artykul/578542.html

Bardzo proszę wszystkie profesjonalne serwisy branżowe, które dziś zamieściły przedruk tekstu o publikację naszego stanowiska, które jest bardzo cenne i potrzebne do pełnej analizy sytuacji faktycznej i wyrobienia sobie własnego, rzetelnego punktu widzenia.

Spółka będzie się domagać od redakcji sprostowania.

Komentarze

  1. ddluk napisał(a):

    Popraw Marcin literówki bo jest ich w tym tekście tyle, że się czytać nie da :) Raportuj

    • zadowolony napisał(a):

      ja zrozumiałem o co chodzi i chyba sens tego niusa jest najważniejszy widać że marcin wkurzył się na ten czarny piar w3 Raportuj

      • Hit napisał(a):

        Tekst mega ustawiony. Ciekawe ile kosztuje napisanie czegos takiego? Raportuj

        • serb napisał(a):

          Chyba chodzi Ci o to, że ustawiony jest tekst Pana Gruszki, bo pan Gruszka jest zdenerwowany na to, że gazeta napisała, że nowi operatorzy za bardzo urośli w siłę, co daje szansę na to, żeby to wykorzystywać. Raportuj

    • adam napisał(a):

      Marcin wkurzył się, bo Play faktycznie zarabia na odchodzących klientach z w3, a po tym tekście widać kto za to płaci i ile – nawet 1,5 mld zł do 2013 roku.
      Ponadto w tekście z gazetyprawnej jasno napisane jest, że najwyższą stawkę asymetrii ma Centernet, więc lepiej trochę ochłonąć trzeba. Raportuj

    • fernando napisał(a):

      Trochę się nie zgodzę z Marcinem jeśli chodzi o Komisję Europejską, która widzi, że duża asymetria do Play powoduje jego szybkie bogacenie sie kosztem dużych operatorów, w dodatku beneficjent Play też korzysta na defraudowaniu pieniędzy. A tutaj pan Rzecznik wysuwa wobec niej oskarżenia, że jest KE jest winna. Raportuj

  2. Joasia Sanok napisał(a):

    He he, kiedy się wreszcie dobiorą tym nieuczciwcom z Taśmowej do czterech liter. Ile tak można ludzi oszukiwać, nic nie działa, ciągle tylko mamienie ludzi konkursami smsami, pseudo promocja, wiele PR a zero jakości.

    DOŚĆ! Raportuj

  3. etam napisał(a):

    poniedziałek 14:15 i nie ma N8 oraz moto DEFY ani w salonie, ani w eshop ani na www. PLAY to marketing'owa i pr'owa porazka… ile to juz terminów było, ile razy tir obrucił z polski do finlandii…

    pan marcin gruszka, rzecznik zwodzi i oszukuje ludzi…

    PORAŻKA

    coz to za rzecznik i cóż to za blog, chyba prywatny a nie firmowy…

    TELEFONY nie zamówione, w magazynie nie ma a sa na BLOGU, w katalogu PLAY… po co tak ludzi zwodzić, ile to juz miesięcy…
    Raportuj

  4. Xxx napisał(a):

    Pan Robert popelnia teksty o dopalaczach, kokainie, dlaczego nie o MTR?Raportuj

  5. zadowolony napisał(a):

    france telekom i t-mobile chyba chcą załatwić p4 Raportuj

  6. adam napisał(a):

    Ojj jak mi przykro Play zawsze święty !!
    Raportuj

  7. […] This post was mentioned on Twitter by Przemysław Pająk, Blog Play. Blog Play said: Stanowisko PLAY w sprawie dzisiejszego tekstu w DGP http://blogplay.pl/2010/12/stanowisko-play-w-sprawie-dzisiejszego-tekstu-w-dgp/ […]Raportuj

  8. zadowolony napisał(a):

    france telekom i t-mobile chyba chcą załatwić p4 małym kosztem dlatego do ataku wybrali ten niemiecki szmatławiec gazete zeitung prawną Raportuj

    • vetinari napisał(a):

      Ze strony Gruszki jest pokazanie dwóch aspektów – wnieśliśmy skargę do UKE, bo jakbyśmy tego nie zrobili to sprawa byłaby jasna, ktoś ze strony Play wykupuje startery w3, przenosi do Play i kręci biznes. Play może zarobić wg gpw jeszcze poważną kasę do 2013 roku, gdy zrównają się stawki MTR, a potem nadejdą dla nich ciężkie czasy, bo ceny ofert niechybnie wzrosną. Więc przekręty mitycznych firm będą dla nich na rękę, a nawet im więcej tym lepiej:) Raportuj

  9. uszatypl2 napisał(a):

    Ludzie czy wy sie opanuje cie z tymi tekstami typu: niema telefonu XYZ, PLAY24 nie działa 20 razy pod każdym newsem na blogu lub Facebook'u? Przecież jak raz napiszecie to wystarczy. Po za tym oni wiedzią, że modelu XYZ nie ma na stanie i go nie wyczarują z dnia na dzień tylok czekają klika tygodni na dostawe( lub dłużej). A co do PLAY24 to mi tam prawie zawsze działa(na 90% wejść). I działa szybko i nie to co strona Orange gdzie na możliwość pobrania faktury czeka się 1-2 dni.

    A co do tekstu: od takich tekstów jak ten rodzą się legeny jaki ten PLAY ( i teraz CenterNet) jest zły, bo trzeba mu zapłacić więcej. W3 pierze ludzie głowy mówiąc, że sam PLAY ustawił sobie taką stawke i nic nie mogą na to poradzić. Raportuj

    • Michał napisał(a):

      NIE JARZYSZ FAKTU ZE REKLAMUJA TELEFONY KTORYCH NIE MAJA NA STANIE JAKO DOSTEPNE ? TAK CIEZKO JEST ZAKODOWAC SOBIE?

      TO ZAKODUJ KOLEJNE ZE WIELU LUDZI SIEDZI NA UMOWIE NIEOKRESLONEJ CZEKAJAC NA TEELFONY WIDMO KTORE MIALY JUZ BYC I PLACA P4 ABONAMENT A MOGLI JUZ DAWNO BYC U INNEGO OPERATORA I MIEC KROTSZA UMOWE PRZEZ TEN CZAS CZEKANIA. Raportuj

      • Prowokator napisał(a):

        Karta, jezeli masz zakonczona umowe to po co placic wiecej ;)
        Szanuj innych szanujac samego siebie, a w tym wypadku swoj portfel. Raportuj

        • Michał napisał(a):

          akurat sie chce poważnemu cżłowiekowi bawić z przenoszeniem jak moze ABO oplacac tak jak mu wygodnie poleceniem przelewu np…..

          chodzi o fakt ze ludzie czekali na obiecanki cacanki i telefony a nie musieli bo mogli juz 2 miesiace umowy byc w innej sieci z wymarzonym telefonem. Raportuj

          • chipo napisał(a):

            Pierniczysz głupoty chłopie, jedyna prawda którą piszesz to prawdopodobnie fakt że jesteś leniwy. Przeniesienie numeru to raptem 5-cio minutowa wizyta w punkcie docelowego opa. Polecenie zapłaty – wystarczy zmienić dyspozycje w banku na innego opa i po bólu (15 – 30 sek zależy od banku). Więc moja rada, idź do kogoś innego i tam kup swój wymarzony telefon i nie jęcz tu więcej.
            aha, nie jestem pracownikiem play :D Raportuj

  10. Prowokator napisał(a):

    No niestety, tutaj na blogu tez widac mocno subiektywne komentarze ;)
    Mozna by sie pokusic o stwierdzenie, ze pojawiaja sie tu osoby "podplacone", a szkoda lepiej, zeby informacje wychodzily wprost ;)

    Co do brakow telefonow to faktycznie PLAY moglby nad tym popracowac, bo nawet modele bedace przez dlugi, dlugi czas w ofercie podstawowej byly kompletnie niedostepne.

    A co do stawek MTR i oplat u innych operatorow, powiem tak:
    Panie Marcinie ktos u was bierze pieniadze za marketing ale moglgby w koncu zrozumiec, ze to ludzi trzeba prostym jezykiem… to, ze kilka procent spoleczenstwa rozumie, albo stara sie zrozumiec reklame to kropla w morzu !!
    Potrzebna jest agresywna kampania, mowiaca wprost o zawyzaniu cen.
    Na chwile obecna wyglada to tak, ze albo PLAY dazy do W3 bo oslabla inicjatywa albo W3 rozmyslnie prowadzi swoj marketing.
    Co z tego, ze Kowalski/ska slyszy darmowe smsy i minuty w PLAY jak ma cala rodzine w innej sieci, pada odpowiedz:
    "Tu tez mam za darmo rozmowy, a PLAY jest drogi bo jak dzwonie do ludzi to place duzo". Raportuj

    • etam napisał(a):

      TO NIE SA BRAKI, braki kazdy by zrozumial. TO JEST REKLAMOWANIE I ZWODZENIE ZE MA SIE TELEFONY a się ich nigdy nie mialo, ANI SZTUKI… nie inputuj innym tego czego nie pisali! Raportuj

      • Michał napisał(a):

        dokladnie!!

        reklamuja na blogu oficjalnie w katalogu towar ktorego nie maja

        to postaw sie na miejscu kogos kto za przeproszeniem mieszka na wiosce jedzie po pracy do salonu po telefon a tu jak za komuny "nie ma" Raportuj

    • mentos napisał(a):

      Prowokator, zobaczymy jakie ceny zaoferuje Play jak stawki MTR się wyrównają. W3 płaci do Play w hurcie 33 gr, to jak może mieć taniej niż oferuje Play, przecież to jest poważna kasa. A kasa jest potrzebna Playowi, nie ma co ukrywać, bo kurek niedługo się przykręci. Nie dziwię sie, że Play się broni:) Raportuj

      • Prowokator napisał(a):

        @etam, bez capsa tez da sie pogadac

        @mentos, fakt ale dlaczego cena polaczenia nie spadla, gdy stawki MTR tak ?
        I zeby ktos komus 33gr do kieszeni wlozyl to ktos do kogos musi zadzwonic ;)

        Mimo wielu brakow warto wesprzec PLAY, bok u innych operatorow jest rownie dziadowski jak tutaj, z telefonami tez roznie bywa. Po prostu taka jest Polska rzeczywistosc, jezeli wszyscy sie na to godza, to dlaczego nie ?

        Fajnie sie krzyczy o braku telefonow, kosztach itd. ale niewielu z tego bloga i w ogole w kraju ruszylo tylki zeby cos w tej kwesii zmienic.
        Zakladajcie firme i robcie ludziom dobrze, tylko bez tekstow typu "nie mam kasy", bo google czy facebook tez zaczynaly od 0 a obracaja miliardami ;) Raportuj

        • etam napisał(a):

          DA sie…

          spoko mam kilku kandydatow na miejsce gruszki, zrobia podobna robote bez sciemniania o telefonach widmach… Raportuj

          • Michał napisał(a):

            takie w Polsce bezrobocie …..

            cały BOK by wypierdzielic dac studenciakow kumatych i jadymy. Przeciez niektorzy konsultanci to taie dyrdymały opowiadaja jakby sie z choinki urwali Raportuj

        • filip napisał(a):

          "Mimo wielu brakow warto wesprzec PLAY, bok u innych operatorow jest rownie dziadowski jak tutaj, z telefonami tez roznie bywa. Po prostu taka jest Polska rzeczywistosc, jezeli wszyscy sie na to godza, to dlaczego nie ? "

          czyli trzeba się przyzwyczaić do oszukiwania bo taka polska rzeczywistość??
          fajne podejście.

          w sieci PLAY jestem 4 rok i przy najbliższej nadarzającej się okazji zamierzam uciec.
          przy podpisywaniu pierwszej umowy dostałem w salonie używany telefon. Były w nim zapisane prywatne zdjęcia obsługi punktu.
          Przy podpisywaniu drugiej umowy, mimo wyraźnego zastrzeżenia, że umowa ma być na maks 24 miesiące pracownik salonu podłożył mi do podpisania umowę na 36 miesięcy. Taka umowa nie dawała mi żadnych dodatkowych przywilejów, cena telefonu bez zmian, cena za min. bez zmian, dodatkowe profity – brak.
          O tym, że umowa jest na 3 lata dowiedziałem się, gdy chciałem po 2 latach przedłużyć umowę.
          Jasne sam podpisałem te 3 lata, moja wina, że nie sprawdziłem, ale kurcze jak się mówi człowiekowi co się chce, jaką umowę, na ile, jaki abo, jaki phone to nie przyszło mi nawet do głowy, że coś może być inaczej.
          Podejrzewam że było to czyste oszustwo. Ciekawe czy to standardowa procedura czy tylko taki zbieg okoliczności?
          Wcześniej przez wiele lat byłem w Oragne (Idea) i nigdy tego typu typu "pomyłki" nie miały miejsca.
          Jak widać taniej zazwyczaj jednak znaczy także gorzej. Raportuj

          • Prowokator napisał(a):

            Co mo oznaczac stwierdzenie fajne podejscie, moze tak nie jest ?
            Sam jestes dobrym przykladem jak dales sie zrobic w dudka…

            Ja zmarnowalem kilkadziesiat minut rozmow z BOKiem, korespondencji z nieudolna obsluga klienta (kierownictwo), zeby dostac pismem w twarz ktore w swoim przeslaniu znaczylo tyle co: "placisz bo musisz bo jestes naszym niewolnikim, ale jakim prawem wymagasz ?".

            Tak samo jest w umowach W3 i nie pisz, ze jestm tam tak esktra rozowo bo jestem na swiezo ze sprawa wlasnie w firmie z trojki…
            Notabene dostawca internetu tez sobie kpi z klienta.

            A w moim poscie wyraznie widac jedna sprawe, jezeli jej nie wychwyciles to podkresle, chociaz to tylko umacnia inny poglad tutaj wyrazony.

            Jezeli ludzie godza sie na takie traktowanie to tak bedzie, co z tego ze pare osob pisze skargi do UKE czy UOKiK rozpatrywanych pozytywnie jest jedna na kilkadziesiat. Jednak gdyby napisac masowa skarge poparta kilku tysiacami podpisow albo zasypac ich papierem to ktos musial by to zauwazyc, chodzby potykajac sie o poczte.

            Wiec wiosek prosty, albo "cos" przeszkadza grupie ludzi + grupie krzykaczy a reszta ma sie dobrze, albo ludzie machaja rekami i maja to w nosie (czyt. sa pogodzeni z faktem, ze wszyscy robia ich w konia). Raportuj

            • filip napisał(a):

              fajnie podejście – to było stwierdzenie ironiczne.
              owszem, dałem się drobić w konia i nic z tym nie da się zrobić.

              nie twierdzę, że inne sieci są lepsze, stwierdzam tylko i wyłącznie fakt, że w u poprzedniego operatora , u którego byłem znacznie dłużej takich sytuacji nie było.
              Nikt mi nigdy nie podsunął umowy niezgodnej z tym o co prosiłem, ani nie wcisnął mi używanego telefonu.

              Do poprzedniego operatora nie wrócę, gdyż tam też nie było kolorowo, ale nie było takiej jawnej bezczelności u pracowników salonu i nikt nigdy tak chamsko mnie nie oszukał ani nawet nie próbował oszukać.

              Ja się nie godzę, ale jedyne co mogę zrobić w obecnej sytuacji to doczekać do końca umowy i pożegnać się grzecznie lub mniej grzecznie.
              Raportuj

          • leonginus napisał(a):

            Mnie akurat w Orange oszukano. Tzn. nieuczciwy konsultant wprowadził mnie w błąd i naraził na zwiększone koszty. Na szczęście udało mi się tą umowę zerwać. Raportuj

      • tl111 napisał(a):

        Spróbuj pomyśleć i zrozumieć, że na połączeniach i istnieniu playa najwięcej zarabia W3. Dlaczego ? Bo za każdą minutę połączenia do playa ściąga ponad 60 groszy. Z czego teoretycznie ma dla siebie ok. 30 gr. Gdy jednak ilość kasy/ minut się zrównoważy czyli musieliby przelać tyle samo co play im to w kieszeni zostaje im całe ponad 60 gr. A co mają z polączeń między sobą? Maksymalnie 29 groszy. Ludki z W3 , naprawdę nie macie rozumku? To wasi klienci dzwoniąc do playa przynoszą Wam pieniążki na wasze pensje inaczej już dawno by was objęła redukcja kosztów. Dlaczego W3 nie chce MTR = 0 ? Bo play zszedłby ze stawką za minutę do 5 gr bez pakietyzacji. I poszlibyście z torbami :->>> Raportuj

    • aszbi napisał(a):

      Heheh to ciekawe to o czym piszesz, nawet bardzo o to samo można powiedzieć wszędzie tam gdzie pojawia się SPAM Playa dotyczący ofert i tej ich rzekomej opłacalności a także szybkości szybszej niż sam Play wskazuje :D:D a tymczasem co jakiś nius czy forum to ludzie narzekają a to na braki w zasięgu, szczególnie internetu, a to brak ciągle telefonów, BOK do niczego. Ja na przysłanie karty z Playa do testów tego ich internetu czekam już prawie 1,5tyg i dopiero dziś mi wysłali że dopiero wysłane :D:D:D no sorry tak poważna firma nie podchodzi do klienta. A rzecznik, patrz, zbulwersował się odwrócił kota ogonem i jak zawsze Play pokrzywdzony. Rzecznik zapomniał że gdy on miał takie problemy przez niby Centernet to go po prostu zablokował sobie a jak W3 ma przez Play to co może też powinna go zablokować i zobaczymy co wtedy. MTR jest różny i dla Play i dla Centernetu więc też rzecznik powinien trochę spokojniej do tego podejść i zobaczyć sobie ile klientów ma faktycznie Centernet a ile Play… i o jakie pieniądze chodzi. A dobrze wiemy że MTR trafi głównie do Play. Raportuj

  11. Loko napisał(a):

    Ja myślę ze tekst dotyczył głównie Centernetu a nie Play. Kto zna Karkosika ten wie ze on potrafi na wszystkim zarobić :)) Apropos oszustw jestem ciekawy czy sami operatorzy voip nie kupują starterów Play na których włączają promocje 10-30 oraz 30-100 przez co mają do wszystkich sieci w Polsce 10gr. 40zł daje 130zł czyli ponad 400 minut. Dobrze ze Play swego czasu zablokował sms premium z samego startera bo tej materii jest sporo machloi. Dziwi mnie ze W3 pozwala jeszcze aby ze starterów bez doładowania można było słać sms premium. Raportuj

  12. majk tajson napisał(a):

    o jezu, joanna piszę, no to się jazda zacznie zaraz w komentarzach :) opuśc ten blog kobieto :) Raportuj

  13. nasty napisał(a):

    No ale beneficjentem jest Play, a ofiarą przekrętu W3 bo płaci jak nic, a gazetaprawna twierdzi, że autorami przekrętu musi być ktoś z branży. Więc w3 odpada, bo by sam siebie okradał. Podejrzenia są jasne. Raportuj

    • Piotr napisał(a):

      W3 nie jest żadną ofiarą. Mają bazy danych numerów przeniesionych i wiedzą, jak przychodzi połączenie, do kogo finalnie zostanie wysłane. Do tego mają umowy, które jasno mówią, iz wysyłający im ruch operator płaci za terminację w FAKTYCZNIE docelowej sieci. Do tego jeszcze doliczają swoją marżę za tranzyt. Warto więc zapytać, dlaczego nie robili nic by zatrzymać ten, jak to określili tajemniczy menadżerowie, "proceder". Bo na nim zarabiali?? To by tłumaczyło to, że to robil ktoś z branży…. Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      ofiara przekretu sa … klieni W3, bo to Oni płacą a nie W3. Raportuj

  14. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    Poczekajmy jeszcze z rok, dwa i wszyscy będa w PLAY. Zobaczymy co wtedy powie konkurencja. Raportuj

    • Klient napisał(a):

      Wątpię przy takiej czarnej propagandzie mało prawdopodobne.
      W salonach W3 można usłyszeć, ze Play już zbankrutował, ew. szybko to nastąpi i klienci zostaną na lodzie.
      Na forach pełno postów, że Play nie ma zasięgu itd.

      A 75%ludzi nie wie co to jest MTR, połowa nie wie co to 3G i do tego nie potrafi wyświetlić sobie bazy nadajników.
      Przy takim poziomie świadomości wielu ludzi nie chce się przenosić do Play.
      Ja sam się tyle nasłuchałem, ze przed przejściem przez kilka miesięcy sobie testowałem kartę kupioną za 5 złotych i ze zdziwieniem stwierdziłem, że to siec jak każda inna ;)
      Raportuj

  15. Prowokator napisał(a):

    Konkurencja ma duzo wiekszy kapital, jak bedzie naprawde zle to po prostu po niego siegna.
    Swoja droga do statystyk aktywowanych kart (czyt. uzytkownikow) zalicza sie takze Fresh tak ?

    Wiec liczba 4mln uzytkownikow moze nie byc obiektywna, z racji ze wiele urzadzen ostrzegajacych ludzi przed kradzieza, wlamaniem etc etc bazuje na kartach fresha wymienianych raz na rok ;) Raportuj

  16. aszbi napisał(a):

    Cóż rzecz dziwi mnie trochę postawa Play. Problem jest i trzeba go rozwiązać. Gdy Play miał problem z Centernetem to go zablokował. Tylko gorzej jak W3 to zrobi, wtedy Play będzie w kłopotach. Tylko dziwi mnie dlaczego Play nie dostał kary za to… MTR od początku budziły spory i wątpliwości i pewnie zawsze będą bo to w moim mniemaniu sponsoring konkurenta i bardzo łatwo go wykorzystać. Do celów o którym mowa powyżej. Jeżeli ruch był na tle duży że sieci to zauważyły a musiały bo by tej całej sytuacji nie było. No i jest problem. Przypomnę jeszcze tylko o tym że Play od dawna był i jest podejrzewany że środki które pozyskuje z MTR wydaje nie w całości tak jak powinien na zasięg ale także i na walkę z konkurencją. Ale tego zbytnio nie da się udowodnić bo MTR nie jest jakoś specjalnie monitorowany… Sprawę bada prokuratora i zobaczymy co z tego wyniknie. Jeżeli faktycznie Play ma nie czyste sumienie to będzie źle. Niemniej jednak Play ma największe pola do manewru w całym tym procederze. Może też dlatego tak na potęgę rozdaje swoje startery… Raportuj

    • tomek_k napisał(a):

      W3 nie zablokuje Playa nigdy w umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych są tak sformułowane, że klient musi mieć zapewnioną możliwość dodzwonienia się do każdej sieci. Raportuj

  17. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    gdzie tu sa pomijane fakty? Centertel zarabia najwięcej. Raportuj

  18. Marcin napisał(a):

    Mnie to zastanawia jedno Play zawsze jest pokrzywdzony i wszyscy są winni ale nie Play trochę to dziwne… Play za bardzo kombinuje i tyle. Rzecznik myli sprawy, artykuł jest o sztucznych tłokach generowanych na naszych operatorach a nie od razu zwalanie co do innych krajów. Kogo one obchodzą ? jesteśmy w Polsce a nie w innych krajach. Co do subiektywności to może Play taki jest ? Błędy celowe miał i chyba pewnie dalej ma w tabelce z porównaniem ofert pre-paidów. Do tego reklamy porównawcze które zawsze pokazywały konkurencje w złym świetle. Play chyba oberwał swoją bronią i dobrze. Play jest na wygranej pozycji dzięki MTR zobaczymy co potem będzie. Kolejna sprawa, rzecznik pisze znowu o asymetrii, ale nie zauważa że to właśnie ich asymetria napędza u nas koniunkturę ich. W3 samo sobie nie nabija bo by tylko traciło… może trzeba przeczytać wszystko po kilka razy a nie kierować się emocjami Raportuj

    • Klient napisał(a):

      Ależ w3 nie ma nic do straty.
      Klienci w3 za to płacą
      w3 na asymetrii zarabia jeszcze lepiej niż Play. Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      – ..Rzecznik myli sprawy, artykuł jest o sztucznych tłokach generowanych na naszych operatorach a nie od razu zwalanie co do innych krajów. Kogo one obchodzą ?"
      właśnie te inne kraje są istotne w tej sprawie,

      – ..Play jest na wygranej pozycji dzięki MTR zobaczymy co potem będzie"
      PLAY od dawna chciał stawki MTR równej … 0

      Marcinie ,,może trzeba przeczytać wszystko po kilka razy a nie kierować się emocjami ?" Raportuj

  19. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    P. Joanno: jeżeli ma Pani kłopot z telefonem, PLAY to prosże o tym napisać. Obrażanie innych jest nie przystoi, szczególnie kobiecie. Raportuj

  20. łłł napisał(a):

    jak wielka w3 wyciągała kasę z kieszeni swoich klientów, po 2 zł. za minute przy stosunkowo niewielkim MTR to było dobrze… LUDZIE, dajcie na luuuuz Raportuj

  21. Dominik Zgoda napisał(a):

    ojj chyba ktoś stracił pracę nie dawno na taśmowej, i jeszcze nie przeszła złośc na tego "ble i fuj pleja" ;)
    akysz siło nieczysta z bloga:D Raportuj

  22. cyryl napisał(a):

    Panie Marcinie, więcej luzu, bo pomija Pan fakty: "napisał nieprawdę że najwyższa w Europie jest asymetria do Play. Najwyższa jest asymetria dla Centernet i my rozumiemy i akceptujemy taki model"

    A w tekście jest wyraźnie: "Za połączenia między Plusem, Erą i Orange operatorzy płacą sobie nawzajem po 13 gr. Ale Playowi za każde połączenie płacą 33 gr, a sieci Centernet nawet 65 gr." Raportuj

  23. Łukasz napisał(a):

    Tak się nie robi!
    Witam
    Proszę o pomoc w sprawie mojego abonamentu w „play” . Z dniem 05.12.2010 podpisałem w salonie umowę w taryfie LongPlay69, jedyną rzeczą na której mi zależało to były darmowe minuty do sieci bez ograniczeń. Pani w salonie poleciła mi właśnie tą ofertę, a żeby było jeszcze taniej zaproponowała ową taryfę wziąć w opcji bez telefonu, gdyż wtedy koszt wyniesie 50% całego abonamentu. Bez wahania wybrałem opcje bez telefonu. Dziś tzn. 20.12.2010 gdy mój numer został przeniesiony do play okazało się, że w ofercie bez telefonu nie ma darmowych minut do sieci. Bardzo mnie to zmartwiło, gdyż tylko ta opcja tak naprawdę mnie interesowała. Czy jest możliwość zmiany abonamentu na taryfę z telefonem lub anulowanie umowy? Gdyż z winy Waszego pracownika i nie mówię tu o niepoinformowaniu, tylko o błędnym poinformowaniu klienta, czuję się oszukany. Jakie mam możliwości rozwiązania tego problemu? Reklamacje i prośbę o zmianę abonamentu zgłosiłem w pierwszym dniu od użytkowania karty. Analizując umowę którą podpisałem, nie ma uwzględnionego tego aspektu. Widnieje tylko parafka na opcji: „Regulamin promocji” a przecież podpisując owy regulamin godziłem się na coś zupełnie innego!
    Pozdrawiam i proszę o pomoc
    Raportuj

  24. Klient napisał(a):

    Nie rozsiewaj tej propagandy bo właśnie przez takie teksty sam testowałem się bałem przechodzić do Play
    Akurat tak się składa, że wiem co mówię bo w mojej miejscowości (a bynajmniej nie jest to mała wioska) to z zasięgiem miałem problemy w Erze, w Playu najmniejszych.

    A jeśli faktycznie nie masz zasięgu to zmień sieć. Raportuj

  25. Gregory napisał(a):

    Nie ma to jak wypromowac sie na obronce interesu i uczciwosci przez Play. Dobrze wiemy wszyscy ze takie rzeczy to zwylke firmy sie nie bawia bo jest zbyt kosztowne. A i tak nie bez powodu wybierany jest Play. Jego asymetria przy takim nakladzie da im niezle dochody. A sprawa centernetu jest bardzo ciekawa. Play przeszkadzalo ze nabijaja kase a oni musza placic kase za mtr. Aprzeciez centernet mial i ma bardzo malo klientow. To co w takim razie maja powiedziedz operatorzy w3 na takie zagrywki. Rzecznik dobrze wie i robi dobra mine jesli mozna to tak nazwac do zlej gry.Raportuj

  26. marcinsarnecki napisał(a):

    Play sprzedaje się samo. Poprostu i najlepiej jak można sobie życzyć. Szczytem sukcesu reklamy jest powszechnie znana reklama szeptana – kierując do dojrzałych czytelników lub do pokolenia WTF reklama z postu.

    Jesteśmy w Play po przejściach z Orange, które jest jak pozostała wielka trójca robiła co mogła żeby nie oddać klienta. Ale nie oferując lepszego cennika, a strasząc karami jak skunks – bo poza smrodem nic więcej nie wskórali. Od kilku miesięcy ww. operatorzy reklamują się – dla stałych jeszcze więcej – wreszcie – BRAVO – dziecko trafiło do nocnika. Przeniosłem siebie, małą firmę i całą rodzinę! Wszystkim otwarcie mówię że jestem w Play i namawiam bo warto. Nie dla reklamy – dla efektu finalnego – najmniejszego możliwego rachunku w PL.

    Ale to Play jako jedyne nie ma haczyków. I o to chodzi- przecież to dla nas wreszcie przerwanie zmowy cenowej! To nie są darmowe po minucie czy w weekendy. One są i dlatego Panie Marcinie takie artykuły muszą się zakończyć sprostowaniem. Sprawa jest analogiczna – Play jest tu molestowane, a na UKE nie ma co liczyć – kolejny monolit polityczno-biznesowy naszego Państwa.

    Ludzie czytają gazety/portale/rozmawiają – i to tam musi pojawić się prawdziwa informacja o cenach między operatorami i w sieci, a nie prokuratura po pięciu latach czy przeprosiny po m-cu w niszowej gazetce – kto będzie o tym pamiętał???

    Jest rozwiązanie – opublikować i reklamować, gdzie to możliwe porównania cenowe Play z innymi operatorami – proste tabelki, krótkie i zwięzłe zestawienia po to żeby klient typu „lemur” zrozumiał że jest na własne życzenie okradany. Raportuj

  27. kazik napisał(a):

    Co z VAT-em? Miało być oficjalne info… Raportuj

  28. serb napisał(a):

    Play odżegnuje się, że jest beneficjentem sztucznego ruchu, a jest i będzie dotąd aż spadną stawki MTR. Do tego nie przyznaje się do tego, że zarabia na odchodzeniu klientów z W3 dając im takie oferty, na jakie nie stać W3. Zaprzeczanie samemu sobie. Raportuj

  29. Broda napisał(a):

    Uuuuu, uderz w stół….
    Pożyjemy zobaczymy jak MTRy się zrównają :-) Raportuj

  30. tomek_k napisał(a):

    Playu kochany proponuje tak:

    Pogadajcie z UKE i poproście o zrównanie stawki MTR do W3 i po problemie :)

    Zyskacie więcej niż możecie stracić, i nie będzie już reklam w stylu: "A do Play drożej", jak pewien operator zrobił :) Raportuj

  31. mikolajj napisał(a):

    nie rozumiem do końca, kto i po co miałby powodować ten sztuczny ruch. Sieci? Raportuj

  32. Michał napisał(a):

    zA 2 GODZINY I 8 MINUT KONIEC PONIEDZIAŁKU NIE MA NADAL NOKII N8 I MOTOROLI DEFY ;DDDDDD

    ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Raportuj

    • Bartosz Kućmierz napisał(a):

      I dobrze że N8 nie ma bo to felerny telefon jak każda Nokia na starcie z Symbianem
      Za 3 miesiące można dopiero bezpiecznie brać tą Nokię
      A Defy się rozprzedał w 2 h… czekamy na dalszą dystrybucję :) Raportuj

  33. edzik napisał(a):

    Play coś wie o okradaniu bo sam okrada wystawiając rachunki za internet po 1500zł ? Raportuj

  34. Mariusz Piotrowski napisał(a):

    Jezu ale wy marudzicie…. Do tych co narzekają o brak telefonów… w sierpniu odchodziłem od plusa i ery… jednakże zanim to zrobiła zadzwoniłem sobie do BOK-u i zapytałem co mi mogą zaoferować. tzn jaki model telefonu i jaka oferta… . Jak zacząłem wymieniać jakie mnie telefony interesują to od konsultanta słyszałem : "nie ma go na magazynie i nie wiem kiedy bedzie" np.: HTC DESIRE, MILESTONE, WAVE itp . co do playa stwierdziłem że w tej sytuacji trzeba dodać +1,5 miesiąca od momentu premiery(na premierę maja pewnie ze 400 sztuk i znikają jak świeżę bułeczki a potem długo długo nic. Taka jest polityka lepiej wziąć ,mniej niż za dużo … Dzięki takiemu blogowi macie możliwość śledzić na bieżąco co się będzie działo lub co jest w planach..(P.S. jeśli inni operatorzy prowadzą coś ala taki blog wyślijcie mi link) . Jeśli chodzi o BOK to co wy sobie myślicie że taki konsultant zarabia tam tak dużą kasę że nie chce zmieniać pracy i dlatego będzie się starał żeby jakiś klient mu powiedział że ma go w dupie? Jacy klienci dzwonią do bok-ów? Ci którzy maja problem a nie normalni(zadowoleni) klienci…. . A co do rachunków jakoś nie zauważyłem żeby play dopisywał jakieś " 0" do mojego rachunku albo zawyżał stawkę za minute starczy opłacać na czas rachunek , nie wysyłać sms-ów na nr specjalne i kary umownej się nie dostanie xD…. P.S. Chyba będę tego posta wrzucał co nowy temat. Raportuj

  35. gość napisał(a):

    jak nie płacisz abonamentu korzystasz z portali premium plus karne odsetki to co się dziwisz ale te 1500zł toś przegioł. Raportuj

    • Adam87 napisał(a):

      jak kupujesz telefon którego nie potrafisz osługiwać – to nie wina play. Przykładowo urządzenia HTC są tak konstruowane, aby wymuszać połączenie z internetem, bo to są urządzenia głównie do internetu. Wiele osób się nacina. Jak nie umiesz jeździć samochodem to kupujesz rower. Proste? Raportuj

  36. Patry napisał(a):

    Ja powrócę do artykułu z Gazety Prawnej. Czy może mi ktoś wytłumaczyć na czym polega ten niby przekręt bo nie rozumiem. Ktoś kupuje startery w W3, następnie przenosi je do Play, po czym wyjeżdża do np. Berlina, tam ustawia automat i dzwoni na zakupione i przeniesione nr. tel. Biedny zachodni operator musi dopłacać różnicę wynikającą z asymetrii, i tu moje pytanie:
    Przecież ten który wykonuje owe połączenia musi za nie zapłacić, bo nie sądzę by zachodni operator nie ściągał za nie pieniędzy? Gdzie tu przekręt? Jedyne co mi się nasuwa, to to, że jakiś były pracownik "nie polskiego" operatora robi im psikusy, albo jest to zwykłe szkalowanie przez przedstawicieli W3 Playa, oraz innych nowych operatorów. Jeżeli jest inaczej, proszę o merytoryczne odpowiedzi. Raportuj

  37. Karlos20 napisał(a):

    Hej, czy osoby, które zostały wyróżnione z nominacji na Super Bloby i Zgniłe Gruchy dostały już doładowanie? Ja wysłałem maila i nic jeszcze nie dostałem Raportuj

  38. Farba101 napisał(a):

    Też bym sie wkurzył. Tak to jest jak społeczeństwo jest niedoinformowane. Może w spotach podkreślić, że to nie wina Play, że tak drogo z W3 do nich ale własnie ich operatora.:) Raportuj

  39. Czytek napisał(a):

    A autor poprzedniego artykułu w DGP coraz bardziej nie lubi Play ;) http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/473241,plaRaportuj

  40. aszbi napisał(a):

    Nie że nie lubi tylko po prostu czas trochę przejrzeć na oczy że Play tnie koszty jak może okrajawszy ofertę. I pewnie dlatego ma tak mało klientów w segmencie biznesowym. Do tego co ciekawe coraz więcej takich ograniczeń w Play, teraz wychodzi że numery 0800 zablokowane, nie tak dawno że CenterNetu też zablokowane, oczywiście Play o tym nie informuje bo i po co, bardzo nie ładnie. To czy jest drożej tam czy tam to w ogóle inna kwestia i po co ją łączyć ? Ponadto rzecznik nie doczytał w dalszym ciągu artykułu z gazetyprawnej. Nikt nie napisał że asymetria jest najwyższa do Play, Jest przecież napisane że najwyższa jest do Centrnetu i wynosi nawet 65gr a do Play 33gr w czym problem ? do tego nikt nie pominął że MTR występuje w całej Europie tylko może tutaj warto aby rzecznik odpowiedział sobie na pytanie ile wynosi u nas a ile wynosi gdzie indziej… Raportuj

  41. Łukasz napisał(a):

    Ja proponuję, aby opisać wszędzie gdzie się da, jak W3 doi swoich klientów i zarabia na połączeniach do Play Raportuj

  42. andrzej napisał(a):

    witam wiem ze tak troche nie na temat ale juz nie mam sil nie dawno zostalem klientem play i wszystko bylo jak do tej pory ok ale kiedy zobaczylem dzis rachunek to kopara mi opadla bo w salonie dostalem nokie 5230 z nawi podobno za FREE a okazalo ze nawigacja sama musi sie aktualizowac i to doklada kolejne 20 zl do rachunku choc z niej wogule nie korzystam i w tej sprawie zadzwonilem do biura obslugi i wylaczyli mi internet zeby bylo ok no i jest tylko ze stracilem mms'y i co teraz???????jak wlacze internet to mms'y beda normalnie przychodzic a wraz z nimi 20 za nawi.ja juz nie mam pomysluco z tym zrobic.jezeli nie sprawi to klopotu nikomu to prosze o jakies konkretne rozwiazanie tej sprawy.. Raportuj

  43. Krzysztof (Wa-wa) napisał(a):

    I właśnie z takiego matactwa Play nie zdecydowałem się na przeniesienie numeru z Orange.Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty