Tako rzecze rzecznik Play

Kontroluj smartfona! Albo wybierz All Inclusive ;-)

Pamiętacie zapewne ostatnie afery związane z naliczaniem wysokich rachunków za transmisję danych przez smartfony? Problem związany z samowolnym transferem mobilnych systemów operacyjnych jest dość szeroki. Lektura forów internetowych dowodzi, że z podobnym problemem borykają się użytkownicy we wszystkich krajach. Oczywiście istnieją aplikacje, które pozwalają na bieżącą kontrolę ilości wykorzystanych danych, widżety umożliwiające wyłączenie transmisji danych i inne rozwiązania, jednak nie o to jednak chodzi ? producenci oprogramowania nie mogą wymagać od użytkowników specjalistycznej wiedzy, która pozwoli ujarzmić system operacyjny. Faktem jest, że osoba, która po raz pierwszy styka się ze smartfonem nie ma wystarczającej wiedzy, żeby zagłębiać się w konfigurację telefonu po to, by zabezpieczyć się przed takimi niespodziankami.

Na szczęscie Wy nie musicie się o to martwić. W Play ten problem nie występuje, ponieważ w ofertach All Inclusive wszyscy użytkownicy zabezpieczeni są tzw. ?lejkiem? ? po wykorzystaniu paczki danych dalsza transmisja jest darmowa przy obniżonej prędkości. Jeśli jednak ktoś z Waszej rodziny lub znajomych ma jeszcze starą taryfę w Play ? przekonajcie tą osobę, że warto przejść na All Inclusive ? tak na wszelki wypadek ;-)

Zapewne wielu czytelników z uwagą śledzi temat testów MOTOROLI DROIDa RAZR (już jutro poznamy kolejnego testera!).

Jak wiecie to cacko wg zapowiedzi będzie miało Andka czwórkę.

A swoją drogą ? słyszeliście o bardzo ciekawej funkcji najnowszej wersji systemu Android 4.0, która nazywa się ?Data usage?? Aplikacja wbudowana w system pozwala w pełni kontrolować ilość danych, jaką wysyła i odbiera telefon. Możemy na przykład sprawdzić, które aplikacje mają największe zapotrzebowanie na transfer, ile danych w bieżącym okresie rozliczeniowym zostało zużytych oraz prognozę na przyszłość. Bardzo ważną funkcja jest również automatyczne wyłączenie transmisji danych po przekroczeniu ustalonego wcześniej limitu. Możliwości są jednak większe ? możemy zblokować transfer dla poszczególnych aplikacji lub ustawić indywidualne limity dla każdej z nich.

Czy to rozwiązuje problem? Absolutnie nie. Przeciętny użytkownik nadal nie będzie zagłębiał się w tego rodzaju funkcjonalność telefonu. Jedynym rozwiązaniem, które zapewni Wam bezpieczeństwo jest dobór odpowiedniego planu taryfowego. Można oczywiście wyłączyć transmisję danych w ogóle. Tylko pytanie ? czy smartfon nadal będzie ?smart?? ;-)

Poniżej kilka zrzutów ekranu z funkcji Data Usage systemu Android ICS.

Komentarze

  1. Piotrek napisał(a):

    Przydatna funkcja w adnku :)
    Ciekawe czy SG2 będzie można uaktualnić do czwórki … Raportuj

    • Robert Olejnik napisał(a):

      Nie wiem o jaki smartfon pytasz SG2 ??? Nie kojarzę niestety,
      Jeśli natomiast pytasz o aktualizację do Android 4.0 Ice Cream Sandwich dla Samsunga Galaxy S II.
      To brytyjski oddział firmy Samsung, poprzez swoje konto Twitter oficjalnie potwierdził, iż będzie aktualizacja do ICS dla SGSII. Samsung na chwilę obecną nie jest w stanie podać konkretnych dat, kiedy nowy firmware ujrzy światło dzienne. Raportuj

      • Prowokator napisał(a):

        Samsung rzadko jest w stanie podać coś konkretnego na temat systemów :)
        Na temat Bada 2.0 jego konkrety rozmijają się już o parę miesięcy. Raportuj

        • Robert Olejnik napisał(a):

          Brak konkretów to przypadłość nie tylko samsunga, czasem ciężko zrozumieć pewne zachowania.
          O ile w przypadku przygotowywania oprogramowania podanie konkretnego terminu może być czasem dość trudne. Choć każdy projekt tego typu ma jakieś ramy czasowe i taka płynność ma swoje granice. To opieszałość jaką wykazują się producenci w banalnych czasem kwestiach jest zaskakująca. Przykładu nie szukajmy zbyt daleko, na polskiej stronie motoroli próżno szukać specyfikacji technicznej nowego DROIDa RAZR. Jasne że można ją znaleźć na dziesiątkach innych stron w tym na stronach niemieckich czy brytyjskich motoroli. Można oczywiście powiedzieć, że się czepiam ale dla mnie to wyraz braku profesjonalizmu w podejściu do tworzenia wizerunku firmy. Jeśli prosta czynność zajmuje polskiej organizacji tyle czasu, to może na inne uaktualnienia przyjdzie nam czekać jeszcze dłużej ? Przesadzam ?
          Mam tylko nadzieję, że ten przykład nie przekreśli moich szans na testowanie nowego droida, bo czytałem już o nim skrajnie różne opinie i chętnie bym sprawdził osobiście cóż wart ów Razr przed ewentualnym kupnem ;-) Raportuj

    • bartolinio napisał(a):

      myślę że już jest ICS na SGII, nie wiem czy wersja stabilna ale raczej coś się dzieje, ewentualnie jest to kwestia kilku tyg… odpowiedź = xda Raportuj

  2. JarekMk napisał(a):

    All Inclusive całkiem fajna, ale – bo zawsze jest jakieś ale, mam umowę z przed roku – tylko sim LP69:
    – 35 zł brutto – 350 minut
    – 15 zł – 200 minut
    – 9 zł 500 SMS

    I brakuje sensownego pakietu MB – 250MB za 20 zł – bo 'uwiązanie' się do Waszego zasięgu to słaby pomysł, brakuje tutaj jakiegoś pomostu,

    Jakiś pomysł? ;)

    Dobrze jak by tego 'tytana' dostał – nie ujmując nikomu (sam nim jetem) jakiś 'fizol', mało kiedy jest czas na dbanie o telefon – na prawdę można go testować w ostrych warunkach, a nie pieścić się z nim w biurze…

    Ale to tylko moja opinia :)) Raportuj

    • Play Boy-Marcin napisał(a):

      sam mam starego long playa i powinni dać 100 mb (już nawet w strefie Play) ale z "lejkiem"…
      Migorwać od all inclusive się nie opłaca bo w przypadku long play69 jak płacisz 35zł to możesz migorwać od All inclusive 79zł… bez sensu. Mam ten sam problem i czekam aż skończy mi się umowa i bede mogl podpisac aneks… Raportuj

  3. jakaczmarek napisał(a):

    smartfony bez dostępu do neta doskonale sprawdzają się jako np. przyciski do papieru. Raportuj

  4. JAMAL napisał(a):

    Żaden news!internet z lejkiem to teraz już standard i ma go każdy opeqator!:-) Raportuj

  5. Michał napisał(a):

    Marcin, Razr nie ma czwórki na pokładzie!!! Raportuj

  6. jahu napisał(a):

    Marcin widzę, że Motorola ładnie wam kasy rzuciła za reklamę. Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Nie przeliczaj wszystkiego na pieniądze :-) Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Nie rzuciła ani grosza, ale bardzo mi się podoba ten pomysł z testami 9 smartfonów, dlatego będę go mocno promować ;-) Nie mów, że nie chcesz potestować! Raportuj

      • jahu napisał(a):

        Marcinie pomysł z testowaniem mi się bardzo podoba sam bardzo chętnie bym po testował gdzie tylko można to się o to staram. Pisząc, że Motka rzuciła wam kasę nic złego nie miałem na myśli po prostu musieli wam dać telefony zainspirować was do tego, że warto ten telefon promować. Jest to bardzo ciekawy telefonik sam porównałbym go z SGSII ciekaw jestem który by wygrał ? Raportuj

      • grzegi napisał(a):

        A kto by nie chciał ;) Raportuj

        • Prezes napisał(a):

          Właśnie… Raportuj

        • klient. napisał(a):

          Na przykład ja bym nie chciał.
          Ani tej Motoroli, ani żadnego innego androida. Raportuj

          • grzegi napisał(a):

            ja nie miałem żadnego prywatnego androida nigdy, ani żadnego smartfona. Jadę na Nokii 2323c-2 i nie odczuwam przymusu zmiany, aczkolwiek chętnie bym zrobił test. Raportuj

          • Qper napisał(a):

            Nie wierze ci ;) Każdy chciałby się pobawić nowymi telefonami :D Raportuj

            • klient. napisał(a):

              No cóż – nikogo nie zmuszam, żeby mi wierzył.
              Prywatnie nie lubię androida (mam wręcz alergię na niego) i nie chcę używać żadnego androida. Poza tym mówiąc szczerze bałbym się wypożyczyć sprzęt za ok. 2500.
              W najbliższej przyszłości czeka mnie wymiana telefonu. Myślę o nowym Wavie, gdyby Play prowadził akcję wyporzeczenia najnowszego Wave, albo zęby było oryginalnie czegoś na WM, albo Blackbery to być moze bym się zapisał z czystej ciekawości.
              Natomiast nie chcę testować żadnego androida
              i nie chce testować co przekracza cenę jaką ja jestem wydać na telefon – za 2500 to można kupić niezły komputer, po prostu nie wydałbym tyle na telefon. Raportuj

        • kill649 napisał(a):

          Ja nie chce :-) nawet jak wygram za ankietę. Nie lubię jak ktoś daje lizaka i potem zabiera :-P a inna sprawa,że wole testować BB 9900 na zawsze. A więc z mojej strony nagrodę w postaci testu oddaje z przyjemnością komuś innemu. Ale koszulkę firmową czemu nie :-) Raportuj

  7. klient. napisał(a):

    Tak sobie czytam ten post i… myślę o czym on właściwie jest.
    Doszedłem do konkluzji, ze chyba wasze nowe abonamenty sprzedają się gorzej niż oczekiwaliście. Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Wręcz przeciwnie. Przypomnij sobie konferencję z wynikami :-) Raportuj

      • klient. napisał(a):

        Podaliście na jakieś konferencji dokładne wyniki – ilość klientów w korzystających z poszczególnych ofert?
        Nie przypominam sobie. Raportuj

        • Poll napisał(a):

          No nic a nic nie myślisz. Skoro podali ogólnie ile abo sprzedają to są to włąśnie wyniki nowych taryf bo przecież starych sprzedawać nie sprzedają już. Prawda? Od bardzo dawna juz nie kupisz LP więc wszystko co sprzedaja to "nowości". Myśl zanim napiszesz. Chyba że chcesz pisać cokolwiek. Raportuj

          • Dżin z butelki napisał(a):

            Podali wyniki w stylu "Mamy 6,5 mln klientów". Równie dobrze mogli napisać "Mamy około 6,5 ml lub około 5 mln lub około 8 mln" i wychodzi na to samo. Czekam na raporty finansowe, przynajmniej raz w roku.
            Wiem, że raporty nie są obowiązkowe, ale mówią więcej niż papka PR. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Jemu nie chodziło o raporty finansowe bo ich mieć nie będzie. On się pytał gdzie podali ilu klientów do Play przeszło lub weszło w ciągu dajmy na to ostatniego roku. To zostało dość jasno określone a więc wiemy równie jasno ile sprzedali NOWYCH abonamentów bo STARYCH już nie sprzedają. Prawda? Raportuj

            • klient. napisał(a):

              I zarazem nie wiemy ilu starych klientów nie kupuje nowych taryf bo chce nadal korzystać ze starych taryf itp. Albo ilu klientów na koniec umowy przenosi numer do Fresha. itp, itp, itp. Raportuj

            • Poll napisał(a):

              Bo to nie ma znaczenia. Wiemy ile się sprzedało NOWEGO. Sprzedało się go dużo więc są zadowoleni. Raportuj

    • Play Boy-Marcin napisał(a):

      Ponieważ All Inclusive prawie niczym się nie różni od starego long playa… z tym że masz "lejka"… Raportuj

  8. Tomasz Żelazny napisał(a):

    Problem "niekontrolowanego" internetu istnieje nie tylko u użytkowników ze starymi taryfami. Początkujący użytkownicy smartfonów nie zdają sobie sprawy z konieczności dostępu do internetu. Kaganek oświaty teoretycznie powinni nieść konsultanci/sprzedawcy, uświadamiając klientowi co się wiąże z wyborem "telefonu z dotykowym ekranem" – tak wiele ludzi postrzega smartfony. Osobiście uważam, że w taryfach Stan Darmowy nie powinno być w ofercie żadnego smartfona.

    Nie moge się doczekać nowego cacka moto. W segmencie wszystkoodpornych smartfonów długo motorolli nikt nie dogoni (chyba że o czymś nie wiem:)) Raportuj

    • klient. napisał(a):

      A to niby dlaczego (brak smartfonów w ofercie bez internetu)?
      Zdziwiłbyś się jak wiele osób na smartfonach w ogóle nie korzysta z internetu. Raportuj

      • grzegi napisał(a):

        To prawda. To raczej operatorzy nakłaniają do zakupu pakietów internetowych lub taryf internetowych i częstszego korzystania z internetu. (żeby ustrzec przed wysokimi rachunkami ;-)

        Wiele razy spotkałem się z faktem jak ludzie po prostu wyłączali całkowicie w smartfonie dostęp do internetu dla wszystkich aplikacji, a korzystali z niego jedynie do rozmów, smsów i robienia zdjęć. Raportuj

      • Poll napisał(a):

        Tyle że niektóre smarty bez internetu głupieją vide mój HD2. Raportuj

    • Play Boy-Marcin napisał(a):

      jestem podobnego zdania… tam chociażby nie ma "lejka" więc po co sprzedawać abonament gdzie tel łączy się z netem. Albo sprzedawać long playa i smartfony z tym,że klient ma do wyboru pakiet internetowy np. 100 mb za 5zł ale z "lejkiem" Raportuj

    • Marcin napisał(a):

      No i z radością to czynimy (mówię o edukowaniu klientów)- w moim salonie mamy 100% udziału taryf all inclusive w sprzedazy taryf ze smartfonami. Ale nieraz musimy wręcz stawać na głowie,żeby przekonać klienta,że telefon z androidem bez pakietu to zly pomysł… Raportuj

      • Prowokator napisał(a):

        Ciekawe… ja jak kupowałem LP69 z S8500 rok temu, poszedłem do salonu wiedząc, że do mojego abonamentu dodawany jest miesiąc 100 MB na próbę i jakiś inteligentny pracownik mi go wyłączył, włączając po drodze durną muzyczkę przy połączeniu – chociaż tego sobie nie życzyłem WYRAŹNIE !

        Chcąc zerwać umowę jeszcze w salonie napotkałem na tęgi mur, taką samą sytuację miałem niedawno w rodzinie. Dosyć dosadnie zaznaczono konsultantowi NIE CHCĘ INTERNETU W ABONAMENCIE, po czym kolejny inteligent wypisał umowę z pakietem…

        Z tym doborem pracowników to jest jakaś kpina – nie generalizując. Raportuj

        • klient. napisał(a):

          @Prowokator
          Nie byłbym taki pewien czy to głupota konsultantów, czy po prostu walka o prowizję.
          Jak wchodzisz do salonu i mówisz:
          "Chcę przenieść numer na Fresha"
          to przecież od razu słyszysz
          "A może abonamencik, taki niski, bez tel."
          Jak odpowiesz:
          "Mówiłem, chce Fresha!"
          To usłyszysz:
          "A może jednak…"
          W zależności od ilości ludzi i Twojej kultury taki dialog może trwać kilka sekund (jeśli jesteś dosadny) lub nawet kilka minut (jeśli jesteś uprzejmy) Raportuj

          • vbc napisał(a):

            potwierdzam, przenosilem 6 numerow w roznych odstepach czasu i za kazdym razem bylo tak samo (bardziej lub mniej namolnie), oczywiscie na abonament za zlotowke Raportuj

  9. Paweł Janusik napisał(a):

    Marcin, dziś Orange skutecznie kontrolowało mojego smartfona :) Jak zapiłą się sygnał to prawie przez całą drogę z Wa-wy do Łodzi trzymał jak tylko mógł. Głos ok, sms ok ale transmisja danych już nie ok. Raportuj

  10. mikolajj napisał(a):

    Myślę, ze jedno łączy się z drugim- odpowiedni plan taryfowy z odpowiednią kontrolą nad danymi, sam mam starszą wersje and, telefon potrafi trzymać mi dwa dni lub pare godzin, potem wchodzę na P24 i widzę ze full danych było wymieniane nie z mojej inicjatywy. Wiec myślę, że to naprawdę fajne rozwiązanie ;-) Raportuj

  11. krzysiek_kili napisał(a):

    RAZR ma Gingerbreada 2.3.5 ;] z autorską nakładką, która w przyszłości (w słabszym modelu) będzie nazwana Moto Switch UI (NIE MotoBlur). Choć fakt – będzie miało ICS ;)

    Oj Marcin, widzę, że trzeba Wam specjalisty do Androida xD Raportuj

  12. mariuszcz napisał(a):

    a ja mam pytanie z innej beczki mam starter z play jak go zarejestrowac ? Dostalem go z play i przysłali mi identyczny nr. jak mój tylko 3 pierwsze cyfry inne bo przeniosłem z orange . i Ostatnie pytanie o której jutro poinformujecie że to ja dostałem Motorolkę ??:) Raportuj

    • Barbara_Be napisał(a):

      Rejestrujesz w salonie play. Raportuj

    • Play Boy-Marcin napisał(a):

      Starter zarejestrujesz w Punkcie Sprzedaży Play w całej Polsce. Nieważne czy to wyspa, czy to salon.
      Weź tylko PUK (jest on tam gdzie wyłamałeś kartę) i dowód osobisty :))))) Raportuj

    • jakaczmarek napisał(a):

      a jeśli nie masz numeru PUK, to poproś konsultanta, żeby połączył Cię z BOK i wtedy na podstawie kilku odpowiedzi na proste pytania, a na które jako użytkownik powinieneś odpowiedzi znać, podadzą Ci ten numer :) Raportuj

  13. bubble napisał(a):

    A kiedy HTC Amaze 4G będzie w PLAY? Raportuj

  14. Barbara_Be napisał(a):

    All Inclusive swietnie sie sprzedaje. A dlaczego? Bo klentow sie uswiadamia do czego sa te cale smartfony. Nie wiem czy to jakis zbieg okolicznosci, czy zaslyszane z tego samego zrodla, ale tez zawsze porownuje smartfona bez netu to ferrari bez paliwa ;-) (vide: ostatni Expert). Raportuj

    • Robert Olejnik napisał(a):

      Te całe smartfony to coraz bardziej uniwersalne urządzenia, wykorzystywane przez wiele osób jako nawigacje, odtwarzacze audio-video, kieszonkowych trenerów, urządzenia do odpalania gier, i wiele innych w zależności od zainstalowanych aplikacji. Co do korzystania z internetu to bardzo często wystarczy dobre wi-fi. Wszystko zależy od tego gdzie się poruszasz ? Mam więc wrażenie, że z tym ferrari bez paliwa to lekka przesada. Chociaż pewnie zaraz pojawi się szereg pomysłów na wykorzystanie takowego superauta pozbawionego paliwa ;-) Raportuj

      • klient. napisał(a):

        A przez wiele osób wykorzystywana wyłącznie do dzwonienia i smsowania.
        Doszliśmy do takiego momentu, ze jeśli ktoś chce telefon z 3 calowym ekranem i obsługa 3g to właśnie może wybrać wyłącznie smartfon nawet jeśli takiego urządzenie w zasadzie nie jest mu potrzebne. Raportuj

      • Prowokator napisał(a):

        Część bym zezłomował – szczególnie nowsze.
        Charakter tego auta gdzieś już umarł, co drugi alfons nim jeździ. Zresztą obecnie to kawałek "plastiku" z xxxxx KM pod maską. Raportuj

    • grzegi napisał(a):

      Wiesz – w dobie wszechobecnych WiFi, czasem kupowanie pakietu jest wyrzucaniem kasy w błoto, bo można się podpiąć do neta za darmo (trzeba przy tym też uważać, wiadomo).
      Aczkolwiek nie jest tak, że pakiet w abo jest niezbędny. Jak mamy w swojej okolicy dobre WiFi, to jest to samo, co pakiet.
      Tyle, że operatorzy w znaczącej większości nie informują o możliwości podpięcia się pod ogólnodostępne WiFi, przez co klienci myślą, że pakiety albo abo z lejkiem to jedyna opcja.
      Raportuj

      • Mr. X napisał(a):

        Już nie przesadzaj z tym ogólnodostępnym Wi-Fi. Jeśli ktoś siedzi w firmie, na uczelni pół dnia gdzie jest takie udogodnienie, a drugą część w domu z własnym Wi-Fi to może i prawda, ale poruszając się przez większą część dnia samochodem bez pakietu ani rusz. I dopiero wtedy jest prawdziwa mobilność.Raportuj

        • grzegi napisał(a):

          Ty znowu przesadziłeś w drugą stronę. WiFi nie jest aż tak mało popularne, w miastach są darmowe AP. Nie twierdzę, że korzystanie z internetu ma się odbywać tylko na WiFi ale nie należy o tym zapominać.
          Korzystanie ze smartfona podczas jazdy samochodem to wykroczenie, chyba, że jesteś pasażerem, tak w ogóle. Raportuj

          • klient. napisał(a):

            Nie wiem gdzie masz tak popularne to Wi-fi, moze w Twoim mieści.
            W moim są chyba trzy hotspoty i to tak rozmieszczone, ze chyba nigdy nie będę miał okazji ich wykorzystać.

            Wykroczeniem jest trzymanie telefonu w dłoni (a już szczególnie rozmowa przez telefon).
            Jeśli telefon masz zamocowany na chwytaku przy szybie to możesz go obsługiwać tak samo jak nawigację. Raportuj

      • Dżin z butelki napisał(a):

        U mnie WiFI jest wszechdostępne tylko w moim domu. Darmowe hotspoty są rzadkością. Raportuj

      • matiplay napisał(a):

        u mnie na miescie malo hotspotow jest ;( Raportuj

    • Krzysztof Dulian napisał(a):

      ferrari bez paliwa… Dokładnie tak.. Niektórzy wyłączają dostęp do internetu różnymi sposobami… To tak jak by poprzebijać koła w tym ferrari.. Chyba że ktoś kupuje smartfona dla samego wyglądu, to było by chyba jedyne sensowne wytłumaczenie.. Kupować coś a potem to kastrować… Bez sensu… Dlatego właśnie wielkim sukcesem była akcja ''testuj smartfona''. Pokazała wszystkim że smartfon z netem to jest sensowne połączenie, a dotego bezpieczne w pewnych warunkach..(czyt. all….)
      wszystko w swoim smartfonie mam ustawione ''online'', bez strachu, bez zastanawiania, i przynajmniej raz dziennie korzystam z google bo ktoś czegoś szuka, bądź czegoś nie wie, i jest wielce zdziwiony że to takie proste.. Wystarczy połączyć dwie rzeczy… Smart=All..
      Dkf Raportuj

    • bartolinio napisał(a):

      przesadziłeś z tym porównaniem, ja bym raczej to porównał do Ferrari bez toru wyścigowego (jeżdżące w mieście) Raportuj

      • Barbara_Be napisał(a):

        należy odróżnić TELEFON od SMARTFONA – wtedy porównanie jest ok. Smartfonu nie kupuje się do korzystania z wifi, tylko ogólnie korzystania z internetu.Raportuj

        • klient. napisał(a):

          Dzisiaj smartfononów nie kupuje się ani do wi-fi ani do wszystkiego.
          W zasadzie nie ma już czegoś takiego jak "telefon multimedialny". Jak ktoś chce mieć trzy calowy ekran i 3g to nawet jakby chciał nie kupi telefonu bez systemu. Raportuj

  15. Play Boy-Marcin napisał(a):

    Marcin, proponujesz klientom aby przeszli do all inclusive z Long Play… nie jest to jednak aż tak opłacalne…
    Ja obecnie płacę 49 za long play 69. Mogę migrować min. na abonament za 79zł. Nie chce zwiększać abonamentu o 80zł by mieć 200 mb w telefonie… Mogę sobie wykupić 2 pakiet po 100mb za 5zł jeden i mam podobną ofertę… Raportuj

    • jakaczmarek napisał(a):

      dlatego warto się zapoznać z ofertami, czy aby na pewno dla kogoś TAKA będzie opłacalna. nie zawsze zmiana będzie na lepsze, czasem wystarczy rozeznać się w ofercie dodatkowych pakietów. Raportuj

  16. vtec napisał(a):

    Witam

    Ja jestem jednym z tych co (akuratnie w moim przypadku) nabiło mi ponad 1200 PLN w 40 min, gdzie telefon leżał sobie na biurku a mnie akuratnie nie było w pokoju przez ten czas, dopiero odebrałem sms' a z kwotą do zapłaty. Miałem zainstalowana płatną aplikację w WM 6.5 firmy SPB ale niestety nie blokuje ona transferu po przekroczeniu limitu. Nie znam do dziś takiej aplikacji na WM 6.5. Nie jestem i nie byłem w tym czasie początkującym użytkownikiem smartfona. Ale dziś już jest to nie ważne, ponieważ Jak już Pan rzecznik PLAY oznajmił, że anulują wszystkim osobom, które zmienią na ALL INCL. faktury za internet. Ja zmieniłem od razu w kilka dni od wprowadzenia taryfy, kiedy jeszcze nie było mowy o anulacji.

    W związku z powyższym złożyłem reklamację związaną z deklaracją PLAY do anulacji rachunków za internet i reklamację rozpatrzono pozytywnie. Na dziś mam nadpłaty ponad tysiąc PLN więc za rachunki za 2 telefony nie będę płacił przez najbliższe 8 m-cy. Więc wypada mi tylko podziękować za ten fakt PLAY'owi – czym na pewno zyskał sobie klienta na kolejne lata.
    Oczywiście będąc użytkownikiem innych for GSM napiszę o tym fakcie co pewnie po fali negatywnego PR pozytywnie wpłynie na wizerunek operatora.

    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam Raportuj

  17. pemose napisał(a):

    Marcinie – kiedy będzie dostępna NOKIA 603 ??????? Dzięki za info :) Raportuj

  18. pemose napisał(a):

    Macie problem ja stonka przed wykopkami ! W markecie jest aplikacja APNdroi po zainstalowaniu umieszczamy widget tejże aplikacji na pulpicie i wł i wył i nic nam nie pobiera bez naszej wiedzy !!!! Raportuj

  19. erbeer napisał(a):

    pytanko, będę jeszcze jakieś extra promocje gwiazdkowe, czy na razie tylko ta 500 i galaxy +?? Raportuj

  20. Poll napisał(a):

    http://www.speedtest.net/result/1620230845.png niezły wynik zważywszy na umowę "do 2Mb/s" Raportuj

    • Fred napisał(a):

      Po jakiego grzyba wrzucasz w każdym temacie wyniki speedtestu? Czyżby pracownik play był miłośnikiem wspinaczek? Właził bezpośrednio na anteny w nocy gdy wszyscy śpią i robił Speertesty? Mi bardzo często nawet nie chce się wykonać speedtest ponieważ w pewnych rejonach jest tylko 2g… Raportuj

      • Poll napisał(a):

        A po jakiego grzyba ludzie wrzucają w każdym wątku speedtesty ze złymi wynikami? I gdzie jest napisane w regulaminie, że na blogu można wstawiać tylko złe wyniki. Zresztą przy okazji którejś tam konferencji padłą prośba ze strony Play by czasami zapodawać wyniki. Pewnie dlatego, że nie objawiają się o nie. Raportuj

  21. pawlanoo napisał(a):

    czy w związku z tym wszystkim ktoś może mi wytłumaczyć – Marcin pisze, że w All Inclusive wszyscy są zabezpieczeni lejkiem. W takim razie dlaczego mam przed oczami regulamin pakietów internetowych w Play Fresh a tam punkt 9, który brzmi następująco: "Po wykorzystaniu pakietu opłata za transmisję danych jest naliczana zgodnie z Cennikiem Oferty Play Fresh" (czyli z tego co mówi oferta 12gr / 100kb) ? Raportuj

    • grzegi napisał(a):

      Oferta All Inclusive na abonament z lejkiem, a oferta na kartę z lejkiem to dwie inne sprawy.
      We wszystkich ofertach AI na abonament istnieje lejek – po wykorzystaniu MB w pakiecie, możemy nadal korzystać z internetu, tyle, że z obniżoną prędkością.

      W ofertach na kartę jedynie dwie taryfy umożliwiają w miarę bezstresowy dostęp do internetu:

      W Play Fresh AI Internet w zależności od doładowania dostajesz MB: do doładowania od 30zł (od 50zł) – pierwsze 300 MB (500MB) możesz wykorzystać z szybką prędkością transmisji danych. Jeżeli wykorzystasz MB z szybką prędkością transmisji danych przed upływem ważności bonusu, do końca jego ważności możesz dalej bezpłatnie łączyć się z Internetem przy ograniczonej prędkości.

      W ofercie Lubię to w zależności od doładowania otrzymujesz MB i po i ich wykorzystaniu możesz korzystać z internetu ze zmniejszoną prędkością do końca okresu połączeń wychodzących.

      W każdej innej taryfie Fresha wykupujesz sobie pakiet MB i po jego wykorzystaniu płacisz normalną stawkę 12gr/100kb, chyba, że przedłużysz ważność pakietu innym pakietem.
      Raportuj

    • Poll napisał(a):

      O Boże! Raportuj

    • Kasia napisał(a):

      Bo w All Inclusive masz net w abonamencie, tak jak minuty czy smsy. Nie dokupujesz pakietu osobnego. Po prostu to masz, nie możesz tego wyłączyć. A PF dokupujesz PAKIET, czyli usługę dodatkową. Lejek dostaniesz, jak zobowiążesz się płacić co miesiąc parę złotych, a nie kiedy Ci potrzeba, to doładujesz konto :)
      Tak byście chcieli wszystko za darmochę… Nie płacić, ale korzystać ile wlezie… Raportuj

    • bartolinio napisał(a):

      a co All Inclusive do Play Fresh???? to 2 zupełnie inne oferty Raportuj

    • wollro napisał(a):

      Play Fresh to jest to samo co abonament All Inclusive? Moim skromnym zdaniem, to dwa różne produkty. Zrezygnuj z Fresha, przejdź na abonament i rozkoszuj się All Inclusive! Raportuj

    • Barbara_Be napisał(a):

      Przeciez all inclusive to jest Abonament lub mix, a nie fresh… Raportuj

      • pawlanoo napisał(a):

        Zanim niektórzy się wypowiedzą mogliby chociaż zapoznać się z produktem Fresh : http://www.play.pl/pl/oferta/play-karta/opcje/ind… . Jak wół są dwie opcje o nazwie All Inclusive. Ale fajnie, że są takie osoby jak grzegi, który potrafi udzielić obiektywnej odpowiedzi. Odpowiedzi na poziomie …

        A tak swoją drogą, czemu traktujecie użytkowników Fresha jak gorszych?

        Do Kasia : na przyszłość powstrzymaj się od takich prymitywnych komentarzy: "Tak byście chcieli wszystko za darmochę… Nie płacić, ale korzystać ile wlezie…" – tylko zadałem pytanie, w dodatku uściślające … Nie masz pojęcia ile złotych miesięcznie zostawiam sieci w doładowaniach ! Raportuj

        • Barbara_Be napisał(a):

          mowa była o INTERNECIE w All Inclusive a nie o taryfach we Freshu. A gdzie w All Inclusive SMS/ Darmowe rozmowy w Play masz INTERNET Z LEJKIEM?:) jest inna taryfa z BONUSEM przy doładowaniu (Play Fresh All Inclusive Internet) – a nie z pakietem.
          Więc nie rób z łaski swojej ze mnie debila skoro nie odróżniasz podstawowych kwestii :)Raportuj

          • Dżin z butelki napisał(a):

            Fresh Blackberry fuckjonuje podobnie i jest bardziej All Inclusive od pozostałych taryf na kartę. Jest to w sumie pakiet 10zł na miesiąc. Wadą niestety jest to, że trzeba mieć urządzenie BlackBerry Raportuj

  22. Rafal Nastarowicz napisał(a):

    Czy ta funkcja rozróżniadane pobierane przez GSM i WIFI? Bo jak nie to nie widzę sensu takiej opcji w andku 4.0… Raportuj

  23. Dżin z butelki napisał(a):

    Czy Play planuje zapobiegać nadużyciom, które mogą wyniknąć ze sposobu aktywacji taryfy "Lubię to!" i migracji między profilami?
    1. Przedłużanie ważności konta po migracji bez zasileń: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?p=515
    2. Bonus transferu po wielokrotnej migracji w krótkim czasie: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?p=517Raportuj

  24. Konnr napisał(a):

    Warto….. nie koniecznie… mam "poprzednią" taryfę i 2GB transferu. Słownie DWA GIGABAJTY.
    Wcale nie czuje by mi się tak opłacało zmienić z tego powodu taryfę.
    Owszem jest czynnik bezpieczeństwa o którym mówił Marcin, ale to bezpieczeństwo mogę sobie zapewnić innymi środkami.
    Raportuj

  25. Rasty napisał(a):

    Wybiorę smartfona i All Inclusive jak w końcu ceny telefonów w Play'u spadną. To aż nieprzyzwoite jest aby w średniej taryfie nie było żadnego fajnego telefonu w dobrej cenie. Niemal każda fajna słuchawka w środkowych taryfach jest droższa niż u konkurencji. Panie Marcinie, poproszę jakiś fajny smartphone w dobrej cenie w środkowych taryfach na Mikołaja. Raportuj

  26. seba napisał(a):

    Motorola to najwieksza lipa. soft niedopracowany, tnie się wiesza przycina. Te telefony może wyglądają ładnie ale nic więcej. Raportuj

    • Poll napisał(a):

      No ja co prawda nie używałem nigdy ale zawsze mi odradzano motorolki jako lipny sprzęt. Upss a bym skłamał. Raz miałem wątpliwą przyjemność używać tego sprzętu gdy od Orange dostałem telefon zastępczy na czas naprawy mojego. No kanał niezły. Filozofia ówczesnej Motoroli była dla mnie taka sama jak u kobiety parkującej pojazd na ciasnym parkingu czyli … dlaczego tak to robisz??? Raportuj

      • Barbara_Be napisał(a):

        miał ktoś z Was w ręce chociażby Motorolę Milestone? Porządny sprzęt, więc nie bazujcie na opiniach o telefonach sprzed.. paru lat. Raportuj

        • Poll napisał(a):

          No dobrze, dobrze. Ja po prostu mam porównaie tylko ze starymi telefonami i nic na to nie poradzę. Nie kupię bo nie chcę być królikiem doświadczalnym. Raportuj

    • Hatters Gonna Hate napisał(a):

      To nie do końca tak, że Motorola to lipa. Robią świetne telefony z wyglądu, nie wstyd wyciągnąć go i używać i machać przed nosem kontrahentom. Niestety zawsze coś popsują.
      Mam L6 SLVR, wygląda jak nowy, gdyż znalazłem do niego kondoma. Do dzisiaj mnie zachwyca wyglądem, ale ma drobne irytujące błędy oprogramowania.
      Mam V8 RAZR2 w metalowej obudowie. Zdecydowanie dopracowana konstrukcja. Niestety obudowa palcuje się a w okolicach klapki odpada lakier. Oba modele mają problem z baterią.
      Myślałem, by wysłużonego V8 wymienić na podobny i w przystępnej cenie model Gleam, niestety Gleam to porażka pod każdym względem (budowa i program). Nie znalazłem pochlebnej recenzji, co najwyżej ogólnikowe pomijające błędy.

      Szczerze bałbym się wydać pieniądze na Droida, zwłaszcza, że Droidy zawsze były drogie. Raportuj

  27. Pawel napisał(a):

    A zaoferujecie kiedyś coś takiego jak brytyjska three która za 25 funtów na miesiąc (~125 zł) oferuje nielimitowany internet z tetheringiem i bez zmniejszania prędkości (w testach niektórzy doszli do 80 gb w miesiącu, więc to generalnie internet mobilny sprzedawany razem z abo), 2000 minut, 5000 sms? ;) Raportuj

  28. Kasia napisał(a):

    Nie rozumiem, jak ktoś kupując smartfona może nie wiedzieć o co chodzi! Kupiłam pierwszego smartfona i doskonale wiedziałam, czym to grozi. Dlatego, że kupowałam go z konkretną potrzebą i planem wykorzystania, a nie po to, żeby mieć fajny, modny telefon, którym będę mogła chwalić się przed znajomymi… A którego funkcji nawet w połowie znać nie będę. Wymigiwanie się, że kupiłam smartfon i nie wiedziałam, że mogę mieć tak duże rachunki to zasłona, żeby nie powiedzieć "kupiłam smartfon, ale jednak jest on mądrzejszy ode mnie"! To tak, jakbym kupiła pizze i złożyła reklamację, że zjadłam 8 z ośmiu kawałków i nic mi nie zostało! Raportuj

    • Tomasz Filip napisał(a):

      Kasia kocham Cię – czyli chodzi mi o to, że bardzo mądra wypowiedź :) Raportuj

    • Poll napisał(a):

      O proszę. I można ładnie napisać? Można! Raportuj

    • grzegi napisał(a):

      Uwierz mi, że są takie osoby, które nie wiedzą do czego oprócz rozmów smsów i ewentualnie zdjęć możńa wykorzystać smartfona. A kupują go dlatego, że ktoś z rodziny ma i powiedział, że fajny, to ta druga osoba nie chciała być gorsza. Albo po prostu skończyła się umowa, ktoś wziął taki model, bo akurat był w ofercie, nie zastanawiając się nad tym, czy będzie potrzebował internetu czy nie.
      Nie mierz wszystkich swoją miarą – w Polsce większość osób jest niedoinformowana telekomunikacyjnie, a ich jedyny kontakt z nowinkami telco następuje w momencie podpisywania lub przedłużania umowy.
      Nie twierdzę, że wszyscy wiedzą, że smartfony generują olbrzymią transmisję danych i rżną głupa. Ale duża część osób na pewno nie zdaje sobie z tego sprawy, bo się tym zwyczajnie nie interesują.
      Raportuj

    • grzegi napisał(a):

      Nie mierz wszystkich swoją miarą. To, że dla Ciebie coś jest oczywiste, nie znaczy, że dla drugiego też jest to równie proste. Zapomniał wół, jak cielęciem był?
      Osobiście czasem też lekko poddenerwuję się pytaniami niektóych osób, ale w ostatecznym rozrachunku staram się im zawsze jakoś pomóc i chociaż trochę bardziej uświadomić. Raportuj

      • Kasia napisał(a):

        Oczywiście, że zdaję sobie sprawę, że nie każdy wszystko wie. Też nie wszystko wiedziałam od razu, ale nie oznaczało to, że coś kupowałam w ciemno. Jak nie wiedziałam to pytałam lub sama szukałam odpowiedzi. A jeżeli ktoś bierze coś w ciemno, nie interesując się kompletnie niczym to niech potem ma pretensje tylko do siebie.
        Nie mierzę wszystkich swoją miarą, ale pracując kiedyś w CC (konkurencji – Orange konkretnie), Klienci brali iPhone, bo jest fajny, modny, a na prawdę nie wiedzieli jak on nawet wygląda (!), ze zwykłym abo. Ponieważ to był biznes, nie indywidualny mogłam im zaproponować taryfę z pakietem MB. Proponowałam więc, tłumacząc, że telefon lubi sam ściągać aktualizację oprogramowania i szkoda mi po prostu ich pieniędzy. Nie przemawiało do nich to, bo oni wolą bez, najwyżej zapłacą te parę groszy. Wyliczenie miesięcznych możliwych kosztów też do nich nie docierało, więc brali bez neta, płacili potem jak za woły i płakali mi do słuchawki, że mogli mnie posłuchać.
        Jeżeli Konsultant w salonie proponował inne rozwiązanie, które było dla mnie lepsze, zawsze to rozważałam (nie znaczy, że się na to rzucałam). Jak miałam pytania to nie odeszłam od niego dopóki na wszystko mi nie odpowiedział. Tak, może jestem upierdliwą Klientką, ale przez to nigdy nie dałam się naciąć na własną głupotę czy nieuczciwość Konsultantów :)
        A jeżeli ktoś coś kupuje pod wpływem emocji, bo ktoś ma fajną zabawkę i nie mogę być gorszy, to trudno… Uważam, że takie zachowanie jest po prostu niedojrzałe, żeby nie powiedzieć głupie. Raportuj

  29. harlock napisał(a):

    Funkcja jest ciekawa, ale sprawdzi się pod warunkiem możliwości ustawienia jednostki naliczania transferu. Ale jak sam wspomniałeś, problemu to nie rozwiąże, ale ponadprzeciętny użytkownik oszczędzi trochę pamięci na jedną lub dwie aplikacje ;]

    Czy smartfon bez transmisji danych nadal pozostanie ?smart?? Czemu nie. Na Internecie świat nie stoi, a sprzęt nadal można wykorzystać do multimediów jak muzyka i filmy :>

    Uważam, że każdy użytkownik powinien zainteresować się zużyciem transferu. Dziwne są tłumaczenia jak wyżej („telefon leżał sobie na biurku a mnie akuratnie nie było w pokoju przez ten czas”). Obawiam się jednak, że w salonie sprzedawca może o tym nie wspomnieć podczas podpisywania umowy i wyboru taryfy, a ?nie każdy czyta blog play? :D Raportuj

  30. Jarek napisał(a):

    Przejde do all inclusive o ile nie zabierzecie mi przysługujących bonusów. Raportuj

  31. gr. napisał(a):

    A jak to jest z netem w roamingu krajowym – o ile w regulaminie dla klientów indywidualnych jest wprost napisane, że net w roamingu krajowym wlicza się do pakietu, o tyle w regulaminie dla firm nie ma takiego zapisu, czy to oznacza, że jak się telefon przełączy cp. na plusa to i tak może sporą kwotę nabić za pakiety pobrane i wysłane w tym czasie? Raportuj

  32. Denat napisał(a):

    5 grudnia ma premierę w Polsce Motorola Defy+, czy jest szansa że będzie w ofercie ?? Raportuj

  33. wollro napisał(a):

    Już dwa razy dzwoniła do mnie Pani z PLAY rozciągając wizje, jak to będzie pięknie jak przejdę na All Inclusive. Obecnie mam LongPlay 69 z wszytym pakietem 2GB za 30zł, czyli łącznie za abonament płacę 99zł. Musiałbym przejść na abonament za 115zł (dopłata 16zł) i jednocześnie straciłbym 1GB z pakietu. Praktycznie całe 69zł zostaje mi na koniec miesiąca dzięki darmowym połączeniom w PLAY, wykorzystuję za to prawie cały pakiet z 2GB. Gdzie tu jest PROMOCJA? Gdyby chociaż nie trzeba było dopłacać tych 16zł, to może bym się zainteresował. Raportuj

    • play4you1 napisał(a):

      A czy propozycja zmiany oferty wynikała z wysokiego użycia (anulowania wysokiej opłaty za transfer danych) ?
      Raportuj

      • wollro napisał(a):

        Nie, konsultantka sama z siebie zadzwoniła do mnie, nie mam problemów z rachunkami. Do kontroli zużycia megabajtów w zupełności wystarcza mi aplikacja Play24. To jest chyba jakaś akcja namawiana abonentów na nowy produkt. Raportuj

  34. matiplay napisał(a):

    Ogłaszajcie testerów bo nie lubię tak w nadziei czekać ;) udzielam się gdzie też się da jak się nie uda żyje się dalej ,ale miło by potestować ten fonik trochę odskoczni od moich samsungów do których nie ma nawet aktualizacji do gingerbreada no to czekamy! Raportuj

  35. djgreg napisał(a):

    Moim zdaniem Play ma najlepsze warunki abonamentowe ale proszę Was o zmniejszenie cen telefonów bo to poprostu jakaś masakra co się teraz dzieje, jeszcze pare lat temu nie było takich sytuacji, wtedy trlrfony naprawde były w rozsądnych cenach dla przeciętnych użytkowników a teraz większość jest dla bogaczy bo przepraszam ale ile osób stać na telefon od 400zł w górę bo poniżej tej ceny nie ma nic "normalnego" przy abonamencie 60zł gdzie sam abonament nie jest taki tani a kilka lat temu wystaczyły abonamenty za ok 40zł. Raportuj

  36. tetek napisał(a):

    A kiedy iPhone 4S? Raportuj

  37. Tomek Olchowik napisał(a):

    no dobra panie Gruszko namówiłeś mnie, przetestuję ten telefon, niech stracę :D Raportuj

  38. odchodzi4 napisał(a):

    Kiedy bedzie sieć play działała w 3 mieście i w innych częsciach kraju prawidłowo.
    Problem 3G 2G zasięg macierzysty roaming plusa też problem sms nie działają prawidłowo w nocy nie działały rozmowy głosowe transfer danych PO nie działał .co któryś sms dochodzi o ile dojdzie przeważnie nawet wysłać go nie można. Weście wyślijcie dział techniczny do szkoły bo znajac życie coś majstrowali przy sieci i popsuli.
    A najśmieszniejsze jest to że rzecznik prasowy tez ma problem z sms buhaha. Marcinie czas zrobić MNP bo na własnym pracodawcy polegać nie możesz. dobrze ze masz stacjonarny numer i net w domu innego operatora.
    A tak z ciekawości spytam dlaczego BOK znów próbował odmówić przyjecie reklamacji. musiałem sie wykłócić.

    Karny pindolek dla działu technicznego za całokształt i psucie sieci a dla Play za zasięg. śmieszne jest żeby operator ogłaszał zwiekszenie zasięgu o 3 operatora Orange jednocześnie własny zasięg siada i plusa też. obecnie jest teoretyczny zasieg 3 operatorów a praktyczny głuchy telefon Raportuj

  39. kill649 napisał(a):

    Pytanie z innej beczki….kiedy świąteczne prezenty do aktywacji będą ? Będę na dniach kupował nową aktywacje z BB i tak czuje ta magie świąt :-D i nie dosyt prezentów Raportuj

  40. Aurdi napisał(a):

    Ceny telefonów (które nie są telefonami) są obecnie, dla większości zainteresowanych, nie do przyjęcia. Aktualnie szukam następcy wysłużonej Nokii E51 i póki co nic za rozsądną cenie nie znalazłem. Opcją jest tylko E52, która i tak jest dość droga, tym bardziej iż jest to konstrukcja sprzed 2 lat. Inna alternatywa to Nokia E7, ale dopłacać 1479 za sam telefon oraz 20 zł do abonamentu przez 24 m-ce co daje łącznie 1959 zł, to śmiech na sali. Obecna rynkowa wartość tego telefonu oscyluje w granicach 1250 zł, więc z obecną ofertą Play jest coś mocno nie tak. Rozumiem iż ceny zmieniają się, gdyż rynek je weryfikuje, ale uporczywe trzymanie się cen nie jest dobrym rozwiązaniem

    Pomijam fakt iż normalnego telefonu, nie mikro netbooka z dodatkiem telefonu, aktualnie w ofercie operatora praktycznie BRAK. Aż tak trudno dodać urządzenie które nadal będzie telefonem a nie zabawką za rozsądne pieniądze?

    Ps. Czy jest możliwość przyspieszenia aktywacji dostępu do nadajników Orange? Zarówno w miejscu pracy jak i zamieszkania Play i Plus słabo działają i mam dość zrywania połączeń, jeżeli są to kiepskiej jakości, powtarzania wysyłania wiadomości. Raportuj

  41. Dominik napisał(a):

    Dupa. Pisalem do was juz chyba 2x i za kazdym razem mam odmowe ze mojej taryfy nie da sie zmigrowac na All Inclusive. Szkoda, bo na poczatku zdaje sie zapewnialiscie ze wszyscy beda mogli przejsc :( Raportuj

  42. ziendal napisał(a):

    Ja to bym chciał pakiet za 9 zł Internetu z lejkiem na kartę (all inclusive rozmowy w play) ;(
    heyah jak na razie ma najlepszą ofertę(dla biednych nastolatków), tyle że tam nikt nie ma ;D. Raportuj

  43. wkurzonynaplay napisał(a):

    Umówmy się, po przekroczeniu limitu prędkość internetu jest tak słaba, że praktycznie dostępu do internetu nie ma. Raportuj

  44. qqq napisał(a):

    Ja bardzo chętnie bym przeszedł na All Inclusive ale niestety przez utratę przysługującej ulgi jestem zmuszony do pozostawiania przy obecnej.

    Drogi Play! Proszę zastanówcie się nad zmianą obecnej zasady przejścia na nową taryfę. Myślę, że takich osób jak ja jest dużo więcej także chyba warto Wam rozważyć taką propozycję. Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty