Tako rzecze rzecznik Play

7 na 10 Polaków przeszło w 2012 ze swoim numerem do PLAY

No i znowu nie wyrobiłem się z infografiką przed redaktorami z Telepolis. Gratuluję, ale nasi ludzie ciągle coś tam aktualizują.

Pamiętam jak po pierwszym kwartale pojawiło się sporo komentarzy, że w tym roku oddamy koszulkę lidera MNP. Konkurencja robiła zresztą wszystko co możliwe w tym temacie ;-) Dosłownie wszystko co możliwe, nawet jeżeli niewiele to miało wspólnego z faktami (mediafun).

Nasz udział procentowo owszem nieco się zmniejszył, ale nasza pozycja jest bardzo silna i zyskaliśmy w ten sposób więcej klientów niż rok temu. To co cieszy nas szczególnie to fakt, że jeżeli spojrzymy na dane koncentrując się na klientach indywidualnych (w korporacjach PLAY ma znikomy udział, celowo zresztą) to ciągle 7 na 10 Polaków przechodzi ze swoim numerem do PLAY. Jeżeli ktoś widział nasze ostatnie infografiki to wie, że w MNP dominują migracje postpaidowe (abonamentowe). Pokutuje takie przekonanie, że migrują tylko karciarze. To mit! Pozdrawiam przy okazji tych krążących co kwartał po operatorach w poszukiwaniu bonusów ;-)

800 tysięcy klientów to doskonały wynik ;-) Ktoś pamięta ile było rok temu?

Dla przypomnienia ostatnie infografiki:

MNP_Q3_2012_final

infografika_mnp_1H_2012_Play

 

Jak będzie w tym roku? Lubię bardzo rozdawać koszulki, ale tej żółtej MNP nie oddamy ;-)

 

Autor: Marcin Gruszka

Komentarze

  1. Będzisław Zaprzeszły napisał(a):

    Będą żałować. Już dzisiaj widzę po mojej książce telefonicznej. W czasach wejścia na rynek Fresha, gdy była rewelacyjna oferta pre-paid, post-paid i telefonów, miałem kilkanaście numerów w Play, wtedy Era zniknęła całkowicie z mojej liście kontaktów. Dzisiaj została z tego połowa.Raportuj

    • Grzegorz Trzciński napisał(a):

      a u mnie na przykład tendencja wzrostowa. Coraz więcej osób kusi się na Play i nie narzekają.Raportuj

    • TbX napisał(a):

      nie beda, jakosc uslug i bok jest na takim samym poziomie jak u w3, dawniej bok p4 to byla kpina, na chwile obecna wszystko jest w normie, jedynie dostepnosc telefonow to czysty smiech jesli chodzi o fioletowego operatora :)Raportuj

      • Pio Tr Ek napisał(a):

        no właśnie ta dostępność telefonów… i szybkość kończenia się promocji… :( ;)
        U mnie też tendencja wzrostowa na korzyść Play jeżeli chodzi o liczbę nr w książce tel. Nawet podam śmieszną sytuację. Kolega pracuje w T-Mobile, a ma abonament w Play :)Raportuj

        • kolo napisał(a):

          hehe mój kolega pracuje w Plusie i ma numer prywatny w Play. Mowi, ze wszyscy u niego w pracy tak mają.Raportuj

          • Marcin GruszkaMarcin Gruszka napisał(a):

            cichoooo nie mów nikomu ;-)Raportuj

          • Pio Tr Ek napisał(a):

            niezłe jaja. Ale to logiczny wybór. Zapytałem kolegi. Dlaczego nie chcesz pracować w Play. Odpowiedział, że lubi wyzwania, adrenalinę… :D No bo musi jakoś sprzedawać swoje oferty :)Raportuj

            • poinformowany napisał(a):

              To chyba normalna sprawa. Abonament jest podpisywany przeważnie na 2 lata, a pracować można krócej. Tak jest też w Orange, Plusie, T. A ciekawszym jest to że bardzo wiele osób z „góry” Playa ma abonament drugi w innej marce. wiec ciiiiiiicho panie Marcinie.Raportuj

        • Będzisław Zaprzeszły napisał(a):

          Dzisiaj dowiedziałem się, że kolejna osoba po wygaśnięciu umowy z Play zawarła nową umowę z innym operatorem.
          Zdziwiło mnie dlaczego T-mobile. Prawdopodobnie z powodu telefonu, bo gdyby brała ofertę bez telefonu, to nie znajdzie niczego lepszego niż Play.Raportuj

  2. wilk napisał(a):

    dlaczego celowo nie chcecie biznesu? przecież oni zostawiają kupę kasy operatorowi? Czy nie chcecie bo za dużo wydzwonią wykorzystując no limit? czy chcecie zdobyć połowę rynku a później wejść do firm? :DRaportuj

    • kank napisał(a):

      Duże firmy pewnie nie mogą sobie pozwolić na zrywanie połączeń, braki zasięgu niby zasięg trzech sieci a każdy wie jak to działa i dlatego nie wybierają Playa a co Gruszka może napisać ? tylko że im nie zależy. Jak by nie byli liderem MNP to też by im nie zależało na MNP.Raportuj

    • Gonzo napisał(a):

      Na korporacjach zarabiasz mniej niż na małym biznesie. Te kontrakty to w zasadzie bardziej prestiż niż przychodyRaportuj

    • Stara Klępa napisał(a):

      Gdzieś czytałem, że siłą napędową gospodarki są tak na prawdę nie duże firmy a właśnie średnie i małe przedsiębiorstwa.
      Może duże firmy zostawiają więcej pieniędzy, ale jest ich mniej. Mniejszych jest więcej, więc nawet, jeżeli jakaś firma zrezygnuje, to na jej miejsce pojawi się inna. Jest też mniejszy problem z przetargami – duzi chcąc zachować przejrzystość i jawność organizują przetargi i trudniej zdobyć takiego klienta mniejszemu operatorowi.
      Dlatego myślę, że pójście w kierunku mniejszych przedsiębiorstw wcale nie musi być takie złe.Raportuj

    • PlayPlay napisał(a):

      Rozwijamy wszystkie kierunki ofertowe :-)Raportuj

  3. Marcin napisał(a):

    Ja od ponad roku jestem w Play. Minut rzadko mi brakuje, więc jeżeli chodzi o ofertę nie mam żadnych zastrzeżeń. Co do boku, do tej pory wszystko załatwione było tak jak powinno. Niestety jeżeli chodzi o zasięg, coś się zepsuło, mniej więcej od świąt bożego narodzenia. Korzystam tylko z roamingu orange, bo tego operatora mam (właściwie miałem) najlepszy zasięg. W tej chwili telefony często gubią zasięg, (telefon z kartą orange nie ma tego problemu), przy próbie zalogowania ręcznie do sieci komunikat że karta sim nie umożliwia połączenia z wybraną siecią (orange). Udaje się za n-tym razem. Wygląda to jak gdyby sieć orange na siłę wypychała karty sim playa z właśnej sieci (chociaz nie wiem czy to możliwe). O przeciążeniu raczej nie ma mowy, bo to wiocha jest. Zrobiłem zgłoszenie opisujac problem. Odpowiedź nieźle mnie zaskoczyła: Play nie odpowiada za nadajniki orange, i nic niemożna zrobić. Ponieważ nie uśmiecha mi się kupowanie repeatera by wzmocnić zasięg (chociaż nie wiadomo czy to pomoże skoro ten sam telefon z kartą orange zasięgu nie gubi), pozostaje mi etapami przenosić numery do orange. Wielka szkoda, bo do tej pory pasowało mi w Play. Druga sprawa, to nie rozumiem dlaczego nie macie wpływu na orange, skoro płacicie im nie małą kasę za roaming krajowy.Raportuj

    • tl111 napisał(a):

      To nie ma nic wspólnego z zasięgiem. Czasem loguję moją nokie N8 do oranżady ręcznie na gsm i pomimo, że mieszkam od nadajnika ok. 100m na tym samym poziomie rano mam komunikat „wybierz operatora sieci” i wylogowany telefon. Miasto Łódź. W Plusie nigdy tego nie miałem. To ewidentne działanie orenżady.Raportuj

  4. JegoMOŚĆ napisał(a):

    do WILKA

    duzy biznes nie nie opłaca bo po
    1. oferty sa przygotowywane na bardzo niskiej rentownosci i w ten sposób lepiej miec 100 sim u klientów indywidualnych niz 200 w corpo.
    2. Taki klient ma zupełnie inne wymagania – Play ni ema jeszcze przygotowanych w pełni usług dodanych pod takiego klienta – dajmy dla przykładu play24 .. itp.Raportuj

    • wilk napisał(a):

      racja, chociaż wydawało mi sie ze akurat Play24 całkiem fajnie śmiga i dla firm może także spełniać oczekiwania, mozna przecież dodać wiele numerów. Tyle że przy 50-200 numerach mozna będzie sie pogubić ;)Raportuj

  5. Barbara Brzezowska napisał(a):

    rok 2011 – ponad 750 tysięcy, ponad 71% klientów przenoszących numery :)Raportuj

  6. georg napisał(a):

    A w salonie play, praktycznie nie ma z czego wybierać .W magazynach też pustki.Może za dwa , trzy tygodnie .Tylko kto będzie czekał, a konkurencja kusi.Raportuj

  7. Janek napisał(a):

    Ja jak nic się nie zmieni to ide do Orange.Raportuj

  8. Janisz napisał(a):

    Ofertę taryfową macie najlepszą w Polsce. Niestety znacznie gorzej jest z telefonami. Częste problemy z dostępnością i przede wszystkim WYSOKIE ceny względem konkurencjiRaportuj

  9. georg napisał(a):

    Może będzie ZTE grand x- in?Czy jest w ofercie HTC 8s, 8x jakoś nie mogę znaleźć. ps.Pozdrawiam panie Marcinie , jestem z wami cztery lata .Raportuj

  10. Robert Olejnik napisał(a):

    Marcinie myślę że żółta MNP jest bezpieczna, choć może nie wszystko jest jeszcze idealnie.
    Jestem klientem Play od samego początku Waszej działalności. I z perspektywy tego minionego czasu muszę przyznać że to Play jest wciąż operatorem który ma największy wpływ na ofertę wszystkich operatorów. Nie dziwi mnie więc ta tendencja w MNP.
    W każdym razie trzymam kciuki za jeszcze lepszy wynik w 2013 roku.Raportuj

  11. lydryh napisał(a):

    Ja jestem ciekawy kiedy play doda jakąś nową ofertę na mixa… bo już od dłuższego czasu tam się nic nie zmieniaRaportuj

  12. gis napisał(a):

    Ja jestem w Play od początku sieci,za miesiąc kończy mi się umowa i co , pustki w sklepie z telefonami nie ma wyboru jeśli nic się nie ruszy do tygodnia to zmienię na Orange mają większy wybór i tańsze telefony
    Przykład;abonament 59 zł Sony Xperia J w Play 239 zł, a w Orange w tym samym abonamencie 1 zł.
    Chyba każdy zauważy różnicę.
    CZAS SIĘ OBUDZIĆ KONKURENCJA NIE ŚPI I KUSI.Raportuj

  13. P23 napisał(a):

    ” 7 na 10 Polaków przeszło w 2012 ze swoim numerem do PLAY ” – wnioskując z tytułu do Play numer przeniosło prawie 27 milionów Polaków. Nieźle.Raportuj

  14. grzegi napisał(a):

    Marcinie – tak trochę off topic ale zapytam – co z konkursem na fb, w którym trzeba było opisać czynność wykonywaną przez Panią z lizakiem w ustach? Będzie rozstrzygnięcie? ;)Raportuj

  15. mayones napisał(a):

    Po kiego grzyba tutaj tyle hejtów? Gdyby timobajle oranże i plusy były takie fajne to klienci by od nich nie uciekali. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.Raportuj

  16. Marek napisał(a):

    Play dobrą siecią jest, nie ulega wątpliwości, lecz niestety już za chwilkę macie ode mnie -1 bo nie za dobrze dbacie wiernych klientów.Raportuj

  17. luki napisał(a):

    Kiedy Lumie z WP8 wrócą? Wtedy zostawię T- mobile dla Play.Raportuj

  18. tyle mam do powiedzenia napisał(a):

    Dlaczego ciągle manipulujecie, co Play? Przecież nie Polaków i nie klientów, a NUMERÓW. Jaka jest różnica? Może gimbusowy target tego nie zauważy, ale przecież jedna osoba, lub firma może przenieść numerów kilka…Raportuj

  19. s1k0r3k napisał(a):

    Ja w 2012 przeniosłem numer z 10 razy do Play, z czego 4 razy pod koniec roku tylko dla bonusu, bo chcę jeszcze skorzystać przed jego zlikwidowaniem. I przeniosłem do was numer na początku stycznia. Miłego nabijania statystyk, skoro podoba Wam się, że mam z 10 numerów zarejestrowanych na siebie, z czego normalnie użytkowanych jest 2.Raportuj

    • Marcin GruszkaMarcin Gruszka napisał(a):

      spoko ;-) można i takRaportuj

      • s1k0r3k napisał(a):

        Nie zacząłem tak robić, dla naciągania na kasę, ale za podejście Play do klienta, pogarszanie warunków, kijowe ceny telefonów na przedłużenie, nie informowanie klientów o likwidacji promocji i ofert odpowiednio wcześniej. Abonamenty u Was likwiduję i powoli zastanawiam się nad całkowitą rezygnacją. Został mi jeszcze tylko 1 z już złożoną rezygnacją. A tak jak ściągnąłem sporo osób do Play, tak i tych kilka osób ze mną odejdzie. Pozdrawiam. I zlikwidujcie bonus 60 zł, bo będę z niego korzystał, mimo, że jeszcze pół roku temu tego nie robiłem w ogóle.Raportuj

        • Poll napisał(a):

          Robisz to dla kasy jak każdy inny i nie rób z siebie Jezusa Chrystusa bo ci się to nie uda.
          Trzeba być nieźle porąbanym by się bez bicia do tego przyznawać. A Play na takich …. jętylgientów liczy.Raportuj

          • s1k0r3k napisał(a):

            Haha, błaźnie blogowy, nie dla Twojej kasy. Robię to nie dla kasy, tylko dla Play, żeby mogli się chwalić ile mają klientów i szybciej dobili do 20 mln klientów i byli wreszcie najlepszym operatorem. Ale pierwszy piesek rzeczypospolitej plejowej już szczeka. Szkoda Ci? Ps. wcześniej tego nie robiłem, jak podobała mi się polityka P4, teraz niczym się nie różnią od starych wyjadaczy. Mogą tę promocję zlikwidować, na to czekam. A do tego czasu będę przenosił numery co tydzień i dawał wszystkim znajomym karty do wygadania. To moja droga ninja.Raportuj

  20. sebo napisał(a):

    7 na 10 Polaków przeszło w 2012 ze swoim numerem do PLAY- jak tak dalej będzie z tymi fikcyjnymi cenami fikcyjnych telefonów to hasło na ten rok zabrzmi: 7 na 10 klientów play zrezygnowało z sieci. ps. orange w tej chwili bije was na głowe, wystarczy odwiedzić ich stronęRaportuj

  21. xx napisał(a):

    Orange zlikwidował usługę Przelew SMS
    Cała rodzina poszła do Play – 8 osób.Raportuj

  22. Diger4 napisał(a):

    7 osób na 10 przechodzi do play
    co za bzdury !!!
    jestem w orange i często bywam w tym salonie jaki u konkurencji bo w mieście jest też play,plus,t-mobile i w żadnym z nich nie ma takiej kolejki jak w orange więc mnie to zainteresowało i co ?
    inne salony świecą pustkami a do orange wciąż ktoś przychodzi w sprawie nowych usług jak i po nowe umowy z telami czy po Internet jak ja ostatnio :) to mówi samo za siebie
    play takie głupoty może wciskać ciemniakom którzy nie interesują się tym z jakiej sieci korzystająRaportuj

Dodaj komentarz

Przed napisaniem komentarza zapoznaj się z Regulaminem korzystania z bloga jeśli Twój komentarz nie wyświetli się od razu, poczekaj cierpliwie na jego publikację.

Przypięte posty