Dalszy wzrost przychodów i skorygowanej EBITDA PLAY w pierwszej połowie 2020 r. pomimo wpływu pandemii COVID-19

Udostępnij

Co kwartał publikujemy nasze wyniki – to okazja dla wszystkich zainteresowanych, aby zobaczyć jak sobie radzimy. To raport na niemal 100 stron, prezentacja inwestorska, komunikaty prasowe i same liczby w formie pliku Excela. To zazwyczaj dość skomplikowane materiały dlatego też staramy się wybrać kluczowe wskaźniki i przedstawić Wam je w formie ciekawej infografiki, którą znajdziecie na końcu wpisu.

Zamiast rozpisywać się o naszych wynikach oddam głos Jankowi Markowi, naszemu CEO:

Po okresie, w którym nasza uwaga skupiała się na zabezpieczeniu ciągłości działania i zapewnieniu wsparcia klientom w związku z pandemią COVID-19, w drugiej połowie drugiego kwartału stopniowo powróciliśmy do normalnego działania. 4 maja ponownie otworzyliśmy nasze punkty sprzedaży w centrach handlowych, a obecnie w naszej siedzibie pracuje blisko jedna trzecia pracowników.

Wraz z zawieszeniem, a następnie odwołaniem aukcji częstotliwości 5G w paśmie C, która najprawdopodobniej nie zostanie wznowiona w tym roku, ponownie koncentrujemy nasze inwestycje na szybszej budowie stacji bazowych oraz na zwiększeniu przepustowości naszej sieci, w tym na zwiększeniu zasięgu technologii 5G z wykorzystaniem już posiadanych przez nas częstotliwości.

Ponadto, z powodzeniem uruchomiliśmy nowe plany mobilnego i domowego Internetu oferujące dostęp do 5G. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na proste rozwiązania komunikacyjne uruchomiliśmy pierwszą w Polsce własną usługę czatu RCS. Kontynuujemy również rozbudowę naszej oferty telewizyjnej o kanały informacyjne TVN dodane do naszych pakietów telewizyjnych, natomiast podpisanie umowy z Canal+ wkrótce wzbogaci ofertę PLAY NOW TV BOX o dostęp online do liniowych kanałów TV i bibliotek VOD Canal+.

Nasze wyniki za drugi kwartał świadczą o odporności naszego modelu biznesowego na trudną sytuację. Generowanie gotówki pozostaje na dobrym poziomie pomimo spowolnienia przychodów operacyjnych i skorygowanej EBITDA z powodu niższej sprzedaży telefonów podczas lockdownu. Oczekujemy teraz na pełen powrót ekonomicznego zaufania konsumentów w drugiej połowie 2020 r. Ponieważ trudno będzie całkowicie skompensować wpływ COVID-19 na sprzedaż telefonów i jej marżę w pierwszym półroczu, przewidujemy niższy wzrost przychodów operacyjnych w całym roku 2020. Jednocześnie skorygowana EBITDA powinna nadal mieścić się w przedziale 2,5-2,6 mld zł. Bez zmian w naszych planach dotyczących gotówkowych nakładów inwestycyjnych, nasza perspektywa w zakresie generowania wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli kapitału własnego i w zakresie polityki dywidendowej pozostaje niezmieniona.

Wreszcie:

  • Aktywnie kontynuujemy prace nad operacyjnym, technicznym i prawnym przygotowaniem wyodrębnienia naszych wież. Pod koniec czerwca przejęliśmy 100% udziałów w spółce fasadowej Polska Grupa Wieżowa S.A., wyłącznie w celu ewentualnego hostingu i obsługi infrastruktury pasywnej od Play.
  • 9-go sierpnia sfinalizowaliśmy przejęcie Virgin Mobile Poland i już rozpoczęliśmy integrację firmy w struktury Grupy Play. Naszą intencją jest rozwój tej marki i jej oferty w Polsce, a ja już teraz chciałbym powitać klientów i pracowników Virgin Mobile Poland w rodzinie Play.

Gdybyście jednak byli zainteresowani pełną treścią raportu zapraszam Was na stronę naszego BIURA PRASOWEGO a także RELACJI INWESTORSKICH, gdzie znajdziecie pełne dane dotyczące wyników 🙂

 

Zobacz więcej

15 KOMENTARZE

  1. Może czas udostępnić aktualizację androida 10 dla lg g7 ! Ile można czekać ?! Kiedy będzie ona gotowa !

    • Oni nic nie mówią o aktualizacjach a raczej o ich braku. Sylwerski jak kiedyś z Gruszką działał to jeszcze podali czasem a teraz pytałem o aktualizację Redmi Note 7 i gdzieś to mają. Piszą na forum,że tylko na blogu takie info uzyskamy i co ? Śmiechu warte i niepoważne to jest.

      • Naprawdę trudno jest nam określić dokładną datę. Nad aktualizacjami pracuje zespół specjalistów, którzy upewniają się, że oprogramowanie spełnia nasze kryteria.

  2. Kolejny kwartał będzie jeszcze bardziej rewelacyjny, bo przecież od 15 sierpnia wyższe ceny w Play na kartę. Brawo Play!

    • faktycznie lament kilku klientów, którzy nie zapłacą 5 zł więcej to strata gigantyczna :D I zmartwię cię, że inni nie czekają specjalnie na ten gigantyczny zysk 5 zł, bo wszedzie idą podwyżki

  3. A jakoś nie widzę aby Play się pochwalił że od początku roku stracił już prawie 300 tysięcy klientów ….???? A dokładniej chyba z tego powodu od 15 idą podwyżki – ale to jak piszą, tylko mała korekta w górę ,prawie wręcz nie widzialna , i zgadzam się tutaj z @Czesią… Będą jeszcze większe ucieczki z PLAY i to w niedługim czasie , Play aby tak dalej 👍👍👍…

    • Myślę, że ta 'mała korekta’, to spora różnica dla firmy. Podejrzewam, że jak tylko spółka dojdzie do wniosku, że trzeba ściągnąć klientów do siebie, to wejdzie promocja na miarę 9 miesięcy abonamentu za darmo z 2018 roku. Chociaż pewnie aż takich fajerwerków nie będzie, a szkoda :)

      • P4 jest spółką notowaną na giełdzie więc od ponad 2 lat priorytety są już inne niż kiedyś. Parę lat temu misją było ściąganie klientów którzy walili drzwiami i oknami bo rzeczywiście play nie miał sobie równych ( zasięg ten sam bez lejków i oszukiwania ) oferta przynajmniej o połowę niższa niż wszędzie a dodatkowo zgrany i kumaty team oraz jak na tamte czasy sekundowe czekanie na połączenie się z pomocą infolinii ( wzór nie do doścignięcia dla innych ).
        Dziś P4 patrzy głównie na słupki w statystykach przychodów ponieważ jego misją jest jak największy zysk dla inwestorów. Nie ma w tym nic złego bo to naturalna przemiana małego okruszka w gigantycznego kolosa. Te 300 tyś sim mniej zbilansują nieco podwyżki abonamentów. Odeszła część mało dochodowych sim w to miejsce te które zostały zapłacą więcej i bilans wyjdzie na plus. Rentowność per sim będzie większa przychody większe sieć mniej zapchana. Nie dla wszystkich te 5 czy 10zł więcej ma znaczenie.

        • Masz rację, ale z czasem statystki MNP też trzeba będzie podnieść i wtedy na pewno wpadnie dobre promo. Zresztą, już teraz dobrze kombinując (Oferta rodzina 5 SIM) mamy abonament z 70 GB/nr za 35 zł, albo 20GB/nr za 32 zł od numeru. To chyba nie są wysokie kwoty biorąc pod uwagę wszystkie dodatkowe historie. I spoko, niektórym to niepotrzebne, ale od tego jest konkurencja, operatorzy wirtualni. Każdy niech wybiera co uważa za stosowne.

  4. Wyniki. :)
    A czy można przenieść numery z Play24 do Centrum Miłej Obsługi Klienta albo ewentualnie z CMOK do Play24, a i czy da się migrować pomiędzy Play i Virgin (bez interwencji kurierów) ? ;) Czy się nie da ?…

  5. Tzw Koronowirus wpłynął na wasze wyniki to jakiś człowiek może dacie mi namiary do niego.
    Napisał.
    Krystian Andrzej Szkudelski Informator880

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Reszta wiadomości