Tako rzecze rzecznik Play

Zmiany w roamingu

Czyli ciąg dalszy wdrażania unijnych regulacji.

Poniżej zmiany, które będą obowiązywały w roamingu od 1 lipca 2010.

  • cena za minutę wykonanego połączenia głosowego w roamingu międzynarodowym w Strefie Euro będzie stanowiła równowartość w złotych polskich kwoty 0,39 EUR, przeliczoną według kursu z dnia 1 czerwca 2010 r. ogłoszonego przez Europejski Bank Centralny w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, jednak nie będzie wyższa niż obecnie obowiązująca cena za tę usługę, tj. 1,31 PLN netto (1,60 PLN brutto);
  • cena za minutę odebranego połączenia głosowego w roamingu międzynarodowym w Strefie Euro będzie stanowiła równowartość w złotych polskich kwoty 0,15 EUR, przeliczoną według kursu z dnia 1 czerwca 2010 r. ogłoszonego przez Europejski Bank Centralny w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, jednak nie będzie wyższa niż obecnie obowiązująca cena za tę usługę, tj. 0,61 PLN netto (0,75 PLN brutto);
  • cena za wysłanie wiadomości SMS w roamingu międzynarodowym w Strefie Euro będzie stanowiła równowartość w złotych polskich kwoty 0,11 EUR, przeliczoną według kursu z dnia 1 czerwca 2010 r. ogłoszonego przez Europejski Bank Centralny w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, jednak nie będzie wyższa niż obecnie obowiązująca cena za tę usługę, tj. 0,47 PLN netto (0,57 PLN brutto);
  • przeniesienie połączenia do Poczty Głosowej sieci Play w roamingu międzynarodowym, w Strefie Euro będzie bezpłatne.

Komentarze

  1. @derosters napisał(a):

    Fajnie że poczta teraz będzie bezpłatna ! Raportuj

  2. blablabla napisał(a):

    Takie stawki już działają- jeśli chodzi o połączenia. Sprawdzone empirycznie w Niemczech- sieć E Plus.
    I najlepiej odbierać, bo wtedy np. dzwoniący w ramach SD nie płaci a odbierający płaci całkiem znośne 75 gr.
    Marcinie. Jak możesz to napisz czy dostałeś/czytałeś moje maile w sprawie Konkursu "usługa bez nazwy"
    Wystarczy tak/nie- żebym wiedział na czym stoję.
    Proszę. Raportuj

  3. Patryk Cwojdziński napisał(a):

    Mam takie dwa pytania…

    Czemu kwota dla 1 lipca jest przeliczana z kursu z 1 czerwca… nie powinno być to z dnia poprzedzającego?

    I co z sytuacjami jak np. 1 czerwca euro byloby po 4zł, a 1 lipca już po 3 złote lub na odwrót… nie powinny być ustawiane jakieś konkretne tygodniowe stawki?

    Jestem ciekaw na jakiej zasadzie to funkcjonuje… Raportuj

  4. mirekb napisał(a):

    a czy promocja play na transfer danych u wszystkich opów w EWG za 5zł 1 MB trwa nadal?? Raportuj

  5. muchakk napisał(a):

    Panie Marcinie wiadomo coś na temat nowej oferty MiX-a? Czy w ogóle będzie jakaś nowa oferta? Pytam bo kończy mi się umowa i sam nie wiem co zrobić ;-) (zastanawiam się nad longPlay 69+dodatkowe pakiety). Raportuj

  6. Kamil napisał(a):

    Panie Marcinie wiadomo coś na temat nowej oferty MiX-a? Czy w ogóle będzie jakaś nowa oferta? Pytam bo kończy mi się umowa i sam nie wiem co zrobić ;-) (zastanawiam się nad longPlay 69+dodatkowe pakiety).Raportuj

  7. m.m napisał(a):

    Popierających wniosek o powołanie Międzynarodowej Komisji proszę o skladanie podpisów poniżej
    http://www.jacektrznadel.pl/ podajcie dalej Raportuj

    • maciek napisał(a):

      Dobrze że kaczor kipnął , szkoda niektórych pozostałych osob. Mam nadzieje ze jego zadufany blizniak nie wygra wyborów. Raportuj

  8. Damian napisał(a):

    ja mam troszkę inną sprawę. w play nie ma możliwości zawieszenia abonamentu.
    wyjeżdżam na wakacje do USA na 4 miesiące. i przez te 4 miesiące niekorzystania z tel (bo jak wiadomo w usa się nie opłaca. zresztą i tak wszystko poza abonament by poszło. a tak to kupie tam jakiegoś prepaida) muszę płacić abo za nic. może można by wprowadzić możliwość zawieszenia abonamentu podczas umowy jednokrotnie na powiedzmy max. 3 miesiące i wtedy np. płaciłoby się 50% wartości abonamentu a o te 3 miesiące przedłużałoby się okres na który zawarto umowę. taka mała propozycja z mojej strony ;) na pewno byłby to krok na plus ;) kilka innych pomysłów na zmiany w ofercie też mam ;) Raportuj

  9. Sebastian napisał(a):

    te stawki w euro to są netto czy brutto? Raportuj

  10. szymkar napisał(a):

    Mam pytanie do was .Czy jak mam podpisaną umowę PLAYOLINE na 18m ,to
    po tym terminie moge zdjąć blokadę SIMLOOK bezpłatnie?
    Czytałem regulamin promocji ,ale tam nic o tym nie pisze.
    Raportuj

  11. Co_na_to_Play? napisał(a):

    Z netu:
    Najnowsza sprawa dotyczy chyba Nowogardu w woj. zachodniopomorskim. Przy tej sprawie wybryki w Jaśle są niczym.

    Ale po kolei…
    Ofiarą przestępstwa padła moja mama, którą nomen omen, sam namówiłem na przejście z Plusa do Play. Przenosiła 2 numery firmowe a nieuczciwi pracownicy posłużyli się jej danymi do podrobienia kolejnych dwóch umów w mixie. Proceder był taki sam jak w Jaśle. "Lewe" umowy na prawdziwych ludzi i firmy z chodliwym telefonem, opłacenie 2-3 doładowań, aby sprawa się nie wydała zbyt szybko i jednoczesna sprzedaż telefonu na znanym polskim portalu internetowym. Z informacji od policjanta, który prowadzi sprawę wynika, iż oszukanych osób może być ok. 200!!!
    Tak jak pisałem niesmak mam straszny, bo sam ją wpakowałem w te problemy (namawiając ją na zmianę sieci i wizytę w salonie). Teraz zamiast prowadzić biznes musi składać zeznania i wysiadywać godzinami na komendzie. Sieć oczywiście zwaliła wszystkie obowiązki związane z wyjaśnieniem sprawy na moją mamę i straszy karą z niewywiązanie się z fałszywej umowy. Oj, Play! Powinniście lepiej weryfikować czy nowe umowy podpisywane na obecnych klientów nie są przypadkiem fałszywe. Macie przecież wzory podpisów ze starszych umów u siebie.

    Zastanawiam się nad jeszcze jedna rzeczą – dlaczego trapi to Play? Może dlatego, że sieć sprzedaży jest dość świeża i pozyskani ludzie do współpracy nie zawsze reprezentują najwyższe normy etyczne. Wypadałoby zaostrzyć kryteria doboru ludzi do współpracy.
    http://www.mojplay.pl/topic/7603-nieuczciwi-pracoRaportuj

  12. aaaaa napisał(a):

    Czy PLAYowi opłaca się dać 60 zł pre-paidowcom za przeniesienie numeru? Gdzie tu ekonomia?Raportuj

    • United napisał(a):

      a co Ty sie martwisz o takie rzeczy? ;) Jesli by sie nie oplacalo to nie byloby takiej promocji. Raportuj

    • chipo608 napisał(a):

      Ta promocja tak naprawdę niewiele ich kosztuje. Te 60 zł, a w zasadzie 3x po 20 zł, możliwe jest do wykorzystania tylko na połączenia głosowe, nie da rady tej kasy wykorzystać na np pakiety internetowe, czy premium smsy… czy roaming. Oczywiście te ekstra doładowania nie kumulują się, więc jeśli ktoś zdąży, to je wygada, jeśli nie – to przepadają. Sam się na nie połasiłem przenosząc numer… a tu zonk … a i jeszcze jedno gdy numer przeniesiony zostanie pod koniec miesiąca to na wykorzystanie tego super bonusu zostaje zaledwie kilka dni… Raportuj

  13. smithalan napisał(a):

    To zabawne, ze polaczenia w roamingu do ue sa tansze niz polaczenia w granicach Polski do eu:/ Raportuj

  14. Maciek napisał(a):

    Mam pytanie odnośnie roamingu. Jestem użytkownikiem Play Fresh i podczas pobytu za granicą (UE) kilkakrotnie próbowałem wysłać wiadomość na zagraniczny numer komórkowy. Niestety ani razu wiadomość nie dotarła, przy czym opłata była każdorazowo pobierana (mam pewność, że odbiorca miał włączony telefon). Czy Play nie świadczy takich usług? Jeśli nie, to wydaje mi się, że nie powinien pobierać opłat.
    Dodatkowo zaskoczyła mnie dostępność usług w roamingu. Po włączeniu telefonu po wyjściu z samolotu dostałem wiadomość o cenach połączeń w roamingu. Gdy jednak chciałem z niego skorzystać, połączanie okazało się niemożliwe do zrealizowania. Po kilku nieskutecznych próbach postanowiłem sprawdzić to w Internecie – dopiero wtedy dowiedziałem się o tym, że muszę aktywować usługę Tani Roaming. Nie muszę chyba dodawać, że Internet za granicą nie jest dla mnie tak łatwo dostępny, jak w kraju. W takiej sytuacji nie rozumiem, po co przysłana została mi wiadomość nt. cen połączeń w roamingu – proponuję zamiast tego informować o konieczności aktywowania usługi Tani Roaming. Ja nie spodziewałem się, że dziś, kiedy żyjemy w Jednolitym Obszarze Gospodarczym, wykonanie połączenia z zagranicy wymaga dodatkowych formalności. Raportuj

  15. haju napisał(a):

    w innym temacie: czy tylko ja mam cala niedziele taki blad po zalogowaniu: Wystąpił błąd.
    Kod błędu: 1272220012651SCBF400 ? Raportuj

    • tl111 napisał(a):

      No, fajnie byłoby móc zarządzać swoimi kontami. Ciekawi mnie też co spowodowało wycofanie się playa z e-awiza ? Przyłaziło na skrzynkę to kopiowałem numer faktury i przelewałem żądaną kwotę. Teraz poczekacie sobie na wpłaty aż posłańcy wrzucą papier do skrzynki. Do wędrówek na pocztę, wysyłania listów itp czynności raczej mnie nie skłonicie. Wasza strata. Raportuj

  16. ion napisał(a):

    do haju: nie przejmój się wszyscy w play tak dzisiaj mają po zalogowaniu się. Dokładnie ten kod błędu się pokazuje…Raportuj

  17. zenq napisał(a):

    Przydal by sie Wam jakis Moderator na tym blogu, kilka wpisow na temat, a reszta chulaj dusza, pisanie o czym kolwiek. Dobrze ze jeszcze sie nie wyklinają na wzajem, bo bylo by niczym na onecie… Raportuj

  18. mPablo napisał(a):

    No i stało się, zacząłem wymieniać dużo smsów z jednym numerem. Oba w Play Fresh. No i z tego punktu widzenia to jakiś pakiet esów wewnątrzsieciowych albo rozszerzenie SD o wiadomości by się przydało wprowadzić ;-) Raportuj

  19. m,m napisał(a):

    witam czy dziala wam prawidlowo PLAY24 tzn wszystkie zakladki jak MOJE konto i inne?bo ja wchodze w moje konto i zamiast podac stan poszczególnych pakietów wyskakuje błąd.Jak u was ?? Raportuj

  20. ion napisał(a):

    dobra dobra dobra, tylko bez ściemy. Kiedy w końcu w play fresh zaczniecie uczciwie naliczać WSZYSTKIE pakiety internetowe z naliczaniem co 1kB (bo co 100kB jak to jest obecnie to jest zdecydowanie nieuczciwe naliczanie – szkoda że mbank mobile i GA nie dadzą reklem porównawczych ich internetu i naliczania z „uczciwym” play’em – który to swego czasu dawał tyle reklam porównawszych wytykający tyle gwiazdek w ofertach w3..
    A tu teraz co…??
    Sami macie gwiazdkę na gwiazdce..:(Raportuj

  21. :)) napisał(a):

    LIKWIDUJECIE E-AVISO… NO BRAWO!

    Wpierw likwidujecie dołączony numer do konta, gdzie można było sprawdzić kiedy dokładnie i ile trzeba zapłacić (bo faktury wysyłacie OCZYWIŚCIE Z & DNIOWYM OPÓŹNIENIEM Z PLAY więc zwykle nie dochodzą na czas), ale przynajmniej jeszcze dochodziły e-avizo, a teraz… czy Play musi, ale to koniecznie musi zawsze coś schrzanić?

    Przy okazji przykład odpowiedzi na tzw. temat:

    Opis:
    Parę miesięcy temu nagle zniknął przypisany do tego konta drugi numer (internet Play Online nr. klienta:….). Po zgłoszeniu na forum rzecznika, skontaktował się ze mną ktoś z obsługi i powiedział, że numer zostanie ponownie dodany przez dział techniczny. Niestety do dziś dnia stan sprzed 'zniknięcia' nie został przywrócony. Proszę o pilne dodanie tego numeru (…), gdyż używam routera i ponowne kombinowanie by móc odebrać sms na numer, który jest na karcie w modemie, jest dla mnie bardzo trudne.

    Komentarz zamknięcia:

    Komentarz:
    Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie, nadesłane za pośrednictwem strony internetowej 24 kwietnia 2010 r., dotyczące Play24. W odpowiedzi na zgłoszenie uprzejmie informujemy, że w wyniku prac modernizacyjnych mogą pojawiać się pewne trudności związane z zarządzaniem kontem Play24 oraz zostały usunięte poszczególne numery telefonów. Przepraszamy za powstałe niedogodności. Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby wspomniane usterki zostały wyeliminowane. Przypominamy, że w celu kontrolowania dwóch numerów na jednym koncie internetowym należy zalogować się do serwisu Play24 i skorzystać z następującej ścieżki: Mój Play -> Profil w portalu Play -> Twoje numery -> dodaj numer. Po tej czynności w zakładce Moje konto będzie miał Pan możliwość wyboru numeru, którym chce Pan zarządzać. W razie pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszą Obsługą Klienta za pośrednictwem strony internetowej, e-maila lub dzwoniąc pod numer 790 500 500. Zapraszamy do serwisu Play24 na stroniehttp://www.24.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź. Z poważaniem Ilona Winiarska konsultant back office ds. obsługi klienta Raportuj

    • blablabla napisał(a):

      Mi też zniknął kiedyś numer, ale zamiast pisać reklamację zwyczajnie dodałem go ponownie. Numer na który ma przychodzić sms też można ustawić. Raportuj

  22. ION napisał(a):

    do :)) : to i tak masz szczęście że cokolwiek po zalogowaniu CI dziala. bo u mnie pisze tylko błąd nr (i taki dłuuugi nr pisze) i nic sprawdzic ani zobaczyć sie nie da. kicha na całego. w gg, ga tez w niedziele robili modernizację ale uwineli sie z tym w 2 godziny. pewnie że napiszesz mi zaraz że ga ma tylko 30-40tys klientów a play 3,5mln ale ga to tez gg. a gg to juz grubo ponad 6mln klientów..Raportuj

  23. lluukk napisał(a):

    a internet w play dalej działa jak gó**o Raportuj

  24. :)) napisał(a):

    do blabla bla (oczywiście po naciśnięciu odpowiedź nic się nie dzieje na tej stronie, więc odpowiadam tak -swoją drogą po ostatnich zmianach, strona jest BEZ SENSU – na FF nie chce prawidłowo działać, a jeśli e-mail jest WYMAGANY, to może tak to napisać?)

    no pewnie tak zrobię, ale dla mnie to jest problem

    a tak ogólnie to przecież nie o to chodzi, żeby ZA FIRMĘ ciągle samemu coś robić… to i tak zajmuje kupę czasu, a przecież Play to nie jedyna badziewiasta firma w Polsce – wszyscy mają takie olewająco-roszczeniowe podejście do klientów, którzy ich UTRZYMUJĄ (o czym warto pamiętać)

    1) skoro jest możliwość dodania numeru do konta, to nie rozumiem, po prostu nie rozumiem, w czym jest problem, żeby PLAY naprawiło swój błąd, skoro coś schrzaniło, oba numery są na jedno nazwisko. No chyba sms przy rejestracji MUSI przyjść na kartę, którą sie rejestruje. Ja przecież już MIAŁEM sms przychodzący na nr. telefonu a nie karty internetu, bo ten numer BYŁ przypisany do numeru telefonu, ale po ZNIKNIĘCIU wszystko jest zerowane (a na pawno sms NIE przychodzi na numer telefonu)

    2) tak samo jest z fakturami – dlaczego to klient musi się starać dowiedzieć samemu jaką fakturę ma zapłacić? czemu firma nie ma żadnego obowiązku, czemu olewa prawo? czemu tam nikt nie myśli?

    3) kiedyś już mi zniknęło e-awizo, a było to na początku umowy i ponieważ miałem 3 miesiące bez opłat (z tym, że okazało się że jednak jakaś opłata była wcześniej), nie mogłem dowiedzieć się KIEDY DOKŁADNIE należy tą pierwszą fakturę zapłacić… gdybym nie wszedł na stronę Play 24 i nie sprawdził sam, nigdy nie dostałbym e-awizo, a faktura pocztą/kurierem przyszłaby po terminie

    4) kiedyś przez miesiąc nie można było wejść na Play24

    5) konsultant z Play, który zadzwonił, stwierdził, że dział techniczny to naprawi (przypisanie numeru do konta), i że wysyła im specjalną informację – to po tym jak BOK oczywiście umwywa ręce, ale jak pokazał czas nawet ta specjalna interwencja NIC nie dała

    6) a teraz likwidują e-awizo….

    co myśleć o Play?

    jak wielu ja mam podejście pragmatyczne, nie jestem wyznawcą Play – pojawi się inny operator, mający niskie stawki (chyba Play nie zauważyło, że już wszyscy mają te same), to ludzie wkurzeni na obsługę przejdą gdzie indziej, a wtedy skąd wezmą pieniążki na swoje premie i luksusowe życie?Raportuj

  25. . . . napisał(a):

    Na podstawie jakiego paragrafu zostało zamieszczone imię i nazwisko konsultanta??? Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty