Tako rzecze rzecznik Play

Naj 2010

Bardzo dziękuję Wam za wszystkie głosy. Wasza opinia wyrażona w wynikach ankiety jest dla nas bardzo ważna. Mam uczulenie na konkursy, w których decydują jurorzy, eksperci, fachowcy. Nasz subiektywizm jest naturalny i dopiero większa próba pokazuje obiektywną opinię.  Cieszę się bardzo, że wygrał tak zdecydowanie STAN DARMOWY bo był to dla nas najważniejszy projekt w ubiegłym roku. Martwi mnie wynik BOK. To nasze największe wyzwanie od początku istnienia firmy. W 2011 bardzo dużo uwagi poświęcimy właśnie na pracę nad poprawą obsługi klienta. Mam nadzieję, że za rok Gruchę dostanie już ktoś inny.

Zobaczcie dokładne wyniki:

Komentarze

  1. K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

    nawet Notka SMS przegrała z BOK, Raportuj

    • maciej napisał(a):

      bo nie było internetu w Play

      tradycyjnie przypominam o klesce PLAY w GDYNI

      15:07:10 – UPLOAD TEST STARTED – SIZE OF TESTFILE: 100 kB
      15:07:21 – UPLOAD TEST FINISHED – SPEED: 74 kbits

      Raportuj

  2. Karlos20 napisał(a):

    Wynik głosowania nie jest zaskoczeniem. Pokazuje to, co PLAY może poprawić, a co najlepszego mogą zaoferować klientom :) Te dwie rzeczy ewidentnie zasłużenie zdobyły te symboliczne tytuły SB i ZG Raportuj

  3. t_d napisał(a):

    Ja napisze tak… martwi mnie, ze tak wyrownana byla walka w przypadku zgnilej gruszki.. bo to pokazuje, nad jak duza iloscia rzeczy trzeba pracowac jednoczesnie… Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Moim zdaniem pokazuje to, że każdy ma inne problemy. Ja nie zagłosowałem "gruchą" ani na BOK – bo nie miałem kontaktu, ani na dostępność tel.- bo mi do domu przywieźli takie jak chciałem, ani na P24- bo mi niemal zawsze działa. Za to zagłosowałem na ofertę zadłużeniową bo chciałbym przedłużyć umowę ale…. Raportuj

  4. Dejmian napisał(a):

    A ja nie narzekam na BOK^^ Raportuj

  5. emaciej napisał(a):

    Idzcie w stronę Ery jeśli chodzi o BOK (a z czasem i sieci sprzedaży = przejść na własne sklepy firmowe) czyli własny BOK, swoi pracownicy + bonusy dla nich jak telefon, karta na siłownie i w miarę dobra pensja. Nie musicie BOK robić w Warszawie i płacić przez to dużo wiecej za samą lokalizacje. Dobre miejsca na centra teleobsługi to Łódź, Toruń, Olsztyn. Raportuj

    • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

      oni maja bonus w postaci m.in. taryfy BackOffice, z tego co sie orientuje jest kilka innych lokalizacji pracujacych dla PLAY niz Warszawa,
      poza tym, lepszy BOK wymaga odpowiednich nakładów pieniężnych co z kolei musi byc znacząca pozycja w budzecie firmy i może wpłynąć na cenę poszczególnych usług

      b. dobry bok wymaga extra cash – niestety Raportuj

      • t_d napisał(a):

        Tu sie nie zgodze…
        Ile kosztuje firme pracownik, ktory nie potrafi dobrze obsluzyc klienta?
        Ile kosztuje firme fakt, ze klient wraca z ta sama nierozwiazana sprawa do BOKu?
        Ile kosztuje fakt, ze do obslugi jednego klienta, jest zaangazowanych kilku pracownikow /dzwonienie po kilka razy do BOKu, zeby uzyskac wlasciwa odpowiedz/?
        Ile kosztuje firme, utrata klienta przez kiepska obsluge w BOKu?
        Ile kosztuje utrata wartosci marki przez zly BOK?
        Ile kosztuje nauka osoby od zera, aby byla wartosciowym pracownikiem BOKu? /rotacja pracownikow/

        Mimo, ze wprost trzeba wylozyc wiecej kasy, to jednak w dluzszej perspektywie dobry BOK zarabia na siebie… w przeciwienstwie do kiepskiego… Raportuj

        • electro_spiro napisał(a):

          no boku zawsze oszczedza sie najwiecej, i tak odpowiadajac na twoje kwestie:
          – mało
          – trochę więcej niż mało
          – copy-paste to żadna filozofia, jeśli ktoś będzie upierdliwy to zapewne wyczerpie się droga reklamacyjna i pozostanie droga sądowa (jest też uke ale i tak mało osób o tym wie). ile osób pójdzie do sądu i jak myślisz dlaczego tak mało? poza tym wydzwanianie do boku to kasa dla play za połączenia :) odsetek ludzi którzy zrobią szum jest tak mały że nie warto poświęcać im dużej uwagi. jakby coś to dobrym policjantem będzie rzecznik ;)
          – to że klient zrezygnuje to nic nie znaczy dopóty firma na miejsce jednego straconego pozyska kilku nowych.
          – żeby marka straciła sytuacja musiałaby być naprawdę tragiczna. BL z tepsy to przechodziła ale i tak już nikt o tym nie pamięta.
          – mało. poza tym dzięki dużej rotacji dział szkoleń ma pracę i dodatkowo nowym pracownikom można płacić mniej niż tym którzy odeszli.
          w związku z powyższym w pracy boku w 2011 nic się nie zmieni na lepsze i w kolejnym plebiscycie będzie deja vu. i mogę się o to załozyć. smutne ale cóż… biznes is biznes ;)
          miernikiem bezradności boku jest działalność p4y. każdy z w3 ma dużo więcej klientów ale jakoś potrafi zorganizować bok na przyzwoitym poziomie. Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Ale dziadowski bok to odstraszanie klientów.
        Uważam że emaciej ma rację play powinien zrobić więcej salonów firmowych tz play zone. I dać większe kompetencje do salonów wtedy moglibyście ograniczyć pracowników bok-u lepiej ich wyszkolić i mielibyście nad nimi większą kontrolę. Raportuj

        • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

          oki t_d zgadzam sie, oczywiste jest, iż ,, w dluzszej perspektywie dobry BOK zarabia na siebie", jednak to jest inwestycja: w szkolenia, motywowanie, usprawnianie funkcjonowania, jak jest inwestycja to potrzebna jest kasa, wówczas niestety to odbija sie na klientach: cena usługi moze wzrosnąć (chociaż nie musi), oczywiście: jeden porządny konsultant jest więcej wart niż 5 … przeciętnych, jedyny szkopuł w tym, iz temu jednemu porządnemu trzeba dac satysfakcjonujące wynagrodzenie, odpowiednio przeszkolać i co najwazniejsze utrzymać przy sobie aby za 5,7 miesięcy nie poszedł do konkurencji
          właśnie dlatego w modzie jest wynajmowanie zewn. firm do obsługi konkretnego obszaru działalności klienta,

          wiem jak to jest – codzienność w HR Raportuj

          • emaciej napisał(a):

            Chciałem napisać że w dzisiejszych czasach nie ma takiego czegoś jak "cena usług (telko) może wzrosnać" – z drugiej strony, patrząc na oferte Plusa oferta może się pogorszyć :)) (np. w obecnych abo proprocja minuta – sms wynosi 1:1:)) W przypadku Play raczej stawiam na pozostanie na tym poziomie cenowym. Co do kosztów, sporo ludzi w dyskusji o e-fakturach mówi że siec musi coś dać extra za to ze klient nie będzie dostawał papieru…. a mało kto łączy fakty i sytuace ze zaoszczędzone pieniadze siec bedzie stać na lepszy BOK. Z drugiej strony chyba najlepsza droga to 1 sklep firmowy Play w każdym mieście powyżej 100 tys gdzie każdy klient załatwi każdy problem:) Sklepy firmowe z fachową obsługą która nie zmienia się przez lata są bardzo istone ale też kosztowne. Np. w moim mieście ludzie idą co 2 lata do salony Ery i tak od samego początku przedłużają umowy u tych samych sprzedawców, pardom konsultantów :) Ale nie samą sprzedażą te salony żyją, de facto większość relacji to załatwianie innych problemów klientów itp. Era to ciekawa marka, mimo wysokich cen ma dużo stałych i zadowolonych klientów – co jest ukazane na ich fan page na fb. Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              sam stwierdziłeś "wysoki poziom obsługi klienta i … niestety wysokie ceny", w mojej opinii nie trzeba rozbudowywać własnej sieci ponieważ: ktos musi zatrudnic pracowników, przez cały czas przeprowadzać szkolenia, motywować, obserwować ich poczynania, podpowiadac co robią żle i co trzeba poprawic a co jest ok.
              co jakis czas można przeprowadzać testy z rozumienia czytanego tekstu, testy ze znajomości poszczególnych regulaminów, inicjatywy hr-owskie pomagające pracownikom w ich pracy (przykłady podam na priv)
              to nie jest spór typu wyzszosc własnej bazy pracowników nad wynajęciem firmy zewnetrznej: posiadając własnych pracowników takze mozemy mieć kiepski BOK, to jest kwestia podejścia do pracownika i prowadzenia polityki Employer branding

              p.s. w jednym z salonów Orange u mnie w mieście pracownicy zmieniają się co kwartał Raportuj

          • t_d napisał(a):

            "jednak to jest inwestycja: w szkolenia, motywowanie, usprawnianie funkcjonowania, jak jest inwestycja to potrzebna jest kasa"

            A ile kosztuje pracownik, ktory po 3 miesiacach odejdzie? Przeciez jego na poczatek tez trzeba wyszkolic. Po 3 miesiacach pracy, to on zaczyna dopiero byc sensownym pracownikiem BOKu, bo ma wystarczajaca wiedze.

            Wbrew pozorom, to wlasnie te pierwsze 3-4 miesiace kiepskiego konsultanta, to koszt extra wynagrodzenia dla wyksztalconego(doswiadczonego/dobrego) konsultanta. A 2 razy wyzsze wynagrodzenie jednak motywuje… rotacja sie zmiejsza itd… A to wlasnie zlecanie obslugi BOKu do firm zewnetrznych OBNIZA jakosc obslugi… Bo fakt, ze firma ma podpisana umowe na usluge, ktora musi byc w miare elastyczna, nie zaproponuje dobrych warunkow placowych swoim konsultantom…

            Nie wiem, jak jest w Play, ale podejrzewam ze tak samo – konsultanci firm zewnetrznych zapewne sa zatrudnienie na umowe o prace tymczasowa. A jak sama nazwa umowy mowi – to jest tymczasowa praca… Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              a kto chciałby mieć umowę stała i pracować na słuchawce? tak pracuja głównie strudenci,
              wezmy przykład: wyszkolimy pracownika, po roku on odchodzi do konkurencji (dostał lepsża propozycje na stanoiwsko kierownicze, specjalistyczne) i to ona ma z niego zysk, właśnie dlatego takie wzięcie maja firmy zewnetrzne – nie musimy martwic sie o sprawy pracownicze,

              mozna pracowac na słuchawce pól roku, rok. Jezeli ktos sie ceni to i tak odejdzie z tej pracy, nie ważne czy to umowa na stałe czy tez angaż w firmie zewnetrznej. Chciałbys pracowac do 65. roku życia na słuchawce? Każdy sensowny, ceniący sie czlowiek w bardzo szybki sposób zamieni to na bardziej ambitne stanowisko. Nic dodać, nic ujać – ta praca jest praca tymczasową dla tych co pilnie potrzebują pracy i np. studiują. Raportuj

            • jahu napisał(a):

              Czytając twoje wypowiedzi doszedłem do wniosku że play powinien rozwiązać BOK. W zamian szkolić pracowników pos-ów i zwiększyć im kompetencje aby mieli podobne do pracownika play4you oraz zrobić dużą sieć łączącą wszystkie salony osoba dzwoniąca do BOK-u dodzwaniałaby się do któregoś z pracowników który byłby akurat wolny. Każdemu pracownikowi play dawałby dodatek za taką pracę. Myślę że byłby to sposób na poprawienie jakości obsługi klienta. Raportuj

            • Jarem napisał(a):

              wszystko ładnie i cacy, ale GŁOWNIE chodzi o sprzedaz, bo na tym firma zarabia, na tym konsultanci w posach zarabiaja. Raportuj

            • jahu napisał(a):

              A jak tam sprzedaż w europie? Raportuj

            • t_d napisał(a):

              No to chcesz miec kompetentny BOK, czy garstke osob, ktore chca dorobic na piwo?

              Bo przestalem Cie rozumiec. Albo inwestujesz w pracownika (szkolenia itd), oferujac mu konkretne, RYNKOWE wynagrodzenie i w miare duza stabilnosc zatrudnienia, w zamian za odpowiednie lojalki (szkolenia!), albo bawisz sie z banda studenciakow, ktorym w wiekszosci nie zalezy, bo oni tu wpadli tylko na chwile. I jak klient wroci, za przeproszeniem 'z morda' to jest olbrzymie prawdopodobienstwo, ze on juz nie bedzie pracowac – wiec moze klienta olac.

              COS ZA COS. Nie zrobisz BOKu na odpowiednim poziomie, majac duza rotacje pracownikow! Bo ta rotacja obniza poziom.

              Bedziesz sie przykladac mocno do pracy majac stosunkowo niskie wynagrodzenie i brak pewnosci, ze za miesiac jeszcze bedziesz pracowac, jednoczesnie nie majac zadnych zobowiazan (student nie ma na utrzymaniu rodziny)? Watpie… i oni o tym wiedza…

              PS ilu pracownikow przejmie konkurencja na stanowisko kierownicze? Przeciez stanowisk kierowniczych nie ma 3 milionow, tylko mniej wiecej 1 na 20 pracownikow. I pamietaj, ze konkurencja tez ma ambitnych, ktorzy beda chciec awansowac, i co najwazniejsze, oni maja doswiadczenie i znaja procedury danego operatora. Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              powiedz Mi kto chciałby mieć stała umowę i pracować na słuchawce? Nikt kompetentny nie bedzie pracował którys z kolei rok na słuchawce. Nawet jeśli bedzie zarabiał 5,6 k. Mimo, iz dasz extra zarobki to i tak odejdą z pracy – nikt szanujaćy nie będzie pracował w call center a człowiek 40-letni nie będzie nawijał non stop na call center. Tylko studenci będa pracowac na tych stanowiskach. Po co konkurencja ma szkolic od zera skoro wezmie za darmoche od konkurencji.

              To jest codziennosć moje pracy – zatrzymać pracownika czy tez nie. Raportuj

            • t_d napisał(a):

              Jakims dziwnym cudem w tp na blekitnej siedza starsze panie z umowa na stale na sluchawkach. Nie zarabiaja tez groszy. Czy narzekaja? Owszem. Podobnie jak kierownicy, czy dyrektorzy :P

              Z drugiej strony siedza studenci na umowach o prace tymczasowa, dostajec maly procent tego co pracownik etatowy, nie majacy zadnego zaplecza socjalnego, majacy gorsze warunki pracy (tzw elastyczny czas pracy).

              Czy nalezy sie liczyc z tym, ze pracownik popracuje 2-3 lata i odejdzie: TAK. Ale to jest pracownik, ktory zwykle 'splaca sie'.

              Argumentacja ze ktos go przejmie jest rownie smieszna: przy dobrych warunkach placy i pracy rowniez taki BOK bedzie podbieral pracownikow konkurencji.

              Niestety, wszyscy zauwazaja slupek: 'wydatki obecne na obsluge klienta', a nie zwracaja uwagi, na 'koszt obslugi klienta'. Przy kiepskim CC, masz niski poziom kosztow CC, ale bardzo wysoki koszt obslugi klienta. Przy dobrym BOK masz na odwrot: stosunkowo wysokie wydatki na obsluge i jednoczesnie stosunkowo niski koszt obslugi klienta i w dodatku wzrost satysfakcji klienta :) Raportuj

            • K.O.L.E.K.T.Y.W. napisał(a):

              tak t_d wiem o tym doskonale: kasa, kasa, i kasa – bez tego nie da sie zrobić BOK, TePsa to juz inna bajka (oni mieli czas aby dograć sie ze sobą), PLAY tego czasu nie ma i nie ma kasy na to, jedynym sposobme jest: sprawdzenie kompertencji osób, które zajmuja sie rekrutacją, szkoleniem oraz szybkie awanse ze słuchawki do gabinetu,

              do do rotacji na CC: na PD rozmawiałem o tym z Dyrektorem BOK,zawsze była, jest i bedzie ogromna rotacja, nic na to nie poradzisz, Raportuj

            • t_d napisał(a):

              Chyba nie widziales jak wygladaly poczatki Blekitnej Linii. Ja mialem przyjemnosc w starcie uczestniczyc… i

              niestety to co piszesz o rotacji, jest prawda… bo podejscie do CC sie nie zmienia… Raportuj

            • electro_spiro napisał(a):

              zaraz, zaraz – przeciez know-how jesli chodzi o obsluge byl znany duzo wczesniej niz play wystartowal. wystarczylaby kasa i inteligentne zarzadzanie.
              rotacja zawsze bedzie. pytanie jest takie: czy lepiej zeby pracownik odchodzil po 2 mies czy po 6? Raportuj

    • Klient napisał(a):

      Chyba, żartujesz albo nigdy nie korzystałeś z BOK Ery – mają bardzo podobny poziom do Play.
      Przez ok. 8 lat byłem ich abonentem i być może w Erze znają bieżącą ofertę, ale poza tym ja nie widzę większych różnic.
      I w Erze i w Play do Bok najlepiej po prostu w ogóle nie dzwonić. Raportuj

      • Albert Gwiaździński napisał(a):

        W erze bylo tak ze jak sprawa w ktorej dzwonilem byla z winy ery zawsze zwracali mi koszt polaczenia!! to byla klasa! a nie placisz 1zl rozlacza albo jakis niedouk nie wie co powiedziec i sie sam rozlacza. potem gdy pisze na to reklamacje zeby odsluchac nagranie zawsze znika…Marcinie zrobcie cos z tym, rotacja w poznaniu jest ogromna. a zarobki niskie nie ma po co tam siedziec. Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Oj przepraszam – w Olsztynie jest call center i to dość dobre ;)
      W każdym razie osiągają dobre wyniki…

      Odnośnie bonusów dla pracowników to powiem, że outsourcing za bardzo na to nie pozwala… Płaca marna – większość ludzi jest sezonowa…

      Takie są realia i to powinien wiedzieć każdy… Raportuj

      • jahu napisał(a):

        W callcenter w Orange mają 2000 zł miesięcznie i to jest jedna z płac minimalnych do tego prowizje z telesales. Raportuj

      • odchodzi4 napisał(a):

        A wiecie jakie jest kryterium przyjęc do BOK

        mile widziane osoby bez doświadczenia.!!!!

        i tylko jeden jedyny warunek status studenta żeby nie płącić za nich ZUS.

        Może być analfabeta
        A werbują co chwilę praktycznie codziennie. Ale jest to wina play ze obniża koszta i zatrudnia pośredników a oni robią sobie jaja i co chwile nowa osobę zatrudniają ważne żeby była sztuka i siedziała na stołku a ze nic nie umie to się nie liczy

        A może najpierw wyrzucić osoby szkolące pracowników BOK bo myslę ze to ich wina ze żle przekazują wiedzę bo nie ma możliowści żeby aż tyle gamoni pracowało w play Raportuj

  6. Staszek napisał(a):

    Dlaczego I miejsce w kategorii "zgniła grucha" mnie nie dziwi…… Raportuj

  7. playfan napisał(a):

    Sadze, że oferta utrzymaniowa jest teraz bardzo słaba. Przeniosłem do Was kilka numerow z Ery, za rok koncza mi sie umowy i jak zaproponujecie mi to samo co znajomym teraz zaoferowaliscie to zwieje z powrotem do Ery. W Erze potrafia dac dobry rabat i na abo i na telefon, u was zadne negocjacje nie wchodza w rachube za co duzy minus. Pisze o ofercie indywidulnej, nie biznes. Nie podoba mi sie tez przelaczanie Play-Plus – gdy wjade do mniejszej miejscowosci moj iPhone 3GS nie wybiera Plusa automatycznie tylko pokazuje brak sieci (mimo ze Plus ma zasieg a Play juz nie)i i musze recznie szukac siec. Dla mnie to jest nie do przyjecia i coraz bardziej denerwuje. Moze macie jakis pomysl co robic ?Pozdrawiam Raportuj

    • Piotrek napisał(a):

      Oferta utrzymaniowa? Jest taka w ogóle? Rozumiem, że macie najlepszą cenowo ofertę na rynku, ale klient powinien czuć się doceniony za wierność i kolejna umowa powinna być dla niego bardziej korzystna. Przyznany bonus (dodatkowe minuty,megabajty,czy rabat) powinien obowiązywać przez cały okres trwania nowej umowy. Bonusy przyznawane na kilka miesięcy działają na mnie jak płachta na byka. Pod koniec miesiąca kończy mi się umowa (one play 60, pakiet 0,5GB i pakiet 100 minut do play i na stacjonarne) i zamierzam przejść do fresha. Raportuj

    • emaciej napisał(a):

      Era da Ci rabat, potargujesz się, będziesz czuł satysfakcje a de facto to co wytargujesz będzie ofertą jaką dostaje każdy w Play ;] A potem jak wejdziesz w szczegóły to wyjdzie ze więcej płacisz za transmisje danych, więcej płacą Twoi bliscy co są w taktaku i mixie ery itp. Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      Zgadam się – oferta na utrzymanie klienta leży…
      I o ile jak ktoś nie wie, że jest ona taka sama jak dla nowego klienta to nie jest tym aż tak rozczarowany…

      Ale z drugiej strony – oferta dla nowych klientów jest i tak zdecydowanie lepsza niż w innych sieciach :) Raportuj

    • zadowolony napisał(a):

      aż przejrzałem oferte ery rzeczyfiście mają z czego udzielać rabatów ,a czo sie uchachałem Raportuj

  8. playfan napisał(a):

    Sprecyzuje mam ustawione automatyczny wybor sieci i jak strace zasieg Play w malej miejscowosci to niestety na Plusa mnie automatycznie nie przelaczy tylko musze sie wbijac recznie. iPhone 3GS najnowsze oprogramowanie, Play abo LongPlay Internet (2GB -zablokowany transfer poza Play jezeli to istotne) Prosze o jakakolwiek rade, dobrze ze duzo nie jezdze poza obreb duzych miast bo bym nie zdzierzyl tego ciaglego tracenia zasiegu. Raportuj

  9. Zbyszek napisał(a):

    Stan Darmowy to genialne rozwiazanie. Na BOK dzieki Bogu nie musialem do tej pory dzwonic ;D Raportuj

  10. PLAY napisał(a):

    Kiedy doczekam się salonu PLAY w Białej Rawskiej? Nie zamierzam jezdzić 15km do salonu nie mając czym. Jak już nadajnika nie możecie w Białej Rawskiej postawić bo wam się nieopłaca bo wolicie w takiej Warszawie. To chociaż ten salon zróbcie na potrzeby mieszkańców. Raportuj

    • t_d napisał(a):

      A jest tam na tyle duzy potencjal, aby salon sie sam utrzymal? Przeciez to ma byc salon sprzedazy, i to z niej musi sie utrzymac…

      Salon mozesz nawet Ty otworzyc… szczegoly znajdziesz na playmobile.pl :) – pytanie czy zaryzykujesz swoje pieniadze :P Raportuj

    • Chyba napisał(a):

      Wejdz na stronę http://www.playmobile.pl i na samym dole znajdź zakładke 'zostań dilerem' wg mnie play sam nie robi salonów tylko jak ktoś chce. mogę sie mylić. Raportuj

  11. PLAY napisał(a):

    15km do Rawy Maz. Raportuj

  12. Łukasz Malina napisał(a):

    Jak dla mnie to jednak największą Zgniłą Gruchą jest włączenie Notki SMS. Wkurzyło mnie to jak kiedyś wyłączenie wszystkim oferty Zbieraj Minuty. I wtedy i w tym przypadku nikt nie raczył użytkowników poinformować o tych zmianach. Raportuj

    • emaciej napisał(a):

      Wyłączenie starych ofert pre paid, ponowna aktywacja 2-1, czas w którym ludzie nie korzystali z tej promocji, ponowna opłata aktywacyjna 3zł to wszystko przyniosło Play sporo mln zł. Z drugiej strony w dobie pakietów typu 10-30zł itp gdzie minuta spada do 10gr Play musi na czymś zarobić. De facto aby % aktywnych, poinformowanych miał fajne oferty inny % musi za to zapłacić…. Brutalne ale prawdziwe. Raportuj

  13. greeg82 napisał(a):

    Bok i same punkty owszem muszą popracować nad obsługą. Nie każdemu odpowiada np. image joł joł luźnego studencika, jaki można spotkać w chyba większości punktów. Zupełnym odzwierciedleniem są np. salony firmowe Ery, służbowa koszula, marynarka.. :) Może nie każdy młody na to poleci ale rynek telekomunikacyjny nie kończy się na obsłudze dzieciaków i ich prepaidów. Kolejną bolączką jest system utrzymaniowy dla abonamentów, a raczej jego zupełny brak. Kończy mi się za kilka miechów 2 czy nawet 3 umowa i wiem że guzik za lojalność dostane. Część rodziny i znajomych jest u konkurencji m. in. z powodu problemów z zasięgiem, wiecznym czekaniem na telefony widmo itp. Z braku jakiejkolwiek "zachęty" ze strony Playa ja również myślę coraz poważniej o pożegnaniu się z Wami. Raportuj

    • Klient napisał(a):

      Nie zgodzę się z tym.
      Byłem chyba we wszystkich punktach Play w mojej miejscowości (żeby wiedzieć, gdzie są najbardziej kompetentni pracownicy i u nich podpisać umowę).
      Fakt, że w Salonach Ery pracownicy wyglądają znacznie schludniej ale w żadnym punkcie Play nie zauważyłem kogoś, kto zachowywałby się wobec mnie jak "joł joł luźny studencik".
      Z tym, ze sam w chodzę i pytam konkretnie tylko o to co mnie interesuje.
      Jeśli pracownik jest kompetentny to załatwiam, jeśli widzę rozbiegany wzrok i niepewność co do podstawowych rzeczy to od razu wychodzę (żeby się potem nie okazało,z ę papiery są źle wypełnione albo coś).
      Jak ktoś wchodzi do sklepu i mówi "Cześć, macie jakieś fajne telefony?" to może po prostu sprzedawcy starają się dopasować do takiego klienta.

      Być może w salonach Ery faktycznie pracownicy są schludnie ubrani ale często ich wiedza jest mizerna jeśli tylko sprawa jest bardziej skomplikowana niż znajomość oferty podstawowej. Przy ściąganiu simlocka pani, która mnie obsługiwała trzy razy przepraszała i szła się konsultować z kimś innym. Raportuj

  14. PLAY napisał(a):

    Skończy się Asymetria Stawek dla PLAY skończy się sieć. Raportuj

  15. pino inowroclaw napisał(a):

    oferta play resh jest dobra ale powino byc 19 groszy do wszystkich sieci sms 5gr mms 10gr pakiet 30zl 10zl tez jest dobry a w w taryfie darmowe sms do wszystkich sieci te 2000sms powiny byc wazne 90 play fresh jest najlepsza oferta na karte Raportuj

  16. pino inowroclaw napisał(a):

    90 dni Raportuj

  17. pio napisał(a):

    sorry, że tak z innej beczki, ale mam pytanie,

    Kiedy będzie konkurs w play, żeby można było wygrać samochód?

    Podrawiam! Raportuj

  18. jacek napisał(a):

    Może mi ktoś powiedzieć po co sie wyjmuje karte sim i sd przed flashowaniem. Czy można to pominąc i zostawic je w srodku? Czy cos by się stało? Raportuj

  19. PLAY napisał(a):

    Kiedy wprowadzicie Mixture na dowód tak jak to jest w Heyah Mix? Raportuj

  20. Underek napisał(a):

    Sam robię na słuchawce ale w Orange to wiem jak to wygląda. [ Obok są ludzie z Play więc wiem jak to wygląda ] W każdym BOK.u 99% pracowników to ludzie w wieku 18-25/7 lat. Oni tam przychodzą przesiedzieć 6-8 h. i dostać marne pieniądze [ jakiś 1000 zł. ] więc nie dziwcie się że BOK kuleje. Pracownicy są "wykorzystywani" przez swoich podwładnych, teksty typu musisz to zrobić ty pie@#% kretynie to standard u niektórych Team Menadżerów. Owszem należy też pamiętać o samych dzwoniących ponieważ problemy typu dlaczego tylko 30 min, wysłałam a nie ma [ źle wysłała to nie ma ] albo czepianie się o kreskę zasięgu mniej niż max. też się zdarza.

    Pomimo tego że [ na razie ] jestem klientem Orange miałem przyjemność rozmawiać kilka razy z ludźmi z Play przez tel. i na czacie. Podaje numer na stronie, wybieram opcje przeniesienie numeru a dzwoni pani i proponuje tylko abo. a o karcie to ona wie tyle co nic. Na czacie jest podobnie 90% konsultantów nie zna się na ofercie na kartę a tempo ich odpisywania jest masakryczne lecz to mnie akurat nie dziwi. Ci ludzie mają jeszcze dzwonić, odbierać.

    BTW:
    Mam pytanie związane z zasięgiem. Jeśli Orange nie ma zasięgu w kilku miejscach w mojej okolicy a Plus ma to jak będzie z Play? Play korzysta z nadajników Plusa? Raportuj

    • Underek napisał(a):

      Genialnie :/ na mapach zasięgu niby wszystko jest ok [ w Orange i Play ] ale w realu jest różnie. Raportuj

      • ktry napisał(a):

        Odnośnie zasięgu to w mojej okolicy są miejsca gdzie plus nigdy nie miał zasięgu,a pley ma i to nawet 3g.Pley ma lepszy zasięg od plusa ,bo ma to co plus i jeszcze to co ze swoich nadajników.Można se wybrac jak kto woli i gdzie lepiej.Dla mnie rewelacja to LP bez telefonu na rok i LPinternet.Minusów na razie nie zauważyłem w tych taryfach.PLEY 24 dużo lepszy jak w Plusie. Raportuj

        • jahu napisał(a):

          No plus online nie ma nawet w połowie takiej funkcjonalności jak play24. O sprawdzeniu stanu pakietów nie wspomnę. Raportuj

          • ramzes napisał(a):

            ale ma dzialanie a nie zamulanie uslug zwlaszcza internetu ;) Raportuj

            • jahu napisał(a):

              nie ma tam nic ciekawego. a swego czasu chcąc sprawdzić cokolwiek nauczony doświadczenie play24 nie znalazłem nic nawet usługi nie są na bieżąco dodawane bez sensu takie coś. A też nie zawsze działa. stabilność ma na pewno lepszą z uwagi na to że nikt tam nie wchodzi bo nie ma po co :( Raportuj

  21. Łukasz Malina napisał(a):

    i w Metrze też. Raportuj

  22. Daniel Adrian Żyżyk napisał(a):

    Ja u siebie w miejscowości mam najlepszy zasieg ze wszystkich operatorów:)
    a miasto ok. 5000 mieszkańców :P
    Są postawione 3 nadajniki playa 1 gsm 2 umts
    Kiedy w erze i w orange jest tylko 1 gsm
    w plusie 2 gsm i umts :)
    Więc najczęściej mam zasięg na playu chyba że stracę zasięg to przełączy na plusa
    :-)
    Szkoda że play nie podpisze z plusem takiej umowy żeby on też mógł korzystać z jego nadajników i w zamian za to sieć by miała tańszy net nie 100 mb-10zł zdzierstwo :(
    Ciekawe jak to będzie jak orange będzie miał zasięg ery a Era ich :P
    Wiesz co najlepiej sprawdzać zasięg w swojej miejscowości na stronie http://mapa.btsearch.pl/ Raportuj

  23. Mmm napisał(a):

    kiedy jakaś reakcja na wielką wyprz w Plusie?

    mają o wiele tańsze telefony abonamentowe! http://telepolis.pl/news.php?id=20266&limit=1Raportuj

  24. Kamil Wojciechowski napisał(a):

    BOK wyklada sie na najprostszych sprawach przykladow masa na forum telepolis. Zazwyczaj króluje regułka kopijuj wklej uzupelnij i nie zawaracaj nam glowy. Zamiast udzielac odpowiedzi na pytanie wysylaja wlasnie te regulke zeby zniechecic klienta do dalszej korespondencji. Wiec nie wiem czy to celowe dzialanie operatora czy lenistwo pracownikow ktorzy maja w d… swoja prace. Raportuj

    • Underek napisał(a):

      Bo na "ludzkie" odpisywanie nie pozwalają "procedury", zasady itpp… Jest procedura i trzeba się trzymać tego co Ci napisali, powiedzieli na szkoleniu lub w trakcie pracy. Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Jeśli pytanie jest banalne i jest na nie odpowiedź typu kopiuj wklej to wcale się nie dziwię, że chcą by nie zawracać im głowy. Raportuj

      • Kamil Wojciechowski napisał(a):

        Od tego sa by odpowiadac sensownie na kazde pytanie. Poczytaj forum telepolis. Nawet super konsultanci Play odpowiadajacy na forach internetowych poprosili o mozliwosc wstrzymania sie od glosu czytajac co odpisala jedna z osob pracujaca w BOK PLAY. Raportuj

  25. kkk napisał(a):

    mam pytanie do rzecznika. Podobno po podpisaniu nowej umowy z Plusem nie miało być żadnych problemów z zasięgiem, miał się przełączać płynnie jakby to była jedna sieć…czyżby umowa podpisana kilka miesięcy temu jeszcze nie obowiązywała? czy jest coś innego na rzeczy…. Raportuj

  26. Farba101 napisał(a):

    Faworyci wygrali, chociaż myślałem że BOK bedzie miał wiekszą przewagę Raportuj

  27. Benek napisał(a):

    No i co w tym wypadku zrobi Play ? zorganizuje w końcu szkolenie dla pracowników ? wątpię bo już by to dalej zrobili. Po prostu oszczędzają jak tylko mogą. O tym jaki poziom reprezentuje BOK Playa było wiadomo nie od dziś czy od wczoraj. Tylko od dłuższego czasu… żadna nowość, problem jest ale jak to i w przypadku BOKu w Play jest nie do rozwiązania ;) Raportuj

    • Jan napisał(a):

      Szkolenie nic nie da, jest za duża rotacja składu. Co z tego, że kogoś wyszkolisz, jak zrezygnuje z pracy. Bez poprawy warunków finansowych, jak i pracy, nie widzę szans na poprawę działania BOK PLAY. To szczególnie przykre, bo to właśnie BOK (w mniejszym stopniu jakość sieci) zniechęca mnie do PLAY. Miałem styczność z BOK wszystkich operatorów i PLAY jest niestety na szarym końcu. Z mojego doświadczenia – ORANGE>ERA>PLUS. Przed przejściem do Play sądziłem, że gorszego niż PLUS BOK nie znajdę. Myliłem się niestety. Na BOK nie można oszczędzać. Raportuj

    • Underek napisał(a):

      A kogo chcesz tam szkolić? Większość przychodzi do BOK.u na max 2 miesiące. Szkolenie [ jakiś papier do CV czasami coś ekstra za samo szkolenie ] i niezmarnowany czas na szukanie czegoś lepszego niż praca w Call Center.
      Pracuje w takim czymś już 3 miesiące i z pierwszej obsady zostałem tylko ja i dwie dziewczyny na 16 osób w grupie. Nikt nie lubi jak ktoś na niego wydziera się przez pól dnia bo nie ma wyniku albo ma zajęcia i nie przyjdzie jutro do pracy a godzin brakuje.
      Raportuj

  28. Łukasz Błażejewski napisał(a):

    Witam Panie Marcinie, ponawiam swoje pytanie dotyczące Blackberry, kiedy możemy spodziewać się premiery usługi i terminali? Raportuj

  29. Berebetka napisał(a):

    W sprawie BOK cieszy mnie to, że jak ostatnio do nich dzwoniłam, po rozmowie przyszedł mi sms z zapytaniem jak oceniam swoją rozmowę z konsultantem. To może być pomocne w poprawie działania BOK, bo szybciej będzie można wychwycić osoby "niedoinformowane i mniej kompetentne". Swoją drogą, moim zdaniem, jeżeli już gdzieś się pracuje, to swoją pracę należy wykonywać najlepiej jak się potrafi… Sama jestem doradcą klienta w jednym z salonów Play i klientów obsługuję tak, jakbym sama chciała być obsługiwana… Raportuj

    • Underek napisał(a):

      Więc jesteś wyjątkiem, lubisz pomagać ludziom albo dobrze Ci płacą. Młodym ludziom zwyczajnie nie zależy, oni wiedzą że to tylko na jakiś czas i mają to w 4 literach. Raportuj

      • Alvaro napisał(a):

        taki jesteś mocny? to zapraszam do BOK zarówno Call Center jak i Back Office. rzeczywiście pracują tam sami młodzi..zwłaszcza studenci.A pracują po to żeby się utrzymać w jednym z wielkich miast gdzie studiują najczęściej zaocznie. A jak zaocznie to i płacić trzeba ok.450zł co miesiąc za szkole do tego dochodzi mieszkanie najczęściej 400-500zł miesięcznie, głupi telefon na kartę powiedzmy ok. 50zł, i dołóż do tego bilet miesięczny na tramwaje czy autobusy…i przeżyj za resztę mając 1200zł wypłaty.POWODZENIA!! i często jest tak, że często nie można do klienta odpisać po ludzku i załatwić tego co oni chcą bo mimo wszystko jest biurokracja. Dołożyć trzeba, że jak się nie trzymasz procedur to dostajesz uwagę, potem karę a na koncu wypowiedzenie i nara. Wszyscy myślą, że komuś się nie chce odpisywać…a czemu klienci nie stoją w obronie tych osób które im odpisują i siedzą 10 godzine w robocie bo taki jest nakaz szefa (niestety zgodny z KP) albo jak pracują w każde święta i 5 nocek z rzędu? i to wszystko za 1200zł netto na pelen etat..choćbyśmy nie wiem jak się starali i stali na rzęsach to wielu rzeczy przeskoczyć nie możemy, bo gdy tylko ktoś próbuje od razu dostaje białą kartkę i dołącza do kolejki w Urzędzie Pracy po zasiłek…o ile mu sie należy Raportuj

    • majk napisał(a):

      Berbetko jeśli obsługujesz klientów tak jak ty chciała bys być obłsugiwana tzn, że bankowo nie stosujesz standardu który jest w paly sprawdzany literalnie! Raportuj

  30. stały abonent napisał(a):

    Co sie dzieje z Play Online?? Po nowym roku miało być lepiej, szybciej, a jest coraz gorzej. Wcześniej czas krytyczny dla PO był od około 17 do 22, a teraz nawet rano prędkość najczęściej nie przekracza tych 300-400kbps. Siła sygnału także słabnie mieszkając w mieście na pomorzu zachodnim ok rok temu zawsze miałem zasięg 90-100%, a teraz jest to ok 50-70%. Jestem cierpliwy, ale przez to wszystko zaczynam już tracić sympatię do sieci play =P Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Potwierdzam cały czas zasięg szaleje prędkość od ok 9-10 rano mieści się w granicach 200-400 kb/s. Problemy zaczęły się odkąd zaczęli się bawić umts900. Włączają go na 10 min rano czasami wieczorem netmonitor pokazuje cid 29287 najlepsze jest to że nie ma jeszcze pozwolenia uke a oni już się z tym bawią wiem że stan pozwoleń jest na połowę listopada więc podejrzewam że pozwolenie mają ale nie jest ono jeszcze oficjalnie podane. Wzięli się za ten zasięg ładnie tak jak kiedyś na 3g miejmy nadzieję że problemy są przejściowe i za niedługo będziemy się cieszyć super prędkością i zasięgiem neta z play. Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Będzie lepiej.. niedługo :-) Raportuj

  31. jahu napisał(a):

    Jeżeli jest tu pan admin ktos proszę go aby zadziałał w kwestii komentarzy. Czy może mi on wyjaśnić dlaczego komentarz jest widoczny w profilu a nie jest widoczny na stronie ?
    Coraz częściej giną komentarze to są jakieś jaja. Raportuj

    • ktos napisał(a):

      Jahu podaj jakieś konkretne przykłady. Twoje komentarze czasem wpadają do spamu bo dużo piszesz. Ale od razu je przywracam jak zobacze. Raportuj

      • jahu napisał(a):

        np. komentarz "nie ma tam nic ciekawego. a swego czasu chcąc sprawdzić cokolwiek nauczony doświadczenie play24 nie znalazłem nic nawet usługi nie są na bieżąco dodawane bez sensu takie coś. A też nie zawsze działa. stabilność ma na pewno lepszą z uwagi na to że nikt tam nie wchodzi bo nie ma po co :( " jest w profilu z intensedebate a nie ma na blogu.
        np. komentarz"W callcenter w Orange mają 2000 zł miesięcznie i to jest jedna z płac minimalnych do tego prowizje z telesales." tak samo jak w poprzednim przypadku jest w profilu a nie ma na blogu. Raportuj

  32. mirekb napisał(a):

    ja na hsdpa play nie narzekam,ale jak wejde w edge to makabra-nawet 80-100kbs ostatnio-a było lepiej oj było..ciekawe czy z umts900 w świetokrzyskim play sie popisze?? Raportuj

  33. Qper napisał(a):

    BOK Play jest kiepski i nie chodzi tu tylko o pracowników i ich szkolenia.
    Trzeba sprawdzać poziom obsługi. Play tego nie robił.

    Dopiero teraz wprowadzono ocenę konsultanta po romowie telefonicznej. Przychodzi sms i można wybrać ocenę. Raportuj

  34. Qper napisał(a):

    TP obecnie ma bardzo dobrą obsługę. Po rozmowie dostaje mail z kim rozmawiałem, dostaje smsa z numerem zgłoszenia, zgłoszenia sa szybko rozpatrywane. Po rozmowie dzwoni automat z prośbą o ocene konsultanta. To pomaga wyrobić odpowiedni poziom.

    W Erze byliśmy od samego początku sieci i również nie narzekałem na obsługę. Po romowach telefonicznych zawsze dzwonil automat z prośbą o ocenę konsultanta.

    Gdyby jeszcze tylko Play wporwadził jakąś ocenę odpowiedzi na zgłoszenia internetowe.
    Wyeliminowałoby to wszytkich słabych konsultantów. Udzielenie prawidłowej odpowiedzi na zadane pytanie trwa tyle samo co udzielenie odpowiedzi błędnej. Z tego co wiem, to Play zleca obsługę BOKu podwykonawcom i to też jest problem – trzeba robić audyty jakości, a jak widać jakość jest różna.

    Myślę, że i tak sporo już się zminiło w obsłudze ale jeszcze sporo do zrobienia.
    Życzę powodzenia ;) Raportuj

  35. Bartek napisał(a):

    Kiedy w końcu będzie dostępny BlackBerry? Raportuj

  36. Ania napisał(a):

    Ja tam jestem zadowolona z BOK :) Raportuj

  37. Marcin napisał(a):

    Wielokrotnie korzystałem z Biura Obsługi Klienta i muszę powiedzieć, że lepiej rozmawia mi się z konsultantami niż z konsultantkami. W moich oczach panowie są bardziej kompetentni i rzeczowi niż panie, lepiej znają się na rzeczy. Raportuj

  38. kirkor napisał(a):

    Tylko jak wspomniano na Komórkomanii, system tych ocen jest nieco dziwny, raczej nastawiony na to, aby oceny były zawyżone. zwłaszcza, że "1" – odruchowo postrzegany przez wielu jest oceną neutralną "trudno powiedzieć", gdy "2" – teoretycznie wyższa ocena to "źle"…Czyżby Play próbował na siłę poprawić średnią ocen?? Raportuj

  39. mikolajj napisał(a):

    w 2010 tez miało być lepiej a jest tak samo, albo gorzej. W 2011 wprowadziliście tylko SMS, w którym ocenia się konsultanta, wątpię, ze w ogóle będzie odnosiło to jakieś rewelacyjne efekty. Niestety skończył już się czas gdzie można wytłumaczyć się czasem od kiedy działacie, już nawet Play 24 generalnie przestał działać. Wprowadziliście P4U, ok pomagają, ale to nie wystarczy. Raportuj

  40. Optymista napisał(a):

    "……. Formularz został wysłany. Dziękujemy za wypełnienie formularza. W ciągu 3 dni nasz konsultant skontaktuje się z Państwem"
    Dla mnie 3 dni to 3 dni, a nie ponad tydzień… Ciągle cisza…., a może Pani Frał wybiła konsultantów "jednego po drugim" ;) "ale nie wolno tak myśleć toż to grzech śmiertelny"… ;D

    Raportuj

  41. danny napisał(a):

    W nowym roku jest co zrobić z BOK – to pewne… Raportuj

  42. wilk100 napisał(a):

    O co chodzi ze słabą obsługą przez BOA. Od początku Play miałem chyba moze z 10 zapytan do BOA. Kazde ładnie i jasno wytłumaczone. Nie wiem skad wam sie problemy takie biora. Raportuj

  43. marcinb napisał(a):

    a gdzie notka sms? :) Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty