Tako rzecze rzecznik Play

Proszę o restart

Chciałbym coś mądrego napisać o dzisiejszej awarii, ale niestety niewiele wiem na ten temat.

W trakcie rekonfiguracji któregoś tam (wybaczcie, ale ja „nietechniczny” jestem) systemu IT wszystko miało pójść dobrze, ale niestety nie poszło. Możliwość z korzystania z roamingu mogło stracić według naszych szacunków nawet 20% klientów. Trudno mi to precyzyjnie określić geograficznie, ale problemy występowały w północno wschodoniej Polsce, ale również w okolicach Kielc, Lublina…

System wrócił do życia po kilku godzinach, ale aby móc z niego swobodnie korzystać rekomendujemy restart telefonu.

No i na koniec PRZEPRASZAM po raz trzeci.

Komentarze

  1. davidcie napisał(a):

    Fajnie, że informujesz o tego typu awariach – znacznie to przyjemniej usłyszeć potwierdzenie, niż widzieć operatora chowającego głowę w piasek. (To coś, co stało się niechlubną tradycją korporacji w stylu Apple.) Tak trzymać – nie z awariami może, ale z informacjami na pewno :-) Raportuj

  2. Adi napisał(a):

    A rekompensata ? T-Mobile miał ostatnio gest po podobnej wpadce Raportuj

  3. pawel napisał(a):

    no dostalem przez was opierdol od dziewczyny moze jakaś rekompensata z tych okolic co nie działało Raportuj

  4. as123 napisał(a):

    Problemy w okolicach Starych Babic, Ożarowa Mazowieckiego. Nie można było zalogować się do PLUSa Raportuj

  5. Farba101 napisał(a):

    W Kielcach faktycznie był problem. Ja tego nie zauważyłem bo byłem zajęty w pracy ale żona dzwoniła, że nie miała zasiegu i czy dobrze poustawiała logowanie i wybór operatorów w telefonie. Plus tego był taki, że żonka w końcu zainteresowała się swoim telefonem i ustawieniemi;)
    P.S. Dzięki Marcinie za newsa z "Promocje doładowań PLAY FRESH w 5 bankach" . Przedwczoraj zadzwoniła Pani, że wygrałem iPoda Nano:) Raportuj

  6. grucha napisał(a):

    Czy ja sie myle czy jako NIEDOrzecznik play powinienes wydac oficjalny komunikat ?

    to, że była awaria i siadlo coś tam coś tam to i ja wiem.

    Za co tobie placa czlowieku ?

    jaki rzecznik taka sieć ^^Raportuj

  7. play IT napisał(a):

    panowie spokojnie

    nasi technicy wzieli sobie do serca rady jahu jak nas pouczał na playweekend i chcielismy „poprawic” sieć jak nam zalecał
    ale wszystko poszlo wpiz…. :DDDDDDDDD

    nie damy wam zadnych minut bo nas nie stac.

    dziekuje dobranocRaportuj

  8. Karol Jan Czarnecki napisał(a):

    Farba101 – Szczęściarz z Ciebie! Gratulacje :) Raportuj

  9. Th0mas napisał(a):

    Mieszkam w Łodzi, czyli w samym środku Polski. Cały dzień byłem w Łodzi. W pracy wyjąłem telefon z kieszeni i co widzę Brak zasięgu i wiadomość sieciowa na środku mojego Desire od Play: Play ostrzeżenie! Jesteś poza granicami Polski i coś tam o podwyższonych opłatach w roamingu i zmianie ustawień sieci. Czy to ma związek z tą awarią? Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Telefony z androidem mogą błędnie odczytywać Roaming krajowy jako zagraniczny. Może nie masz tej opcji włączonej w ustawieniach połączeń sieciowych wtedy internet nie będzie Ci działał musiałbyś to zaznaczyć to wtedy zadziała. Raportuj

  10. A.CME napisał(a):

    Wybaczam i rozgrzeszam Cię synu. Amen. Raportuj

  11. biedny konslultant napisał(a):

    dziekuję za informację bo w salonie klienci na mnie już psy wieszali a my konsultanci oczywiście nic o tym nie wiedzieliśmy xD Raportuj

  12. Wojtek Nowicki napisał(a):

    Wpadki się zdarzają i najlepszym, grunt to umieć się przyznać. GRATULUJĘ POSTAWY Raportuj

  13. klient. napisał(a):

    Play miało awarię.
    Przyznało się do tego
    Rzecznik przeprosił…

    No no no… jestem pod wrażeniem. Raportuj

  14. Gadulski napisał(a):

    Panie MArcinie na blogu przeprasza nas Pan już czwarty raz… A określenie "awaria" wyjątkowo często pojawia się, nawet na jak młodego operatora…
    Cytaty"
    "1 XII 2009 Chciałem przeprosić wszystkich Klientów, którzy odczuli skutki wczorajszej awarii."
    "9 VI 2010 Awaria była spowodowana błędem w konfiguracji łączy transmisyjnych."
    "13 VIII 2010 Mogą jednak występować utrudnienia z wykonywaniem połączeń za co przepraszamy wszystkich klientów."
    "6 IV 2011 Bardzo dziękuję za wszystkie sygnały i bardzo przepraszam za utrudnienia wynikające z trwającej ponad godzinę awarii."
    "17 XI 2011 Chciałbym coś mądrego napisać o dzisiejszej awarii, ale niestety niewiele wiem na ten temat. (…) No i na koniec PRZEPRASZAM po raz trzeci."
    Raportuj

    • Adam87 napisał(a):

      "ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi" Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      5 awarii w ciągu 2 lat – więcej razy była w Polsce ogłaszana żałoba narodowa, gdy prezydentem był Lech Kaczyński… Raportuj

    • Siorbam napisał(a):

      Niewiele. Byłem 3 lata w Simplusie (przed przejściem 2 lata temu do Fresh) i chociaż rzadko korzystałem z telefonu, to jakaś awaria była niemal zawsze, gdy chciałem skorzystać z telefonu. Nadajniki, zasięg, niedziałające kody, opóźnione powiadomienia, problemy z połączeniem, problemy z naliczaniem w pakietach danych, niedochodzące lub opóźnione SMSy. Jak na sporadycznie korzystającego z telefonu, tych awarii miałem zatrzęsienie, a informacji żadnej. Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Zauważ, że problemy występowały lokalnie i u każdego operatora się takie coś zdarza. Nie jest tak źle. Raportuj

  15. maa napisał(a):

    Ble ble ble, awaria to awaria a nie celowe działanie. Opanujcie się z tymi teoriami. Ciekawe kiedy ktoś zapyta czy była tam brzoza, a może sterta kartonów???
    BTW. Jako, że temat świeży to zapytam rzecznika, dlaczego ostatnio reklamowane przedłużanie umów przez stronę www nie działa? Formularz wypełniony i zero odzewu ze strony operatora, choć wg informacji mieli dzwonić w ciągu 3 dni. Dziś poszło ponowne info i zobaczymy co będzie dalej. I w sumie nie wiadomo co zrobić jak się nie odezwą. Najlepiej chyba olać i przejść do innej sieci skoro operator ignoruje… Raportuj

  16. odchodzi4 napisał(a):

    występował tez problem z wysłaniem sms raport przychodził po kilku minutach Raportuj

  17. Wojtek Nowicki napisał(a):

    Awarię BYŁY SĄ I BĘDĄ, a czym sieć bardziej jest rozbudowywana i obsługuje większy ruch tym częściej to może się zdarzyć, wszystko co można robić to próbować te awarie czy błędy ludzi minimalizować.
    Raportuj

  18. empatka napisał(a):

    Osobiście nie zauważyłam żadnej awarii. Dobrze ze się przyznajecie, lepsze to niż udawanie że się nic nie stało. Raportuj

  19. emka napisał(a):

    w Płocku też nie działało, ale chyba krótko… Raportuj

  20. Paweł Radziszewski napisał(a):

    A co z internetem na śląsku? W odległości kilku metrów od nadajnika zasięg na waszym modemie spadł do 0. Sprawdziłem z kartą z RBM na modemie zasięg był. Po wsadzeniu sim z modemu do telefony zasięg na telefonie był. Ale jak dałem kartę z internetu spowrotem do modemu to w aplikacji brak zasięgu. ( BTS GPS: 50.266667,18.836111, który jak pisałem fizycznie widać:) działo się to koło 14-15 sprawdziłem ponownie koło 18 działało już normalnie:) Raportuj

  21. miodowar napisał(a):

    U mnie w Wałbrzychu nadal trwa awaria, nadal nie została usunięta, od około 12 dzisiejszego dnia, w ogóle nie miałem zasięgu do około 19, a od 19 działają tylko połączenia a internet dalej leży i kwiczy, kiedy to naprawią? Raportuj

  22. Imię napisał(a):

    WIADOMOŚCI

    T-Mobile: dodatkowe minuty lub SMS-y za awarię sieci

    2011-11-10 23:09 Drukuj RSS Newsletter

    W związku z awarią sieci T-Mobile, która miała miejsce 5. listopada, operator przygotował dla swoich klientów upominek w postaci bezpłatnego pakietu minut wymiennych na SMS-y.

    O awarii sieci T-Mobile pisaliśmy w tej wiadomości. Teraz operator przygotował dla swoich klientów pakiet minut wymiennych na wiadomości SMS-y.

    Wysyłając SMS-a o treści TAK na numer 80807, użytkownik otrzyma 10 minut wymiennych na 40 SMS-ów. Pakiet aktywować można do końca listopada.

    a wy coś data??? Raportuj

    • krzysiek_kili napisał(a):

      "Od godzin porannych występują problemy z siecią T-Mobile, które dotyczą zarówno wykonywania połączeń głosowych jak i dostępu do Internetu.

      Jak informuje Biuro Obsługi Abonenta, do którego udało się dodzwonić, problem dotyczy prawie całego kraju. Obecnie T-Mobile pracuje nad wyeliminowaniem przyczyn awarii, jednak dokładny czas ich usunięcia nie jest znany.

      Aktualizacja:
      T-Mobile poinformował ok godz. 19:00, że awaria światłowodów została usunięta. "

      Z tego samego portalu, a mianowicie telepolis.pl

      Widzę tutaj zasadnicze różnice:
      1. W T była awaria cały dzień (tu kilka godzin);
      2. Dotyczyła całego kraju (tu 20% klientów);

      Nie sądzisz, że w T-Mobile była jednak poważniejsza sprawa? Raportuj

  23. Siorbam napisał(a):

    Użyłem czerwonej słuchawki, gdyż najlepiej sprawdza się w Play. Raportuj

  24. Daniel Adrian Żyżyk napisał(a):

    U mnie też nie było można zalogować się do plusa ale dobrze że playa 3g mam lepszy od 2g innych operatorów w domu ;),za to z 2g playa to już trochę słabo częściej wskakuje mi na plusa jak mam tryb tylko 2g albo telefon tylko z 2g Raportuj

  25. odchodzi4 napisał(a):

    a ja sie spytam rzecznika kiedy usuniecie awarię trwającą od kilku miesiący z naliczaniem danych w usłudze nocny transfer. sugeruje wysłać pracowników do okulisty bo ktoś ma zeza i kupcie sobie zegarek bo wasz system ma problem z godz kiedy jest darmowy nocny transfer to lepiej ręcznie obsługujcie system a może macie ustawiona inną strefę czasową buhaha.
    śmieszne jest żeby nocny transfer był w innych godz niż 00:00-09:00
    Raportuj

    • jahu napisał(a):

      Dałbyś już spokój widzisz, że i tak nic nie wskórasz :( Jak chcesz to napisz zgłoszenie ale i tak nic Ci nie wymyślą bo wiesz jaki jest BOK. Szkoda twojego czasu i nerwów. Raportuj

    • matiplay napisał(a):

      w play jest dużo innych niedociągnięć już się z tym pogodziłem Raportuj

  26. matiplay napisał(a):

    w plusie i w play to ja mam od tygodnia klopoty z zasiegiem moj Ace i Galaxy SCL się restartowały :( Raportuj

  27. Jan napisał(a):

    Panie Rzeczniku, tę informację można było napisać naprawdę lepiej… Nie ma Pan obowiązku znać się na wszystkim, ale przecież ma Pan pod ręką ludzi, którzy się znają. Przecież ktoś tej sieci musi pilnować 24h na dobę. Zdania "Chciałbym coś mądrego napisać o dzisiejszej awarii, ale niestety niewiele wiem na ten temat.", "W trakcie rekonfiguracji któregoś tam (wybaczcie, ale ja „nietechniczny” jestem) systemu IT wszystko miało pójść dobrze, ale niestety nie poszło.", jak i geograficzny rozstrzał sprawiają znaczne gorsze wrażenie niż niesławne "czerwone lampki" w Orange. To naprawdę można było lepiej ubrać w słowa.
    No, ale informacja, jakkolwiek by nie była napisana, jest ważna. Już rozesłałem informację (mejlem, bo ludzie śpią przecież :-)) o restarcie, zatem dziękuję za nią. Raportuj

    • Poll napisał(a):

      Przecież w ogóle nie musiał chłopina pisać co się wydarzyło. Mógł napisać : mieliśmy awarię. Usunęliśmy awarię. Przepraszamy. Doceń to, że ktoś się stara zrobić coś ponad to co powinien. Raportuj

  28. Edek napisał(a):

    No to może w paru zdaniach: Wielka firmo P4, życzę Wam, jak najszybszego wykrwawienia się na rynku i upadłości. Miałem do Was szacunek, za innowacyjność, konkurencyjną ofertę na rynku. Jednakże, jak czytam o Waszych cudownych( sztucznie naciąganych nagrodach) za jakość obsługi klienta itd.). To nasuwa mi się tylko jedno. Gówno musi się jakoś reklamować. A może zamiast tego poprawcie jakość swojego BOK. Bo jakością nie dorastacie Plusowi, ani Orange i T-Mobile. Może można się z Waszym BOK, szybko połączyć, ale co z Tego jak klient nic nie załatwi, gdy zmuszacie konsultantów do prowadzenia jak najkrótszych rozmów. bo im efektywność spada. A co za tym idzie, powstają fikcyjne zgłoszenia, bowiem konsultant ci powie, że ono jest i nawet poda ci jego numer, a póżniej wychodzi, że jednak zgłoszenie, te to było widmo. Więc zanim się zaczniecie chwalić nagrodami, wpierw zróbcie porządek i poprawcie jakość. Zarówno w BOK i Posach. Zwalniacie doświadczonych pracowników, a zatrudniacie dzieci, bez doświadczenia. Brawo Play. Raportuj

  29. Paweł Janusik napisał(a):

    Od ponad roku mam w telefonie ustawione na sztywno tylko sieć P4. 4 razy zdarzyło się do że telefon szukał sygnału, ale zadupia były naprawdę ekstremalne :)

    Ps. Sfrustrowany Edku. Skoro tak składnie idzie Ci pisanie to nie dzwoń do BOK tylko pisz. Wiem, trochę trudniejsze niż zjebać kogoś przez telefon, bo zostawiasz więcej śladów. Ale przynajmniej masz całą historię swojej choroby online do wglądu. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Raportuj

  30. gosc napisał(a):

    co z przedłuznaiem umów dla firm przez internet, jest oferta z rabatem, z której nie mozna skorzystać,
    to conajmniej kpina.. Raportuj

    • asq napisał(a):

      właśnie! Chciałem przenieść z Orange biznesu nr do Play biznesu i nie da się (zakup abonamentu z telefonem)! Zgłoszenie w sklepie internetowym jest przyjmowane po czym następnego dnia przychodzi e-mail że zostało anulowane. Ani infolinia ani sklep nie są wstanie udzielić odpowiedzi czemu system anulował zamówienie mimo że podaje nr zamówienia. Próbowałem 2x. Raportuj

  31. eduardo napisał(a):

    Panie Gruszka coś takiego, ostatnim razem dość często się zdarza i obawiam się że będzie jeszcze gorzej, bo z rozwojem własnej infrastruktury przysiedliście i nic się nie dzieje, niestety umowa się kończy uciekam do innej stabilniejszej sieci,i zrobi tak wiele osób musicie się z tym liczyć.pozdrawiam Raportuj

  32. kill649 napisał(a):

    + za przyznanie się i kilka słów wyjaśnienia.

    Raportuj

  33. […] której spora część użytkowników miała problem z dostępem do roamingu. Wpis na blogu tutaj: Proszę o restart | Tako rzecze Rzecznik Play Może nie wszystko naprawili lub ponownie nastąpiły problemy? Odpowiedz z cytatem […]Raportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty