PLAY od 1 marca 2010 r. wprowadza usługę ?Limit finansowy transmisji danych?.

Udostępnij

?Limit finansowy transmisji danych? od marca w PLAY

PLAY od 1 marca 2010 r. wprowadza usługę ?Limit finansowy transmisji danych?.

W związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 544/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 717/2007 w sprawie roamingu w publicznych sieciach telefonii ruchomej wewnątrz Wspólnoty oraz dyrektywę 2002/21/WE w sprawie wspólnych ram regulacyjnych sieci i usług łączności elektronicznej, od dnia 1 marca 2009 r. wszyscy użytkownicy sieci telekomunikacyjnej P4 korzystający z transmisji danych w roamingu międzynarodowym w Strefie Euro będą mogli aktywować usługę ?Limit transmisji danych?.

Dzięki tej usłudze transmisja danych w roamingu międzynarodowym w Strefie Euro po osiągnięciu określonego limitu finansowego, będzie automatycznie zablokowana na zasadach i warunkach opisanych poniżej.

Wszystkim użytkownikom korzystającym z usług typu post-paid  przysługuje limit finansowy zbliżony do kwoty 265 PLN brutto (217,21 PLN netto) w odniesieniu do każdego okresu rozliczeniowego.

W przypadku użytkowników korzystających z usług typu  pre-paid i ?Mix? przysługuje identyczny limit w odniesieniu do każdego miesiąca kalendarzowego .

W momencie, kiedy użytkownik, podczas korzystania z transmisji danych w roamingu międzynarodowym, w strefie Euro, w danym okresie rozliczeniowym albo miesiącu kalendarzowym, osiągnie 80 % limitu finansowego P4 przesyła wiadomość SMS informującą o tym fakcie. Użytkownik może w dowolnym momencie zażądać od P4 zaprzestania wysyłania takich powiadomień poprzez wyłączenie usługi, a następnie ponownego rozpoczęcia ich wysyłania poprzez włączenie usługi.

W przypadku, kiedy limit finansowy zostanie osiągnięty P4 przesyła wiadomość SMS na numer użytkownika z procedurą, którą użytkownik stosuje jeżeli chce korzystać dalej z usługi transmisji danych w roamingu międzynarodowym, w Strefie Euro. Jeżeli użytkownik nie skorzysta z procedury, o której mowa powyżej, P4 niezwłocznie zaprzestaje świadczenia usługi transmisji danych w roamingu międzynarodowym, w Strefie Euro, a tym samym naliczania opłat, do czasu skorzystania przez użytkownika z procedury, o której mowa powyżej.

Włączenie lub wyłączenie usługi odbywa się poprzez wysłanie bezpłatnej wiadomości SMS na numer 120 o analogicznej treści ?wlacz? lub ?wylacz?.

Zobacz więcej

46 KOMENTARZE

    • Mam podobne zdanie, wg mnie P4 powinno dać możliwość łatwej modyfikacji obydwóch limitów np. przez Play24 lub BOK (który jak zawsze pozdrawiam ;)

  1. czyli to nie będzie automatycznie włączone wszystkim?
    zmieniłbym również wysokość limitu kredytowego na mniejszy bądź wprowadzić nieco większą dowolność w jego ustalaniu.

  2. Ja bym się nie obraził na usługe wyłączającą internet w przypadku gdy nie mamy wykupionego/skończy nam sie pakiet…

  3. pytanie z ,,innej półki":
    Na początku marca w Hanoverze odbędą sie targi CeBIT. Czy komando PLAY (ekipa Marcina) będzie obecna na tych targach? Hanover jest blisko Polski i warto zobaczyć jakie technologiczne nowości zaserwują nam spece od technologii.

  4. Dobrze byłoby, gdyby podobna usługa mogła działać w Polsce. Pamiętamy przecież przypadek ściągnięcia się przez noc paczki updateów na Androida powodującej naliczenie kilkuset złotych.

    Czy taka usługa jest możliwa na terytorium RP ? :)

  5. Powinniście wprowadzić podobną usługę w kraju. Uniknęlibyście tym samym żali wszystkich tych, którzy kupują wypasione telefony i płacą kosmiczne rachunki za internet przez swoją głupotę.

  6. Przyłączam się do prośby o usługę wyłącz internet (na nadajnikach Play). Wprawdzie wykupuje pakiety, ale prawdopodobnie nie zawsze będą mi one niezbędne. A jak powszechnie wiadomo pieniądze przez iPhone uciekają. Teraz muszę przełączać się na zasięg Plusa, gdzie podobną usługę mam aktywną. Panie Rzeczniku lub Play4You jest na to szansa?

    Moim drugim postulatem jest wyłączanie i włącznie poczty głosowej przez Play24, ale to chyba już znacie ;)

  7. kooooooooooooszmar z Wami ( czyt. PLAY ) od dwóch miesiecy mam zablokowany telefon przez wasz błąd, ltpry uznaliście w reklamacji !!!! Zero odzewu….tą wszą obsługe mozecie sobie wsadzic w…… Powinien ktoś sie za Was wziąść i milionowe kary nałozyć za takie traktowanie klienta !!!

  8. to nie była żadna paczka update'ów Androida. do tej pory nie wiadomo co to było, a wczoraj minęłydwa miesiące.

    ps. do @ktosia – znowu mnie Akismet wyłapał? mój poprzedni komentarz sie pokaże czy nie?

  9. No wiesz, tak się składa, że mnie akurat niekontrolowane rachunki za internet się nie zdarzają, choć korzystam z internetu w telefonie na dosyć zaawansowanym smartfonie. Ludzie kupują wypasione telefony, nie zapoznają się dokładnie z funkcjami i ustawieniami, a potem przecierają oczy ze zdumienia przy fakturze.

  10. czytałes mojego bloga? nie życzę Ci, żebys któregoś ranka zastał na swoim zaawansowanym smartfonie smsa z informacją o saldzie 1000PLN. choć wypowiadasz się w taki sposób, że chyba nauczka by Ci sie przydała.

  11. Ale i tak na te emaile czy wyślesz do marcina albo do P.Zbyszka nikt z nich nie odpisze szkoda czasu… x3

  12. przecież nie mam obowiązku czytania wszystkich komentarzy we wszystkich wątkach.
    Niezależnie od tego- dziękuję za odpowiedź.

  13. t_d — jakie masz doświadczenia… Bo moje emaile najwidoczniej są lekcewazone…Strasznie to wkurzające…;/

  14. Nie mówiąć już o „BOK” , które odpisują po tygodniu od momętu napisania do nich… a jeszcze odpisują nie na temat jak by byli ograniczeni umysłowo…Bez obrazy ale zróbcie coś z tym „BOK” bo oni wcale nie pomagają wręcz przeciwnie denerwują ludzi ,którzy potrzebują pomocy w pewnych problemach z tel. itd…:)

  15. K.O.L.E.K.T.Y.W. — to masz dobrą sytuacje… Pozazdrościć szkoda że moje emaile ignorują ;/ :(

  16. K.O.L.E.K.T.Y.W. — ja jestem bardzo spokojny ale jezeli ktoś mnie olewa,lub pisze na inny temat to kto by się nie wkurzył…? ;]

  17. To jest moja historia z siecią PLAY i mail wysłany do rzecznika, który okazał się rzecznikiem prasowym.

    Witam serdecznie Panie Marcinie!

    Zacznę tak, pomimo, że Play zawdzięcza mi kilku klientów, których
    namówiłem do przejścia na jasną stronę mocy oraz to, że posiadam Play
    dla firm i 3 modemy na kartę w Play online, które regularnie zasilam to
    spotkało mnie coś dziwnego, czego ani ja, ani moi znajomi nie
    ogarniają.

    Od jakichś 3 tygodni mam problemy z kartami w Play Online, które tracą
    zasięg i mimo doładowania karta przestaje nagle być aktywna.

    Problem polega na tym, że ostatnio padł mi nowy duplikat karty, który
    miał tydzień, na którym miałem ponad 8 Gb danych i nie mam możliwości
    wykonania kolejnego duplikatu ponieważ nie zapisałem sobie numeru, dodam,
    że karta jest zarejestrowana na moją siostrę, która kiedyś z niej
    korzystała, lecz nawet ona nie może odzyskać numeru karty gdyż
    tłumaczy się to ochroną danych osobowych co jest wbrew logice i zdrowemu
    rozsądkowi.

    Najlepsze jest to, że padł kolejny raz zasięg ewidentnie z winy karty, a
    gdy nie ma zasięgu to nie ma możliwości sprawdzenia numeru i choć
    posiadam PIN,PUK i numer seryjny tejże karty to nie mam żadnej
    możliwości wykorzystania prawie 100zł, które mam na karcie.(błędne
    koło)
    ————————————————- ———————————–
    Jako ciekawostkę dodam, że w międzyczasie siostra zdążyła już
    wykonać kolejny duplikat innej swojej karty, w której stało się to
    samo, z tym że teraz siostra miała zapisany numer (na jej szczęście)
    ale bez problemów, także się nie obeszło.

    Nie wspomnę już o czasie jaki poświęciłem na bezpłodne rozmowy z "konsultantami tej sieci", którzy traktują człowieka jak "g…o".

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości